И така.....дойде време да направя темичка за моето мултиванче....тоест мултивана на жената. .Защо така......ми да си има и тя някакво возило което е само по документи нейно..... .
И така.....Миналата година,след поредното премеждие със Синята хала, семейния съвет взе решение ,че ще се разделяме с нея.Започна трескаво търсене по мобиле.бг, карс.бг и другите сайтове за продажба на коли. Големи дръгели за много пари имаше.Даже се оглеждах и в Немско, но тия не познават парите.....
До като една сутрин,станал за работа,си пиех кафето и го видях......Мултиван Т3.... с квадратния фар,... с хидравлика,.... с 5 скорости,... дизел.....Точно за каквото си мечтаех.А часът беше само 07.00 сутринта.....време неудобно са звънене на хората.Гледайки го на снимките в сайта...бусчето ми се струваше все по познато и по познато......И изведнъж се сетих от къде.....Бусчето си е наше, форумно на колегата Данчо( Gotmie). Към 07.15ч не се сдържах и звъннах на посочения телефон....отговори ми веднага и направо му казах" пу за мене". Разбрахме се да се видим и отидох на работа....Но към 09.00ч не се стърпях и казах на колегите ми да ме покрият и се запътих за мястото на срещата...Колегата Gotmie излезе много точен и даже още преди да го капарирам ,отговаряше по телефона ,че буса е продаден вече.
Та след като си стиснахме ръцете, оставих 200лв капаро и вече щастлив се прибрах в къщи.Даже от вълнение не направих снимки за да го покажа на семейството.
След два дни, с джобове пълни с кинти, по точно 3000лв,хванах едно такси и отидох при колегата. Сделката беше вече факт и се намърдах зад волана. На първо четене, съединителя беше за смяна, но хич не ми се спираше и така си го покарах месец два. Даже и на събора на Узана ходихме с него.Присъстващите там го знаят. Общо взето, пообиколихме страната с него.
Проект Vw Т3 MULTIVAN 1.6 TD- Мултивана на Valsanik
- valsanik
- Мнения: 1214
- Регистриран на: Пон 10 авг 2009 8:48
- Автомобил: T3 MULTIVAN+CARAVELLE 16 C-87+91
- Двигател: 1.6 TD JX +2.1 MV-Petrol+LPG
- Местоположение: София
Re: Проект Vw MULTIVAN 1.6 TD- Мултивана на Valsanik
И така до края на Септември....когато един ден нещо каза хряс и скоростите спряха да включват.И това в едно грамадно задръстване пред The Mall. Някак си успях да включа на втора предавка и леко,леко до вкъщи.
В следващите дни въобще не погледнах за какво иде реч, но по мои преценка скоростите бяха заминали. През това време разглобявах Синята хала да последният и път към фирмата за скраб.След консултации по телефона, скайпа и други средства за комуникация...реших ,че ще се купува друга кутия.За мой късмет...и с помоща на Ивчо и Ванката... изпадна заветната ААР кутия....тоест най-бързата кутия. Дифа и е 4.57 На оригиналната 3Н кутия на Мултивана, дифа и е 4,83....иначе останалите предавателни числа са едни и същи на двете кутии.
Та дойде времето да се прави...и първото нещо бе да сваля кутията.
оказа се , че вилката е превъртяла в шлиците и за това ми е създала проблеми. Но така и иначе вече имах бързата кутия и бе взето решението да си я монтирам нея. Та от моята свалих камбаната и я сложих на ААР-то, щото то е с камбана за бензинов двигател.Преди да монтирам кутията тръгнах да сменя и съединителя, който беше за смяна и за беда превъртяха вътрешните шестограми на болтовете. Та по лесно ми беше да сваля мотора навън за да сваля притискателя. Знаете как става, със стълбичката и JX-са беше пред гаража.
За нещастие до като местех мотора насам .натам из гаража....ми затисна и почти откъсна един пръст от дясната ръка. и съответно в Пирогов, игли, конци и много бинт.Сответно два месеца нищо не правих по буса.Стоеше си заключен в гаража, а аз в нас обикалях от компютър на компютър.Протърках дивана от седене.
Зимата мина и пак се завъртях по гаража...вече внимавайки пак извадих мотора на вън и подмених течащото турбо с това от предишния ми бус.Което беше отремонтирано и без никакви течове и луфтове.
Следва продължение.......
В следващите дни въобще не погледнах за какво иде реч, но по мои преценка скоростите бяха заминали. През това време разглобявах Синята хала да последният и път към фирмата за скраб.След консултации по телефона, скайпа и други средства за комуникация...реших ,че ще се купува друга кутия.За мой късмет...и с помоща на Ивчо и Ванката... изпадна заветната ААР кутия....тоест най-бързата кутия. Дифа и е 4.57 На оригиналната 3Н кутия на Мултивана, дифа и е 4,83....иначе останалите предавателни числа са едни и същи на двете кутии.
Та дойде времето да се прави...и първото нещо бе да сваля кутията.
оказа се , че вилката е превъртяла в шлиците и за това ми е създала проблеми. Но така и иначе вече имах бързата кутия и бе взето решението да си я монтирам нея. Та от моята свалих камбаната и я сложих на ААР-то, щото то е с камбана за бензинов двигател.Преди да монтирам кутията тръгнах да сменя и съединителя, който беше за смяна и за беда превъртяха вътрешните шестограми на болтовете. Та по лесно ми беше да сваля мотора навън за да сваля притискателя. Знаете как става, със стълбичката и JX-са беше пред гаража.
За нещастие до като местех мотора насам .натам из гаража....ми затисна и почти откъсна един пръст от дясната ръка. и съответно в Пирогов, игли, конци и много бинт.Сответно два месеца нищо не правих по буса.Стоеше си заключен в гаража, а аз в нас обикалях от компютър на компютър.Протърках дивана от седене.
Зимата мина и пак се завъртях по гаража...вече внимавайки пак извадих мотора на вън и подмених течащото турбо с това от предишния ми бус.Което беше отремонтирано и без никакви течове и луфтове.
Следва продължение.......
- BUS1988
- Мнения: 680
- Регистриран на: Съб 20 фев 2010 21:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: THESSALONIKI-GREECE
Re: Проект Vw MULTIVAN 1.6 TD- Мултивана на Valsanik
Едно хубаво мултиванче на едни добри ръце като твойте е много добра комбинация!
Браво Валка.
Интересно ми е с тази кутия каква му е скоростта за пътуване която може да подържа и как се държи на байрите.
Браво Валка.
Интересно ми е с тази кутия каква му е скоростта за пътуване която може да подържа и как се държи на байрите.
- valsanik
- Мнения: 1214
- Регистриран на: Пон 10 авг 2009 8:48
- Автомобил: T3 MULTIVAN+CARAVELLE 16 C-87+91
- Двигател: 1.6 TD JX +2.1 MV-Petrol+LPG
- Местоположение: София
Re: Проект Vw MULTIVAN 1.6 TD- Мултивана на Valsanik
Ми, да ти кажа Теми...след като му пуснах малко нафта и повече бууст на турбото....върви прилично и на равно на 3000 оброта си държа без проблем 110-120км. Гумите ми в момента са ми 195/65/15-автомобилни. А разхода за сега е някъде към 7-8л/100.Но тези дни ще сложа 17-ките и ще видя как е. На баирите някъде слизам и на 4-та....а,скороста пада на 70-75км.Но това мисля ще се оправи като му сложа някой ден 1з мотор.
Та да продължа с разказа......
Поръчах му нов комплект съединител на LUK...
Смених и маховика(тук пак влезе част от Синята Хала) защото беше посинял и на места циментацията на маховика беше напукана. И понеже се отвори достъп до задния семеринг...същия беше подменен с нов "Виктор Рейнц"....
На датчика за ниското налягане на маслото беше поставен тройник от Лада за да може да се монтира стрелкови датчик, но с големи дифтунки, и от там се лееше масло яко.Целия мотор беше в масло...На една от предните снимки се вижда.Яко търкане и пръскане с Меглио падна до де премахна маслото....
Последното което направих преди да сложа мотора в коша, бе да подменя гумичките на клапаните....Поръчах си и ми доставиха комплект немски гумички.
Сега маслото си седи където му е мястото.
След като метнахме мотора.... последва промивка с турбинно масло и нови филтри, Годишен технически преглед и нова гражданска.
И така,Мултивана отново беше на пътя.....
Та да продължа с разказа......
Поръчах му нов комплект съединител на LUK...
Смених и маховика(тук пак влезе част от Синята Хала) защото беше посинял и на места циментацията на маховика беше напукана. И понеже се отвори достъп до задния семеринг...същия беше подменен с нов "Виктор Рейнц"....
На датчика за ниското налягане на маслото беше поставен тройник от Лада за да може да се монтира стрелкови датчик, но с големи дифтунки, и от там се лееше масло яко.Целия мотор беше в масло...На една от предните снимки се вижда.Яко търкане и пръскане с Меглио падна до де премахна маслото....
Последното което направих преди да сложа мотора в коша, бе да подменя гумичките на клапаните....Поръчах си и ми доставиха комплект немски гумички.
Сега маслото си седи където му е мястото.
След като метнахме мотора.... последва промивка с турбинно масло и нови филтри, Годишен технически преглед и нова гражданска.
И така,Мултивана отново беше на пътя.....
Последна промяна от valsanik на Сря 08 май 2013 15:09, променено общо 1 път.
- valsanik
- Мнения: 1214
- Регистриран на: Пон 10 авг 2009 8:48
- Автомобил: T3 MULTIVAN+CARAVELLE 16 C-87+91
- Двигател: 1.6 TD JX +2.1 MV-Petrol+LPG
- Местоположение: София
Re: Проект Vw MULTIVAN 1.6 TD- Мултивана на Valsanik
Време беше нещо да подобря по интериора на Мултивана.....Като начало монтирах една back to back седалка.Тъй като на предните седалки са монтирани седалки от Т4( които се оказаха и с подгрев но не е вързан) оригиналните седалки ми стояха вътре в буса, но свободно реещи се из купето .За съжаление нямах оригинална обърната седалка, та се наложи да импровизирам малко....Направих си подиум от винкели...и така монтирах едната седалка зад тази на шофьора. По късно....благодарение на Ивчо се сдобих с оригинална back to back седалка от Мултиван Т4 с хладилник под нея.За което още веднъж му благодаря . още не съм го вързал, но и това ще стане тези дни.
И тъй като всички седалки бяха в различен цвят..... трябваше да се направи нещо...От Лидъла си купихме два комплекта авто тапицерии и с малко умения на жената направихме калъфките за седалките.
И тъй като всички седалки бяха в различен цвят..... трябваше да се направи нещо...От Лидъла си купихме два комплекта авто тапицерии и с малко умения на жената направихме калъфките за седалките.
- valsanik
- Мнения: 1214
- Регистриран на: Пон 10 авг 2009 8:48
- Автомобил: T3 MULTIVAN+CARAVELLE 16 C-87+91
- Двигател: 1.6 TD JX +2.1 MV-Petrol+LPG
- Местоположение: София
Re: Проект Vw MULTIVAN 1.6 TD- Мултивана на Valsanik
Пътешествията с Мултивана продължаваха и използвахме всяка свободна Събота или Неделя да отидем някъде цялото семейство.Както и фотосесийте с него продължаваха
Добавянето на екстри продължава и дойде времето да поставя една която поръчах от ибея....а тя е ..електрически стъкла.
Но съчетах размонтирането на стъклата с поставянето на малки отваряеми триъгълни стъкла , каквито моя Мултиван учудващо нямаше Тука пак донор се явява Синята Хала с лявото стъкло, а дясното го взех благодарение на Пепи 3196.
Самия комплект ел стъкла ,както казах взех от ибея, е универсален коплект и си има всичко за монтажа.
Добавянето на екстри продължава и дойде времето да поставя една която поръчах от ибея....а тя е ..електрически стъкла.
Но съчетах размонтирането на стъклата с поставянето на малки отваряеми триъгълни стъкла , каквито моя Мултиван учудващо нямаше Тука пак донор се явява Синята Хала с лявото стъкло, а дясното го взех благодарение на Пепи 3196.
Самия комплект ел стъкла ,както казах взех от ибея, е универсален коплект и си има всичко за монтажа.
- valsanik
- Мнения: 1214
- Регистриран на: Пон 10 авг 2009 8:48
- Автомобил: T3 MULTIVAN+CARAVELLE 16 C-87+91
- Двигател: 1.6 TD JX +2.1 MV-Petrol+LPG
- Местоположение: София
Re: Проект Vw MULTIVAN 1.6 TD- Мултивана на Valsanik
И така пристъпих ме към монтажа.Тук искам да изкажа благодарности на моя кумец,който доста ми помогна , да не кажа монтира сам, тъй като аз докато монтирах дясното триъгълно стъкло, на финала праснах с чука голямото и то стана на сол във вратата... И трябваше да ходя да взимам от складчето с частите от Синята Хала.
Ето няколко снимки по монтажа на машинките и инсталацията...
- valsanik
- Мнения: 1214
- Регистриран на: Пон 10 авг 2009 8:48
- Автомобил: T3 MULTIVAN+CARAVELLE 16 C-87+91
- Двигател: 1.6 TD JX +2.1 MV-Petrol+LPG
- Местоположение: София
Re: Проект Vw MULTIVAN 1.6 TD- Мултивана на Valsanik
Кефа е невероятен Остава само да сложа едни капачки, които ги има в комплекта за да е завършено напълно.
Забравих да се похваля......Пак благодарение на Ванката и Ивчо си намерих крайните стъкла с отдушниците...които сега съм ги дал да се свали старото фолио и да се сложи ново на Лумар.Тази операция извършва един от новите ни фенове на "Странното бус общество" както ни наричат всички във форума.С Коцето(malkiq) ще свалим останалите стъкла и ще ги префолираме отново с американското фолио на Лумар.....
И накрая да покажа личния подарък от Ванката за мен..... Тъй наречената "Джаил решетка" Това е решетката на задното стъкло която пази стъклото от удар на някой багаж...или поне аз така си мисля.Но на феста си говорихме ,как благодарение на тази решетка става доста приличен полеви душ...Стига да имаш и останалите части за душа.
Това е за сега.....
Искам да изкажа специални благодарности на Ивчо, за седалката с хладилника , за съветите и за задните стъкла...На Ванката за джаил решетката и също за съвети давани по телефона...На Дани от Белоградчик, за тръбичката за съединителя,без която надали щях да подкарам буса...На Пепи3196 за стълото, за капака на километражите....и на още други френдове, които малко или много ми помогнаха с буса.... Да знаете...големи сте.
- pepi3196
- Мнения: 364
- Регистриран на: Пет 08 авг 2008 21:25
- Автомобил: T3 Karavel
- Двигател: T3 1987
- Местоположение: София
Re: Проект Vw MULTIVAN 1.6 TD- Мултивана на Valsanik
Браво Валка,колкото до помоща нали за това сме тук,да обменяме опит идеи и бири
- chato
- R.I.P
- Мнения: 318
- Регистриран на: Сря 20 май 2009 12:21
- Автомобил: VW bus T3
- Двигател: 1.6D CS 1981
- Местоположение: sofia
Re: Проект Vw MULTIVAN 1.6 TD- Мултивана на Valsanik
Браво Валка,добра работа.
п.п.Колко ти излезе ел. пакета за стъклата?
п.п.п.Да не забравиш да се обадиш за барчето,като тръгнете към "Копринка" .
п.п.Колко ти излезе ел. пакета за стъклата?
п.п.п.Да не забравиш да се обадиш за барчето,като тръгнете към "Копринка" .
- kokalapich
- Мнения: 127
- Регистриран на: Съб 28 фев 2009 22:22
- Автомобил: VW BUS T-3 westfalia
- Двигател: AGG 1980
- Местоположение: sofia
Re: Проект Vw MULTIVAN 1.6 TD- Мултивана на Valsanik
Е браво,на всички благодари,а за мене дето се дупих цял ден да ти направя центровка на двигателя нищо,много ме дразниш.
- valsanik
- Мнения: 1214
- Регистриран на: Пон 10 авг 2009 8:48
- Автомобил: T3 MULTIVAN+CARAVELLE 16 C-87+91
- Двигател: 1.6 TD JX +2.1 MV-Petrol+LPG
- Местоположение: София
Re: Проект Vw MULTIVAN 1.6 TD- Мултивана на Valsanik
Специални БЛАГОДАРНОСТИ на Жорката....за огромната помощ по въпроса за центровката.....имаш голяма от мен.
- valsanik
- Мнения: 1214
- Регистриран на: Пон 10 авг 2009 8:48
- Автомобил: T3 MULTIVAN+CARAVELLE 16 C-87+91
- Двигател: 1.6 TD JX +2.1 MV-Petrol+LPG
- Местоположение: София
Re: Проект Vw MULTIVAN 1.6 TD- Мултивана на Valsanik
Здравейте приятели....насъбра се малко материал за ъпдейтване на темата и за промените които продължават по " МУЛТИВАНЧО"(това май ще е новото име на буса).
И така....Предвид предстоящото пътуване към 3-тата балканска среща в Турция....изникна нужда от багажник на тавана.....Предвид многото багаж ,който се очертава да влачим на там.До съседния блок мернах един Т3-товарен, който има подходящия за целта багажник...свързах се със собствениците и стигнахме до сделка.
Сега е при нашия приятел Коцето..(Благодаря ти Коце, голям си) за да го довършим, защото идеята ми е да може да се направи и да може да се разпъва палатка отгоре.
Продължавам на татък.......За мое нещастие(или завист) някой съсед, пък и може и да е за спорта ....ми беше пробил радиатора на 3 места...... И то точно преди пътуването ,дето го направихме из Родопите заедно със приятелите от форума.
Реагирах светкавично и отново благодарение на Пепи3196 подмених радиатора....сега е ок.Тенкс Пепи....ако не беше ти щеше да пропадне разходката...
И така....Предвид предстоящото пътуване към 3-тата балканска среща в Турция....изникна нужда от багажник на тавана.....Предвид многото багаж ,който се очертава да влачим на там.До съседния блок мернах един Т3-товарен, който има подходящия за целта багажник...свързах се със собствениците и стигнахме до сделка.
Сега е при нашия приятел Коцето..(Благодаря ти Коце, голям си) за да го довършим, защото идеята ми е да може да се направи и да може да се разпъва палатка отгоре.
Продължавам на татък.......За мое нещастие(или завист) някой съсед, пък и може и да е за спорта ....ми беше пробил радиатора на 3 места...... И то точно преди пътуването ,дето го направихме из Родопите заедно със приятелите от форума.
Реагирах светкавично и отново благодарение на Пепи3196 подмених радиатора....сега е ок.Тенкс Пепи....ако не беше ти щеше да пропадне разходката...
- valsanik
- Мнения: 1214
- Регистриран на: Пон 10 авг 2009 8:48
- Автомобил: T3 MULTIVAN+CARAVELLE 16 C-87+91
- Двигател: 1.6 TD JX +2.1 MV-Petrol+LPG
- Местоположение: София
Re: Проект Vw MULTIVAN 1.6 TD- Мултивана на Valsanik
Продължавам на татък.....
Още от както го взех имах проблем с кранчето на парното......Мноооого е неприятно навън да е 35-40 градуса, а вътре да ти духа парното в краката....Както и да е....Та,взех си НОВО кранче....което се оказа ,че пропуска....Върнах се в магазина и от 4бр не можах да си взема читаво...т.е всичките пропускаха. играейки си с него забелязах , че като е до крайно положение,т.е. до упора , кранчето пропуска. Но като го върна малко назад....спира.Белязах си къде точно спира. Измислих как да оправя нещата и то с евтинко. ....посредством един дюбел и секундно лепило...
Лепилото нарочно е снимано така ,за да не се сметне за реклама
Сега ми духа студено в крачетата и мога като поискам да си пусна и топло.
Още от както го взех имах проблем с кранчето на парното......Мноооого е неприятно навън да е 35-40 градуса, а вътре да ти духа парното в краката....Както и да е....Та,взех си НОВО кранче....което се оказа ,че пропуска....Върнах се в магазина и от 4бр не можах да си взема читаво...т.е всичките пропускаха. играейки си с него забелязах , че като е до крайно положение,т.е. до упора , кранчето пропуска. Но като го върна малко назад....спира.Белязах си къде точно спира. Измислих как да оправя нещата и то с евтинко. ....посредством един дюбел и секундно лепило...
Лепилото нарочно е снимано така ,за да не се сметне за реклама
Сега ми духа студено в крачетата и мога като поискам да си пусна и топло.
- valsanik
- Мнения: 1214
- Регистриран на: Пон 10 авг 2009 8:48
- Автомобил: T3 MULTIVAN+CARAVELLE 16 C-87+91
- Двигател: 1.6 TD JX +2.1 MV-Petrol+LPG
- Местоположение: София
Re: Проект Vw MULTIVAN 1.6 TD- Мултивана на Valsanik
Когато сменях радиатора, забелязах че има прокарана инсталация за халогенни фарове.Които са стояли върху бронята. Но тъй като ще слагам оригинални халогени ,заедно със пластмасите които са продължение на долната решетка, ми се щеше да монтирам други отдолу на ножа.В едно супер ,мега хит магазинче за автоаксесоари си намерих малки халогенчета със Н3 крушка....които се събраха в отворите на ножа под бронята. И така , един ден се заиграх и сътворих това:
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта