Още един любител на Т3 - MULTIVAN
- valsanik
- Мнения: 1214
- Регистриран на: Пон 10 авг 2009 8:48
- Автомобил: T3 MULTIVAN+CARAVELLE 16 C-87+91
- Двигател: 1.6 TD JX +2.1 MV-Petrol+LPG
- Местоположение: София
Re: Още един любител на Т3 - MULTIVAN
Имай на идея, че ако ползваш турбината от 1z-та,входящия и изходящия диаметър на студената част са по-малки. Ще ти трябва преходник...
- KOVKO
- Мнения: 123
- Регистриран на: Пон 26 сеп 2016 15:28
- Автомобил: А3 - Голф 2 - Passat 3 - T3
- Двигател: All Motors
- Местоположение: Разград
Re: Още един любител на Т3 - MULTIVAN
Валка, за сега съм с колектор от 1.6тд и турбо от 1.9тд (може и от 1.6тд да е) за да запазя лапата, но ако не ми харесва как се държи 1Z-а с тази турбина, връщам си в оригинал 1Z-а и прежалвам лапата ...... ако намеря, кой да ми направи къстъм де!
- valsanik
- Мнения: 1214
- Регистриран на: Пон 10 авг 2009 8:48
- Автомобил: T3 MULTIVAN+CARAVELLE 16 C-87+91
- Двигател: 1.6 TD JX +2.1 MV-Petrol+LPG
- Местоположение: София
Re: Още един любител на Т3 - MULTIVAN
Ето как стои турбото от 1z с колектор от 1.6тд от Голф...Прави се преходен фланец и няма нужда да прецакваш лапата. Но след това филтъра и въздуховодите трябва да са ти къстъм....
Тука се вижда как минава покрай лапата.....
Ето как съм направил и маркуча за оттичане на маслото.... Има лек наклон ,така че да не се задържа маслото....
Тука се вижда как минава покрай лапата.....
Ето как съм направил и маркуча за оттичане на маслото.... Има лек наклон ,така че да не се задържа маслото....
- KOVKO
- Мнения: 123
- Регистриран на: Пон 26 сеп 2016 15:28
- Автомобил: А3 - Голф 2 - Passat 3 - T3
- Двигател: All Motors
- Местоположение: Разград
Re: Още един любител на Т3 - MULTIVAN
Мислих го и този вариант, Валка, но предпочетох да оставя турбото в най-ниската точка от възможните варианти за да се обдухва по-добре от струята въздух под буса, а не да се охлажда само от маслото. Не знам дали идеята ми практически ще има ефект и дали това помага изобщо на турбото, но така мисля аз. Колкото до отичането и тръбичката мисля да я оставя за сега както си е на блока на 1Z и мисла също, че маслената помпа освен да снабди турбото с масло под накакво налягане ..... и помага да добутва миналото вече през турбото масло. Това естествено са си мои размишления и логики де, не съм голям експерт.
- KOVKO
- Мнения: 123
- Регистриран на: Пон 26 сеп 2016 15:28
- Автомобил: А3 - Голф 2 - Passat 3 - T3
- Двигател: All Motors
- Местоположение: Разград
Re: Още един любител на Т3 - MULTIVAN
Откровено си признавам, че тоя път, се изложих като кифладжия с умуване и логика относно оттичането на турбото и се получи това ......
- KOVKO
- Мнения: 123
- Регистриран на: Пон 26 сеп 2016 15:28
- Автомобил: А3 - Голф 2 - Passat 3 - T3
- Двигател: All Motors
- Местоположение: Разград
Re: Още един любител на Т3 - MULTIVAN
То големи игри, големи филми ...... и пак си мята масло на воля. Ъгъла на оттичането ли не му харесва, молко по-малкия диаметър на накрайниците на новия маркуч ли не му харесва, турбото ли е мъртвец ...... макар че, на стария бус нито е текло нито е пушило турбото. Идва ми да се гръмна вече.......
- valsanik
- Мнения: 1214
- Регистриран на: Пон 10 авг 2009 8:48
- Автомобил: T3 MULTIVAN+CARAVELLE 16 C-87+91
- Двигател: 1.6 TD JX +2.1 MV-Petrol+LPG
- Местоположение: София
Re: Още един любител на Т3 - MULTIVAN
Най вероятно турбото е заминало.
- KOVKO
- Мнения: 123
- Регистриран на: Пон 26 сеп 2016 15:28
- Автомобил: А3 - Голф 2 - Passat 3 - T3
- Двигател: All Motors
- Местоположение: Разград
Re: Още един любител на Т3 - MULTIVAN
Започвам и аз да си мисля същото и май ще си върна оригиналните колектори и турбо на 1Z-а и ще си направя къстъм лапа, че взех да издивявам. Мислех, че ел. инсталацията ще е филм, а тя излезе най-простата работа .....
-
- Мнения: 98
- Регистриран на: Пет 01 авг 2014 10:58
- Автомобил: VW caravelle syncro T4+t3hochdach
- Двигател: AAB
- Местоположение: Казанлък
Re: Още един любител на Т3 - MULTIVAN
Колега като гледам снимките ми се струва, че е турбината както казва Валсаника. Хвърля ти масло през топлата част на турбината. Пръските по картона при свалена тръба на ауспуха ли са? Син пушек като караш има ли? Ауспуха мазен ли е? Ъгъла на тръбата за изтичането не е проблема. За мен са лагерите на турбината. По добре подмени централната част на турбината и поне ще знаеш, че имаш читава турбина за доста километри.
- KOVKO
- Мнения: 123
- Регистриран на: Пон 26 сеп 2016 15:28
- Автомобил: А3 - Голф 2 - Passat 3 - T3
- Двигател: All Motors
- Местоположение: Разград
Re: Още един любител на Т3 - MULTIVAN
Колега MESER, още не съм подкарал буса с тоя двигател....... остана само проблема с този теч на турбото. Тръба за ауспуха още не е монтирана, правя опитите без тръба. Освен капките по кашона, има и директно капане по земята от топлата част, но не е само от топлата част, от щуцера на смукателния колектор, от който взима информация за пренадуването също има леки пръски масло при работа на двигателя. Фактически, хвърля масло и от топлата и от студената част. Турбото ми беше на стария 1.9тд двигател, но бе сменено с друго, понеже беше започнал да хвърля масло през ауспуха и да пуши страшно много бяло, но след смяната с друго, пак си течеше и пушеше и се оказаха сигменти ...... понеже махнах маркуча за картерните пари и спря да тече и пуши. И аз клоня вече, че просто турбото може и да си е заминало. Сегашния двигател си е 1Z 90к.с., но с колектори и турбо от 1.6тд заради лапата. Най-вероятно ще се върнат оригиналните колектори и турбо и ще заменя оригиналната лапа с къстъм лапа.
- musuibie
- Мнения: 403
- Регистриран на: Сря 18 фев 2009 21:02
- Автомобил: gotin
- Двигател: chugunen glava - aluminieva
- Местоположение: У нас
- Контакти:
Re: Още един любител на Т3 - MULTIVAN
Остави си изходящата генерация от 1,6 и си сложи другото турбо. То си пасва идеално на мястото на изходящата генерация от 1,6. Аз съм с 1Z мотор с генерация от 1,6 на която турбото си пасва идеално. То всъщност и двете турбини си пасват - и тази от 1,6 и тази от 1,9.
- KOVKO
- Мнения: 123
- Регистриран на: Пон 26 сеп 2016 15:28
- Автомобил: А3 - Голф 2 - Passat 3 - T3
- Двигател: All Motors
- Местоположение: Разград
Re: Още един любител на Т3 - MULTIVAN
При мен не пасва! Моят 1Z е с турбина Гарет, с триъгълния фланец и трите отвора, а колектора е от 1.6тд, но май си е транспортерски и турбото е чак на 4ти цилиндър и фланеца му е трапец с 4 отвора (ККК турбините са с 4 отвора). Затова не става и ползвам ККК от 1.6тд или 1.9тд...... освен с преходен фланец, но честно казано, ми писна от побългаряване и сложни схеми и май вече предпочитам да си е в оригинал мотора и да реше ребуса просто с лапа.
- pepi3196
- Мнения: 364
- Регистриран на: Пет 08 авг 2008 21:25
- Автомобил: T3 Karavel
- Двигател: T3 1987
- Местоположение: София
Re: Още един любител на Т3 - MULTIVAN
Намери си турбо от 1Z мотор монтиран в Ауди 80 Б4.
Пасва перфектно
Пасва перфектно
- KOVKO
- Мнения: 123
- Регистриран на: Пон 26 сеп 2016 15:28
- Автомобил: А3 - Голф 2 - Passat 3 - T3
- Двигател: All Motors
- Местоположение: Разград
Re: Още един любител на Т3 - MULTIVAN
Аааааа, къде бил ключа от палатката! Разглеждах уж турботата за 1Z двигателя, но останах с впечатление, че са със турбини Гарет със триъгълния фланец като моята ......
- pepi3196
- Мнения: 364
- Регистриран на: Пет 08 авг 2008 21:25
- Автомобил: T3 Karavel
- Двигател: T3 1987
- Местоположение: София
Re: Още един любител на Т3 - MULTIVAN
Завърташ топла и студена част така,че да паснат на бусовия колектор,дупчиш две дупки 5мм правиш резба за 6мм болт,местиш разтоварващия клапан и го регулираш да разтоварва на 0,9 бара.
Ааааа и после гассс
Ааааа и после гассс
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта