допълнителен оборотомер

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
peshoxx
Мнения: 631
Регистриран на: Вто 01 фев 2005 1:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот peshoxx » Вто 20 сеп 2005 2:05


Crazy_hatteR написа:Здравейте и добре заварили :D Така и не разбрах дали става гимнастиката с ладовия оборотомер . Тези оборотомери на Неомонтана за които пише pas1.8mi не ме вдъхновяват особенно , защото мерят през 100 об. а понякога и 50 об. си оказват значение - особенно на празен ход .

Тук в Пловдив намерих в една морга една купчина с дигитални табла , но онези "майсторчета" не дават да се пробват - плащаш и вземаш да "пробваш" колкото си искаш , а това което прочетох в другите теми във форума не ме зарадва особенно за рисковете при такава смяна .

Аз също си сложих оборотомер от лада.Направих му кутийка и го сложих от ляво на таблото над отвора за парното.Има и осветление.Голфа ми е 1.8 Мi .Доволен съм,макар,че е малко голям,но върши добра работа,особено при гонките на калояново!!! :twisted:




Потребителски аватар
maks
Мнения: 2228
Регистриран на: Чет 03 фев 2005 17:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот maks » Сря 05 окт 2005 12:07


намерих едно сайтче
http://digitalmers.hit.bg/


Потребителски аватар
Ugeorge
Мнения: 325
Регистриран на: Нед 27 ное 2005 9:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Ugeorge » Пет 17 фев 2006 18:33


Аз си сглобих цифровия оборотомер на неомонтана, обаче не показва нищо '0000' та въпроса ми е имате ли идея какво може да бъркам. Единственото което ми идва на ум е проблема да е от това че входния резистор R1 е 5.1 кOhms вместо 4.7 както пише в описанието. Явно са го объркали ще го сменя и пак ще пробвам, но ако имате други идеи ще съм благодарен ако ги споделите. Става въпрос за Г2 1.3i.


Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Пет 17 фев 2006 20:15


Първо трябва да се калиброва и виж дали не си обърнал дисплейчетата


Потребителски аватар
Ugeorge
Мнения: 325
Регистриран на: Нед 27 ное 2005 9:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Ugeorge » Съб 18 фев 2006 13:03


Ми въртях го потенциометъра но все показваше 0 и газ давах а дисплейчетата са наред, по-скоро е от входния резистор някои знае ли колко волта идват на ниското на бобината 12 или нещо друго.


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот Anbuch » Нед 05 мар 2006 0:51


Имам 100% същият проблем както Ugeorge. На ниското U на бобината вързах един цифров волтметър който ми показва към 12.7 V при работа на празен ход без да натискам педала на гаста ,като я форсирам малко ,прекъсванията (оборотите) се увеличават и напрежението ми пада на около 12.3 V


Потребителски аватар
Ugeorge
Мнения: 325
Регистриран на: Нед 27 ное 2005 9:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Ugeorge » Нед 05 мар 2006 12:23


Тази седмица сте занеса оборотомера да го пробвам в ТУ-то(докато съм на упражнение) там има генератор на импулси и ще видя къде е проблема и ще пиша.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13447
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот kris11 » Нед 05 мар 2006 18:52


50 Hz = 1500 об/мин. Може да се проверява и от траф с вторично 5-12 V.


Потребителски аватар
Ugeorge
Мнения: 325
Регистриран на: Нед 27 ное 2005 9:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Ugeorge » Вто 07 мар 2006 18:37


Занесох оборотомера в ТУ-то и проблема е във входните делители на напрежение на измервания сигнал. Пуснах TTL ниво директно на U1 и си работеше, може като съм запоявал да съм прегорил ценер диода или пък тея резистори да са прекалено големи за 12те волта на ниското на бобината ще провера ценера и пак ще пиша.


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот Anbuch » Сря 08 мар 2006 13:43


Благодарско x10. Сега поне знам откъде да започна да търся проблема. Само да намеря малко време тия дни.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13447
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот kris11 » Сря 08 мар 2006 19:19


Ugeorge написа: може като съм запоявал да съм прегорил ценер диода или пък тея резистори да са прекалено големи за 12те волта на ниското на бобината ще провера ценера и пак ще пиша.

ТТЛ нивото и 12 те волта на бобината / а те не са 12V поради индукцията / се разминават доста. Прди ценера / дето е 4,7 5,6 V / трябва да имаш делител на напрежение.


Потребителски аватар
Ugeorge
Мнения: 325
Регистриран на: Нед 27 ное 2005 9:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Ugeorge » Чет 09 мар 2006 15:42


Проверих ценера, в него беше проблема. Смених го и сега пуснах 15V константен сигнал вкъщи и измерих на крачето на интегралната схема след делитела и ценера дава си точно 5V. Само остава да го пробвам на колата ама в тоя студ ме мързи.


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот Anbuch » Съб 11 мар 2006 9:54


Моят ценер си е наред. Извинете за невежеството ми :oops: ама какъв делител за напревението трябва да сложа и как точно да го сложа. Знам ,че става вупрос за някакви резистори ама....


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Мнениеот pas1.8mi » Съб 11 мар 2006 14:28


Anbuch написа:Моят ценер си е наред. Извинете за невежеството ми :oops: ама какъв делител за напревението трябва да сложа и как точно да го сложа. Знам ,че става вупрос за някакви резистори ама....



Става въпрос за делител с резистор.Този който са го дали 5.1ком се намалява опитно с друг с по-ниска стойност.Може да опиташ ,и да направиш 10бр навивки върху централният високоволтов кабел на бобината с проводника,който ти е вход на у-вото.По този начин нямаш галванична(електрическа) връзка с високото напрежение. :wink:


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

най-накрая стана

Мнениеот Anbuch » Чет 23 мар 2006 12:38


Най-накрая успях да го подкарам този обротомер на "Неомонтана". Решението е следното: 25 навивки на високоволтовият кабел от бобината ким делкото ( с 10 дори с 15 навивки ми отчиташе само до 1400 оборота) ,R1=1.5 kom ,RP1= 0 om

Благодаря на всички за съветите !



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: vocil и 26 госта