Значи проблема е следния.
На МР3-ката (Сони) 4х50В съм закачил усилвател.
Понеже 4 канала са разпределени за 8те колони по вратите и таблото (фабричните), усилвателя е сързан към изхода за субуфера (за двете елипси на кората).
Всичко е ок и свири убийствено с изключение на един малък и дразнещ проблем.
Чува един гаден брум - например когато чете съдържанието на диска, или пък ускорявам. ( Това е само ако не музиката не свири ).
Някой има ли идея как да филтрирам тези шумове?
(Усилвателя е даден на макс от потенциометъра му, а усилването му го контролирам от МР3ката - сила на субуфера)
Благодарности за меннията предварително.
Проблем с усилвателя
vaskoto1 написа:усилвателя ти като е на макс. и ако е далече от музиката може да става адски чуствителен на интерференции. кабела към него ако не е подходящо екраниран прихваща мотора и дори задвижването на ЦДто.
мисля си на глас...
що не опиташ да го понамалиш мъничко и да видиме?
Васе, кат един доберман си - захапваш веднага
Значи, кабела към него не е правен - това са чинчове купени от магазина (3,5м ако не се лъжа) и трява да е хубав според мен.
Дай друга идея - нещо за филтриране..
Аз се сещам за един начин, ама незнам какъв ще е ефекта.
Ако се сещаш, на такъв вид кабели има на единия край нещо като магнит ( феро-нещо-си), с пластмасова облицовка. Дали такова нещо би помогнало ?
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил: Passat B35i
- Двигател: AGG
- Местоположение: София
- Контакти:
опитай...нищо не мога да ти кажа...на един познат съм откачил с тия брумове(ама при него бяха супер яки и непоносими).
на финала само бобината не съм пробвал дали не създава тия гадости.
при тебе е лек брум ама щом го има-не е добре...
пробвай все пак да намалиш малко усилвателя-наистина като е докрай е суперчуствителен...
на финала само бобината не съм пробвал дали не създава тия гадости.
при тебе е лек брум ама щом го има-не е добре...
пробвай все пак да намалиш малко усилвателя-наистина като е докрай е суперчуствителен...
-
- Мнения: 743
- Регистриран на: Нед 27 юни 2004 9:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Провери първо дали този шум не се чува и от колони, които са свързани към самия касетофон! Аз съм чувал такива шумове на много места и то не от усилвателя, а от самия касетофон. Точно шума като чете цд-то като сменяш песен или тн се чува от колоните...така че проблемът по-скоро може да е в самия касетофон...провери
-
- Мнения: 743
- Регистриран на: Нед 27 юни 2004 9:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
~None~ написа:Точно това написах малко по-нагоре, че тоя проблем го няма на колоните свързани към МР3-ката, само на тия към усилвателя.
Тоя веекенд ще си поигря да му сложа един феромгнит на края на кабел към усилвателя, та поне част от шумовете да изолира. Ако стане - ще опиша случката подробно ..
Ами пробвай, феритчето може и да свърши работа, но ако проблемът остане може да е нещо в схемата на касетофона и просто оттам да има шум на изхода за усилвателя.
- paco
- Мнения: 1817
- Регистриран на: Сря 09 юни 2004 15:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Брума влиза по захранване.
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Схемате е следната......
Касетофона се захранв от оригиналните захранващи кавели изведени в тблото .
За захранване на стъпалото се пуска един нов кабел от +са на акумулатора до него и се замасява с максимално къс кабел за купето там кадето е монтирано.
Обикновенно хубавите чинчови кабели за коли (10-20лв.) имат и стартиращ кабел за стапалото.
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
не бъркаите масата на касетофота с масата на стъпалото
които се е занимавал знае, че в случая става вапрос за отместена маса или разлика в тях около 0,2 - 1,5V което е достатъчно за пораждане на брум.
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Понякога , но е малко вероятно брум се получава от лоша чинчова букса или студена спойка в стъпалото.
PACO
Брума влиза по захранване.
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Схемате е следната......
Касетофона се захранв от оригиналните захранващи кавели изведени в тблото .
За захранване на стъпалото се пуска един нов кабел от +са на акумулатора до него и се замасява с максимално къс кабел за купето там кадето е монтирано.
Обикновенно хубавите чинчови кабели за коли (10-20лв.) имат и стартиращ кабел за стапалото.
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
не бъркаите масата на касетофота с масата на стъпалото
които се е занимавал знае, че в случая става вапрос за отместена маса или разлика в тях около 0,2 - 1,5V което е достатъчно за пораждане на брум.
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Понякога , но е малко вероятно брум се получава от лоша чинчова букса или студена спойка в стъпалото.
PACO
Върни се в “CAR Audio, Video & Navigation”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта