ceko2626 написа:След монтаж на Субару 1.6 с 90 к.с. на дифузьор 33мм. трябваше да навия тройника почти докрай за да влезе в регулация. Въздуховода е около 70 мм. Формулите за пресмятане чрез конски сили е грешна.
Диаметъра на дросела го делим на около 1.6(според личната ми кола) за да се получи желания дифузьор. Според мен трябва да е 70мм : 1.6 = 44 мм. Утре ще премеря колите до, които имам достъп. При вас какво е съотношението за оптимален вариант?
Колега, нали не бъркаш въздуховод с дифузьор. Щото аз под въздуховод разбирам тръбата, дето е между филтъра и дросела, по която идва въздушния поток към карбуратора/инжекциона.
Другата формула за пресмятане на дифузьора е:
m=d2/D2 (квадратите на дросел и дифузер)
където D - диаметър на колектор/дросел
d - диаметър на дифузьора на смесителя
m - който е коефициент от тая графика:
(взема се стойност от 0.1 до 0.9 - в общия случай около 0.5)
Ще цитирам част от статията, чиято графика съм ползвал в прикрепения файл. Статията е от доц.д-р инж. Ц.Петков:
При проектирането на смесителя най-важно е да се подбере оптимален вътрешен диаметър, тъй като при много малък вътрешен диаметър се намалява коефициентът на пълнене на двигателя, повишава се разходът на газ, а и на бензин, а при по-голям диаметър може падът на налягането да е малък и да се получава недостиг на газ. Вътрешният диаметър d се подбира в зависимост от вътрешния диаметър D на пълнителния колектор в зоната, където ще се монтира смесителят.