Мнение за дифузьор на смесител

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19164
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Мнение за дифузьор на смесител

Мнениеот stefan4o » Пон 21 яну 2013 22:17


ceko2626 написа:След монтаж на Субару 1.6 с 90 к.с. на дифузьор 33мм. трябваше да навия тройника почти докрай за да влезе в регулация. Въздуховода е около 70 мм. Формулите за пресмятане чрез конски сили е грешна.
Диаметъра на дросела го делим на около 1.6(според личната ми кола) за да се получи желания дифузьор. Според мен трябва да е 70мм : 1.6 = 44 мм. Утре ще премеря колите до, които имам достъп. При вас какво е съотношението за оптимален вариант?

Колега, нали не бъркаш въздуховод с дифузьор. Щото аз под въздуховод разбирам тръбата, дето е между филтъра и дросела, по която идва въздушния поток към карбуратора/инжекциона.
Другата формула за пресмятане на дифузьора е:
m=d2/D2 (квадратите на дросел и дифузер)
където D - диаметър на колектор/дросел
d - диаметър на дифузьора на смесителя
m - който е коефициент от тая графика:
(взема се стойност от 0.1 до 0.9 - в общия случай около 0.5)
Ще цитирам част от статията, чиято графика съм ползвал в прикрепения файл. Статията е от доц.д-р инж. Ц.Петков:
При проектирането на смесителя най-важно е да се подбере оптимален вътрешен диаметър, тъй като при много малък вътрешен диаметър се намалява коефициентът на пълнене на двигателя, повишава се разходът на газ, а и на бензин, а при по-голям диаметър може падът на налягането да е малък и да се получава недостиг на газ. Вътрешният диаметър d се подбира в зависимост от вътрешния диаметър D на пълнителния колектор в зоната, където ще се монтира смесителят.
Прикачени файлове
m.jpg




ceko2626
Мнения: 12
Регистриран на: Нед 13 яну 2013 15:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Мнение за дифузьор на смесител

Мнениеот ceko2626 » Вто 22 яну 2013 17:38


Днес мерих с шублера. Диамметър на дросела е 50мм., а въздуховодите от филтъра до дросела е около 60мм. Плочката ми е захваната директно пред дросела на около 10 см. Дупките за газта на дифузьора ги разпробих оше преди година.Не съм ги броил или мерил, а и не съм убеден, че има смисъл.Най-лесно ми е да огранича газта ако се наложи, а и не пречат на потока. Направих най-елементарния конус който можах на бързо със прозрачен силикон. Запълних правия ъгъл между ръбът на дифузьора и вътрешния ръб на плочката за да се получи конус. Смених и маркуча м/у изпарителя и тройника със 16мм. Стария беше 19мм със едно снаждане. Ефекта е по-добро засмукване . Ламбда монитора ми отчете богата смес при натиснат педал до долу на около 3000-4000 об/м. Преди двете промени настройката беше на бедна смес в целия диапазон. При дросел Д= 50мм. съм с дифузьор 38мм. съотношение 1,31.
Вижте какво продават- http://www.ebay.com/itm/LPG-Propane-Aut ... 9216695%26


p22
Мнения: 20
Регистриран на: Пет 01 юни 2012 18:22
Автомобил:
Двигател:

Re: Мнение за дифузьор на смесител

Мнениеот p22 » Вто 22 яну 2013 18:27


stefan4o написа:
p22 написа:За 45 кс, колко мм е плочката/ Минимално /

Минимален 20мм, максимален 23
Ака е диаметър ми се струва много малък :dontknow:


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11928
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Мнение за дифузьор на смесител

Мнениеот К.Одаджийски » Вто 22 яну 2013 18:41


За 45 магарета е толкова, Стефчо го е сметнал по формулата, която вече я има мисля на всяка страница напред, ако не му вярваш сметни сам. Формулата за лице на кръг също се намира с гугъл


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19164
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Мнение за дифузьор на смесител

Мнениеот stefan4o » Вто 22 яну 2013 18:54


p22 написа:
stefan4o написа:
p22 написа:За 45 кс, колко мм е плочката/ Минимално /

Минимален 20мм, максимален 23
Ака е диаметър ми се струва много малък :dontknow:

Колко мм мислиш, че ти е дросел клапата? mhihi Аз карам с 32мм на 75к.с. автомобил mhihi


gmurkacha
Мнения: 22
Регистриран на: Нед 27 ное 2011 15:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia
Контакти:

Re: Мнение за дифузьор на смесител

Мнениеот gmurkacha » Пон 04 фев 2013 14:22


Вчера след консултация с Стефан тръгнах да си търся дифузьор с размера посочен от него,да ама не.Оказа се че по магазините за моята кола Пасат Б3 РП мотор 1.8 моно дифузьорите дето се продават са с отвор най малък който намерих 36 мм.Да ама аз искам такъв размер както го е сметнал Стефан от 29 мм- 34мм. ,но уви не намерих.Ако някой знае къде в София мога да намеря му благодаря предварително!


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19164
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Мнение за дифузьор на смесител

Мнениеот stefan4o » Пон 04 фев 2013 18:24


gmurkacha написа:Вчера след консултация с Стефан тръгнах да си търся дифузьор с размера посочен от него,да ама не.Оказа се че по магазините за моята кола Пасат Б3 РП мотор 1.8 моно дифузьорите дето се продават са с отвор най малък който намерих 36 мм.Да ама аз искам такъв размер както го е сметнал Стефан от 29 мм- 34мм. ,но уви не намерих.Ако някой знае къде в София мога да намеря му благодаря предварително!

Чисто информативно моята магазинска плочка за карбуратор 2е3 е направена с 38мм дифузер. Отиди на стругар да ти направи нужния размер (не съм много сигурен, но моното 90 коня е с 38-40мм дросел, да не говорим, че това на 1.6 вероятно е малко по-малко и то излиза, че плочката е по-голяма от дроселовата клапа :mhihi). :exclaim


gmurkacha
Мнения: 22
Регистриран на: Нед 27 ное 2011 15:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia
Контакти:

Re: Мнение за дифузьор на смесител

Мнениеот gmurkacha » Пон 04 фев 2013 20:06


Намерих 36 мм. плочка ама искам да е поне 34 мм.Утре проверявам на още едно место и ако няма прибягвам до стругар.А що приказки чух днес че тази плочка дето искам да я сложа няма да може да храни тоз двигател,няма да ви казвам.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19164
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Мнение за дифузьор на смесител

Мнениеот stefan4o » Пон 04 фев 2013 20:23


gmurkacha написа:А що приказки чух днес че тази плочка дето искам да я сложа няма да може да храни тоз двигател,няма да ви казвам.

Ти ако питаш някои от газаджиите те плочките за 1.8 75 и 90 коня са еднакви... Не искам да коментирам кой какво ти е казал. Наш, бивш вече, колега караше доскоро Голф 3 1.8 моно с 28мм плочка и не ми се е оплакал от "лошо хранене" на тоя двигател. Като имаш предвид, че дроселовата клапа на АБС май е по-голяма от тая на RP... :mhihi
Аз съм по-склонен да вярвам и да се водя по теориите на хора с инженерно образование в областта на ДВГ, отколкото на... по-добре да не ги наричам, както ми се иска, че някой може да се засегне. :mrgreenfun
Ако гониш нисък разход на градско каране и не ти е приоритет развиването на мощност близка до тая на бензин - можеш дори и най-малкия размер дифузер да сложиш. С подходящата намеса по предванието ще получиш приличен разход, предполагам.


Потребителски аватар
ivchoto
Мнения: 341
Регистриран на: Сря 11 ное 2009 14:24
Автомобил: SUBARU OUTBACK
Двигател: 2000
Местоположение: bg okolo plovdiv

Re: Мнение за дифузьор на смесител

Мнениеот ivchoto » Пон 04 фев 2013 20:32


Здравейте,в момента карам пасат В4 с двигател ADY-2.0 л. 115 к.с. на метан с плочка 28мм.Стария пасат беше с мотор 2Е пак беше на метан и неговата плочка също беше 28мм.И двете коли вървят добре,но не сам сигорен за размера на В4 дали не трябваше да е малко по голям.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19164
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Мнение за дифузьор на смесител

Мнениеот stefan4o » Пон 04 фев 2013 20:59


При положение, че са с еднаква мощност и идентични по характеристика двигатели не виждам причина да НЕ са с еднакви плочки като диаметър на дифузьора :wink


Потребителски аватар
ivchoto
Мнения: 341
Регистриран на: Сря 11 ное 2009 14:24
Автомобил: SUBARU OUTBACK
Двигател: 2000
Местоположение: bg okolo plovdiv

Re: Мнение за дифузьор на смесител

Мнениеот ivchoto » Пон 04 фев 2013 21:15


За В4-та ми предлагаха 38мм,ама аз като се запънах като магаре на мост-искам 28мм и тва е.Та се наложи да чакам два дена докато ми я направят и доставят.


Потребителски аватар
designer1
Мнения: 526
Регистриран на: Пон 17 мар 2008 14:37
Автомобил: Skoda Rapid 1i2 TSI
Двигател: CJZC 2015
Местоположение: София/ GTI 2L 8v ADY

Re: Мнение за дифузьор на смесител

Мнениеот designer1 » Пон 04 фев 2013 22:41


А някой пробвал ли е с така наречената тръба на "Пито". Ей тук на бързо съм скицирал що-годе какво представлява и как евентуално може да се намери приложение в нашия случай :)
Изображение
Виждал съм доста хора да го правят - директно маркуча във филтърната кутия - което е малко трактористко изпълнение но принципа е същия. Аз си го представям като тези миксери на БРЦ дето и аз карам с него на Г3 АДИ само че тука се подава централно газта а не по перифериятат както е при повечето плочки и смесители.
Ся може и комбинация от тръба на Пито и стеснение на входящото сечени и т.н. въпрос на сметки който много ме мързи да ровя за теория в нета или да си играя 1 седмица със Солида докато го натаманя що годе ама нямам време за това в момента :mhihi

Опа май-намерих нещо подобно:
Изображение
Описанието гласи: Смесител за Мерцедес механична инжекция

И последния вариянт:
Струен смесител
http://shop.msmgas.com/bg/catalog/artdetails/id:2328

Но всичката мара я втасала както се изразява колегата от другия форум:
По принцип идеята на на смесителя е да осигури едно определено съотношение въздух/гориво. Но ако отвора е много голям трудно могат да се предадат малките изменения в потока (във вид на разреждане/вкуум) към мембраната на изпарител/редуктора. И една от причините за това е реглажния винт защото той седи статичен през цялото време. Онези талянски уредби които чат пат идваха коли с тях ако си спомняте с ламбда контрола са някакво решение. Там предполагам ще може да се работи и с по-големи по размер смесители защото лмбда контрола ще осигури по-точното отваряне на "реглажния винт" (който е вид стъпков мотор). Обаче доколкото знам ламбдите може и да са малко мудни и незнам дали като са по-стари автомобилите това действа коректно. Обикновенно ламбда контрола се скапваше първо и заминаваше в боклука.

Другата ти опция са нерестриктивните смесители (мога да ти дам такъв за проба) но там май има ядове на празен ход и ниски обороти, ако пък там ги нагласиш разхода отива в космоса (това с реглажен винт на маркуча)

И няй-доброто дето е измислено за тия чудесии е подобните на BRC BLOS газови "карбуратори" или смесители с константен поток май ги наричаха. Там няма ядове с ниски а и с високи обороти


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Мнение за дифузьор на смесител

Мнениеот mupk0 » Вто 05 фев 2013 0:59


Само за протокола на колегите с метана по-горе да спомена,че при метана плочката е с по-малък отвор,за да направи по-калорична смес така да го кажа по-просто.Същият е аналога и при инжекционите..метановите карат с по-големи дюзи.


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1544
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Re: Мнение за дифузьор на смесител

Мнениеот mafiota » Съб 09 фев 2013 9:10


Пак да припомня руската школа :mhihi

http://www.dze.lpg.ru/Gts/Mixerr.htm
http://www.dze.lpg.ru/Gts/MixPrr.htm



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: ивчо3 и 19 госта