ЕГР на помпа дюза защо не се затапва?
- samo_pechka
- Мнения: 8451
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: ЕГР на помпа дюза защо не се затапва?
Няма се "оправи". Щом е пробвано и с нови термостати ( особено и оригинал ) . Така са дизелите с директно впръскване. Имат подобрено КПД и това довежда до малко разсейване на топлина. Т.е. с две думи не остава температура за греене на купето.
Ако кората под мотора е махната, намери и сложи . Ако изолацията под предния капак я няма, сложи здрава . Тези неща не са панацея , но подобряват малко ситуацията.
Аз в предимно градско каране съм слагал картон с малка дупка в средата м/у радиатора и предната решетка ( това на други коли, но моторите ТДИ . ) Ако предстои по-дълго пътуване , дигам по някое време капака и го метвам в багажника :)
Другият вариант е монтаж на мокра печка и в града в студени утрини да се пуска да работи заедно с мотора. Вдига разхода на гориво с около 5-10% ( градско каране ) . Но мотора вдига оптималните си градуси , купето загрява и то добре , дори ако ще навън да е минус 20 . Струва пари за тази екстра, за съжаление...
Ако кората под мотора е махната, намери и сложи . Ако изолацията под предния капак я няма, сложи здрава . Тези неща не са панацея , но подобряват малко ситуацията.
Аз в предимно градско каране съм слагал картон с малка дупка в средата м/у радиатора и предната решетка ( това на други коли, но моторите ТДИ . ) Ако предстои по-дълго пътуване , дигам по някое време капака и го метвам в багажника :)
Другият вариант е монтаж на мокра печка и в града в студени утрини да се пуска да работи заедно с мотора. Вдига разхода на гориво с около 5-10% ( градско каране ) . Но мотора вдига оптималните си градуси , купето загрява и то добре , дори ако ще навън да е минус 20 . Струва пари за тази екстра, за съжаление...
- tdi fen
- Мнения: 4312
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: ЕГР на помпа дюза защо не се затапва?
Нормално е навън не вдига над 0 в "ледените дни" нямаш ли електрически нагревател на парното не ,че грее в този студ тези 700-800 w ама се усеща леко топличко от него почти веднага
-
- VW експерт
- Мнения: 12866
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: ЕГР на помпа дюза защо не се затапва?
При тия температури навън е трудна работа загряването. Особено градско, в ниски обороти. Служебната ми е бензин 1.2Т/130кс, и също трудно вдига до 90°. Личната е от подписа, но там е друго, по-голям двигател, чугунен блок. И двете имат кори под мотора, кече под капака на двигателя. Просто са ниски температури. При -14 градуса Пасат помпа - дюза след 45км извънградско каране и 90 градуса на таблото изстина до 50° за три минути клопане на място.
Re: ЕГР на помпа дюза защо не се затапва?
Странна работа.
Моят пасат ония дни на -10 запален навън пред блока с 1-2 минути на място достигна до 90 за няма и 5-6 км(нямам печка). Градско, като чакам на 2 светофара по път за работа.
Още по-странно ми е като прочета, че дизел е възможно на място или по спускане да изстине в това време-не мога да си го обясня, защото не ми се е случвало нито при старата Б5 с роторка, нито при сегашната кола да изстива. Нито на място, нито при спускане. На околните около мен не мои дизели А4 Б8 и Пежо 306 също няма изстиване…
За мен изстиването е 100% проблем с термостата.
Моят пасат ония дни на -10 запален навън пред блока с 1-2 минути на място достигна до 90 за няма и 5-6 км(нямам печка). Градско, като чакам на 2 светофара по път за работа.
Още по-странно ми е като прочета, че дизел е възможно на място или по спускане да изстине в това време-не мога да си го обясня, защото не ми се е случвало нито при старата Б5 с роторка, нито при сегашната кола да изстива. Нито на място, нито при спускане. На околните около мен не мои дизели А4 Б8 и Пежо 306 също няма изстиване…
За мен изстиването е 100% проблем с термостата.
-
- VW експерт
- Мнения: 12866
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: ЕГР на помпа дюза защо не се затапва?
При проблем с термостат изобщо няма да стигне работна температура на извънградско каране.
- samo_pechka
- Мнения: 8451
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: ЕГР на помпа дюза защо не се затапва?
Значи едно пояснение : при коли които имат ЕГР охладител ( което реално става "отоплител" на антифриза ). Това са често коли с ДПФ и Е6 .
Те градско за кратко време ( грубо три пъти по-кратко от същата/сходна кола/моторизация без такъв ) загряват . Отделно тия които са без мокра печка , често имат ел.пита за отопление на купето. Имат понякога два термостата , единият от който е на малкия кръг ( ако не бъркам нещо) .
Говорим за по-новенки каляски.
Моята едната има печка оригинално , няма допълнително ел.пита за купето. Има и ЕГР охладител , който пък също топли . Няма смисъл да обеснявам за колко време загрява. Но пусна ли я загрята надолу , без печката, в голям студ , дълъг байр и на скорост без газ , с надуто парно се усеща по някое време стрелката леко "мръдва" надолу..
Ако обаче е на свободна надолу-не. Обяснението за мен е , че ЕГР надолу, на скорост остава затворен и охладителя му не функционира в него момент. Но сложа ли го на свободна-да.
Имам една стара 6-ца , с 1.9тди, но има ел.пита за парното. Имам и една стара четворка, пак същия мотор 1.9 роторка , тя пък е със свещи на антифриза. Различни решения , някои "работят" добре и вършат работа, някои - не толкова.
Проблема е когато за парно се разчита изцяло на отдадената темп. на мотора и той да е дизел с директно впръскване . Т.е. да ги няма описаните "екстри" по-горе.
Отделно пък при ФВ груп показанието на стрелката, не бива да се взима за чиста монета. Има един сериозен диапазон градуси, при които стрелката си стои все на 90, а реално не отговарят. Но това е друга тема вече.
Стана дълго
Те градско за кратко време ( грубо три пъти по-кратко от същата/сходна кола/моторизация без такъв ) загряват . Отделно тия които са без мокра печка , често имат ел.пита за отопление на купето. Имат понякога два термостата , единият от който е на малкия кръг ( ако не бъркам нещо) .
Говорим за по-новенки каляски.
Моята едната има печка оригинално , няма допълнително ел.пита за купето. Има и ЕГР охладител , който пък също топли . Няма смисъл да обеснявам за колко време загрява. Но пусна ли я загрята надолу , без печката, в голям студ , дълъг байр и на скорост без газ , с надуто парно се усеща по някое време стрелката леко "мръдва" надолу..
Ако обаче е на свободна надолу-не. Обяснението за мен е , че ЕГР надолу, на скорост остава затворен и охладителя му не функционира в него момент. Но сложа ли го на свободна-да.
Имам една стара 6-ца , с 1.9тди, но има ел.пита за парното. Имам и една стара четворка, пак същия мотор 1.9 роторка , тя пък е със свещи на антифриза. Различни решения , някои "работят" добре и вършат работа, някои - не толкова.
Проблема е когато за парно се разчита изцяло на отдадената темп. на мотора и той да е дизел с директно впръскване . Т.е. да ги няма описаните "екстри" по-горе.
Отделно пък при ФВ груп показанието на стрелката, не бива да се взима за чиста монета. Има един сериозен диапазон градуси, при които стрелката си стои все на 90, а реално не отговарят. Но това е друга тема вече.
Стана дълго
-
- VW експерт
- Мнения: 12866
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: ЕГР на помпа дюза защо не се затапва?
Не е дълго, а добре обяснено.
Въпросният Пасат е 1.9 ТДИ/101кс, помпа-дюза. За италианският пазар, няма печка, няма и електрически нагревател. Тоест, отоплението на купето е само от отдадена температура на антифриза.
Даденият от мен друг пример за 1.2Т/130кс е изцяло алуминиев двигател. Присъствието на турбото подобрява нещата, имам и бая километри на същият мотор но атмосферен, там е работил и два часа на място с пуснато парно на макс, и втора степен на вентилатора, успя да стигне цели 50 градуса при околна температура - 6 градуса по Целзий.
Въпросният Пасат е 1.9 ТДИ/101кс, помпа-дюза. За италианският пазар, няма печка, няма и електрически нагревател. Тоест, отоплението на купето е само от отдадена температура на антифриза.
Даденият от мен друг пример за 1.2Т/130кс е изцяло алуминиев двигател. Присъствието на турбото подобрява нещата, имам и бая километри на същият мотор но атмосферен, там е работил и два часа на място с пуснато парно на макс, и втора степен на вентилатора, успя да стигне цели 50 градуса при околна температура - 6 градуса по Целзий.
- Bojidar Todorov
- Мнения: 34
- Регистриран на: Пет 27 яну 2023 21:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: ЕГР на помпа дюза защо не се затапва?
Вчера при минус -11 и след 20 минутно каране качи 90 градуса. Голфа го карам 80% извънградско. Без Егр съм (софтуерно и механично затапен). Не мисля, че проблема е оттам. Ако колата я караш само градско може и 30 минути да й е нужно да загрее. Преди, като бях с Егр с една идея, минимална заграваше по-бързо, по простата причина, че връщаше изгорели газове пак в мотора. Помпа-дюзите са така, зимата на къси разстояния им трябва повече време да я караш, че да влезе в работен режим.
*мотора ми е 1.9TDI 101 с ремап на 140.
Относно проблема на пича с помпа-дюзата 1.9 105, проблема не ти е в ЕГР-а със сигурност.
*мотора ми е 1.9TDI 101 с ремап на 140.
Относно проблема на пича с помпа-дюзата 1.9 105, проблема не ти е в ЕГР-а със сигурност.
- samo_pechka
- Мнения: 8451
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: ЕГР на помпа дюза защо не се затапва?
Bojidar Todorov написа:Относно проблема на пича с помпа-дюзата 1.9 105, проблема не ти е в ЕГР-а със сигурност.
То проблема е, че няма проблем. Просто си са така ТДИ. А ЕГР работещ , ефектът му е мижав откъм топло , така е .
- Bojidar Todorov
- Мнения: 34
- Регистриран на: Пет 27 яну 2023 21:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: ЕГР на помпа дюза защо не се затапва?
samo_pechka написа:Bojidar Todorov написа:Относно проблема на пича с помпа-дюзата 1.9 105, проблема не ти е в ЕГР-а със сигурност.
То проблема е, че няма проблем. Просто си са така ТДИ. А ЕГР работещ , ефектът му е мижав откъм топло , така е .
Ти знаеш разбираш повече от мен и си прав
Дори в моето купе е студено първите 15-20 минути и после става баня. А стрелката на водата, ако я караш в обороти ще качи по-бързо температура, но аз мотора си го пазя и докато не дигне 90 не го насилвам.Като изключа колата и е минус и при мен за 10-15 минути температурата пада почти до долу.
Пича си кара колата и така. Да не се филмира, нормално е при тия мотори.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7680
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: ЕГР на помпа дюза защо не се затапва?
samo_pechka написа: Така са дизелите с директно впръскване. Имат подобрено КПД и това довежда до малко разсейване на топлина. Т.е. с две думи не остава температура за греене на купето.
...
По-скоро духват цялата жега в ауспуха и не остава много в цилиндъра. За това дизелите с егр-охладител загряват по-бързо.
-
- VW експерт
- Мнения: 12866
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: ЕГР на помпа дюза защо не се затапва?
Не съм съгласен с теб. Двигател с по-високо КПД няма толкова загуби в топлина, която да отдава на охладителната течност. От там идва и слабото загряване.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7680
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: ЕГР на помпа дюза защо не се затапва?
Двигател с по-високо КПД няма нужда от по-голям охлаждащ радиатор, нали?
-
- VW експерт
- Мнения: 12866
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: ЕГР на помпа дюза защо не се затапва?
Кое МПС е с по-голям радиатор? Спрямо кое?
- samo_pechka
- Мнения: 8451
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: ЕГР на помпа дюза защо не се затапва?
Е то охлад.радиатор не зависи само от мотора , а и от типа МПС. Често и от това дали е с оригинален теглич или без теглич .
При ФВ груп , колите с оригинален теглич имат в над 70% от моделите си по-голям радиатор спрямо същите предлагани без. Може да е само три пръста във височина, но е налична разликата.
Откъм тип МПС пък да речем Т4 със 1.9 мотор има видимо по- голям радиатор, сравнен с на поло предк.дизел 1.9 ( тук и двата мотора конструктивно еднакви , при Т4 малко по-слабоват откъм к.с.)
Проблема при сравненията възниква, когато се сравянват мотори ( при едни и същи тип купета) които са различни. Било откъм кубатура, било откъм к.с.
Ей там стават разминаванията щото в конкретния случай трудно ще се намерят две коли ( еднакви ) но единият с предкамерен мотор, втория да е ТДИ и да имат освен еднаква ( или поне блзка) кубатура , но и к.с.
При ФВ груп , колите с оригинален теглич имат в над 70% от моделите си по-голям радиатор спрямо същите предлагани без. Може да е само три пръста във височина, но е налична разликата.
Откъм тип МПС пък да речем Т4 със 1.9 мотор има видимо по- голям радиатор, сравнен с на поло предк.дизел 1.9 ( тук и двата мотора конструктивно еднакви , при Т4 малко по-слабоват откъм к.с.)
Проблема при сравненията възниква, когато се сравянват мотори ( при едни и същи тип купета) които са различни. Било откъм кубатура, било откъм к.с.
Ей там стават разминаванията щото в конкретния случай трудно ще се намерят две коли ( еднакви ) но единият с предкамерен мотор, втория да е ТДИ и да имат освен еднаква ( или поне блзка) кубатура , но и к.с.