1.9 TDI AVF 131 - няма мощност в ниските обороти - РЕШЕН

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
dika
Мнения: 261
Регистриран на: Вто 18 авг 2009 9:48
Автомобил: VW Passat B8
Двигател: 20tdi
Местоположение: София

1.9 TDI AVF 131 - няма мощност в ниските обороти - РЕШЕН

Мнениеот dika » Вто 06 яну 2015 21:24


Привет колеги,

Сутринта се появи притесняващ проблем! Колата стана прекалено мудна в ниските обороти. Стигне ли 1900-2000 об. все едно някой я рита отзад и турбото си върши своята работа, тоест колата се изстрелва, но до 1900 об. е много зле. Веднага закачих лаптопа, грешки нямаше (голямо предимство да си носиш винаги кабела и компютъра с теб :) )!
Направих логове на канали 3, 8 и 11 като не съм сигурен дали те са показателни за подобен проблем. След като покарах известно време, за да се логнат някакви данни загасих и след няколко часа, след като отново запалих...вече го нямаше проблема.
Тъй като съм чел, че така започват някакви страшни проблеми, реших да споделя с вас логовете. По-добре предварително да си блъскам главата, от колкото като се случи нещо лошо :scare3
Моля за помощ за разчитането на логовете и ако е необходимо утре ще логна други канали.

Благодаря предварително!
Прикачени файлове
avf_vcds_logs06jan15.zip
(25.23 KиБ) Свален 704 пъти

Последна промяна от dika на Чет 26 фев 2015 22:59, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
okti_1
Мнения: 891
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Асеновград

Re: 1.9 TDI AVF 131 - няма мощност в ниските обороти (VCDS л

Мнениеот okti_1 » Вто 06 яну 2015 21:39


Имаш ли чеп тази турбинка нещо яко подскача.

Последна промяна от okti_1 на Вто 06 яну 2015 21:39, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5088
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: 1.9 TDI AVF 131 - няма мощност в ниските обороти (VCDS л

Мнениеот °niksi° » Вто 06 яну 2015 21:39


Тази кола ми се струва, че е за МАП датчик.
В голяма част от лога показва ненормални стойности на ниски обороти.
То така не може да се твърди на 100%, но за мен мап-а има зор.

Последна промяна от °niksi° на Вто 06 яну 2015 21:41, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
okti_1
Мнения: 891
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Асеновград

Re: 1.9 TDI AVF 131 - няма мощност в ниските обороти (VCDS л

Мнениеот okti_1 » Вто 06 яну 2015 21:41


:th_up и то рязко.


Потребителски аватар
dika
Мнения: 261
Регистриран на: Вто 18 авг 2009 9:48
Автомобил: VW Passat B8
Двигател: 20tdi
Местоположение: София

Re: 1.9 TDI AVF 131 - няма мощност в ниските обороти (VCDS л

Мнениеот dika » Вто 06 яну 2015 21:54


Преди всичко, благодаря за експресните отговори!

Чип няма, или поне аз не знам. Карам я от август и не мисля, че е чак толкова пъргава като за чипосана - официално НЕ!
Имайте предвид, че тези логове са от задръстване...тръгнем, спрем, търгнем...пак спрем. По принцип друг път като съм правил логове, съм се изпъвал от 1ва до която може скорост до 4000 об. Като цяло как е правилният начин да се правят логовете и това ли са каналите за моя проблем?

Ако е мап сензор ...за дебела сума ли говорим или? Къде в София мога да отида на доверен и сигурен сервиз за диагностика и евентуално отстраняване на проблема?

Благодаря ви предварително!

п.с. колата много рядко стига 90°. Обикновено седи на 80 и в някакви изключително гнусни задръствания достига 90. Това нормално ли е и има ли връзка? Парно си имам.


Потребителски аватар
dispatch
Мнения: 570
Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
Двигател: CBBB DSG6 02Е
Местоположение: Павликени

Re: 1.9 TDI AVF 131 - няма мощност в ниските обороти (VCDS л

Мнениеот dispatch » Вто 06 яну 2015 22:27


И аз мисля че е МАП-сензор. Показанията му нямат нищо общо с останалите стойности. В морга максимум 40 лева да ти искат. За нов няма смисъл да се дават пари. Лог най-добре се прави на 3-та и на 4-та от 1200 до 4000 оборота със 100% на педала на газта. Загряването на мотора няма общо с посочения проблем. Да стои на 80 градуса не е нормално. Таблото е направено така, че реалната температура като достигне 80 - 82 градуса да показва винаги 90 или изправена стрелка... и така до около 95 - 97 градуса.

°niksi° написа:Градусите са от термостата , на 95%, и малка вероятност термодатчика да ти играе или буксата му да е напоена с нафта.

МАП-а на този мотор е 3 баров, оригиналния номер му е с буква С накрая по спомен. БОШ мап беше около 100 лв ако не се лъжа.

Лично на мен най-ми върши работа лог на 3-та от 1200 до към 4000 оборота със педал на газта на 100% до долу.


Поздрави! :th_up

Последна промяна от dispatch на Вто 06 яну 2015 22:30, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5088
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: 1.9 TDI AVF 131 - няма мощност в ниските обороти (VCDS л

Мнениеот °niksi° » Вто 06 яну 2015 22:28


Градусите са от термостата , на 95%, и малка вероятност термодатчика да ти играе или буксата му да е напоена с нафта.

МАП-а на този мотор е 3 баров, оригиналния номер му е с буква С накрая по спомен. БОШ мап беше около 100 лв ако не се лъжа.

Лично на мен най-ми върши работа лог на 3-та от 1200 до към 4000 оборота със педал на газта на 100% до долу.


Потребителски аватар
dika
Мнения: 261
Регистриран на: Вто 18 авг 2009 9:48
Автомобил: VW Passat B8
Двигател: 20tdi
Местоположение: София

Re: 1.9 TDI AVF 131 - няма мощност в ниските обороти (VCDS л

Мнениеот dika » Вто 06 яну 2015 22:47


Утре ще направя логове на същите канали на 3та и 4та....колкото може! Надявам се след това да има повече яснота.

Благодаря ви!


Потребителски аватар
jrc2
Мнения: 161
Регистриран на: Нед 25 ное 2007 20:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: 1.9 TDI AVF 131 - няма мощност в ниските обороти (VCDS л

Мнениеот jrc2 » Сря 07 яну 2015 2:49


Колега, извинявай, че ти се намесвам в темата, за да не отварям нова подобна, но имам АБСОЛЮТНО същите два проблема с вървеж и температура, като на мен ми даде грешка..по спомен някакъв presure sensor ако не се лъжа,1554 или 1557 бе номера на грешката, дано не объркам колегите.Също така и на мен стои стрелката точно на 80 градуса.за Същата кола и мотор става дума, така, че следя темата с интерес :beer


Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5088
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: 1.9 TDI AVF 131 - няма мощност в ниските обороти (VCDS л

Мнениеот °niksi° » Сря 07 яну 2015 10:28


Manifold Absolute Pressure sensor (MAP sensor) - това е датчика за налягане.
Ама това се хваща много лесно, особенно ако имаш диагностика.


novatora
Мнения: 1066
Регистриран на: Чет 22 ное 2012 12:34
Автомобил: vw passat b5.5
Двигател: AVF 2001
Местоположение: Петрич
Контакти:

Re: 1.9 TDI AVF 131 - няма мощност в ниските обороти (VCDS л

Мнениеот novatora » Сря 07 яну 2015 13:08


Ето как изглежда
Прикачени файлове
датчик, налягане при принудително пълнене; датчик, температура на входящия въздух; датчик, налягане при принудително пълнене.jpg
датчик, налягане при принудително пълнене; датчик, температура на входящия въздух; датчик, налягане при принудително пълнене.jpg (11.78 KиБ) Видяна 12768 пъти


Потребителски аватар
dika
Мнения: 261
Регистриран на: Вто 18 авг 2009 9:48
Автомобил: VW Passat B8
Двигател: 20tdi
Местоположение: София

Re: 1.9 TDI AVF 131 - няма мощност в ниските обороти (VCDS л

Мнениеот dika » Сря 07 яну 2015 20:42


Здравейте отново,

Днес се опитах да направя читав лог, но пак не е 100% като хората, защото имаше доста трафик! В първия файл е на 3та от към 1300 на 100% педал до 4000 и пускам след това. На втория имаше засичане от колегата и след това на 3та пак педал на пода.

Освен това на снимката съм показал и температурата. Когато правих тестовете бях спрял парното изцяло и температурата беше 80 градуса - поне по стрелката. След като спрях логовете викам малко да се постопля и пуснах парното на 26 градуса на 3 чертички и за нула време стрелката падна до това ниво...а отдолу на MFA-то се вижда от колко време работи колата без да се гасена......това не е нормално!
Изображение
Моля за съвет. Благодаря предварително!
Прикачени файлове
vcds_logs_07012015.zip
(3.22 KиБ) Свален 348 пъти


Потребителски аватар
dispatch
Мнения: 570
Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
Двигател: CBBB DSG6 02Е
Местоположение: Павликени

Re: 1.9 TDI AVF 131 - няма мощност в ниските обороти (VCDS л

Мнениеот dispatch » Сря 07 яну 2015 22:31


Това с температурата - гаранция е термостат.
На първия лог ясно се вижда, че МАП-а нещо не отчита както трябва... пък после захапва. На втория не се вижда същото. Пробвай с друг МАП..., ако не стане е възможно да има проблем с буксата или окабеляването, но във втория случай трябва да има записана грешка


Потребителски аватар
dika
Мнения: 261
Регистриран на: Вто 18 авг 2009 9:48
Автомобил: VW Passat B8
Двигател: 20tdi
Местоположение: София

Re: 1.9 TDI AVF 131 - няма мощност в ниските обороти (VCDS л

Мнениеот dika » Сря 07 яну 2015 22:38


dispatch написа:Това с температурата - гаранция е термостат.
На първия лог ясно се вижда, че МАП-а нещо не отчита както трябва... пък после захапва. На втория не се вижда същото. Пробвай с друг МАП..., ако не стане е възможно да има проблем с буксата или окабеляването, но във втория случай трябва да има записана грешка

Не, веднага след двата теста пуснах да видя грешките и на 01-Engine нямаше нищо :( Това е, че не го прави винаги тоя проблем със загубата на мощност в ниските, предполагам за това не винаги има проблем. От къде и как да взема друг МАП :( Къде точно се намира и лесно ли се подменя? Утре ще я опъна на магистралата както трябва на 3та и 4та до 4000. А термостата ще го сменя още в петък и след това ще гледам пак - дали колата ще загрява по-бързо сутрин на студено след това? :)


Потребителски аватар
lz2aii
Мнения: 1330
Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
Автомобил: VW Passat B 5.5
Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
Местоположение: Габрово

Re: 1.9 TDI AVF 131 - няма мощност в ниските обороти (VCDS л

Мнениеот lz2aii » Чет 08 яну 2015 8:37


Най-вероятно термостата ти отваря по-рано от колкото трябва. В този ред на мисли, не - няма да загрява по-бързо когато е студена, но ще поддържа температурата около 90 градуса и няма да изстива така. С новия термостат ще загрява по-бързо, ако стария е бил повреден така, че да не затваря изобщо, но това е малко вероятно.
Не знам дали AVF е като AVB, но гледай по тръбата, която излиза от кулера, в областта зад двигателя, отгоре. Там се намира МАП сензора, видим е и се достъпва лесно. Монтиран е в горната част на самата тръба, за която ти говоря.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: petiop и 59 госта