Значи, тук видях много подобни проблеми но точно този не виждам, така че надявам се да не се повтарям с някой друг.
И тъй като проблемът ми е очевидно много сериозен (и съответно притеснителен), реших да го споделя. Още повече че от дизелови двигатели почти нищо не разбирам, ако беше нещо по електрониката все щях нещо да разбера.
Та значи, колата е VW Jetta 1,9 TDi 105 к.с. 2009 г.
Досега ми е светила лампичката за DPF филтъра няколко пъти. Оправял съм проблема по класическия начин - карам на 2500 оборота на трета на 80km/h по околовръстното на София и след няколко минути изгасва и всичко е ОК.
От няколко седмици обаче започна да се чува едно тракане което не разбрах откъде е. После усетих че идва от двигателя.
Мислех си да не е спукано гърне но не - от двигателя идва.
След известно време тракането изчезва, после пак се появява и така.
След няколко дена зачести. Докато изведнъж изненада - Излезе ми съобщение "Diesel engine failure" за секунди - само веднъж и после не.
В същото време пак ми светна DPF филтъра. Карах по Цариградско но без да угасне. Накрая угасих колата при светеща лампичка за филтъра.
После като запалих лампичката не светеше. После пак се повтори след няколко дена - пак я карам на високи обороти същата работа и пак светна лампичката. А тракането вече стана постоянно.
Закарах я на диагностика в сервиз - излезе че 1-ви цилиндър го няма, не работи.
Майсторът ми обясни, че филтърът може би свети защото като не изгаря нафтата в цилиндъра не може да се нагрее и така се запушва.
Обаче ремонтът не е евтин - от 500 до 1500 лева и може да се наложи да се разглоби двигателя, зависи какво е повредено.
И тъй като наистина тук нищо не ми е ясно - някой ако знае или е имал подобни ремонти се надявам да сподели да каже - това ще оправи ли проблема?
Тоест, след такъв ремонт да се надявам ли - примерно ако с 500 лв се размина, или не повече от максимума който ми казаха, че двигателят ще си работи нормално и филтърът няма да се запушва? Да не излязат още сто неща за които не подозирам при ремонта?
Другото което е че на 10 юни ми предстои технически преглед - и ако дотогава ремонтът не е приключил какво се прави? Не мога да я закарам така на преглед нали?
Връзка между DPF и неработещ цилиндър
Re: Връзка между DPF и неработещ цилиндър
Ако не работи 1 цилиндър смятай, че мотора ще се тресе постоянно и ще работи много неравномерно - толкова, че чак няма да можеш да караш нормално колата. Да не би да е имал предвид, че е изгоряла подгревна свещ?
Аз не мисля, че нещата имат връзка.
Според мен филтъра ти се е запушил до такава степен, че трябва да се “изпере” или да се махне механично и софтуерно.
А за другия проблем - надяваш се след операцията по дпф нещата да се оправят, ако не - отиваме към отваряне на мотора, минимум сваляне на главата и евентуално тогава може да се прецени какво и откъде трака. Там цифра никой не може да ти каже, защото не се знае какво може да е повредено. Възможно е и да е маховика.
Аз не мисля, че нещата имат връзка.
Според мен филтъра ти се е запушил до такава степен, че трябва да се “изпере” или да се махне механично и софтуерно.
А за другия проблем - надяваш се след операцията по дпф нещата да се оправят, ако не - отиваме към отваряне на мотора, минимум сваляне на главата и евентуално тогава може да се прецени какво и откъде трака. Там цифра никой не може да ти каже, защото не се знае какво може да е повредено. Възможно е и да е маховика.
-
- Мнения: 53
- Регистриран на: Вто 15 юни 2021 9:36
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Връзка между DPF и неработещ цилиндър
Ами не знам какво е - нали казах че нищо не разбирам. В сервиза който ми направиха диагностика майсторът точно с това се занимава - и ми показа свален двигател с разни чарколяци наоколо, обяснява ми какви възможни причини може да са, но не съм учил машинно инженерство - електроника съм завършил, виж от електрическите и електронни схеми повече отбирам.
Той се учуди, че колата пали лесно - вика ако е такъв проблемът щеше да пали много трудно затова и той не можа да каже причината.
Но каза че двигателят трябва да се разглоби за да види. И аз какво да направя? Досега не съм имал сериозни проблеми с този филтър.
А вече има вибрации, тоест двигателят се тресе а звукът е все едно от двутактов. Карал съм така навремето Москвич на три цилиндъра, но там беше една изгоряла искрова свещ, пък и това не е Москвич. На лаптопа ми показа четирите цилиндъра (пак подчертавам че нищо не разбирам) и на първия цилиндър, този най-вляво ако гледаш отпред, имаше различна цифра, на другите три цифрите бяха почти еднакви.
Пита ме за ремъка сменяван ли е скоро - да скоро съм го сменявал и трябва да има още много ресурс.
Но ако проблемът беше във филтъра не мислиш ли че човекът щеше да ми каже? Даже ми препоръча някаква добавка за филтъра която я има в ОМВ бензиностанциите - той я използва и бил доволен. Така че - не знам, но сега се готвя за сериозен ремонт по двигателя.
Не мога да я карам така, защото наистина се тресе - тоест върви но все по-зле става.
Той се учуди, че колата пали лесно - вика ако е такъв проблемът щеше да пали много трудно затова и той не можа да каже причината.
Но каза че двигателят трябва да се разглоби за да види. И аз какво да направя? Досега не съм имал сериозни проблеми с този филтър.
А вече има вибрации, тоест двигателят се тресе а звукът е все едно от двутактов. Карал съм така навремето Москвич на три цилиндъра, но там беше една изгоряла искрова свещ, пък и това не е Москвич. На лаптопа ми показа четирите цилиндъра (пак подчертавам че нищо не разбирам) и на първия цилиндър, този най-вляво ако гледаш отпред, имаше различна цифра, на другите три цифрите бяха почти еднакви.
Пита ме за ремъка сменяван ли е скоро - да скоро съм го сменявал и трябва да има още много ресурс.
Но ако проблемът беше във филтъра не мислиш ли че човекът щеше да ми каже? Даже ми препоръча някаква добавка за филтъра която я има в ОМВ бензиностанциите - той я използва и бил доволен. Така че - не знам, но сега се готвя за сериозен ремонт по двигателя.
Не мога да я карам така, защото наистина се тресе - тоест върви но все по-зле става.
-
- Мнения: 617
- Регистриран на: Пет 12 окт 2007 7:07
- Автомобил: VW GOLF 7 SPORTSVAN
- Двигател: 2015
- Местоположение: Plovdiv
Re: Връзка между DPF и неработещ цилиндър
Много ми е интересно каква точно причина е изтъкнал този майстор, че иска да разглобява мотора?! Тук нещо ми намирисва на дране на кожи. Препоръчвам първо да се смени майстора, след това физически и софтуерно кормене на ДПФ-а и чак след това да се правят изводи. В никакъв случай не позволявай интервенции по двигателя, има редица други неща, които трябва да се проверят преди това безумие - разглобяване на мотора.
- samo_pechka
- Мнения: 8451
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Връзка между DPF и неработещ цилиндър
Задължително друго мнение, нещо не е как трябва.
Филтъра вероятно е пътник, но , че и мотора ... повече ми бие на проблем в глава. а отдолу да си е в ред.
Запушен ДПФ причинява в дългосрочен план проблеми по периферия на мотора, клапани, турбо. Трябва се провери.
Филтъра вероятно е пътник, но , че и мотора ... повече ми бие на проблем в глава. а отдолу да си е в ред.
Запушен ДПФ причинява в дългосрочен план проблеми по периферия на мотора, клапани, турбо. Трябва се провери.
- steich
- Мнения: 146
- Регистриран на: Съб 09 юли 2005 23:49
- Автомобил: Passat B8 2 TDI 190hp DSG 2017
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Връзка между DPF и неработещ цилиндър
Според мен ви е показвал корекции на дюза, предполагам едната е много извън норми. Тогава е възможно да чука като на метал, но проблема идва всъщност от дюзата, тресенето също. Не споменавате в кой град сте и на колко км е колата ?
Не споменавате и за грешките прочетени при диагностика ... други живи данни ... диференциално налягане и т.н. ?
Не споменавате и за грешките прочетени при диагностика ... други живи данни ... диференциално налягане и т.н. ?
-
- Мнения: 53
- Регистриран на: Вто 15 юни 2021 9:36
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Връзка между DPF и неработещ цилиндър
Благодаря за мненията. Значи, отидох в друг сервиз.
Както и да е. В другия сервиз, собственика ме познава защото много пъти съм ходил при него и ми е близо до работата, като му обясних всичко ми каза два варианта. За диагностиката като чу, вика оня не разбира много, и диагностиката ти не върши работа.
Каза че може веднага да ме вземе. Но не беше много успокоително това което каза. Накратко - каза ми два варианта. По-добрият определено беше, че може отгоре да има повреда, най-вероятно износен разпределителен вал. Може веднага да го отвори и за час-два ще разбере. Смяната също ще стане бързо, разбира се не без пари. Вторият вариант всъщност не е вариант: Ако надолу има повреда, към коляновия вал, това значи много скъп ремонт.
Накратко, ако е така каза, трябва да си намериш много здрав двигател втора ръка, но да си сигурен, щото иначе нямаш гаранция. И радикалния вариант - да я продам докато още работи мотора за повече пари отколкото на скрап за желязо. Определено не е вариант!
Та, другата седмица отивам да разбера истината. Надявам се да е горе, разпределителния вал, защото преди мен човекът е имал същия случай и го е ремонтирал успешно. А и в Youtube гледах много видеоклипове - често се износва този вал и го сменят, явно му е слабото място.
Както и да е. В другия сервиз, собственика ме познава защото много пъти съм ходил при него и ми е близо до работата, като му обясних всичко ми каза два варианта. За диагностиката като чу, вика оня не разбира много, и диагностиката ти не върши работа.
Каза че може веднага да ме вземе. Но не беше много успокоително това което каза. Накратко - каза ми два варианта. По-добрият определено беше, че може отгоре да има повреда, най-вероятно износен разпределителен вал. Може веднага да го отвори и за час-два ще разбере. Смяната също ще стане бързо, разбира се не без пари. Вторият вариант всъщност не е вариант: Ако надолу има повреда, към коляновия вал, това значи много скъп ремонт.
Накратко, ако е така каза, трябва да си намериш много здрав двигател втора ръка, но да си сигурен, щото иначе нямаш гаранция. И радикалния вариант - да я продам докато още работи мотора за повече пари отколкото на скрап за желязо. Определено не е вариант!
Та, другата седмица отивам да разбера истината. Надявам се да е горе, разпределителния вал, защото преди мен човекът е имал същия случай и го е ремонтирал успешно. А и в Youtube гледах много видеоклипове - често се износва този вал и го сменят, явно му е слабото място.
- stefan4o
- Мнения: 19164
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Връзка между DPF и неработещ цилиндър
stoyanfourn написа: А и в Youtube гледах много видеоклипове - често се износва този вал и го сменят, явно му е слабото място.
Не му е слабо място. Просто като чукне половиния милион и вече си се износват някои възли по мотора
Re: Връзка между DPF и неработещ цилиндър
stefan4o написа:stoyanfourn написа: А и в Youtube гледах много видеоклипове - често се износва този вал и го сменят, явно му е слабото място.
Не му е слабо място. Просто като чукне половиния милион и вече си се износват някои възли по мотора
Това сигурно ти е от опит?
- stefan4o
- Мнения: 19164
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Връзка между DPF и неработещ цилиндър
Случайно баща ми има такава. Толкоз изкара при него оригиналният. Хай да не е 500, ама 400 вероятно бяха.
- samo_pechka
- Мнения: 8451
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Връзка между DPF и неработещ цилиндър
Разпределителния вал и едностранното закрепване на дюзите са недомислията по ПД.
Отделно при някои ПД има още икономии и "доработки" в стил по-ранко да се чупи.
И не са необходими 4-5-стин к.км . Хеле при последните версии на тия мотори. Може преспокойно да разделите на две тия километри при тях.
Отделно при някои ПД има още икономии и "доработки" в стил по-ранко да се чупи.
И не са необходими 4-5-стин к.км . Хеле при последните версии на тия мотори. Може преспокойно да разделите на две тия километри при тях.
-
- Мнения: 53
- Регистриран на: Вто 15 юни 2021 9:36
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Връзка между DPF и неработещ цилиндър
samo_pechka написа:Разпределителния вал и едностранното закрепване на дюзите са недомислията по ПД.
Отделно при някои ПД има още икономии и "доработки" в стил по-ранко да се чупи.
И не са необходими 4-5-стин к.км . Хеле при последните версии на тия мотори. Може преспокойно да разделите на две тия километри при тях.
Предполагам, че си прав за това което казваш. При мен са 173 636 километра навъртяни. Поне толкова показва на таблото, нямам гаранции че не е превъртан километража (с коли втора ръка от автокъща винаги имаш едно наум както знаем).
Така че да, наполовина на тези 400 - 500 хиляди е.
И да, гледах и един руснак (или украинец не знам, щото говореше на руски) сервизен специалист в ремонтно хале разглобява точно такъв двигател и каза точно това което казваш и ти - технологична недомислица, дюзите са закрепени само едностранно и ако се размърдат...
Както и да е. Главното ми притеснение разбира се, е да не се окаже нещо по-сериозно, та ремонтът да стане безсмислен - в сервиза (от VAG групата е специализиран и си разбира работата) човекът ми даде пример с ремонти за много пари все едно да си купя още една кола.
А наскоро е ремонтирал същия двигател, разпределителният вал е бил за смяна и е излязъл малко над 1000 лева, на което се надявам и аз!
Поне не видях в мрежата някой със износен колянов вал да има - само някакъв датчик сменят, но това е друг проблем.
Ако всичко завърши успешно след няколко дни ще пиша какво е станало, дано да имам късмет!
- steich
- Мнения: 146
- Регистриран на: Съб 09 юли 2005 23:49
- Автомобил: Passat B8 2 TDI 190hp DSG 2017
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Връзка между DPF и неработещ цилиндър
stoyanfourn, пестиш от информация ... поне кажи от кой град си ?
За София мога да ти препоръчам човек който ги знае наизуст по код на мотора, и проблемите свързани с тях.
Малко е трудно да се вредиш при него, но не е невъзможно.
п.п ... препрочетох всъщност отново и от това "Карах по Цариградско но без да угасне" се подразбира може би че сте от София ... ако желаете мога да ви пратя координатите му на ЛС.
За София мога да ти препоръчам човек който ги знае наизуст по код на мотора, и проблемите свързани с тях.
Малко е трудно да се вредиш при него, но не е невъзможно.
п.п ... препрочетох всъщност отново и от това "Карах по Цариградско но без да угасне" се подразбира може би че сте от София ... ако желаете мога да ви пратя координатите му на ЛС.
-
- Мнения: 53
- Регистриран на: Вто 15 юни 2021 9:36
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Връзка между DPF и неработещ цилиндър
Да, от София съм, извинявам се но при тия перипетии мозъкът ми блокира и не винаги съобразявам. Не пестя информация, просто опитвам да пиша по-кратко че на моменти ставам много обстоятелствен.
Ще се радвам на всяко съдействие, на ЛС е идеално да получа контакт на добър сервиз/майстор.
Говорих с Вальо, препоръчван е, прави всички коли от VAG групата и се познаваме. Силно се надявам вдругиден да ми реши проблема, но ако каже че не може (ще ми вземе 200 лв само да отвори двигателя), ще се радвам да ми пратите контакт на човек който да опита друг вариант. Да я давам за скрап колата не е вариант - нито имам пари, нито кола, имам само кредити, които още изплащам за точно тази кола.
Друга не мога да си позволя.
Ще се радвам на всяко съдействие, на ЛС е идеално да получа контакт на добър сервиз/майстор.
Говорих с Вальо, препоръчван е, прави всички коли от VAG групата и се познаваме. Силно се надявам вдругиден да ми реши проблема, но ако каже че не може (ще ми вземе 200 лв само да отвори двигателя), ще се радвам да ми пратите контакт на човек който да опита друг вариант. Да я давам за скрап колата не е вариант - нито имам пари, нито кола, имам само кредити, които още изплащам за точно тази кола.
Друга не мога да си позволя.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: CECOTO111 1 и 45 госта