DPF Golf 7 на 6 години и още нещо
DPF Golf 7 на 6 години и още нещо
Здравейте, запуши се DPF филтъра, колата (на 6 години 120 хиляди км) и в авариен режим. Стигам до Пловдив някакси. До тук добре. Интересната част-обаждам се в официалния сервиз на ХААС. Все пак колата е купувана в България. Отговор-ние не се занимаваме с този проблем.. Дали така се процедира в други държави не знам.. но като цяло се почуствах обиден. Както и да e. Живи и здрави да сме. Сега колата е в сервиз и да видим как ще продължи историята. Но като цяло втори път VW ще си помисля много дали да взема.
-
- Мнения: 124
- Регистриран на: Сря 18 ное 2009 12:07
- Автомобил: VW Golf 7 16 TDI Variant
- Двигател: CXXB
- Местоположение: Ихтиман
Re: DPF Golf 7 на 6 години и още нещо
А ти с каква молба се обърна към тях?
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19718
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: DPF Golf 7 на 6 години и още нещо
Нормално е ХААС да не искат да се занимават с чистене на DPF. Мисля, че по процедура DPF-ът не се чисти, а се сменя с нов, което вероятно е сериозна финансова инвестиция. По-разумно е да се пробва първо с почистване, което не всеки прави, а и не е официална процедура на VW.
Друг е въпроса как може да се задръсти DPF на тези километри. Или колата има някакъв проблем свързан с разход на масло, което изгаря и задръства DPF-а или е в резултат на предимно градско каране и многократно прекъсване на регенерациите до степен в която филтърът тотално се задръства.
И в двата случая трябва да се обърне внимание на причината, в противен случай това ще продължава да е проблем и занапред.
Имаме доста обширни теми за DPF-ите.
viewtopic.php?f=24&t=483567
viewtopic.php?f=24&t=485203
Друг е въпроса как може да се задръсти DPF на тези километри. Или колата има някакъв проблем свързан с разход на масло, което изгаря и задръства DPF-а или е в резултат на предимно градско каране и многократно прекъсване на регенерациите до степен в която филтърът тотално се задръства.
И в двата случая трябва да се обърне внимание на причината, в противен случай това ще продължава да е проблем и занапред.
Имаме доста обширни теми за DPF-ите.
viewtopic.php?f=24&t=483567
viewtopic.php?f=24&t=485203
- Ивайло Димов
- предупреждение за БАН
- Мнения: 1519
- Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
- Местоположение: Шумен
Re: DPF Golf 7 на 6 години и още нещо
На служебните Дачии се задръстиха на по 50-60 хил .Никой официален сервиз няма да ти предостави услуга за премахване на ДПФ ,ще ти предложат нов ....същата работа ще е да им поискаш и силов тунинг ,не се занимават с такива неща.Марката не е виновна ,тези коли са така -късите градски пробези скъсяват много живота на екологията .
Re: DPF Golf 7 на 6 години и още нещо
deqnak__ написа:А ти с каква молба се обърна към тях?
Да ми помогнат. По телефона не ми предложиха нов филтър.. Както и да е. Естествено ще се търси причината. В сервиза ще проверят свещи и реле. Поне това показва компютъра. Но остава един друг интересен въпрос-преди да изтече гаранцията март месец минах на проверка в ХААС. Всичко било наред с колата, да ама... според данните на компютъра регенерация не била ставала от 9600 километра! А, уж си светваше и загасваше след като карах извън града. Всъщност колата се кара 90 процента извънградско.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19718
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: DPF Golf 7 на 6 години и още нещо
Дори да се кара извънградско, ако времето за пътуване е под 20-30 минути, то пак няма време да се завърши регенерацията.
Цената на нов DPF е 4-5000 лв. и вероятно са преценили, че няма смисъл да се предлага, при положение, че някакво решение на подобен проблем може да излезе реално 10 пъти по-малко.
Иначе "инспекцията", която минава колата вероятно включва четене на грешки, а тогава може и да не е имало или да е имало, но да не са искали да си усложняват живота...
Цената на нов DPF е 4-5000 лв. и вероятно са преценили, че няма смисъл да се предлага, при положение, че някакво решение на подобен проблем може да излезе реално 10 пъти по-малко.
Иначе "инспекцията", която минава колата вероятно включва четене на грешки, а тогава може и да не е имало или да е имало, но да не са искали да си усложняват живота...
Re: DPF Golf 7 на 6 години и още нещо
5500 лв беше цената, която последно проверих в VW Bulgaria, нов филтър, труда по смяната и крепежите. В Порше се обади, там го имат като услуга, вероятно няма да имат против да ти вземат 6 бона, а и са оторизиран сервиз за марката, така че гаранцията няма да ти отпадне.
От подгревни свещи или реле при дизел няма как да се запуши DPF-а. Друга е причината, трябва да се рови.
От подгревни свещи или реле при дизел няма как да се запуши DPF-а. Друга е причината, трябва да се рови.
Re: DPF Golf 7 на 6 години и още нещо
Да.. скъпо се оказва почистването. Самият филтър е много "добре" захванат за двигателя и се налага разглобяване докрай. След щателно изчитане на немски и английски форуми стигнах до извода, че няма как за mk7 да се очаква повече от 160 хиляди километра живот и то при много по-добра нафта от нашата. С моите 120 хиляди съм добре :) Айде, живи и здрави и повече екология и пари в джоба.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19718
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: DPF Golf 7 на 6 години и още нещо
Произведени са около 6 милиона Golf 7, от които 1/3 дизелови - 2 милиона TDI с двигатели 1.6 и 2.0. От тези два милиона е нормално да има и проблемни, а те е нормално да пишат по форумите. Колко % са от 2 милиона, та се правят генерални изводи?tuparov написа:След щателно изчитане на немски и английски форуми стигнах до извода, че няма как за mk7 да се очаква повече от 160 хиляди километра живот
Аз познавам няколко човека с такива двигатели и сериозен пробег, които нямат и не са имали подобни проблеми и не са писали във форума, че са "надживели" 160 000.
Re: DPF Golf 7 на 6 години и още нещо
Добре, повече няма да пиша за проблеми :) Мир да има. Но като цяло.. нали се сещаш-че някои не си признават, други просто продават мълчаливо колата и като цяло... да живее консуматорството. Тепърва ще става все по-забавно с електрическите коли и техния още по-къс живот. Всъщност късият живот на автомобила ще доведе до още по-голямо замърсяване поради нуждата от рециклиране и унищожаване по някакъв начин на боклуците след нас...а те стават все повече. Аз се опитвам да възстановя колата точно с тази цел-да намаля замърсяването. Щото не е да нямам пари и да взема поредната нова.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19718
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: DPF Golf 7 на 6 години и още нещо
Форумът е на близо 20 години, аз съм в него от началото и тук винаги се е писало най-вече за проблеми с колите.
Не твърдя, че проблеми няма, а че написаното е силно преувеличено и подвеждащо. Смея да твърдя, че в 90% от случаите сериозните проблеми с DPF започват около 250 000, а проблеми преди това се случавт основно поради проблем в регенерациите, проблем в двигателя, свързан с харч на масло, неправилно масло, неправилни смени на масло и т.н.
Съвременните дизели са доста претенциозни и изискват специално внимание и най-вече следене на регенерациите на DPF-а. Като цяло не са за препоръчване за хора, които карат на къси разстояния или много градско или следенето на циклите на регенерациите ги натоварва. Много по-практично е да се кара бензин в такива случаи. Казвам го защото вече карам втори Passat 2.0 TDI с DPF и AdBlue, а съпругата ми кара T-Roc 1.5 бензин.
Не твърдя, че проблеми няма, а че написаното е силно преувеличено и подвеждащо. Смея да твърдя, че в 90% от случаите сериозните проблеми с DPF започват около 250 000, а проблеми преди това се случавт основно поради проблем в регенерациите, проблем в двигателя, свързан с харч на масло, неправилно масло, неправилни смени на масло и т.н.
Съвременните дизели са доста претенциозни и изискват специално внимание и най-вече следене на регенерациите на DPF-а. Като цяло не са за препоръчване за хора, които карат на къси разстояния или много градско или следенето на циклите на регенерациите ги натоварва. Много по-практично е да се кара бензин в такива случаи. Казвам го защото вече карам втори Passat 2.0 TDI с DPF и AdBlue, а съпругата ми кара T-Roc 1.5 бензин.
Re: DPF Golf 7 на 6 години и още нещо
tuparov написа:Щото не е да нямам пари и да взема поредната нова.
Като си голям паралия хвани си поправи колата и си смени DPF-a, на 120к е НЕвъзможно да има запушване, това е в следствие на друг проблем, колегата отгоре ги е описал възможностите, аз ще добавя и проблем с дюзите.
Моят DPF е на над 320 хиляди и регенерира успешно на солиден пробег 250-300 в града, а също карам в предимно градски условия от порядъка на 15-20 км на ден.
- fur1ous
- Мнения: 1364
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
- Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
- Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
- Местоположение: София
Re: DPF Golf 7 на 6 години и още нещо
tuparov написа:Добре, повече няма да пиша за проблеми :) Мир да има. Но като цяло.. нали се сещаш-че някои не си признават, други просто продават мълчаливо колата и като цяло... да живее консуматорството. Тепърва ще става все по-забавно с електрическите коли и техния още по-къс живот. Всъщност късият живот на автомобила ще доведе до още по-голямо замърсяване поради нуждата от рециклиране и унищожаване по някакъв начин на боклуците след нас...а те стават все повече. Аз се опитвам да възстановя колата точно с тази цел-да намаля замърсяването. Щото не е да нямам пари и да взема поредната нова.
Поколенията коли които не бяха създадени за консуматорство за съжаление отдавна приключиха производство, сега всичко е създадено за консуматорство.
Корпорациите тровят въздуха и грам не ги интересува, един частен самолетен полет вреди повече отколкото ти ще навредиш с твоя Golf 7 с премахнат DPF през целия му живот.
Махай DPF-a и си карай колата, а ако това не те устройва просто си купи нова, защото това поколение коли е създадено за консуматорство, няма как да промениш този факт.
Re: DPF Golf 7 на 6 години и още нещо
railfan написа:tuparov написа:Щото не е да нямам пари и да взема поредната нова.
Като си голям паралия хвани си поправи колата и си смени DPF-a, на 120к е НЕвъзможно да има запушване, това е в следствие на друг проблем, колегата отгоре ги е описал възможностите, аз ще добавя и проблем с дюзите.
Моят DPF е на над 320 хиляди и регенерира успешно на солиден пробег 250-300 в града, а също карам в предимно градски условия от порядъка на 15-20 км на ден.
Да съм казал, че няма да е поправя? Нали това е целта. Идеята беше да споделя какво се случи месеци след изтичане на гаранция и ходене 5 години САМО в официални сервизи. Иначе.. при колите-както при жените :) моята е най-хубава и здрава, ама се заглеждаме по чуждото. Пак казвам-живи и здрави.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19718
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: DPF Golf 7 на 6 години и още нещо
Да не обръщаме темата в размисли и страсти за "едно време". Само ще кажа, че едно време бяха голяма рядкост автомобилуте с по над 500000 км пробег, а в днешно време са доста. Толкова по темата.
Съветът за премахване на DPF-а щото видиш ли всеки има частен самолет и замърсява е абсолютно безмозъчен. Същото като да кажеш - вчера един пиян уби момче на пешеходна пътека, затова и аз днес ще карам пил.
Съветът за премахване на DPF-а щото видиш ли всеки има частен самолет и замърсява е абсолютно безмозъчен. Същото като да кажеш - вчера един пиян уби момче на пешеходна пътека, затова и аз днес ще карам пил.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 55 госта