DPF Golf 7 на 6 години и още нещо

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
tuparov
Мнения: 8
Регистриран на: Пон 04 сеп 2023 12:00
Автомобил:
Двигател:

DPF Golf 7 на 6 години и още нещо

Мнениеот tuparov » Пон 04 сеп 2023 12:10


Здравейте, запуши се DPF филтъра, колата (на 6 години 120 хиляди км) и в авариен режим. Стигам до Пловдив някакси. До тук добре. Интересната част-обаждам се в официалния сервиз на ХААС. Все пак колата е купувана в България. Отговор-ние не се занимаваме с този проблем.. Дали така се процедира в други държави не знам.. но като цяло се почуствах обиден. Както и да e. Живи и здрави да сме. Сега колата е в сервиз и да видим как ще продължи историята. Но като цяло втори път VW ще си помисля много дали да взема.




deqnak__
Мнения: 124
Регистриран на: Сря 18 ное 2009 12:07
Автомобил: VW Golf 7 16 TDI Variant
Двигател: CXXB
Местоположение: Ихтиман

Re: DPF Golf 7 на 6 години и още нещо

Мнениеот deqnak__ » Пон 04 сеп 2023 12:41


А ти с каква молба се обърна към тях?


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19718
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: DPF Golf 7 на 6 години и още нещо

Мнениеот Vlad777 » Пон 04 сеп 2023 12:45


Нормално е ХААС да не искат да се занимават с чистене на DPF. Мисля, че по процедура DPF-ът не се чисти, а се сменя с нов, което вероятно е сериозна финансова инвестиция. По-разумно е да се пробва първо с почистване, което не всеки прави, а и не е официална процедура на VW.

Друг е въпроса как може да се задръсти DPF на тези километри. Или колата има някакъв проблем свързан с разход на масло, което изгаря и задръства DPF-а или е в резултат на предимно градско каране и многократно прекъсване на регенерациите до степен в която филтърът тотално се задръства.

И в двата случая трябва да се обърне внимание на причината, в противен случай това ще продължава да е проблем и занапред.

Имаме доста обширни теми за DPF-ите.
viewtopic.php?f=24&t=483567
viewtopic.php?f=24&t=485203


Потребителски аватар
Ивайло Димов
предупреждение за БАН
Мнения: 1519
Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
Местоположение: Шумен

Re: DPF Golf 7 на 6 години и още нещо

Мнениеот Ивайло Димов » Пон 04 сеп 2023 12:46


На служебните Дачии се задръстиха на по 50-60 хил .Никой официален сервиз няма да ти предостави услуга за премахване на ДПФ ,ще ти предложат нов ....същата работа ще е да им поискаш и силов тунинг ,не се занимават с такива неща.Марката не е виновна ,тези коли са така -късите градски пробези скъсяват много живота на екологията .


tuparov
Мнения: 8
Регистриран на: Пон 04 сеп 2023 12:00
Автомобил:
Двигател:

Re: DPF Golf 7 на 6 години и още нещо

Мнениеот tuparov » Пон 04 сеп 2023 13:19


deqnak__ написа:А ти с каква молба се обърна към тях?

Да ми помогнат. По телефона не ми предложиха нов филтър.. Както и да е. Естествено ще се търси причината. В сервиза ще проверят свещи и реле. Поне това показва компютъра. Но остава един друг интересен въпрос-преди да изтече гаранцията март месец минах на проверка в ХААС. Всичко било наред с колата, да ама... според данните на компютъра регенерация не била ставала от 9600 километра! А, уж си светваше и загасваше след като карах извън града. Всъщност колата се кара 90 процента извънградско.


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19718
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: DPF Golf 7 на 6 години и още нещо

Мнениеот Vlad777 » Пон 04 сеп 2023 13:42


Дори да се кара извънградско, ако времето за пътуване е под 20-30 минути, то пак няма време да се завърши регенерацията.

Цената на нов DPF е 4-5000 лв. и вероятно са преценили, че няма смисъл да се предлага, при положение, че някакво решение на подобен проблем може да излезе реално 10 пъти по-малко.

Иначе "инспекцията", която минава колата вероятно включва четене на грешки, а тогава може и да не е имало или да е имало, но да не са искали да си усложняват живота...


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 701
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: DPF Golf 7 на 6 години и още нещо

Мнениеот railfan » Пон 04 сеп 2023 13:44


5500 лв беше цената, която последно проверих в VW Bulgaria, нов филтър, труда по смяната и крепежите. В Порше се обади, там го имат като услуга, вероятно няма да имат против да ти вземат 6 бона, а и са оторизиран сервиз за марката, така че гаранцията няма да ти отпадне.

От подгревни свещи или реле при дизел няма как да се запуши DPF-а. Друга е причината, трябва да се рови.


tuparov
Мнения: 8
Регистриран на: Пон 04 сеп 2023 12:00
Автомобил:
Двигател:

Re: DPF Golf 7 на 6 години и още нещо

Мнениеот tuparov » Вто 05 сеп 2023 8:55


Да.. скъпо се оказва почистването. Самият филтър е много "добре" захванат за двигателя и се налага разглобяване докрай. След щателно изчитане на немски и английски форуми стигнах до извода, че няма как за mk7 да се очаква повече от 160 хиляди километра живот и то при много по-добра нафта от нашата. С моите 120 хиляди съм добре :) Айде, живи и здрави и повече екология и пари в джоба.


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19718
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: DPF Golf 7 на 6 години и още нещо

Мнениеот Vlad777 » Вто 05 сеп 2023 9:28


tuparov написа:След щателно изчитане на немски и английски форуми стигнах до извода, че няма как за mk7 да се очаква повече от 160 хиляди километра живот
Произведени са около 6 милиона Golf 7, от които 1/3 дизелови - 2 милиона TDI с двигатели 1.6 и 2.0. От тези два милиона е нормално да има и проблемни, а те е нормално да пишат по форумите. Колко % са от 2 милиона, та се правят генерални изводи?

Аз познавам няколко човека с такива двигатели и сериозен пробег, които нямат и не са имали подобни проблеми и не са писали във форума, че са "надживели" 160 000.


tuparov
Мнения: 8
Регистриран на: Пон 04 сеп 2023 12:00
Автомобил:
Двигател:

Re: DPF Golf 7 на 6 години и още нещо

Мнениеот tuparov » Вто 05 сеп 2023 9:33


Добре, повече няма да пиша за проблеми :) Мир да има. Но като цяло.. нали се сещаш-че някои не си признават, други просто продават мълчаливо колата и като цяло... да живее консуматорството. Тепърва ще става все по-забавно с електрическите коли и техния още по-къс живот. Всъщност късият живот на автомобила ще доведе до още по-голямо замърсяване поради нуждата от рециклиране и унищожаване по някакъв начин на боклуците след нас...а те стават все повече. Аз се опитвам да възстановя колата точно с тази цел-да намаля замърсяването. Щото не е да нямам пари и да взема поредната нова.


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19718
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: DPF Golf 7 на 6 години и още нещо

Мнениеот Vlad777 » Вто 05 сеп 2023 9:47


Форумът е на близо 20 години, аз съм в него от началото и тук винаги се е писало най-вече за проблеми с колите. icon_idea

Не твърдя, че проблеми няма, а че написаното е силно преувеличено и подвеждащо. Смея да твърдя, че в 90% от случаите сериозните проблеми с DPF започват около 250 000, а проблеми преди това се случавт основно поради проблем в регенерациите, проблем в двигателя, свързан с харч на масло, неправилно масло, неправилни смени на масло и т.н.

Съвременните дизели са доста претенциозни и изискват специално внимание и най-вече следене на регенерациите на DPF-а. Като цяло не са за препоръчване за хора, които карат на къси разстояния или много градско или следенето на циклите на регенерациите ги натоварва. Много по-практично е да се кара бензин в такива случаи. Казвам го защото вече карам втори Passat 2.0 TDI с DPF и AdBlue, а съпругата ми кара T-Roc 1.5 бензин.


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 701
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: DPF Golf 7 на 6 години и още нещо

Мнениеот railfan » Вто 05 сеп 2023 10:09


tuparov написа:Щото не е да нямам пари и да взема поредната нова.


Като си голям паралия хвани си поправи колата и си смени DPF-a, на 120к е НЕвъзможно да има запушване, това е в следствие на друг проблем, колегата отгоре ги е описал възможностите, аз ще добавя и проблем с дюзите.
Моят DPF е на над 320 хиляди и регенерира успешно на солиден пробег 250-300 в града, а също карам в предимно градски условия от порядъка на 15-20 км на ден.


Потребителски аватар
fur1ous
Мнения: 1364
Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
Местоположение: София

Re: DPF Golf 7 на 6 години и още нещо

Мнениеот fur1ous » Вто 05 сеп 2023 10:18


tuparov написа:Добре, повече няма да пиша за проблеми :) Мир да има. Но като цяло.. нали се сещаш-че някои не си признават, други просто продават мълчаливо колата и като цяло... да живее консуматорството. Тепърва ще става все по-забавно с електрическите коли и техния още по-къс живот. Всъщност късият живот на автомобила ще доведе до още по-голямо замърсяване поради нуждата от рециклиране и унищожаване по някакъв начин на боклуците след нас...а те стават все повече. Аз се опитвам да възстановя колата точно с тази цел-да намаля замърсяването. Щото не е да нямам пари и да взема поредната нова.


Поколенията коли които не бяха създадени за консуматорство за съжаление отдавна приключиха производство, сега всичко е създадено за консуматорство.
Корпорациите тровят въздуха и грам не ги интересува, един частен самолетен полет вреди повече отколкото ти ще навредиш с твоя Golf 7 с премахнат DPF през целия му живот.
Махай DPF-a и си карай колата, а ако това не те устройва просто си купи нова, защото това поколение коли е създадено за консуматорство, няма как да промениш този факт.


tuparov
Мнения: 8
Регистриран на: Пон 04 сеп 2023 12:00
Автомобил:
Двигател:

Re: DPF Golf 7 на 6 години и още нещо

Мнениеот tuparov » Вто 05 сеп 2023 10:58


railfan написа:
tuparov написа:Щото не е да нямам пари и да взема поредната нова.


Като си голям паралия хвани си поправи колата и си смени DPF-a, на 120к е НЕвъзможно да има запушване, това е в следствие на друг проблем, колегата отгоре ги е описал възможностите, аз ще добавя и проблем с дюзите.
Моят DPF е на над 320 хиляди и регенерира успешно на солиден пробег 250-300 в града, а също карам в предимно градски условия от порядъка на 15-20 км на ден.

Да съм казал, че няма да е поправя? Нали това е целта. Идеята беше да споделя какво се случи месеци след изтичане на гаранция и ходене 5 години САМО в официални сервизи. Иначе.. при колите-както при жените :) моята е най-хубава и здрава, ама се заглеждаме по чуждото. Пак казвам-живи и здрави.


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19718
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: DPF Golf 7 на 6 години и още нещо

Мнениеот Vlad777 » Вто 05 сеп 2023 10:59


Да не обръщаме темата в размисли и страсти за "едно време". Само ще кажа, че едно време бяха голяма рядкост автомобилуте с по над 500000 км пробег, а в днешно време са доста. Толкова по темата.

Съветът за премахване на DPF-а щото видиш ли всеки има частен самолет и замърсява е абсолютно безмозъчен. Същото като да кажеш - вчера един пиян уби момче на пешеходна пътека, затова и аз днес ще карам пил.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 55 госта