Здравейте, като захладня стартера едва завърта сутрин, ревизирал съм го лично смених всички
втулки,четки,бендикс и шалтера идеално почистен смазан ,реших да не е акумулатор ,които е на 2 години заредих го същата работа мой познат ми даде за проба друг проверен на тестер с отлични резултати и с него същата работа къде да търся проблема ?
стартера завърта много мудно 1.9 тди 90 кс
- megatronS
- VW експерт
- Мнения: 949
- Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
- Автомобил: Space Shuttle
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: стартера завърта много мудно 1.9 тди 90 кс
Мудното въртене може да се дължи на няколко неща:
1. Задържане на мотора, което товари стартера;
2. Проблем с акумулатора (при ток на късо съединение не може да отдаде необходимия ампераж, за да развърти мотора). Това се проверява с нов акумулатор или специализиран тестер.
3. Проблем със самия стартер, освен ревизия (четки, втулки, нова грес, нови контакти на ротора), може да имаш пробив в намотка на ротор или статор. Това автоматически прави стартера неспособен да отдаде силата която има.
4. Проблемна маса на купето на автомобила - по този начин се увеличава съпротивлението и не може да премине достатъчно голям ток, а стартера усеща и най-малките загуби (от акумулатора тръгват директни кабели към масата на купето и стартера). Свали и почисти масата на купето, както и плюса, който отива директно към стартера.
Всичко това прави стартера неспособен да работи както трябва. Ти си направил някои проверки, продължи с тези, които не си. Моето лично мнение е да провериш кабелите, след което да се насочиш към проба директно с друг стартер.
1. Задържане на мотора, което товари стартера;
2. Проблем с акумулатора (при ток на късо съединение не може да отдаде необходимия ампераж, за да развърти мотора). Това се проверява с нов акумулатор или специализиран тестер.
3. Проблем със самия стартер, освен ревизия (четки, втулки, нова грес, нови контакти на ротора), може да имаш пробив в намотка на ротор или статор. Това автоматически прави стартера неспособен да отдаде силата която има.
4. Проблемна маса на купето на автомобила - по този начин се увеличава съпротивлението и не може да премине достатъчно голям ток, а стартера усеща и най-малките загуби (от акумулатора тръгват директни кабели към масата на купето и стартера). Свали и почисти масата на купето, както и плюса, който отива директно към стартера.
Всичко това прави стартера неспособен да работи както трябва. Ти си направил някои проверки, продължи с тези, които не си. Моето лично мнение е да провериш кабелите, след което да се насочиш към проба директно с друг стартер.
- tdi fen
- Мнения: 4312
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: стартера завърта много мудно 1.9 тди 90 кс
тествах и с друг читав акумулатор ,проверих колектора на ротора нямаше окъсяване ,освен нещо после да е дал фира ще проверя проводниците и евентуално ще търся друг стартер има ли по-мощни за 1.9 тди или всички са еднакви
Последна промяна от tdi fen на Нед 12 ное 2023 12:44, променено общо 1 път.
- megatronS
- VW експерт
- Мнения: 949
- Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
- Автомобил: Space Shuttle
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: стартера завърта много мудно 1.9 тди 90 кс
Мисля, че всички са еднакви. Силата на развъртане зависи от тока на късо съединение на акумулатора (голямото число посочено на акумулатора). Тоест колкото по-малък е тоя ток, толкова по-слабо ще върти, независимо колко е мощен стартера. Сега на пазара е пълно с всякакви боклуци и ментета с налепени лепенки, чийто стартерен ток изобщо не отговаря на истината. За да върти бързо един стартер, трябва акумулатора да има възможно най-големия стартов ток (пример 45 ампера и стартов 360 ампера ще върти доста по бавно от 45 ампера и 420 ампера стартов ток).
Преди всичко това, почисти и провери задължително масата на купето, хваната е за скоростната кутия. Провери си плюсовата клема на акумулатора за окиси и да не се е разхлабила от машинната пресовка. Откъм стартера, виж плюсовата клема за окис или да не се закъсала на кабеланата обувка и да се държи на по малко метални косъмчета, което намалява големината на тока, който преминава през нея. Освен прекъсване на ротор, прекъсва и намотка на статора.
Преди всичко това, почисти и провери задължително масата на купето, хваната е за скоростната кутия. Провери си плюсовата клема на акумулатора за окиси и да не се е разхлабила от машинната пресовка. Откъм стартера, виж плюсовата клема за окис или да не се закъсала на кабеланата обувка и да се държи на по малко метални косъмчета, което намалява големината на тока, който преминава през нея. Освен прекъсване на ротор, прекъсва и намотка на статора.
-
- VW експерт
- Мнения: 12866
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: стартера завърта много мудно 1.9 тди 90 кс
Аз също смятам, че имаш лоша/кородирала връзка някъде. Чуваш ли онова типично "квичене" като въртиш?
- tdi fen
- Мнения: 4312
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: стартера завърта много мудно 1.9 тди 90 кс
да ,чува се квичене ,онзи ден свалих и почистих и масата ,която се беше патинирала тгайката,изчистих я с шкурка и я намазах с технически възелин почистих и клемите на акумулатора ,направо светнаха ,като нови може би има подобрение сега чакам да позастудее да го видя как ще бъде,закарах и измериха акумулатора дава 620А при 680 А на етикета
Re: стартера завърта много мудно 1.9 тди 90 кс
tdi fen написа: и евентуално ще търся друг стартер има ли по-мощни за 1.9 тди или всички са еднакви
Стартера от автоматик е по-мощен по обясними причини . Но трудно се намират , а и трябва сервизиране след като го намериш .
-
- VW експерт
- Мнения: 12866
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: стартера завърта много мудно 1.9 тди 90 кс
Щом квичи няма никава грес по лагерите и редуктора. Сваляй, и мажи навсякъде.
- vinixxx
- Мнения: 1813
- Регистриран на: Пет 31 юли 2009 11:52
- Автомобил: Seat Altea
- Двигател: BJB
- Местоположение: Смолян
Re: стартера завърта много мудно 1.9 тди 90 кс
Разбра ли се от какво е?
- tdi fen
- Мнения: 4312
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: стартера завърта много мудно 1.9 тди 90 кс
не , аз не мога да си го обясня сега при по-студеното завърта и запалва от четвърт когато е по-топло,може би когато не включат подгревните свещи се налага да върти и е по-тегаво
Re: стартера завърта много мудно 1.9 тди 90 кс
Стартера е за ремонт! При студено време втулките са по-стегнати , и затова завърта по-лесно.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13448
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: стартера завърта много мудно 1.9 тди 90 кс
hvp800 написа:Стартера е за ремонт! При студено време втулките са по-стегнати , и затова завърта по-лесно.
А не бе. ОгИн под трактора за подгряване в тип оркистан и ще завърти по- бързо .
Този стартер откога не му е правена профилактика : втулки, четки, шлайф колектор, разхлабване и притягане на кабели стартер акумулатор, акумулатор маса/купе. двигател . На колко лазарника е акумулатора - нещо измервания ?? Най- лесно при стартиране на стартера у=замери колко е напрежението , но с аналогов волтметър / стрелка/. Огледай си за зеленясване по връзките в акумулатор кабел + и -. Мунис - купе/ двигател, + болта на стартера.
Кабелните обувки са кримпвани и от ЕГН кримпването се компроментира - лош контакт.
-
- Мнения: 906
- Регистриран на: Чет 12 мар 2009 17:21
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: varna
Re: стартера завърта много мудно 1.9 тди 90 кс
Провери си бендикса. Нагарят силовите контакти на бендикса и правят лош контакт -> ограничават тока на стартера. Особено ако е по стар. Оня ден се знимавах с такава простотия - пали веднъж, пали втори път, третия път едва се премята. Като изстинат контактите пак...
- tdi fen
- Мнения: 4312
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: стартера завърта много мудно 1.9 тди 90 кс
Сигурно имаш предвид шалтера, при мен всичко е сменено реално само ротора и статора са от стария стартер сменил съм всички мисля че бяха четири втулки, бендикс ,четкодържател,шалтер
-
- Мнения: 890
- Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
- Автомобил: АУДИ А4 Б6
- Двигател: AVF
- Местоположение: Плевен
Re: стартера завърта много мудно 1.9 тди 90 кс
Абе вземи си един стартер за 50 лв слагай и бегай кви са тия четки втулки и простотии с които се занимаваш.Рециклираш нещо за 150 лв което струва 50лв.Взимаш друг и караш докато сдаде багажа и толкоз.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: cecko gt, CECOTO111 1 и 50 госта