Здравейте,
Нов проблем ми създава колата. От 2 седмици имам звукова сигнализация за прегряване + стрелката на водата удря макса от 120 градуса, след което пак си пада на 60/90, когато както си реши. Проблема най-често го прави при първо запалване сутрин (със сигурност не е загряла/прегряла). Но се е случвало и да е карана загряла и тогава да го направи.
Вързах я на ВАГ-КОМ и имаше следната грешка:
1 Fault Found:
01039 - Coolant Temperature Sensor (G2)
30-10 - Open or Short to Plus - Intermittent
Смених въпросния датчик, но продължи да е все така. Помислих си, че е защото не съм изтрил грешката и я вързах наново, изтрих грешката, но проблема си остава.
Някъде четох, че давало тази грешка, но можело проблема да е в термостата.. В сервиза изчакаха да загрее колата, пипаха тук,там - следиха нещата дълго време и казаха, че термостата си е добре.
Като текущи проблеми имам следното:
1) Колата от известно време спря да гаси радиото (централната конзола си свети) дори след като извадя ключа от стартера и я заключа.
2) През 2-3 месеца се случва изведнъж да изгубя голямо количество антифриз без видими течове. (сменял съм капачки/казанчета, но без ефект). Да - откривам много минимални следи по ръба на казанчето че леко е омазнило, но определено около и под казанчето нямаше никакви по-сериозни следи от изгубеното количество антифриз (напълно празно казанче).
Подозирам, че е за гарнитура/гумички, но едва ли това ще е причината да ми откача стрелката за прегряване? Друг вариант е евентуално нещо електроника? Дали може клеморед да е причина и за проблема че не се гаси дисплея на радиото и за това да полудява стрелката на водата?
Някакви съвети?
Стрелката на водата полудя - 1.9 TDI 110 ASV
- tdi fen
- Мнения: 4297
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Стрелката на водата полудя - 1.9 TDI 110 ASV
на другата кола имах подобен проблем новият датчик е дефектен при теб като смени датчика изчезна ли ти грешката ?
Re: Стрелката на водата полудя - 1.9 TDI 110 ASV
tdi fen написа:на другата кола имах подобен проблем новият датчик е дефектен при теб като смени датчика изчезна ли ти грешката ?
След монтажа и 2 дни по-късно грешката си седеше (нз дали трябва да изчезне сама), но я изтрих тогава.
Сега не съм влизал да погледна пак дали е набило същата грешка, но предполагам да, щом стрелката удря 120градуса..
Малко ме съмнява обаче дали е дефектен новия датчик.. Голям карък ще съм ии затова се чудя дали може да е нещо друго
- dontaskdontsay
- Мнения: 1387
- Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
- Автомобил: Golf III 1.6 1994
- Двигател: ABU
Re: Стрелката на водата полудя - 1.9 TDI 110 ASV
Според мен имаш проблем с кабелите или таблото
Някъде се допират кабелите и затова ти удря 120С.
Ако имаш мултицет и знаеш да боравиш с него, лесно може да провериш дали датчиците работят правилно.
Някъде се допират кабелите и затова ти удря 120С.
Ако имаш мултицет и знаеш да боравиш с него, лесно може да провериш дали датчиците работят правилно.
-
- Мнения: 890
- Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
- Автомобил: АУДИ А4 Б6
- Двигател: AVF
- Местоположение: Плевен
Re: Стрелката на водата полудя - 1.9 TDI 110 ASV
Open or Short to Plus - Intermittent
Аре превеждате ги тия грешки.Ясно е написано прекъснат плюс и късо отворено към маса от време на време,тоест кабелите на буксата опират един в друг или плюсовия към някоя част метална от колата.Прегледай хубаво буксата и кабелите за оголване прекъсване,щом подскача стрелка значи плюса опира в масата на двигателя(едно време така пробвахме Уазките дали им работи датчика за налягането на маслото или така наречения часовник)
Аре превеждате ги тия грешки.Ясно е написано прекъснат плюс и късо отворено към маса от време на време,тоест кабелите на буксата опират един в друг или плюсовия към някоя част метална от колата.Прегледай хубаво буксата и кабелите за оголване прекъсване,щом подскача стрелка значи плюса опира в масата на двигателя(едно време така пробвахме Уазките дали им работи датчика за налягането на маслото или така наречения часовник)
Re: Стрелката на водата полудя - 1.9 TDI 110 ASV
Благодаря за бързите включвания..Ами уж буксата и кабела го огледаха преди да ми сменят датчика, но ще погледна и аз утре на светло.. По-вероятно ми се струва някакъв проблем с таблото, предвид това, че не гасне светлината на дисплея.
- samo_pechka
- Мнения: 8435
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Стрелката на водата полудя - 1.9 TDI 110 ASV
Като е студена , вкарва газове в главата . Горещи газове . Спукана тиква на първо четене. Провеври в момента на вдигане на градусите , дали маркучите на водата са се надули.
Друг вариант: палиш колата студена и след около 30-ина сек. задържате газта ( друг човек ) на около 2хил.об/мин. Малкото маркуче на казанчето се откача и се следи за накъсване на струйката. Гледа се и нивото в казана , ако подскочи рязко, не е на добре. Не трябва и да се накъсва струйката на малкото маркуче.
Това с късото в табло и т.н. . Ми откачете буксата от датчика , ако пак "прегрее" ясно.
Друг вариант: палиш колата студена и след около 30-ина сек. задържате газта ( друг човек ) на около 2хил.об/мин. Малкото маркуче на казанчето се откача и се следи за накъсване на струйката. Гледа се и нивото в казана , ако подскочи рязко, не е на добре. Не трябва и да се накъсва струйката на малкото маркуче.
Това с късото в табло и т.н. . Ми откачете буксата от датчика , ако пак "прегрее" ясно.
- viksanlg
- Мнения: 894
- Регистриран на: Пет 10 авг 2012 18:46
- Автомобил: Пасат б3 Лада Калина
- Двигател: пб
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Стрелката на водата полудя - 1.9 TDI 110 ASV
Колегата ме изпревари.Най вероятно е въздух в системята.Ако го прави и на топло понякога както пишеш, може и да се хване и по духане на парното на по хладен въздух, но винаги най осезаемото е на студен старт, когато колата се опитва да обезвъздуши системата.