Олекотяване на маховик за ABF; G60; VR6

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
niki7878
Мнения: 474
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Олекотяване на маховик за ABF; G60; VR6

Мнениеот niki7878 » Чет 16 сеп 2010 16:55


vidolov написа:
crank666 написа:Supawiza
Точно сега и аз ще я правя тая работа ама няма да е толкова олекотен щото ще го слагам на дизел.
Като стане може да постна снимки.

Колега пусни снимки задължително, че и мен ме заинтересова :D Това не ми беше бръмвало в главата. Пиши най-вече какви впечатления имаш от вървежа след процедурата. Предполагам, че повече ще се развърта на старта, но за сметка на това пък на дълго ако тръгнеш... :beer

туи щее наи голямата глупост която ще напраите...нали дизела муе точно там силата че има голям варящт момент...като олекотите щесе загуби това нещо....освен колатати да омре нищо друго няма да постигнеш

И сигурно всички ТДИ-та с с по 40килограма маховици за да имат толкова много въртящ момент... Мислете преди да пишете и преди съм го казвал!
Аз съм карал и карам ТДИ с олекотен маховик и не съм страдал от липса на въртящ момент, единствения негатив е че става шумна скоростната кутия...




Потребителски аватар
rusiq_24
Мнения: 1660
Регистриран на: Чет 30 мар 2006 14:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Олекотяване на маховик за ABF; G60; VR6

Мнениеот rusiq_24 » Чет 16 сеп 2010 21:04


Айде и аз да се вклуча че не издържам вече да чета как с олекотен маховик се губело въртящ момент.Колеги недейте така,такъв филм няма :wink: Айде някой който твърди това да покаже дино графика как се изгубва въртящият момент :lol: Нека пишат само хора които са с преки впечатления и са го осещали а не кой какво е чел из нета.Аз имам преки впечатления на АБФ и на моята кола и съм много доволен от резултата и най вече на АБФ който си плаче направо за по лек маховик.Към колегите които махат с по 1-1,5кг ще кажа че няма смисъл и няма да се усети разлика,моят от 7,5кг стоков си взех 4,5кг и разликата е малка но е доста приятно.А за дълъг път че омалявала изобщо не знам кой ги пропагандира тез велики глупости,осещането е същото все едно си караш колата със още двама човека или си сам,това е :да: А на колегите които твърдят че трябва задължително със вала да се балансира ще задам въпроса а щом трябва с вала не трябва ли и биелите и буталата да са там?А притискателя и феродовия диск? Тези елементи също са в играта,по тая лпгика и тях също трябва. Аз въртя до 9800об. моята кола и съм само с лек маховик (оригинален такъв) но без да съм олекотявал и вала и нямам никакви грижи а камоли АБФ който ще върти до мах. 7000-7500об :wink:


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3009
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Олекотяване на маховик за ABF; G60; VR6

Мнениеот pe6kata » Чет 16 сеп 2010 21:29


маховика е акумулатор на въртящ момент, на дино няма как да даде или отнеме мощност, теглото му има отношние в преходните процеси...
На леко купе, атмосферен високооборотен мотор-да, в обратния случай не мисля че олекотяването има смисъл, мое мнение

п.п да си допълня мнението- олекотяване на атмосферен мотор, при който се залага мощността му да идва от обороти, не от торк. От 1.6 както е колегата с хондата, ясно е че тия коне не идват от въртящ момент :lol:

Последна промяна от pe6kata на Пет 17 сеп 2010 10:26, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
doc_j
!!!ИЗМАМНИК!!!
Мнения: 1057
Регистриран на: Пон 29 окт 2007 17:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Чепеларе / София
Контакти:

Re: Олекотяване на маховик за ABF; G60; VR6

Мнениеот doc_j » Чет 16 сеп 2010 21:41


Само да вметна нещо относно баланса: щом компонентите сами по себе си са балансирани, то не се губи баланса и в цялата система (поне т'ва съм го запомнил от лекциите по физика mhihi ).
За въртящия момент pe6kata е прав. Има смисъл само ако и купето е достатъчно олекотено.


Потребителски аватар
rabotnika
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 1427
Регистриран на: Вто 03 окт 2006 21:15
Автомобил: VW Golf MK3
Двигател: AJM++
Местоположение: Разград

Re: Олекотяване на маховик за ABF; G60; VR6

Мнениеот rabotnika » Чет 16 сеп 2010 23:51


niki7878 написа:
vidolov написа:
crank666 написа:Supawiza
Точно сега и аз ще я правя тая работа ама няма да е толкова олекотен щото ще го слагам на дизел.
Като стане може да постна снимки.

Колега пусни снимки задължително, че и мен ме заинтересова :D Това не ми беше бръмвало в главата. Пиши най-вече какви впечатления имаш от вървежа след процедурата. Предполагам, че повече ще се развърта на старта, но за сметка на това пък на дълго ако тръгнеш... :beer

туи щее наи голямата глупост която ще напраите...нали дизела муе точно там силата че има голям варящт момент...като олекотите щесе загуби това нещо....освен колатати да омре нищо друго няма да постигнеш

И сигурно всички ТДИ-та с с по 40килограма маховици за да имат толкова много въртящ момент... Мислете преди да пишете и преди съм го казвал!
Аз съм карал и карам ТДИ с олекотен маховик и не съм страдал от липса на въртящ момент, единствения негатив е че става шумна скоростната кутия...
и като си казвал какво трябва всички да ти се покланят ли?
я обясни на простосмъртните кое ТДИ караш с лек маховик??? :bowdown :bowdown :bowdown

Последна промяна от rabotnika на Чет 16 сеп 2010 23:54, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
rabotnika
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 1427
Регистриран на: Вто 03 окт 2006 21:15
Автомобил: VW Golf MK3
Двигател: AJM++
Местоположение: Разград

Re: Олекотяване на маховик за ABF; G60; VR6

Мнениеот rabotnika » Чет 16 сеп 2010 23:52


rusiq_24 написа:Айде и аз да се вклуча че не издържам вече да чета как с олекотен маховик се губело въртящ момент.Колеги недейте така,такъв филм няма :wink: Айде някой който твърди това да покаже дино графика как се изгубва въртящият момент :lol: Нека пишат само хора които са с преки впечатления и са го осещали а не кой какво е чел из нета.Аз имам преки впечатления на АБФ и на моята кола и съм много доволен от резултата и най вече на АБФ който си плаче направо за по лек маховик.Към колегите които махат с по 1-1,5кг ще кажа че няма смисъл и няма да се усети разлика,моят от 7,5кг стоков си взех 4,5кг и разликата е малка но е доста приятно.А за дълъг път че омалявала изобщо не знам кой ги пропагандира тез велики глупости,осещането е същото все едно си караш колата със още двама човека или си сам,това е :да: А на колегите които твърдят че трябва задължително със вала да се балансира ще задам въпроса а щом трябва с вала не трябва ли и биелите и буталата да са там?А притискателя и феродовия диск? Тези елементи също са в играта,по тая лпгика и тях също трябва. Аз въртя до 9800об. моята кола и съм само с лек маховик (оригинален такъв) но без да съм олекотявал и вала и нямам никакви грижи а камоли АБФ който ще върти до мах. 7000-7500об :wink:
колега някъде да прочете че се губи момент при бензинов двигател??? ставаше въпрос за дизел явно не четеш достатъчно


Потребителски аватар
crank666
Мнения: 925
Регистриран на: Пет 11 дек 2009 14:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: varna

Re: Олекотяване на маховик за ABF; G60; VR6

Мнениеот crank666 » Пет 17 сеп 2010 2:26


В крайна сметка никой не изказа впечатленията си от олекотен маховик на ТДИ ? някой правил ли я е тази процедура и как му се отразява на вървежа?


Потребителски аватар
niki7878
Мнения: 474
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Олекотяване на маховик за ABF; G60; VR6

Мнениеот niki7878 » Пет 17 сеп 2010 10:12


rabotnika написа:
niki7878 написа:
vidolov написа:
crank666 написа:Supawiza
Точно сега и аз ще я правя тая работа ама няма да е толкова олекотен щото ще го слагам на дизел.
Като стане може да постна снимки.

Колега пусни снимки задължително, че и мен ме заинтересова :D Това не ми беше бръмвало в главата. Пиши най-вече какви впечатления имаш от вървежа след процедурата. Предполагам, че повече ще се развърта на старта, но за сметка на това пък на дълго ако тръгнеш... :beer

туи щее наи голямата глупост която ще напраите...нали дизела муе точно там силата че има голям варящт момент...като олекотите щесе загуби това нещо....освен колатати да омре нищо друго няма да постигнеш

И сигурно всички ТДИ-та с с по 40килограма маховици за да имат толкова много въртящ момент... Мислете преди да пишете и преди съм го казвал!
Аз съм карал и карам ТДИ с олекотен маховик и не съм страдал от липса на въртящ момент, единствения негатив е че става шумна скоростната кутия...
и като си казвал какво трябва всички да ти се покланят ли?
я обясни на простосмъртните кое ТДИ караш с лек маховик??? :bowdown :bowdown :bowdown


Точно ти си прекалено "простосмъртен" за да ти обяснявам... Иначе карам голф 3 АФН с олекотен маховик и една две помпа дюзи.

П.С. Тук rabotnika, не ти е другия форум и внимавай с езика и глупостите които ръсиш, да не се получи така , че да си почиваш известно време от този форум. От както си прописал тук само се заяждаш с колегите не мислиш ли!?!?!? Ако имаш да казваш нещо с което да бъдеш полезен, макар че аз лично се съмнявам, го кажи и толко не се обяснявай като момиченце на което са му скъсли куклата и сега е сърдито на целия свят...


Потребителски аватар
niki7878
Мнения: 474
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Олекотяване на маховик за ABF; G60; VR6

Мнениеот niki7878 » Пет 17 сеп 2010 10:22


pe6kata написа:маховика е акумулатор на въртящ момент, на дино няма как да даде или отнеме мощност, теглото му има отношние в преходните процеси...
На леко купе, атмосферен високооборотен мотор-да, в обратния случай не мисля че олекотяването има смисъл, мое мнение


Част от истината се крие в първото изречение но има нещо друго много по-съществено при дизеловите мотори, по-специално при ТДИ, което обуславя монтирането на демферни маховици от завода. Това е самият процес на работа но който го интересува ще прочете.
Пак казвам при ТДИ НЯМА НЕГАТИВИ от монтиране на лек маховик, карал съм 228мм на 6,3кг и на 7кг, 240мм на 7,5кг., единствено става по шумен съединителя ( скоростната кутия)...


Потребителски аватар
rabotnika
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 1427
Регистриран на: Вто 03 окт 2006 21:15
Автомобил: VW Golf MK3
Двигател: AJM++
Местоположение: Разград

Re: Олекотяване на маховик за ABF; G60; VR6

Мнениеот rabotnika » Пет 17 сеп 2010 22:59


niki7878 написа:...

.........
относно темата аз лично на ТДИ лек маховик никога не бих сложил бързо се развърта и бързо умира във високите то ако е трябвало хората щели да му сложат лек
.............

Изтрих ти откровените глупости в поста и получаваш официално предупреждение да спазваш правилата на форума...
Li4o!



slavy_gti
Мнения: 2
Регистриран на: Пет 22 яну 2010 4:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: SMOLYAN

Re: Олекотяване на маховик за ABF; G60; VR6

Мнениеот slavy_gti » Пет 17 сеп 2010 23:44


колега тва е наи якия голф които сам виждал браво на тебе мн ме кефи и аз имам голф 3 гти 115 коня, сащия цвят мислех да го правя така но след безброините неща които ми се развалят се отказвамот марката и колата :| иначе евалла ти права за тоя голф


Потребителски аватар
policevidin
Мнения: 1085
Регистриран на: Вто 27 ное 2007 0:33
Автомобил: VW Golf 3 Modificated
Двигател: 1.9TDI 1z+ 1996
Местоположение: Видин, GSM 0896633775

Re: Олекотяване на маховик за ABF; G60; VR6

Мнениеот policevidin » Съб 18 фев 2012 15:34


Да съживя малко темата:
Ще сменям съединител и ми се въети в главата миселта да резна малко маховика. Колата ми е 1.9ТДИ 1з + АФН дюзи + Чип и друг разпределителен вал ТА може ли да се олекоти и с колко.


Потребителски аватар
policevidin
Мнения: 1085
Регистриран на: Вто 27 ное 2007 0:33
Автомобил: VW Golf 3 Modificated
Двигател: 1.9TDI 1z+ 1996
Местоположение: Видин, GSM 0896633775

Re: Олекотяване на маховик за ABF; G60; VR6

Мнениеот policevidin » Чет 08 мар 2012 20:51


Знам че не е по правилата да поствам 2 поредни мнения НО като не пишете..
Та вчера смених съединителя и Естествено остъргах маховика.Незнам колко тежи оригинално но в момента е 6.340кг. Колата съм я опоменал по-горе и с това менение подкрепям колегата който споменава още по-горе за дизелите с лек маховик. За сега не го шпоря понеже феродовият не е олегнал. Няма никакви вибраций или странични шумове и набира много по-бързо. Като олегне ще го замеря и ще пиша каква е разликата м/у лек и тежек маховик.
Проблеми във високите скорости няма освен ако 190км/ч не е висока скорост, достига ги за доста по-късо разтояние. :banana

Маховикът е просто стругован не е качван за баланс и тем подобни глупости. :не:


Потребителски аватар
paco
Мнения: 1817
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 15:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Олекотяване на маховик за ABF; G60; VR6

Мнениеот paco » Пет 09 мар 2012 13:41


policevidin написа:...Маховикът е просто стругован не е качван за баланс и тем подобни глупости. :не:


Да, глупост е...да не се балансира. Направил си личен избор, но нека да не бъде приеман като правилен, защото има опасност на някой някъде маховика да му мине през краката.

РАСО

п.п. Писал съм го и преди и пак ще го напиша /Тунинга е дисциплина в която всеки сам решава как най-качествено да си счупи колата./


Потребителски аватар
policevidin
Мнения: 1085
Регистриран на: Вто 27 ное 2007 0:33
Автомобил: VW Golf 3 Modificated
Двигател: 1.9TDI 1z+ 1996
Местоположение: Видин, GSM 0896633775

Re: Олекотяване на маховик за ABF; G60; VR6

Мнениеот policevidin » Пет 09 мар 2012 17:16


paco написа:
policevidin написа:...Маховикът е просто стругован не е качван за баланс и тем подобни глупости. :не:


Да, глупост е...да не се балансира. Направил си личен избор, но нека да не бъде приеман като правилен, защото има опасност на някой някъде маховика да му мине през краката.

РАСО

п.п. Писал съм го и преди и пак ще го напиша /Тунинга е дисциплина в която всеки сам решава как най-качествено да си счупи колата./

Не трябваше да прозвучи като съвет да НЕ се балансират след интервенция..... просто аз не съм го......
Което ме кара да имам едно в предвид :screwy докато давам гас. Проблема е че тук във Видин няма кой да ти свърши тази работа.

п.п. Това с тунинга е много добро :063:



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 20 госта