Еко зони София

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
railfan
Мнения: 700
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Еко зони София

Мнениеот railfan » Чет 29 юни 2023 8:11


Камерите изчезват за 60 секунди при добра организация. :mrgreen Даже ако това се раздуха от медиите ще изчезнат преди 1 декември.

Принципно, не е лоша мярка, НО...не можеш да мериш с двоен аршин. ИЛИ забраната трябва да важи за всички без изключение(в това число живущи, транспортни камони за зареждане, комунални услуги и пр, градски транспорт) или за НИКОЙ. Просто наличието на първото обезсмисля тотално второто.
Съвсем отделен въпрос е, че нашите еко категории са тотално със сбъркана логика и позволяват на кола с изкорубен дпф и пр от по-близка година да получи по-висока катетория, а кола от по-задна година с всички катализатори, дпф и пр да вземе по-ниска категория.
Още нещо - при това ситуиране на почти всички големи болници в центъра - Пирогов, Майчин дом, Александровска и тн. как ще стане номера човек Х от извън София или дори от квартал на София да докара себе си или някой близък ако колага му не покрива стандарта?
А и все пак да не забравяме, че кака ви Данче зареждаше електробусите с дизелови генератори по всички съвременни еко норми :mhihi -> https://www.dnevnik.bg/bulgaria/2022/03 ... s_dizelov/
Естествено, че всички искат да карат нови коли или поне такива, които да покриват ЕКО стандарти, но в това отношение държавата не прави почти нищо - не стимулира с някаква облага било финансова или данъчна хората да си купят електромобили/примерно/, а при цената за нов, която е равна на цената на нов с ДВГ, никой няма да се замисли дори кое да избере. Плюс, че инфраструктарата е много зле развита и за толкова години можеше поне да се постараят да поразширят някой друг булевард с по 1-2 ленти, както и да спрат да издават разрешения за строеж на килограм, защото това само задълбочава проблема. Доходите на масовката нация определено не достигат за базовите неща, пък камо ли за купуване на нови автомобили и тн.




thanis
Мнения: 1376
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: Еко зони София

Мнениеот thanis » Чет 29 юни 2023 9:07


railfan написа:Камерите изчезват за 60 секунди при добра организация. :mrgreen Даже ако това се раздуха от медиите ще изчезнат преди 1 декември.

Принципно, не е лоша мярка, НО...не можеш да мериш с двоен аршин. ИЛИ забраната трябва да важи за всички без изключение(в това число живущи, транспортни камони за зареждане, комунални услуги и пр, градски транспорт) или за НИКОЙ. Просто наличието на първото обезсмисля тотално второто.
Съвсем отделен въпрос е, че нашите еко категории са тотално със сбъркана логика и позволяват на кола с изкорубен дпф и пр от по-близка година да получи по-висока катетория, а кола от по-задна година с всички катализатори, дпф и пр да вземе по-ниска категория.
Още нещо - при това ситуиране на почти всички големи болници в центъра - Пирогов, Майчин дом, Александровска и тн. как ще стане номера човек Х от извън София или дори от квартал на София да докара себе си или някой близък ако колага му не покрива стандарта?
А и все пак да не забравяме, че кака ви Данче зареждаше електробусите с дизелови генератори по всички съвременни еко норми :mhihi -> https://www.dnevnik.bg/bulgaria/2022/03 ... s_dizelov/
Естествено, че всички искат да карат нови коли или поне такива, които да покриват ЕКО стандарти, но в това отношение държавата не прави почти нищо - не стимулира с някаква облага било финансова или данъчна хората да си купят електромобили/примерно/, а при цената за нов, която е равна на цената на нов с ДВГ, никой няма да се замисли дори кое да избере. Плюс, че инфраструктарата е много зле развита и за толкова години можеше поне да се постараят да поразширят някой друг булевард с по 1-2 ленти, както и да спрат да издават разрешения за строеж на килограм, защото това само задълбочава проблема. Доходите на масовката нация определено не достигат за базовите неща, пък камо ли за купуване на нови автомобили и тн.


Колега, с цялото ми уважение - всичко което си написал е директно свързано с проблемите в държавата и причината да не можем да изплуваме. Коментара ти е безпочвен, илюзорен, агресивен и на всичкото отгоре фактологически не издържан. Ще опитам да обясня едно по едно всичко, което си избълвал.

1. Коментара за "изчезване"-то на камерите е под всякаква критика. Това което се случи с "ултра" модерната камера пред мола на Цариградско трябва да се случва с всяко средство за контрол ли ? Хем искаш ниски данъци, хем искаш да има градини, площадки, улици и т.н. Парите за тези неща от къде ще дойдат ? Силно препоръчително е общинската инфраструктура да не се унищожава.
2. Аргумента с двойния аршин. Ти ако живееш на Иван Асен и имаш "стикер" за живущ от какъв аршин, аз няма да мога да паркирам цял ден на улицата. Какъв е този двоен стандарт. Или примерно ако отидеш да си пазаруваш в Метро и си с VIP карта. Какъв е този аршин и двоен стандарт - дай да затваряме Метро. Шегата на страна, обърни внимание колко души живеят в центъра и колко от тях имат МПС-та под еко3
3. Не трябвало да се движат транспортни камиони за зареждане, комунални услуги, градски и прочие. Значи за теб е съвсем нормално да затънеш в боклук и мизерия, защото като мине Титан и след това концепцията за чиста София пропада. Обърни внимание колко време прекарват тези "тежки" машини и колко са на брой на фона на автомобилите.
4. Нашите еко категории са си съвсем нормални и няма проблем в нормативната уредба. Тъй като ГТП-то не се извършва от държавен орган и всеки има за цел "да си затваря очите". Понеже са си частни бизнеси, хората си преследват интересите. Обърни внимание каква кола би получила Еко 2.
5. Няма софийска болница в центъра. Пирогов, Майчин дом, Александровкска са извън малката зона. Т.е. тези ограничения (разбирай колата ти да е еко 1) влизат в сила от 2026 година образно казано.
6. За кака Данче и електробусите, да се надяваме с нов кмет няма да има такова безхаберие. Кака Данче според мен трябва да бъде съдена за умишлена безстопанственост и неизпълнение на служебни задължения.
7. Държавата какво искаш да направи ? Германия е първа икономика в Европа и 4-та в света и дават грант от 6к евро за стимул. Румъния конкретно за Дачия имаха кампания за електричката да ти поркият почти половината цена. Ние не сме нито производител, нито сме икономически силна страна на фона на останалите. Държавата по какъв начин искаш да те стимулира, като е наясно, че ако имаш проблем отиваш в най-общия случай в сивата икономика и тя няма и да види стотинка от това, че ти е помогнала. Едно е да си ходиш при нормални сервизи и да ти издават платежни документи, друго е масовата практика да се пише по-малко и да се дават фактури за дребни неща. Иначе електричките имат безплатна синя зона например.
8. Коментара с разширяването на булевардите е леко безпочвен, защото това няма да облекчи трафика, а пак ще ги запълни. Ако ще и по 40 ленти да станат булевардите пак ще се пълнят.
9. Темата с доходите е много комплексна. Но някак си да имаш апартамент, да имаш 10-15 годишно BMW,Мерц, Ауди и да пушиш и пиеш всеки ден и да остават пари за заведение и да си гледаш детето и жената не е в категорията на бедност. Може ли да е по-добре: Със сигурност ! Имаше интересна статия, че в Сан Франциско като вземаш под 105 хиляди долара на година си low income. За справка минималната почасова ставка там е 17 долара на час, което е 33 хиляди на година. Т.е. все едно всички които вземат под 2400 лева в Пловдив, Бургас, Варна, Стара Загора, Русе би следвало да се водят бедни. Иначе, нека вземем така любимата и говорена Русия. Тя има 1.8 трилиона БВП, обаче има само 12194 на глава от населението. България е 84 милиарда и имаме 12200, което технически ни прави по-богати на глава от населението сравнено с 11-тата икономика в света.

Концепцията за бедност трябва да бъде съпоставена с някакви точни справедливи критерии. Щом има пари в уравнението винаги ще има бедни. Безос обективно погледнато се води по-беден от Бернард Арно. Лошо ли му е на Безос - не.

Не знам защо остава идеята, че изсветляването и драстичното намяляване на корупцията не са хубави неща за подобряване на живота на всички. Разгледай която си искаш държава, която да отговаря на твоя стандарт за "богата" и опитай да идентифицираш как и защо са стигнали там където са.

Без общество няма държава, без държава няма законност и ред, без тях си в модерен уестърн. Всеки за себе си и другите не ме интересуват. Тук сме на манталитета, всичко само в моя полза, ако нещо не ми изнася - значи не е за нас. Както са казали братята хамериканци: You can't have your cake and eat it too.

Не го приемай, като лична нападка. Просто се опитвам да ти обърна внимание на нещата реално. Мрънкане всички можем


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 700
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Еко зони София

Мнениеот railfan » Чет 29 юни 2023 9:27


Не съм съгласен с това.
1. Няма да го коментирам, защото беше в кръга на шегата.
2. ТОВА Е ДВОЕН СТАНДАРТ и ако ти НЕ РАЗБИРАШ това - си е изцяло твой проблем.
3. Мен НЕ МЕ интересува, че камиона на Титан например не покрива еко нормата - щом не я покрива, Титан да си осигурят ниско-емисионен камион за тези зони, както хората трябва да си осигурят ниско-емисионни коли, за да влязат в тези зони. Както и за всяко друго МПС, което трябва да влезе в тази зона. НЕ МОЖЕ правилата да важат ИЗБИРАТЕЛНО и въпроса е ПРИНЦИПЕН./и няма никакво значение какъв % от хората имат коли под еко 3/.
4. Проблем има и той е явен, щом се допускат коли без катализатори, дпф и само заради годината им се дава по-висока категория от кола, която ги има тези неща налични.
5. Да, те са в големият ринг, но все пак ще бъдат ограничени ЕВЕНТУАЛНО от 2026 образно казано - тогава какво правим с тези хора? Не може да се мисли на парче от година за година.
6. Тук нямам какво да добавя.
7. Ето, ти сам признаваш, че в Германия и дори Румъния стимулират по някакъв начин хората, точка по въпроса. Начини има, желание липсва.
8. Не е никак безпочвен, защото за никой не е тайна, че колите са много, а инфраструктурата не е изчислена да поеме този трафик просто защото когато е смятана населението е чакало за кола с години и много не са имали изобщо коли. Въвеждането на ниско-емисионни зони ИЗИСКВА да имаш рингови широки булеварди около тези зони, които да извеждат бързо трафика, защото най-голямото замърсяване идва от зоните на задръстване, където ДВГ работят на място, а не когато имаш константно движение. По-широки булеварди = по-малко задръствания = по - малко замърсяване в дадената зона. Дори да вземеш един комплекс като Младост, където живеят 100 хиляди човека(не знам дали са толкова), смяташ ли, че един основен булевард с 3 ленти в посока е достатъчен, за да се придивжат всички нормално, вкл градския транспорт?
9. Да имаш апартамент казваш, но не отчиташ, че 50% от апаратментите са ипотека, хората са се оженили за банките за по 30 г с 1000 лв вноска, другите 30% са наследство и имаш едни скромни 20%, които могат да си позвволят да изкарат кеш и да си купят апаратамент без да се натоварват финансово. Тези 20% нямат 15 годишни коли, гарантирам ти.
Дохидите зависят от всеки поотделно, но като погледнеш общата картинка излиза, че ние генерално сме бедни, дори сравнено с румънците като заплати и начин на живот.
Никъде не правя внушение за корупцията или сивият сектор - то е много ясно, че трябва да изчезнат.

Последна промяна от railfan на Чет 29 юни 2023 9:37, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
Ивайло Димов
предупреждение за БАН
Мнения: 1519
Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
Местоположение: Шумен

Re: Еко зони София

Мнениеот Ивайло Димов » Чет 29 юни 2023 9:29


Проблема на кенефа София е ,че град за максимум милион души е обитаван от двойно повече като някои домакинства имат по 2-3 коли ,да не говорим за драмите с детски ясли и градини :) .За съжаление положението ще се влошава напред в бъдещето .Същото е и във Варна и Пловдив но в по-малки мащаби .И цялата тази шизофрения доведе до това панелка в Люлин на 40 години да струва една камара пари ,а реално след 10 години мое мине инспекция и да отсече "Този блок е негоден и опасен за живущите"


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 700
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Еко зони София

Мнениеот railfan » Чет 29 юни 2023 9:35


Да, това е генералният проблем.
Но за него не са виновни хората, а държавната политика от последните 20г.
Единствено София, Варна и Пловдив за цяла България се оформят като градове, в които можеш да водиш нормален начин на живот, с нормален достъп до здравеопазване например, прилична доходност и като цяло инфраструктура. И аз бих предпочел да си стоя в Стара Загора, но там труда, които тук полагам се оценява значително по-ниско, а работата е една и съща, както и разходите накрая. Това кара хората да мигрират.


JuStan
Мнения: 298
Регистриран на: Вто 20 дек 2011 14:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Bulgaria

Re: Еко зони София

Мнениеот JuStan » Чет 29 юни 2023 9:46


Ивайло Димов написа:Проблема на кенефа София е


Хайде без квалификации към града МИ, може ли?

в това, което го наричаш, е превърнат ОСНОВНО от пришълците от тежкия прованс с манталитет на говедо, което мрази града, който не му е роден, и всячаски гледа да се наложи със същия този манталитет на говедо !
Разбира се огромната вина имат т.нар. "управляващи", също пришълци с огромни комплекси, които вместо да управляват говедото с подобаващите средства, му дават да се развъжда и да си налага простотията и комплексите !


Потребителски аватар
Ивайло Димов
предупреждение за БАН
Мнения: 1519
Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
Местоположение: Шумен

Re: Еко зони София

Мнениеот Ивайло Димов » Чет 29 юни 2023 9:49


Виновни сме ние ,че позволихме 30 години да ни управляват крадци и измамници ,докарахме се до извращението една чистачка в София да получава заплата колкото един младши пожарникар или мед.сестра .Толкова е изкривен пазара на труда в столицата и 2-3 града ,този лайнян балон дето се надува рано или късно ще се пръсне и няма да е никак приятно .Пропиляхме 16 години от членството си в ЕС като "усвоявахме" парите им ,а не ги инвестирахме ,на Тиквичко магистралите и асфалта ги видяхме :) Неговата примадона Фъндъчката сека година прави някви ремонти на ремонтите на ремонтите ,ТЕЦ София е с дългове 1,3 милиарда лева към Булгаргаз .Ако беше частна фирма досега там да е влязъл синдик с прокуратурата да видят какво се случва там ,даже изнагляха и поискаха да харижат теца на държавата .30 години само нео либерални марксисти и клептократи си избираме ,крадци ,бивши мутри и мафиоти.
И за всичко това е виновна липсата на лустрация 90- те години ,нещо което направиха в Полша ,Чехия,Унгария,Словакия и всички бивши соц държави.


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 700
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Еко зони София

Мнениеот railfan » Чет 29 юни 2023 9:50


JuStan написа:
Ивайло Димов написа:Проблема на кенефа София е

е превърнат ОСНОВНО от пришълците от тежкия прованс с манталитет на говедо, което мрази града, който не му е роден, и всячаски гледа да се наложи със същия този манталитет на говедо !простотията !


Само да вметна тук, че това изказване и гледане на хората като на тежкият прованс също е манталитет. И всява разделение между хората, защото 90% от хората от въпросният прованс са в пъти по-начетени и в пъти по-възпитани от родните столичани, особено от тези с такъв манталитет. Това са моите наблюдения.


JuStan
Мнения: 298
Регистриран на: Вто 20 дек 2011 14:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Bulgaria

Re: Еко зони София

Мнениеот JuStan » Чет 29 юни 2023 9:54


railfan написа:
Само да вметна тук, че това изказване и гледане на хората като на тежкият прованс също е манталитет. И всява разделение между хората, защото 90% от хората от въпросният прованс са в пъти по-начетени и в пъти по-възпитани от родните столичани, особено от тези с такъв манталитет. Това са моите наблюдения.


това, че ти се самоопределяш и обиждаш на говедо е само твой проблем !
когато се каже, примерно за някой, че е селяндур, се има в предвид, не, че е от село, а манталитета му, а ако се засегне на селяндур /говедо, значи е точно такъв !


Потребителски аватар
fur1ous
Мнения: 1362
Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
Местоположение: София

Re: Еко зони София

Мнениеот fur1ous » Чет 29 юни 2023 9:57


:col01cop :col01cop :col01cop :col01cop :col01cop


JuStan
Мнения: 298
Регистриран на: Вто 20 дек 2011 14:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Bulgaria

Re: Еко зони София

Мнениеот JuStan » Чет 29 юни 2023 9:57


Ивайло Димов написа:
И за всичко това е виновна липсата на лустрация 90- те години ,нещо което направиха в Полша ,Чехия,Унгария,Словакия и всички бивши соц държави.


а това е напълно вярно !
но вече е крайно късно !


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 700
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Еко зони София

Мнениеот railfan » Чет 29 юни 2023 9:58


JuStan написа:
railfan написа:
Само да вметна тук, че това изказване и гледане на хората като на тежкият прованс също е манталитет. И всява разделение между хората, защото 90% от хората от въпросният прованс са в пъти по-начетени и в пъти по-възпитани от родните столичани, особено от тези с такъв манталитет. Това са моите наблюдения.


това, че ти се самоопределяш и обиждаш на говедо е само твой проблем !
когато се каже, примерно за някой, че е селяндур, се има в предвид, не, че е от село, а манталитета му, а ако се засегне на селяндур /говедо, значи е точно такъв !



Не се засягам от нищо, както и не се самоопределям като говедо. Само го отразявам, че не е редно, особено на фона на изказването, на което ти сам репликира на колегата Ивайло. Даже напротив - самоопределям се без манталитет от двата изброени вида и не правя разлика дали един човек е от София или не, за мен това е без значение. И в крайна сметка - ти правиш нападката, а не аз.


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1838
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Еко зони София

Мнениеот cecoa1 » Чет 29 юни 2023 23:17


Абе спецове сте от прованса, ама пък не ви интересува, че и най-стария автобус в столичния транспорт, като си върши работата спестява доста замърсяване и задръстване, спрямо ако пътниците му се юрнат също по улиците с коли от Еко 3 и малко отгоре. Същото се отнася и за разните камиони, като резултат под чертата. Отделно, че тия древни Зилове и Камази, са си направо рядкост в София, и който твърди друго, просто наистина няма реална представа(и няма защо да се обижда, ако го наричат провинциалист). И не, уважаеми капацитети от село, тези изключения не са дискриминация, а са обективно-логически обусловени, това че не го схващате, си е ваш личен проблем. Никой не ви пречи да се възползвате от същите изключения - купете си автобус или камион, и ползвайте на воля изключенията, които евентуално ще касаят тези превозни средства. Придобийте имот в центъра, пък може би и само адресна регистрация(вземете имот под наем), и ползвайте изключенията касаещи живущите в тези райони.
И последно, нехаресването на правилата, не дава право те да не се спазват. Но селският манталитет в още по-голяма степен не схваща тези прости неща, от там...всичко рЕзко се прецаква в цялата държава и естествено в много ситуации и области.
Да, вярно е, че от транспорта идва сравнително малка част от замърсяването в столицата. Да, вярно е, че дискутираните ограничения няма да решат проблема, и че трябва да се работи и върху другите източници на замърсяване. НО! Не може и не бива, да се търсят извинения за продължаване на една нередност, позовавайки се на други нередности. Да, изключения може, когато все пак ползите от тях превишават негативите(ако не бъдат направени), при определени обективно обусловени условия. Стария автобус е пред пенсия и без това, също и стария камион, и изключението за тях е за да получат нужното време за да бъдат подновени, без това да причини прекъсване на общественополезните дейности, които те изпълняват.
...
ПП: Не правя разлика кой от къде е, моята рода е от горите в Балкана, и то буквално! Но да се пишат глупости лишени от всякаква логика и здрав разум, пък с високи претенции, ми идва малко в повече. Писнало ми е от изявления от сорта- "Направете всичко като в Германия, и тогава искайте от мен да спазвам...". Ми не, обратно е, за да получиш, първо трябва да дадеш, а не да носиш от девет кладенеца вода, защо разбираш ли, баш каквото не ти харесва, не бива да е така, и въобще не бива да го спазваш. Когато наистина искаме промяна, ще я имаме, но само с действия от всеки от нас. Сегашната картинка също отразява манталитета на болшинството хора у нас - искат ред, но да не се отнася за тях, когато не им харесва нещо от него. Когнитивен дисонанс, граничещ с шизофрения.


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 700
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Еко зони София

Мнениеот railfan » Пет 30 юни 2023 7:59


Ако беше изчел внимателно всички мои мнения в темата щеше да прозреш следните факти:
1. Не аз твърдя, че се движат Камази и Зил-ове из София
2. Няма нищо логически обусловено в това правилата да важат избирателно. Избирателното важане на правила е характерно за едни други години преди, където всички сме равни, ама някоИ са по-равни. Разбира се, че не е и никога няма да стане логически обусловено щом не изнася на столичанина, живеещ в центъра и каращ бангия на 30 г и наричащ хората, които не са от София провенциалисти със селски манталитет. (не визирам конкертно теб или някой).
Хората в центъра не са повече хора от хората в Люлин или хората в Младост, така че както ти казваш да си купя имот там - така аз ще кажа: те да си купят коли, които да покриват еко-нормите(ако нямат). Това е принципна позиция и всъщност е без значение в коя част на града живееш, това не те освобождава от личната ти отговорност да караш кола, която покрива съвременните еко норми.
Мисля, че където и по Европа това да функционира активно никъде не се допускат изключения от личен характер.
3. За градския транспорт съм съгласен само в частта, която е, че той може да побере доста повече хора отколкото колите...но пак с уточнението, че за да функционира както трябва еко-забраната, трябва и самия градски транспорт да покрива стандартите, както и да е доста по-редовен, за да привлече хората да го ползват. Това е друга много голяма тема.
4. АЗ съм ТВЪРДО ЗА правилата, както съм казал в първото си мнение още, НО НЕ СЪМ ЗА да се случват ИЗБИРАТЕЛНО, както и НЕ СЪМ ЗА да се цегастри населението, когато общият стандарт на живот не може да стъпе и на малкият пръст на която и да е друга държава от ЕС, защото българският работодател иска да мине по тънката лайстна, да не плаща осигуровки, да е в сивия сектор и да дава никакви заплати, които ако може да не актуализира с години.
5. Писнало ти е, на мен също ми е писнало, но не аз си катеря колата по тротоарите и зелените площи например(за сметка на много мои съседи - поколения столичани), нито пък моята кола чади като масовката изкорубляници по пътищата. Всъщност даже си плащам наем на гараж, в кооперация, където столичанинЪТ Пешо е искал да мине тънката лайстна и си е купил апартамент за 200К, но му се е досвидяло 20К за гараж и в резултат трите му коли стоят на зелените площи отпред и мрънка, че няма къде да паркира.

Генералната картинка е, че първо трябва да се осигури качествена инфраструктура - разбирай големи булеварди, рингови, по-добър контрол по кръстовища и тн, за да може това да влезе както трябва в сила.
Дори да изкараш старите коли оттам, тази инфраструктура си остава все така лоша и ще става по-лоша.

Защото сега ще изкараш тези коли извън центъра и ефекта, който ще получиш е те да карат по периферните за зоните булеварди, замърсяването ще се получи там, където отново живеят хора. Да, не са "привилегированите" в центъра(според смисъла на твоите думи), но не са по-малко хора от тях.

Лично аз никога не се набивам в центъра с колата ако ми е възможно и взимам метрото, защото отдавна не става за каране там. По изключение е да вляза, макар че покривам нормите, ако си карам детето или възрастен човек, който да му е трудно ходенето.


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1838
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Еко зони София

Мнениеот cecoa1 » Пет 30 юни 2023 10:58


Да, и това някой да ми казва как било в чужбина, също ме дразни, особено когато този някой говори глупости, а аз лично съм живял 7 години в Германия, и лично съм видял как от подобни правила има изключения, и как всичко се прави достатъчно логично и спрямо нуждите и множеството ограничения в реалния свят. Никъде не се случват нещата с магическа пръчка - искам тройно по-широка булеварди, и хайде готово, от утре те са там. Правят се сериозни анализи къде какво е нужно, как промените биха влияли и на други неща, а също и какво е в рамките на възможното и разумното. Отделно, за всички промени трябва време, и има необходимите преходни периоди, в които важат различни изключения и специфични правила.
...
А тук виждам просто дървено философстване - щом аз ще си сменям колата за влизане в центъра, то и живущите там да го направят. Да, аланкоолу, ама ти като нямаш възможност за такава кола, ще идеш пеша в центъра, или ако е толкова зор, дори ще прежалиш една глоба, но живеещия там няма достъп до дома си с личното МПС, и е много по-ощетен. Отделно, че тия хора със стари коли и живеещи в центъра хич не са много, затова е достатъчно разумно да се направи някакъв компромис за тях. В Германия при сходни ситуации освен дълги гратисни периоди за такива хора, имаше и специални значителни финансови помощи за покупка на нова кола(получаваха отстъпки като помощ от държавата, хиляди евро, и то за коли, които не живущите в такива райони нямаха право на такава помощ).
За комерсиалните МПС, също не може правилото да влезе от днес за утре, то затова трябва да се прави оценка на въздействието за всички подобни закони. Трябва да има предвидимост и плавност в промените, за да могат да се случат без да навредят повече, отколкото биха помогнали. Иначе спираме утре камиони и автобуси над 10 години в столицата, и се случва един малък ад, от който ще пострадат много хора, включително и такива нямащи общо със столицата. Още по-отделно, че у нас тия ограничения от много време са на приливи и отливи, и няма никаква сигурност кога и какво ще се случи, а така не се прави. Принципно правилните и полезните неща, трябва да са планувани за доста време напред, и да се случват без голямо влияние на политическата конюнктура. А не като сега, непопулярните мерки да се отлагат, за трупане моментна електорална подкрепа... Един вид - дай да вземем властта и на тия избори, и за целта да не разсърдим хората, пък после ще видим... Жалки популисти във властта от много години, дано това се попромени вече.
Нещата трябна да се правят умно и систематизирано. И да се мисли и планува цялостно, в достатъчно голям мащаб, и за дълъг период от време напред. Компромиси и подробности се нагаждат в движение, но общия план и посока е важно да ги има.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 52 госта