Здравейте!
Колата е Пасат 7,2013г., CFFB мотор, 2,0 дизел!
Вчера пускам климатика и ...... нищо-о-о!
Днес започнах да търся проблема. Като включа климатика, моментният разход си остава 0,6 - значи компресора не товари мотора. Насочих се към него. Видях, че главата на болта, който е в средата на шайбата, не се върти с шайбата - т.е. оста на компресора не се върти. Болта изглежда "недозатегнат", защото под главата му има около 1 мм луфт. Опитах с Т27, да го затегна - върти се и няма край. Според мен болта е затегнат в оста, но връзката между шайбата и оста е прекъсната. До колкото видях, тук няма електомагнит, да включи оста към шайбата.
Как се свързва оста с шайбата, за да върти компресора - на конус ли е , с шпонка ли е, ......... ?
Някой имал ли е такъв проблем - как го е разрешил!
Благодаря!
Пасат 7, проблем с климатик!
Re: Пасат 7, проблем с климатик!
Ако оста е скъсана, няма ли шайбата да се върти заедно с предният край на оста(болта, който се вижда), а компресора(вътре) да не работи?
Re: Пасат 7, проблем с климатик!
Щом е "често срещан проблем", дайте съвет, от къде се купува, цена!
-
- VW експерт
- Мнения: 12862
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
- Sarafov_03
- Мнения: 425
- Регистриран на: Съб 17 окт 2015 12:00
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Пасат 7, проблем с климатик!
Не бързай да отписваш компресора, нека го види специалист, при мен беше само шайбата, по спомен около 100 лева.
- fur1ous
- Мнения: 1362
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
- Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
- Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
- Местоположение: София
Re: Пасат 7, проблем с климатик!
По-добре да не се отписва оригиналния компресор, заменките карат по 1.5-2 години.
-
- Мнения: 104
- Регистриран на: Нед 11 ное 2007 14:25
- Автомобил: Passat B7
- Двигател: CFFB
- Местоположение: Бургас
Re: Пасат 7, проблем с климатик!
Закачи я на диагностика,може да са доста неща от които климатика да не духа студено,но каквото и да е ще си каже.Тука компресора си е постоянно зацепен ,а дали да работи или не зависи от един електрически клапан на компресора,който пък се управлява от модула вътре в купето. Може да няма фреон(преди месец беше така при мен,а миналата година от време на време записваше грешка ,че губи връзка с модула и пак спираше студеното)
Re: Пасат 7, проблем с климатик!
Отиваш в КОСЕРА, вземаш си нова шайба за компресора с 23 зъба, сменяш си я сам на канал /слага се малко синьо лепило на болтовете и/и си готов за 40лв. Успех. Това беше при мен, дори на същият мотор.
Re: Пасат 7, проблем с климатик!
За да завърша по темата, ще кажа какво направих:
1. Отидох в официалният сервиз, в Плевен, включиха диагностика, провериха всичко - диагнозата беше "компресор за смяна".
2. Записах час, договорихме цени.
3. Сменихме компресора, всичко работи.
Прибрах сваления, дефектиралият. Той е 5N0 820 803 E - ДЕЛФИ.
След последното мнение, на колегата "Kaktus_78", разрових по интернет и Ютуб. Попаднах на клип за разглобяване на шайбата, точно на този компресор.
Имам възможност, където работя, да върша малки ремонти.
С ударен гайковерт развих централният болт, с Т30 и 3те странични болтчета и "съединителният диск", отпред на шайбата падна сам. По оста имаше шлици, а в главинката на диска, нямаше никакви, беше гладко. Отидох в магазин(да не му казвам името), намерихме такъв "съединителен диск" - 33 лв. Взех го, монтирах го лесно, завих 3те болта, после и централният, като на всички капнах "осигурител на резбата" и готово! Сигурен съм, че имам резервен компресор!
1. Отидох в официалният сервиз, в Плевен, включиха диагностика, провериха всичко - диагнозата беше "компресор за смяна".
2. Записах час, договорихме цени.
3. Сменихме компресора, всичко работи.
Прибрах сваления, дефектиралият. Той е 5N0 820 803 E - ДЕЛФИ.
След последното мнение, на колегата "Kaktus_78", разрових по интернет и Ютуб. Попаднах на клип за разглобяване на шайбата, точно на този компресор.
Имам възможност, където работя, да върша малки ремонти.
С ударен гайковерт развих централният болт, с Т30 и 3те странични болтчета и "съединителният диск", отпред на шайбата падна сам. По оста имаше шлици, а в главинката на диска, нямаше никакви, беше гладко. Отидох в магазин(да не му казвам името), намерихме такъв "съединителен диск" - 33 лв. Взех го, монтирах го лесно, завих 3те болта, после и централният, като на всички капнах "осигурител на резбата" и готово! Сигурен съм, че имам резервен компресор!
Re: Пасат 7, проблем с климатик!
Да беше ме послушал! И мен искаха така да ме метнат - да сменям целия компресор. Няма значение... Безаварийно каране и поддържай радиатора на климата чист!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 58 госта