клапа топъл-студен въздух -АЕА 1,6

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Pencp
Мнения: 319
Регистриран на: Сря 11 фев 2009 13:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

клапа топъл-студен въздух -АЕА 1,6

Мнениеот Pencp » Пон 11 юли 2011 18:58


Здравеите колеги,
Polo-то от едно известно време зарочна да гори много на газ /16,5l/100km/!На бензин не мога да го хвана,но и там разхода е голям!
Реших да отворя тази клапа за топъл-студен въздух за да видя,дали работи...!Оказа се че на напълно загрял двигател въобще не затваря притока на топъл въздух кам филтърната кутия!Според мен това е причината за високия разход!
Прочетох всички теми пуснати за тази клапа.Искам да си я запазя ,а не да я премахвам или побългарявам!За съжаление в темите не открих желания от мен отговор...нищо конкретно!
Въпросите ми са ,дали някой знае какъв им е проблема на тези клапи че не работят,могат ли да се отремонтират или се сменят направо с нови такива?
Все пак искам през студените дни,системата да си работи,така както е била проектирана!




Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Re: клапа топъл-студен въздух -АЕА 1,6

Мнениеот Anbuch » Пон 11 юли 2011 19:07


Към нея, маркучи (тънки) за вакум ли отиват или не?
Този разход не е заради въпросната клапата :!:
Клапата не е затворена напълно дори и при загрял двигател т.е. да смучи само "студен" въздух


Pencp
Мнения: 319
Регистриран на: Сря 11 фев 2009 13:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: клапа топъл-студен въздух -АЕА 1,6

Мнениеот Pencp » Вто 12 юли 2011 6:59


Към клапата отиват тънки малкучи за вакуум ,излизат от моноинжекцията!Къкъв е този датчик във филтърната кутия /оранжев на цвят/-да не би да е от него?


Потребителски аватар
genov1
Мнения: 849
Регистриран на: Пон 09 май 2011 19:52
Автомобил: Passat CC
Двигател: CBBB 2008
Местоположение: Стара Загора

Re: клапа топъл-студен въздух -АЕА 1,6

Мнениеот genov1 » Вто 12 юли 2011 7:26


Тоя датчик мери температурата на постъпващия в двигателя въздух, моята клапа е завита с рапидка за да смуче само студен въздух :mrgreen: ма не казвам че тва е 100% правилно


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Re: клапа топъл-студен въздух -АЕА 1,6

Мнениеот Anbuch » Вто 12 юли 2011 8:20


Всъщност друг е датчика който мери температурата на влизащия въздух и праща сигнал на компютъра на колата....той е важния в тази схема,води се IAT сензор (Intake Air Temperature Sensor). Това един вид, би могло да се каже ,че е "датчик за температура" както каза колегата genov1 ,но по-точно е регулатор за вакум който в зависимост от температурата, пропуска по-малко или повече вакум който да отваря/затваря клапата. Така че ,какъвто и въздух (топъл или студен)да влиза заради въпросната клапа или оранжевия клапан за вакум ,надявам се сега разбираш ,че IAT сензора коригира количеството на кислорода в еденица обем въздух който е с различно количество в зависимост от температурата на въздуха. Всъщност за мен този IAT сензор е сензор който да подпомага правилната работа на ламбда сондата и дори и да е пълен аут IAT сензора, а сондата ти е наред ,не мисля ,че ще го усетиш по разход или нещо друго. Казаното от мен в последното изречение си е моя си теория де.... :roll:
Та да се върнем на клапата..... ако искаш да ти е "наред" работата на клапата ,или по-точно казано : както заводски е предвидена да бъде ,можеш да направиш следните неща:
Първо ,смени си вакумните маркучи - тези гумените само. Продават се на метър и цената е повече от смешна....май 10 лв беше метъра ,а на теб ти трябват ако не се лъжа към 10 см. Преди 4-5 години си бях купил от Ауто+
И второ ,свали капана и го продухай/почисти с някакъв разтворител (WD 40 примерно),защото се задръства с мръсотия и позапушва с времето. Като го чистиш обаче ,обърни внимание ,че на него има едни винтчета с които се регулира механично - не ги развивай!


Pencp
Мнения: 319
Регистриран на: Сря 11 фев 2009 13:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: клапа топъл-студен въздух -АЕА 1,6

Мнениеот Pencp » Вто 12 юли 2011 15:41


Благодаря Колега Anbuch за изчерпателният отговор!
Всичко това ще го направя,като профилактика разбира се,но си мисля да не е блокирала самата клапа,защото това капаче вътре въобще не се движи свободно!?При условие че се управлява от вакуум,би трябвало да се движи доста по-свободно!...
Вярно е ,че не е добре двигатела да се храни /особенно в жегите/ с "прегрят" въздух,защото колкото и добре компютъра дакомпенсира кислорода в сместта,термичното натоварване на ДВГ неможе да го компенсира по никакъв начин.Да не говорим ,че диафрагмата на този ДВГ се подгрява допълнително освен от таралежа но и от антифриза,което допълнително усложнява нещата! :beer


Потребителски аватар
maslinkov
Мнения: 1700
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен
Контакти:

Re: клапа топъл-студен въздух -АЕА 1,6

Мнениеот maslinkov » Вто 12 юли 2011 16:22


[quote="Pencp"]Здравеите колеги,
Polo-то от едно известно време зарочна да гори много на газ /16,5l/100km/!На бензин не мога да го хвана,но и там разхода е голям![/quote/]
Пробвай със смяна на температурния датчик /ако искаш първо си го мери де/, ако си сигурен че ти гори много бензин. И без това препоръчват от време на време да се кара и на бензин, за да не клеясват карантиите.


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Re: клапа топъл-студен въздух -АЕА 1,6

Мнениеот Anbuch » Вто 12 юли 2011 16:43


Реотана в таралежа работи до достигане на температура на антифриза от около 30 градуса,не бачка постоянно


stil
Мнения: 534
Регистриран на: Вто 13 юли 2004 9:04
Автомобил: VW Polo 1991
Двигател: NZ
Местоположение: София

Re: клапа топъл-студен въздух -АЕА 1,6

Мнениеот stil » Вто 12 юли 2011 17:36


При този двигател, датчика не буташе ли директно клапата :roll: За какви вакууми говорите?
Изображение


Потребителски аватар
4i4o-dido
Мнения: 827
Регистриран на: Пет 02 юни 2006 17:40
Автомобил: POLO 1.6 6N
Двигател: AEA 1995
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: клапа топъл-студен въздух -АЕА 1,6

Мнениеот 4i4o-dido » Вто 12 юли 2011 18:00


stil написа:При този двигател, датчика не буташе ли директно клапата :roll: За какви вакууми говорите?
Изображение

Да,колега,с вакуми е.Аз съм със същия мотор ,но досега нямам проблеми с клапата.
А пробвал ли си да създадеш вакум /с уста/и да видиш движи ли се.Да не се е сцепило някое маркучле,което свързва пластмасовите тръбички?


Pencp
Мнения: 319
Регистриран на: Сря 11 фев 2009 13:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: клапа топъл-студен въздух -АЕА 1,6

Мнениеот Pencp » Сря 13 юли 2011 14:41


Сега,като ме подсещате да сменя температурния датчик...преди месец сменях "тройника" или други го наричат -"термостатната кутия",оставих новия датчик на тялото,тъй като,кутията беше окомплектована със термостат и с темп. датчик -при това оригинални!Т.е. трябваше ли новия датчик да се адаптира през компютъра или не!На показанията на таблото,датчика си отчита нормално!


Потребителски аватар
maslinkov
Мнения: 1700
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен
Контакти:

Re: клапа топъл-студен въздух -АЕА 1,6

Мнениеот maslinkov » Сря 13 юли 2011 15:09


Според братушките май трябваше нещо подобно да се прави - регистрация в компа на магнетпол? Аз като си смених датчика преди време, разходът ми падна с около 1л. Късмет..... :lol:


Pencp
Мнения: 319
Регистриран на: Сря 11 фев 2009 13:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: клапа топъл-студен въздух -АЕА 1,6

Мнениеот Pencp » Пет 15 юли 2011 15:40


stil написа:При този двигател, датчика не буташе ли директно клапата :roll: За какви вакууми говорите?
Изображение


Някой знае ли,каква е ролята на този датчик обозначен на схемата с позиция- №2?
Констатирах ,че вакуума се стреми да затвори клапата посредством мембрана и лостова система,а този "клапан" я държи отворена за студения въздух -явно ,когато двигателя влезе в нормален режим на работа!


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Re: клапа топъл-студен въздух -АЕА 1,6

Мнениеот Anbuch » Пет 15 юли 2011 16:52


Ти нямаш такъв датчик №2!
Аз затова питах дали към клапата ти отиват маркучи за вакум.
На по-старите екземпляри на поло 6N като твоя , клапата се управлява с вакум ,а на по-новите с термостат. Точно термостат е това дето е означено на схемата с №2. Просто при по-висока температура той се разпъва и избутва клапата ,а при по-ниска обратното - това е.


Pencp
Мнения: 319
Регистриран на: Сря 11 фев 2009 13:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: клапа топъл-студен въздух -АЕА 1,6

Мнениеот Pencp » Нед 17 юли 2011 17:19


Там е работата че имам такъв термостат! :?: И се съмнявам,точно в него! :idea:



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 27 госта