Смяна на гарнитура на изпускателният колектор

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
Koksan
Мнения: 1678
Регистриран на: Пет 14 апр 2006 15:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен / 6N 1,4 16V - AFH
Контакти:

Re: Смяна на гарнитура на изпускателният колектор

Мнениеот Koksan » Пет 29 юли 2011 11:02


nosex написа:
nosex написа:Извинявам се предварително, но какви са признаците по които се познава, че е за смяна гарнитурата на изпускателния колектор? :oops:

Някой, нещо :roll:


Омасляване в района на колекторите и съскане при някои коли, в зависимост от типа на гарнитурата!




Потребителски аватар
nosex
Вечен БАН
Мнения: 2416
Регистриран на: Пон 08 яну 2007 11:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София (Волуяк/Бояна)

Re: Смяна на гарнитура на изпускателният колектор

Мнениеот nosex » Пет 29 юли 2011 12:09


Благодаря, има ли препоръчителен пробег на който се сменя? :oops:


Потребителски аватар
Koksan
Мнения: 1678
Регистриран на: Пет 14 апр 2006 15:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен / 6N 1,4 16V - AFH
Контакти:

Re: Смяна на гарнитура на изпускателният колектор

Мнениеот Koksan » Пет 29 юли 2011 17:10


nosex написа:Благодаря, има ли препоръчителен пробег на който се сменя? :oops:


Не ... по принцип се сменя, само ако се демонтира колектора! На повечето коли гарнитурата е метална или клингеритова и венъж сплескана, ако ти се наложи да сваляш колектора, е по-добре да се смени!
Иначе се сменя само, ако е изпуснала! Ако е прогорила някъде, може да се наблюдава и не омазняване, а наличие на сажди (опушено)!


Потребителски аватар
freestyler911
Мнения: 2609
Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
Автомобил: VW polo
Двигател: AEX 1996
Местоположение: София

Re: Смяна на гарнитура на изпускателният колектор

Мнениеот freestyler911 » Пет 29 юли 2011 17:18


Koksan написа:
nosex написа:Благодаря, има ли препоръчителен пробег на който се сменя? :oops:
...!



Допълвам. Ако именно е омаслено има проблем или с гумички на клапаните или със сегменти. Което омасляване не е нужно да доведе до моментален ремонт а просто да е сигнал за бъдещи проблеми...

Ако "мазното" го има и на изхода ,имам предвид на ауспуха... всеки знае... майстора..


Потребителски аватар
lpishinov
Мнения: 74
Регистриран на: Сря 17 юни 2009 21:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Смолян

Re: Смяна на гарнитура на изпускателният колектор

Мнениеот lpishinov » Съб 30 юли 2011 23:30


Колеги от както съм взел колата преди година и половина имам скъсана шпилка на колекторите. Около нея е омаслено малко и сякаш наистина има съскане на колата при подаване на газ. Какво може да доведе, ако не смени дълго време шпилката и да се сложи нова гарнитура. Променя ли се работата на мотора? Аз до момента нямам никакви оплаквания от поведението му. Колата е поло 1.0 АЕР и за учудване на много хора го спуквам от дълъг път. Колко горе долу ще ми излезне ремонта - смяна на шпилки и гарнитура и ако има нужда шлайф на колектори( преди време съм чел няколко теми, в които казваха, че се налагало шлайфане на колекторите, ако дълго време се кара така колата).


Потребителски аватар
freestyler911
Мнения: 2609
Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
Автомобил: VW polo
Двигател: AEX 1996
Местоположение: София

Re: Смяна на гарнитура на изпускателният колектор

Мнениеот freestyler911 » Нед 31 юли 2011 7:06


Налага се , щото е възможно да се изметне колектора, или да се получи накар там от където съска и да корозира, което ще доведе до шлайф. Ама тва е по скоро някакъв краен вариант....


Потребителски аватар
Pokerstars
Мнения: 323
Регистриран на: Пон 18 апр 2011 10:47
Автомобил: Audi A4 B7
Двигател: 2006
Местоположение: Sofia

Re: Смяна на гарнитура на изпускателният колектор

Мнениеот Pokerstars » Пон 18 юни 2012 11:10


При мен направо си пуши от тази гарнитура и то харабийската.Мислех вариант да изрежа от предния капак и да сложа по един кюнец от двете страни.Подобно на снимката по долу само че тръбите от предния капак да излизат,може и с въглища да ги натапаня та като се подпалят и огън да излиза,че сега само съска и пуши. mhihi
Прикачени файлове
kamiona.jpg
kamiona.jpg (10.05 KиБ) Видяна 1953 пъти


Потребителски аватар
digo_pl
Мнения: 1109
Регистриран на: Съб 18 юли 2009 10:17
Автомобил: omega V6
Двигател:
Местоположение: Варна/Плевен
Контакти:

Re: Смяна на гарнитура на изпускателният колектор

Мнениеот digo_pl » Пон 18 юни 2012 12:43


Когато ми се налагаше да го свалям преди години, не можах никъде да намеря гарнитура и накрая си сложих същата :) след 2 години няма проблеми!


Потребителски аватар
d-_-b
Мнения: 66
Регистриран на: Нед 03 юли 2011 9:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Gabrovo

Re: Смяна на гарнитура на изпускателният колектор

Мнениеот d-_-b » Пон 18 юни 2012 17:27


Аз миналата седмица ходих на сервиз за тази гарнитура.
Имах скъсана шпилка и се наложи да се шлайфа колектора.
Съскането изчезна. :)
Всичко ми стъпи на 60лв
Гарнитура
Шпилка
Шлайф

Поздрави :)


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13448
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Смяна на гарнитура на изпускателният колектор

Мнениеот kris11 » Чет 21 юни 2012 10:02


nosex написа:
nosex написа:Извинявам се предварително, но какви са признаците по които се познава, че е за смяна гарнитурата на изпускателния колектор? :oops:

Някой, нещо :roll:

Пращене, пърпорене, опушване /почерняване/ около мястото на пропуска.. Ако можеш да си завреш ръката при студен двигател се чувства духането на гореш въздух.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Смяна на гарнитура на изпускателният колектор

Мнениеот muns61 » Чет 21 юни 2012 10:55


nosex написа:Извинявам се предварително, но какви са признаците по които се познава, че е за смяна гарнитурата на изпускателния колектор? :oops:

По бръмченето и фученето се познава, а при отнемане на газта има плякане.
Медни гайки имаше някога и по магазините за Лада, там са такива на двуцевката.

Резбите в главата за шпилките се мажат със смес от графит на прах и масло, никога не запичат.



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 28 госта