freestyler911 написа:nikson85 написа:ако си го карал на полусинтетика или минерално дълго време не се препоръчва масло от по горен ранг , като например-синтетика и пълна синтетика.
най малко да сложиш масло 5в40 което е полусинтетика. гледаш какво масло е сипвано преди това на колата защото ако е карана дълго време с минерално масло то ако сипиш синтетично масло ще направиш голяма грешка защото ще отмиеш отлаганията от старото масло понеже синтетиките са много редки масло и двигателя ще придобие луфт и може да се блокира. пълна синтетика се сипва на най нови коли и се карат така едно известно време и после се минава на синтетика.
Моля! Обяснете разликата между синтетика и пълна синтетика? Ще се радвам ако колегата посочи масло 5/40 на което е уточнено че е полу-синтетично (както е написал).
После ще помоля колегата да обясни как точно се натрупват отлагания на триещи се повърхности? После пак ще повторя въпроса какво е синтетика и какво е пълна синтетика?
Колега! Това е за тебе:
viewtopic.php?f=7&t=190263&hilit=%D0%BA%D0%B0%D0%BA%D0%B2%D0%BE+%D0%B4%D0%B0+%D0%B3%D0%BB%D0%B5%D0%B4%D0%B0%D0%BC%D0%B5
Вземи прочети! Тогава се изказвай.
Само да уточня за да не се заблуждават хората! Ако не е сменяно маслото редовно се получават налепи по стените на картера и по маслените магистрали. При една смяна със синтетично масло се получава разграждане на тези налепи и основния проблем е парченце от този боклук да не запуши маслена магистрала, цедка на маслената помпа, да не блокира байпас клапан на маслената помпа, или да блокира мазилен отвор на някой от плъзгащите лагери в мотора (основни лагери) .
Ако маслото е сменяно редовно и резонно, никакъв проблем не е да минеш от 15/40, да минеш на 10/40 един сезон , и след това на 5/40 или 5/50.
Не е никакъв проблем колата да се кара от как е излязла от завода докато се изхвърли на боклука само със синтетично масло, въпроса е че не е рентабилно и икономически изгодно.
Поради същата причина не се промива двигател. Ако някое боклуче от налепите блокира мазилния отвор на основен лагер .... те тогава става мазало. Не блокира двг. от това че маслото било рядко.
И не се слага 15/40 , при първото притропване на повдигач! Това е грешна логика!
Дайте да забъркаме маслото с малко гресчица, да уплътни так по гъстичко да е ... Простотия!
на тубата на маслото си пише какво е като си го купуваш естествено пълната синтетика е за най новите коли ,а синтетиката е за коли след 50-100 000км и от там нататъка каквото решиш , но не се прави грешка ако кола е карана дълго време с полусинтетика или минерално да се мине на синтетика или пълна синтетика просто защото това масло е много тънко и може да запуши магистрали като промие отлаганията. ако един автомобил се кара само с хубаво масло то през целия експлоатационен период може да се кара само с такова , но започнеш ли да наливаш от полусинтетика или минерални боклуци то тогава никага повече не сипвай масла синтетика. синтетичното масло си върши работата но колата трябва да е карана само с такова, а не както казват някои след 200 000км се минава на полусинтетика ако не ти го гори се кара с синтетично , защото знаеш че не си наливал минерални боклуци.