каране с висока скорост-лампата на маслото свети

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
nikson85
Мнения: 1721
Регистриран на: Пет 07 май 2010 20:02
Автомобил:
Двигател:

Re: каране с висока скорост-лампата на маслото свети

Мнениеот nikson85 » Нед 07 авг 2011 11:25


freestyler911 написа:
nikson85 написа:ако си го карал на полусинтетика или минерално дълго време не се препоръчва масло от по горен ранг , като например-синтетика и пълна синтетика.
най малко да сложиш масло 5в40 което е полусинтетика. гледаш какво масло е сипвано преди това на колата защото ако е карана дълго време с минерално масло то ако сипиш синтетично масло ще направиш голяма грешка защото ще отмиеш отлаганията от старото масло понеже синтетиките са много редки масло и двигателя ще придобие луфт и може да се блокира. пълна синтетика се сипва на най нови коли и се карат така едно известно време и после се минава на синтетика.


:shock Моля! Обяснете разликата между синтетика и пълна синтетика? Ще се радвам ако колегата посочи масло 5/40 на което е уточнено че е полу-синтетично (както е написал).

После ще помоля колегата да обясни как точно се натрупват отлагания на триещи се повърхности? После пак ще повторя въпроса какво е синтетика и какво е пълна синтетика?


Колега! Това е за тебе:

viewtopic.php?f=7&t=190263&hilit=%D0%BA%D0%B0%D0%BA%D0%B2%D0%BE+%D0%B4%D0%B0+%D0%B3%D0%BB%D0%B5%D0%B4%D0%B0%D0%BC%D0%B5

Вземи прочети! Тогава се изказвай.


Само да уточня за да не се заблуждават хората! Ако не е сменяно маслото редовно се получават налепи по стените на картера и по маслените магистрали. При една смяна със синтетично масло се получава разграждане на тези налепи и основния проблем е парченце от този боклук да не запуши маслена магистрала, цедка на маслената помпа, да не блокира байпас клапан на маслената помпа, или да блокира мазилен отвор на някой от плъзгащите лагери в мотора (основни лагери) .
Ако маслото е сменяно редовно и резонно, никакъв проблем не е да минеш от 15/40, да минеш на 10/40 един сезон , и след това на 5/40 или 5/50.

Не е никакъв проблем колата да се кара от как е излязла от завода докато се изхвърли на боклука само със синтетично масло, въпроса е че не е рентабилно и икономически изгодно.

Поради същата причина не се промива двигател. Ако някое боклуче от налепите блокира мазилния отвор на основен лагер .... те тогава става мазало. Не блокира двг. от това че маслото било рядко.

И не се слага 15/40 , при първото притропване на повдигач! Това е грешна логика!

Дайте да забъркаме маслото с малко гресчица, да уплътни так по гъстичко да е ... Простотия!

на тубата на маслото си пише какво е като си го купуваш естествено пълната синтетика е за най новите коли ,а синтетиката е за коли след 50-100 000км и от там нататъка каквото решиш , но не се прави грешка ако кола е карана дълго време с полусинтетика или минерално да се мине на синтетика или пълна синтетика просто защото това масло е много тънко и може да запуши магистрали като промие отлаганията. ако един автомобил се кара само с хубаво масло то през целия експлоатационен период може да се кара само с такова , но започнеш ли да наливаш от полусинтетика или минерални боклуци то тогава никага повече не сипвай масла синтетика. синтетичното масло си върши работата но колата трябва да е карана само с такова, а не както казват някои след 200 000км се минава на полусинтетика ако не ти го гори се кара с синтетично , защото знаеш че не си наливал минерални боклуци.




Потребителски аватар
Koksan
Мнения: 1678
Регистриран на: Пет 14 апр 2006 15:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен / 6N 1,4 16V - AFH
Контакти:

Re: каране с висока скорост-лампата на маслото свети

Мнениеот Koksan » Нед 07 авг 2011 11:34


Хубаво е че си вярваш! :Mr Green Fun

Индексите на маслата за за вискозитета им при дадена температура! първото число е за студен старт, второто е за топло масло(най-просто казано) Ако ти чука на студен двигател, значи няма хубаво мазане,значи трудно го качва маслото до повдигачите, значи му е гъсто, т.е., слагаш, по рядко масло на студено, т.е. ако караш с 10W40 и ти трака на студено, слагаш 5W40 - вискозитета при загрял мотор не се променя, все 40! ако ти чука на загрял мотор, слагаш 10W50 - т.е. малко по гъсто масло при загрял двигател и т.н. и т.н.!


Потребителски аватар
nikson85
Мнения: 1721
Регистриран на: Пет 07 май 2010 20:02
Автомобил:
Двигател:

Re: каране с висока скорост-лампата на маслото свети

Мнениеот nikson85 » Нед 07 авг 2011 11:42


Koksan написа:Хубаво е че си вярваш! :Mr Green Fun

Индексите на маслата за за вискозитета им при дадена температура! първото число е за студен старт, второто е за топло масло(най-просто казано) Ако ти чука на студен двигател, значи няма хубаво мазане,значи трудно го качва маслото до повдигачите, значи му е гъсто, т.е., слагаш, по рядко масло на студено, т.е. ако караш с 10W40 и ти трака на студено, слагаш 5W40 - вискозитета при загрял мотор не се променя, все 40! ако ти чука на загрял мотор, слагаш 10W50 - т.е. малко по гъсто масло при загрял двигател и т.н. и т.н.!

когато трака по продължително ремонта е одавна наложителен и с маслото не може да го премахнаш. на коли по на над 200 000км не им се знае спатийте и каквото и масло да сложиш се тая само ,че с пълната синтетика може само да осложниш нещата.


Потребителски аватар
freestyler911
Мнения: 2609
Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
Автомобил: VW polo
Двигател: AEX 1996
Местоположение: София

Re: каране с висока скорост-лампата на маслото свети

Мнениеот freestyler911 » Нед 07 авг 2011 12:20


nikson85 написа:....


Прочете ли това което ти дадох?
Обясни ли разликата между , синтетично масло и пълна синтетика ?
Тънкото масло как запушва магистралите по-точно?

Въднъж пишеш ,че се минавало от синтетично към минерално на 50-100 000 ( :063: :063: ), после можело през целия експл. живот на автомобила със синтетично? (след като го прочете в поста ми). Уточни се последно кое по точно казваш , или се роди спора в тебе ?

Веднъж синтетичното измива отлаганията и се появява луфт, после било тънко и запушвало магистралите? :horror:

.......вземи прочети де! ..........

Най-лошото е че има колеги които си признават че нямат познания , и се доверяват на хора като тебе death death Вземи прочети помисли ...


Потребителски аватар
Bobi_S13
Der Polizist
Мнения: 6844
Регистриран на: Пет 20 юни 2008 13:44
Автомобил: VW Passat
Двигател: AVF
Местоположение: София(Обеля)

Re: каране с висока скорост-лампата на маслото свети

Мнениеот Bobi_S13 » Нед 07 авг 2011 14:14


death

фнимавайте с езика!


Потребителски аватар
pkovachev
Мнения: 79
Регистриран на: Пон 29 авг 2011 14:01
Автомобил: Polo 1.4 FSI
Двигател: AXU 2004
Местоположение: София

Re: каране с висока скорост-лампата на маслото свети

Мнениеот pkovachev » Пон 29 авг 2011 14:08


Здравейте, имам проблем с VW Polo 1.4 FSI 2002 година. Лампата за маслото започва да свети и премига през определен интервал от време. Маслената помпа е проверена, наред е, лагерите са проверени, наред са. Налягането е на маслото е замерено и е в нормалните граници. Датчиците са сменени, филтри, масло, всичко е сменено но проблема продължава.
От какво може да е, дали има някаква грешка в компютъра и нещо не е занулено или не знам и аз вече какво е ?


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19164
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: каране с висока скорост-лампата на маслото свети

Мнениеот stefan4o » Пон 29 авг 2011 14:44


pkovachev написа:Здравейте, имам проблем с VW Polo 1.4 FSI 2002 година. Лампата за маслото започва да свети и премига през определен интервал от време. Маслената помпа е проверена, наред е, лагерите са проверени, наред са. Налягането е на маслото е замерено и е в нормалните граници. Датчиците са сменени, филтри, масло, всичко е сменено но проблема продължава.
От какво може да е, дали има някаква грешка в компютъра и нещо не е занулено или не знам и аз вече какво е ?

Лоша връзка? Полу-прекъснат кабел?


Потребителски аватар
pkovachev
Мнения: 79
Регистриран на: Пон 29 авг 2011 14:01
Автомобил: Polo 1.4 FSI
Двигател: AXU 2004
Местоположение: София

Re: каране с висока скорост-лампата на маслото свети

Мнениеот pkovachev » Пон 29 авг 2011 14:47


Благодаря, но може ли да си по - конкретен, къде да се търси този кабел ? Зад таблото или някъде другаде ?


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19164
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: каране с висока скорост-лампата на маслото свети

Мнениеот stefan4o » Пон 29 авг 2011 14:54


Виж си кабелите от датчика за темп. какви цветове са, после си ги проследи по снопа, къде точно отиват замери с мултицета, поогледай да няма някой премазан, смачкан и т.н.


Потребителски аватар
pkovachev
Мнения: 79
Регистриран на: Пон 29 авг 2011 14:01
Автомобил: Polo 1.4 FSI
Двигател: AXU 2004
Местоположение: София

Re: каране с висока скорост-лампата на маслото свети

Мнениеот pkovachev » Пон 29 авг 2011 15:06


Благодаря, ще пиша ако възникнат други въпроси !

Последна промяна от gr_kanev на Пон 29 авг 2011 15:10, променено общо 2 пъти.
Причина: Освен бутон "Цитат" има и "Нов отговор" - вторият е за предпочитане, особено когато няма други мнения.


Потребителски аватар
Koksan
Мнения: 1678
Регистриран на: Пет 14 апр 2006 15:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен / 6N 1,4 16V - AFH
Контакти:

Re: каране с висока скорост-лампата на маслото свети

Мнениеот Koksan » Вто 30 авг 2011 6:52


stefan4o написа:Виж си кабелите от датчика за темп. какви цветове са, после си ги проследи по снопа, къде точно отиват замери с мултицета, поогледай да няма някой премазан, смачкан и т.н.


Какво общо има датчика за температура с маслото?

Според мен трябва да си проследи кабелите(кабела) от датчика за налягане на маслото, защото той задейства индикацията на таблото!


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19164
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: каране с висока скорост-лампата на маслото свети

Мнениеот stefan4o » Вто 30 авг 2011 9:06


Грешка на езика, ще извиняваш. Визирах датчикът за налягане на маслото mhihi



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 10 госта