Polo 1.3 ADX 95г. моно инжекция - прекъсва

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
noretreat
Мнения: 158
Регистриран на: Чет 15 яну 2009 19:34
Автомобил:
Двигател:

Polo 1.3 ADX 95г. моно инжекция - прекъсва

Мнениеот noretreat » Пон 15 окт 2012 16:03


Здравейте, колеги.

Имам нужда от съвет. От едно известно време насам колата ми не работи както преди.
И най-лошото е, че правих какво ли не по нея и не мога да установя от къде идва проблема. От време на време, без абсолютно никаква закономерност (!) (е, може би когато е по-влажно и студено времето се появява по-силно проблема) колата работи като, че ли е на 3 цилиндъра когато я запаля студена. Оборотите са нестабилни, понякога са стабилни (не играят), но двигателят притреперва и се усеща онази позната вибрация в купето като, че ли някъде се губят тоци. Естествено, преди да тръгна да ви занимавам с проблема си, понеже познавам колата си много добре, имайки я от почти 4 години, минах през абсолютно всички агрегати, които можеха да са евентуалният първоизточник на проблема. Смених свещите и кабелите (оригинални на BERU директно от вносителя), капачка и палец съм сменял преди няма и 1 година, та съм сигурен, че и в тях не е проблема, проверих ги отново. Бобината е сменяна преди около година и половина след като старата се напука и сдаде багажа. Новата не е каталожната на BERU, но не е и някакво менте. Не беше нито най-евтината, нито най-скъпата, пишеше made in Germany, не ми е създавала проблеми. Като се появи за първи път проблема бех убеден, че идва от някой от частите по запалителната система, който не бях сменял до този момент (свещи и кабели) и си казах "Видяло се е, че докато не сменя всичко, няма да стане работата". Изръсих се за свещи и кабели на BERU, колата работеше като швейцарски часовник няколко дни, след което проблема се появи отново. Не толкова осезаемо, но пак го има.
Ако колата се кара всеки ден може и да не се появи със седмици, но ако реша да й дам няколко дни почивка при първото палене се почва едно играене на оборототите, вибриране, тресене на двигателя и загуба на мощност, все едно някъде се губи ток. Когато я форсирам и я карам в по-високи обороти проблема изчезва за малко, докато не спра на следващият светофар. И така докато загрее до 90 градуса и не поработи малко загряла, след което няма и помен от тоя проблем. След което може и 10 дена да не се усети нищо, докато пак не й дам почивка. Kакто споменах по-горе, проблема се появява главно когато стане студено/влажно навън, явно нещо я мори но не мога да разбера какво. Никога до преди това не съм имал подобен проблем, даже напротив - колата винаги е палела като часовник на (-20), дъжд, сняг без да мръдне стрелката на оборотите и за секунда и без да се усети никакво колебание.
Единственото, което ми идва на ум оттук нататък е да я карам на компютърна диагностика, но не ми се искаше да го правя преди да съм сигуре, че съм направил всичко, което съм могъл от моя страна, при положение, че си познавам колата и знам кога и какво съм сменял. Нещо, което пропуснах да отбележа - с колега от форума (freestyler911) почистихме абсолютно всяка буксичка и връзка под капака от нагар и пръснахме с контактен спрей. Масата на акумулатора и клемите са пръснати с грес.. и да, пропуснах да кажа, че акумулатора е Bosch Silver на 2 години и върти като хала, та не е и от него.. :)
Колата се кара и на газ и на бензин, проблема го има и на двете горива, тествал съм много пъти, във всякакви условия.
Масло и филтри се сменят редовно, винаги на 7-8 хил. км, защото колата се кара основно градско в София и знаете за каква мизерията става дума.

Някой да има някакви идеи? Струва ми се, че е нещо много миниатюрно, нещо, за което не съм се сетил до сега. Знам ли.. някое скрито бушонче някъде?
Ще съм благодарен ако изкажете мнение.

Поздрави.




snuupy93
Мнения: 854
Регистриран на: Пон 10 ное 2008 23:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Polo 1.3 ADX 95г. моно инжекция - прекъсва

Мнениеот snuupy93 » Пон 15 окт 2012 17:21


На баща ми полото е същия модел и двигател. Проявява се на есен, когато има големи температурни амплитуди, явно е няква кондензация, от влагата на въздуха... Бащата също е сменил всичко, делко, бубина, свещи, кабели... Като загрее колата и като се покара повечко време, проблема изчезва явно кондезацията се изпарява..., ако откриеш проблема, пиши, че и при него е така, та така и не е решен проблема... много странна работа.


noretreat
Мнения: 158
Регистриран на: Чет 15 яну 2009 19:34
Автомобил:
Двигател:

Re: Polo 1.3 ADX 95г. моно инжекция - прекъсва

Мнениеот noretreat » Пон 15 окт 2012 17:42


Ако открия проблема и успея да го остраня, ще пиша задължително, естествено. :)


Потребителски аватар
Marto
Мнения: 355
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 10:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Кюстендил

Re: Polo 1.3 ADX 95г. моно инжекция - прекъсва

Мнениеот Marto » Пон 15 окт 2012 21:07


аз имах много подобен проблем с моето поло (1.3 АDX) и се оказа стъпков мотор, така че карай на диагностика.


noretreat
Мнения: 158
Регистриран на: Чет 15 яну 2009 19:34
Автомобил:
Двигател:

Re: Polo 1.3 ADX 95г. моно инжекция - прекъсва

Мнениеот noretreat » Вто 16 окт 2012 16:41


Дам, май ще се ходи на диагностика. Мисля да ида в Герман при Мишо и Ники.
Няколко неща, които пропуснах да спомена - преди да сменя кабелите положението беше много зле. Даже ме остави един път колата в един дъжд - огасна и не запали повече. След като го смених, се усети драстична разлика, но както вече споменах в горният си пост - нещата пак не са както трябва. Примерно днес сутринта имаше колебания в оборотите, претрисане и липса на мощ в ниските обороти докато не загря на 90 градуса и не поработи 10тина минути така след което, проблема тотално изчезна.
Когато е студена и й се подава плавно газ поема, но като й подам малко по-рязко и придърпва/прекъсва до момента, в който не стигне 2000-2200 оборота, когато й идва мощта.
Всяко следващо палене и каране след като студеният старт е минал сутринта е ок и колата работи както трябва. Проблем е само като е студена.

Явно няма да стане с хвърляне на боб и ще трябва да я закача на компютър. Дано само не си дам парите на вятъра без да си реша проблема.


noretreat
Мнения: 158
Регистриран на: Чет 15 яну 2009 19:34
Автомобил:
Двигател:

Re: Polo 1.3 ADX 95г. моно инжекция - прекъсва

Мнениеот noretreat » Пон 22 окт 2012 14:25


Пичове, бях на диагностика и не излязоха никакви грешки.. Не знам какво да правя. :)
Идеи :?:


Потребителски аватар
freestyler911
Мнения: 2609
Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
Автомобил: VW polo
Двигател: AEX 1996
Местоположение: София

Re: Polo 1.3 ADX 95г. моно инжекция - прекъсва

Мнениеот freestyler911 » Вто 23 окт 2012 21:21


Аз вече подозирам проблем с газовото или да смуква въздух някъде след дросела ... де да го знам , гледах слушах , колата работеше перфектно. Както колегата каза всяка букса под капака отворихме пръснахме и затворихме ...

Кабелите бяха до някъде проблем, айде и тях ги смени... и пак така...

Да не е компресия да е взела да губи на някой цилиндър?...

Нямам идеи аз други ...

При все че го прави рядко и колата си върви бих го пренебрегнал но просто докато усетя от какво е ....


snuupy93
Мнения: 854
Регистриран на: Пон 10 ное 2008 23:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Polo 1.3 ADX 95г. моно инжекция - прекъсва

Мнениеот snuupy93 » Вто 23 окт 2012 21:45


Аз говорих с майстор, че на баща ми му прекъсва като е есенният сезон, докато загрее, като загрее се оправя, та майстора каза, че се натрупва кондензация по дистрибуторната капачка, но това са само догадки....


noretreat
Мнения: 158
Регистриран на: Чет 15 яну 2009 19:34
Автомобил:
Двигател:

Re: Polo 1.3 ADX 95г. моно инжекция - прекъсва

Мнениеот noretreat » Сря 24 окт 2012 14:57


Пичове, проблеми с газовото нямам 100%, защото проблема го има и като карам само на бензин, без въобще да съм включавал на газ.. Конденз по дистрибуторната капачка - абсурд. Отваряна е многократно, няма абсолютно никаква влага.
Загуба на компресия на цилиндрите - това не би ли трябвало да излезе на диагностиката?
Пешо, аз го игнорирам достатъчно дълго вече тоя проблем, знаеш.. и от доста време се опитвам да разбера от къде идва, доста пари налях, а резултата е нулев почти. А вече става по-студено и влажно, зима идва.. почва да става все по-зле, няма да я бъде тая работа. Свикнал съм тая кола да пали от четвърт и да е бетон на минус 20, няма да я оставя докато не я излекувам. За това ако някой има идеи, да казва. Ще съм благодарен, бирата от мен. :)


Потребителски аватар
moimoimoi
Мнения: 2418
Регистриран на: Сря 21 мар 2007 21:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: В голф2 VR6 турбо

Re: Polo 1.3 ADX 95г. моно инжекция - прекъсва

Мнениеот moimoimoi » Сря 24 окт 2012 16:58


температурен датчик за охлаждащата течност :idea: ето какво представлява viewtopic.php?f=11&t=348092
може да е двоен с 4 извода,може и да е еденичен с 2 извода/моя е с 2 извода/
при мен симптомите бяха същите, и колкото по студено ставаше времето толкова се влошаваше положението
явно с течение на времето и натрупването на мизерия там при термосъпротивленията се получават грешни стойности,тоя датчик влияе на предварението на запалването а може би и определя донякъде количеството на впръсквания бензин

запроба може да боднеш един потенциометър 10килоома в буксата на датчика,ако си с 4 изводен датчик трябва да разбереш коя двойка е за компа,и като променяш съпротивлението да видиш има ли промяна в работата на двигателя
пп: май си с 4 извода : http://drive.bg/product_info.php?cPath= ... delId=3931


noretreat
Мнения: 158
Регистриран на: Чет 15 яну 2009 19:34
Автомобил:
Двигател:

Re: Polo 1.3 ADX 95г. моно инжекция - прекъсва

Мнениеот noretreat » Вто 11 дек 2012 17:27


Пичове, проблема се оказа доста по-елементарен отколкото съм мислил.
След известна борба от страна на Мишо от Герман (специални благодарности!), се оказа че имам менте дистрибуторна капачка Bosch, която трупа конденз вътре и мъчи колата докато не се изпари влагата, след което си работи без проблеми.
Интересното е, че тая дистрибуторна капачка съм я сменял преди около година, година и половина, а проблема се появи преди няколко месеца.
Като и да е, сменихме я и вече колата си работи като швейцарски часовник. Минаха около 3 седмици от тогава - никакви проблеми.

Надявам се, че съм бил полезен и на някой друг с тази тема.

Още веднъж благодарности на Мишо за коректността и точната диагностика.
Рядко се срещат хора, които наистина искат да ти решат проблемите и основната им цел не е да ти одерат кожата.
Само уважение за тях!


Потребителски аватар
freestyler911
Мнения: 2609
Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
Автомобил: VW polo
Двигател: AEX 1996
Местоположение: София

Re: Polo 1.3 ADX 95г. моно инжекция - прекъсва

Мнениеот freestyler911 » Вто 11 дек 2012 18:54


:bowdown :bowdown :bowdown :bowdown

Браво!


Потребителски аватар
my heart iS iCe
Мнения: 5418
Регистриран на: Сря 11 мар 2009 20:29
Автомобил:
Двигател:

Re: Polo 1.3 ADX 95г. моно инжекция - прекъсва

Мнениеот my heart iS iCe » Вто 11 дек 2012 19:07


snuupy93 написа:Аз говорих с майстор, та майстора каза, че се натрупва кондензация по дистрибуторната капачка, но това са само догадки....

Колегата по-горе е споменал точно къде е проблема. Но се откри най-накрая!
Евала на майсторите, добре са се справили!
:wink:


snuupy93
Мнения: 854
Регистриран на: Пон 10 ное 2008 23:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Polo 1.3 ADX 95г. моно инжекция - прекъсва

Мнениеот snuupy93 » Вто 11 дек 2012 22:10


Значи и моят майстор е бил прав, ето защо винаги го черпя. :Mr Green Fun


noretreat
Мнения: 158
Регистриран на: Чет 15 яну 2009 19:34
Автомобил:
Двигател:

Re: Polo 1.3 ADX 95г. моно инжекция - прекъсва

Мнениеот noretreat » Сря 12 дек 2012 15:20


Ами в случая е бил прав, но можеше да се окаже и датчик на Хол, примерно.. имаше и такива съмнения.
Изводът е, че винаги трябва първо да се минава през обичайните заподозрени (свещи, кабели, бобина, капачка, палец) и чак когато сме 100% сигурни, че всичко по тях е тип топ, тогава да търсим по-генерални проблеми. Разбира се, температурният датчик и този на Хол също не трябва да се пренебрегват.

Поздрави.



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: lz2gb и 36 госта