Акумулатор за Polo 1.4 AEX 97

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
dgecev
Мнения: 5
Регистриран на: Съб 22 авг 2009 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Акумулатор за Polo 1.4 AEX 97

Мнениеот dgecev » Пет 21 май 2010 20:33


Здравейте,

оказа се че трябва да си сменя акумулатора на полото но стария няма абсолютно никакви индикации по него какъв е. Можете ли да ми кажете какъв модел да си взема и да ми препоръчате марка?

Благодаря много




Потребителски аватар
IvanMan
джедай
джедай
Мнения: 10401
Регистриран на: Пон 23 май 2005 15:12
Автомобил: Golf 7 TDI Estate BlueMotion
Двигател: CRLB
Местоположение: София

Re: Акумулатор за Polo 1.4 AEX 97

Мнениеот IvanMan » Пет 21 май 2010 20:36


според аутодата-та е 55Ah.


Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Re: Акумулатор за Polo 1.4 AEX 97

Мнениеот Теодор » Пет 21 май 2010 20:51


IvanMan написа:според аутодата-та е 55Ah.

    Може и 45 или 52AH но пусковия ток да е над 450А :idea:


    Потребителски аватар
    FivePointeO
    Мнения: 514
    Регистриран на: Чет 18 сеп 2008 20:33
    Автомобил: Голф 3
    Двигател: АЕЕ
    Местоположение: София

    Re: Акумулатор за Polo 1.4 AEX 97

    Мнениеот FivePointeO » Пет 21 май 2010 21:15


    Марка ACDelco, Monbat


    Потребителски аватар
    freestyler911
    Мнения: 2609
    Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
    Автомобил: VW polo
    Двигател: AEX 1996
    Местоположение: София

    Re: Акумулатор за Polo 1.4 AEX 97

    Мнениеот freestyler911 » Пет 21 май 2010 22:43


    Аз съм с Пазарджишка Искра за 110 лева (72 Ah) вече втора година! Акумулатора е екстра.!


    PiterPan
    Мнения: 27
    Регистриран на: Чет 26 юни 2008 15:23
    Автомобил:
    Двигател:
    Местоположение: Варна

    Re: Акумулатор за Polo 1.4 AEX 97

    Мнениеот PiterPan » Съб 22 май 2010 5:31


    EXIDE
    http://www.didi94.com/price/price_exide.pdf
    Взех си такъв смятам че е доста добро съотношение цена /качество


    Потребителски аватар
    Gecatawe
    Мнения: 470
    Регистриран на: Нед 26 авг 2007 18:25
    Автомобил:
    Двигател:
    Местоположение: Плевен

    Re: Акумулатор за Polo 1.4 AEX 97

    Мнениеот Gecatawe » Съб 22 май 2010 14:36


    Моя е таакъв доволен съм 6 месеца вече и никакви проблеми.


    Потребителски аватар
    lavidaloca
    Мнения: 335
    Регистриран на: Пон 14 апр 2008 18:16
    Автомобил: Seat Leon 1.9 tdi PD 1P
    Двигател:
    Местоположение: Elena/Sofia/Bulgaria

    Re: Акумулатор за Polo 1.4 AEX 97

    Мнениеот lavidaloca » Сря 26 май 2010 22:08


    Не знам защо обаче на моя половер 52 ампера са му малко. Сега съм с монбат (модел нзм) 65-ца и нямам грижи. Преди с 52-ка след 2-3 завъртане запалваше колата.


    ihtiman
    Мнения: 51
    Регистриран на: Сря 12 ное 2008 15:22
    Автомобил:
    Двигател:
    Местоположение: Ихтиман

    Re: Акумулатор за Polo 1.4 AEX 97

    Мнениеот ihtiman » Чет 27 май 2010 0:27


    Ето малко интересно инфо, което намерих в нета.
    Не съм сигурен колко е вярно всичко, но поне ми изглежда смислено и има логика :)

    Всеки сам да прецени до колко да вярва на този текст.

    Акумулатори - капацитет, стартов ток, вид (обслужваем, необслужваем, малкообслужваем, сух), модели, марки и диагностични параметри:
    КАПАЦИТЕТ е това, което пише на етикета и се измерва в амперчасове (А.ч, Ah):

    Долната граница на капацитета се определя от:
    - възможността да останем една нощ с включени габарити и те да светят до сутринта. Ако не сме прекалили с лампичките по пръскалките и на други места, минимумът е 35 А.ч. Ако всичките габарити са диодни, тогава ще ни стигнат и 15 А.ч.
    - възможността да запалим изправен двигател в най-студеното възможно време (примерно -18 градуса) с празен карбуратор. За бензинови двигатели 1.1 - 1.6 с нормални масла (15W40) и без много тунинг необходимият капацитет е между 10 и 20 А.ч
    - възможността да пътуваме около 3 часа с повреден алтернатор през нощта. За тази цел трябват около 45 А.ч
    С отчитане на стареенето на батерията през гаранционния срок и с известен резерв, в завода поставят батерии 55А.ч (62 на по-старите лади) и препоръчват подмяната им с такива.
    Горната граница на капацитета се определя от:
    - парите в джоба и други парични съображения
    - мястото в коша на двигателя
    - общата маса на автомобила (ако ще се състезаваме - 1-2 кг може да са важни)

    Какъв капацитет акумулатор е най-добре да използваме?
    ОТГОВОР: НАЙ-ГОЛЕМИЯТ, КОЙТО ПАСВА НА МЯСТОТО!
    Големият акумулатор е приятел на шофьора. Той позволява:
    - по-дълго оставяне/забравяне на включени ел. консуматори в спрян автомобил
    - пускане в ход на не-съвсем-изправен двигател, с много опити
    - по-дълго пътуване с повреден алтернатор
    - по-дълга експлоатация на дадената батерия (непропорцилнално - ако на дадената кола 55А.ч живее 2години, 75А.ч като нищо ще живее 3.5-4години.)
    - по-голям толеранс към неизправностите на ел. инсталацията (неточно зарядно напрежение, големи контактни съпротивления в клемите поради окисление)
    - да оказваме помощ при запалването на други автомобили

    Гаражни легенди:
    - Големият акумулатор няма да се зарежда достатъчно от наличния алтернатор - НЕВЯРНО! Изправен алтернатор зарежда еднакво добре батерии със всякакъв капацитет. По-големите се зареждат по-бавно, но и също толкова по-бавно се изтощават от консуматорите, така че при нормална експлоатация е все едно.
    - Големият акумулатор претоварва алтернатора, стартера или нещо друго - НЕВЯРНО! Единственото, за което наистина допринася, е възможността да изгорим стартера с по-продължително въртене на неизправен двигател без необходимите паузи между опитите.



    СТАРТОВ ТОК:

    Цялата дискусия около стартовия ток в нашия клуб е гаражна легенда. За бензиновите двигатели един акумулатор, подбран по горните правила, има груб излишък по стартов ток - между 3 и 5 пъти. При стареенето на батерията, максималният стартов ток намалява пропорционално на капацитета, така че и на старата батерия не ни е той белята.


    ВИДОВЕ:

    Обслужваеми - най-евтини. Тези батерии имат течен електролит, капачки, които лесно се вадят и вървят със задължението да се наглеждат за ниво на електролита. Имат относително бърза загуба на вода при интензивна употреба на автомобила и относително бърз саморазряд (около 15-30% за месец, като са нови. ). Забележимо отделят взривоопасни газове даже и както си седят, затова съхраняването им в затворени помещения не е мъдро. Единственото им предимство е, че ако изгубят вода от презаряд, тя може да им се долее. Изискването водата да е чиста не е майтап - ползва се дестилирана вода, само в пластмасови или стъклени съдове, промити предварително с дестилирана вода. Като им се долее веднъж вода от чешмата, саморазрядът става около 30% на ден. Контактът на водата или електролита с желязо води същия ефект като от чешмяната вода.

    Малкообслужваеми - по-скъпи с около 10%. Тези имат сгъстен електролит (течен, но с по-голям вискозитет), капачките пак лесно се отварят, но производителите са се постарали да сведат загубата на вода до степен да е достатъчна една проверка на 6 месеца. Саморазрядът е по-малък - примерно 5-7% месечно. След първото доливане на вода трябва да се смятат за обслужваеми (виж по-горе) и да се проверяват по-често.

    Необслужваеми - още 10% по-скъпи. Също като малкообслужваемите, но със самочувствието, че не им е нужна проверка на нивото през целият гаранционен срок. Затова са със залепени капачки и нямат индикатори за ниво. Някои марки имат "оченце", което показва с цвета си степента на зареждане и износване. Саморазрядът е пренебрежим - примерно 1% месечно. Доливането на вода е невъзможно без счупване или отлепяне на капака, за повечето модели, затова старателно трябва да се пазят от презаряд. Не бива да се зареждат с устройства без ограничител на напрежението.

    Сухи/Херметични - яки, корави цени, 2-4 пъти по-високи от другите. Електролитът е сгъстен до състояние на гел и захванат в текстилна матрица между електродите. Пластмасовият корпус е херметичен, с предпазен клапан, който се отваря само при опасно налягане на газовете вътре. Допустима е експлоатация в произволно положение в пространството - прави, наклонени, обърнати. При нормална експлоатация не отделят взривоопасни газове, саморазрядът се движи в широки граници - 1-15% месечно, зависи от модел, марка и късмет. Вода няма къде да се долива - ако се допусне да бъде изгубена при презаряд, батерията се бракува. Имат високи изисквания към устройството, което ги зарежда. Употребата им в автомобилите се ограничава до по-скъпите алармени системи, машините с много висока проходимост и ултра скъпите имиджови автомобили.

    Тук работата е проста - купувате, каквото ви хареса и се съобразявате с особеностите.



    МОДЕЛИ И МАРКИ:

    Променливото качество от времето на социализма вече го няма. Като са нови, всичките работят. Ако ел. инсталацията е изрядна (напрежение в тесни рамки 14.0-14.1, двигателят запалва лесно, утечка под 50 милиампера) всичките изкарват поне двойно гаранционния си срок. Уцелването на калпава батерия е по-скоро рядко явление в последните 5-7 години - казва го човек, набрал впечатления от поддръжка на автомобили и МНОГО UPS-и с автомобилни батерии. В частност, МОНБАТ - от около 80 батерии с различен капацитет - нито една незадоволителна за последните 5 години. От друга страна, не съм изследвал как се държат при нарушение на условията. От трета страна, наложилото се мнение е, че няма батерия която да прощава системен презаряд или зимуване изтощена.

    Имам много лоши впечатления от батериите, които идват от завода сухи и ги пълнят с електролит в работилници.

    Заключение: марките и моделите имат второстепенно значение. Търсете заводски заредени батерии, не много стари (макс. 4 месеца от производството) и няма да съжалявате.


    ДИАГНОСТИКА:

    Забравете за прибора за измерване на плътност, освен за по-старите обслужваеми батерии. Нищо няма да познаете по него на по-новите.
    Капачки покрити с кафяв налеп отвътре = системно презареждане или батерията е доста стара (5+ години).
    Напрежение на изключена от всичко и преседяла 1-2 часа батерия:
    12.8-13.0 волта = напълно заредена,
    12.1-12.3 = напълно изтощена,
    под 12 волта - опасно изтощена, в това състояние се разрушават за няколко дни напълно.

    Напрежение на зареждане (правят се две измервания: с включени и с изключени фарове, и двете при поне 2000 об/мин на двигателя): трябва да е 13.8-14.2 волта. По-старите батерии толерираха по-големи отклонения, но съременните - не. Ако напрежението е по-ниско, попътувайте 20-30 минути и пак измерете - може батерията да е изтощена от преди това. Ако все пак е по-ниско, или пък по-високо, намерете и отстранете причината.

    Ток на утечка - изгасен двигател и всякакви консуматори, мери се, като се откачи отрицателната клема и се свърже амперметър между нея и извода на акумулатора: до 50 милиампера - добре, над 50 - лошо, обичайните виновници са аларма и музика.



    Стандартните релета за зареждане (електронни) по спецификация могат да стабилизират на нива от 13,8 до 14,6. Ако се случи да сте в долна или горна граница трябва да проверите дали това не се отразява зле на вашия акумулатор (системно недозареждане или презареждане). Съответно ако колата се експлоатира на по-къси пробези, по-добре би било да толерираме горната граница на поддържаното напрежение и обратното.

    Нещо важно...на незаредена електролитна батерия нивото на елетролита спада. Не доливайте вода на незаредена батерия. Има опасност при зареждане тя да изкипи. Разликата в нивата достига до към 1 сантиметър. Долива се когато е частично заредена, прави се малка пауза в зареждането от порядъка на час примерно и после зареждането продължава.



    Това е което намерих в нета дано ви е от полза :)


    Потребителски аватар
    hbnv
    Мнения: 96
    Регистриран на: Пон 03 юли 2006 9:50
    Автомобил:
    Двигател:
    Местоположение: София

    Re: Акумулатор за Polo 1.4 AEX 97

    Мнениеот hbnv » Чет 27 май 2010 12:48


    VARTA - година и половина с нов, четири години с осемгодишна Varta изсъхна и пастата все пак - и двата необслужваеми, първия май беше 45AH, вторият по-голям.

    В магазина ще си изберете, преди да ви подпишат гаранцията ще проверят зареждането на автомобила.


    В София има фирмени магазини - намират се в нета - не искам да правя реклама на магазин, а на акумулатор.


    Потребителски аватар
    lavidaloca
    Мнения: 335
    Регистриран на: Пон 14 апр 2008 18:16
    Автомобил: Seat Leon 1.9 tdi PD 1P
    Двигател:
    Местоположение: Elena/Sofia/Bulgaria

    Re: Акумулатор за Polo 1.4 AEX 97

    Мнениеот lavidaloca » Съб 29 май 2010 18:48


    Като ампери вече ти ще си преценяваш, но като марка моят съвет е да избягваш Bosch Silver. Уникално лош акумулатор и на замерване ходи (всичко наред), и зареждане, и токовете ми бяха наред, и все ми се налагаше да бутам или да го зареждам.


    Потребителски аватар
    IvanMan
    джедай
    джедай
    Мнения: 10401
    Регистриран на: Пон 23 май 2005 15:12
    Автомобил: Golf 7 TDI Estate BlueMotion
    Двигател: CRLB
    Местоположение: София

    Re: Акумулатор за Polo 1.4 AEX 97

    Мнениеот IvanMan » Съб 29 май 2010 19:26


    Варта и Бош се правят в един завод в Чехия.
    Ако искаш AcDelco мога да помогна за отстъпка. :wink:


    Потребителски аватар
    Beatle88
    Мнения: 64
    Регистриран на: Съб 01 сеп 2007 18:25
    Автомобил:
    Двигател:
    Местоположение: София

    Re: Акумулатор за Polo 1.4 AEX 97

    Мнениеот Beatle88 » Съб 29 май 2010 20:07


    Преди 2 седмици си взех акумулатор. Banner - 150 лева от Техническия Университет при всеизветния господин Гишин. Човекът ми отдели около 30 минути да ми обяснява кой акумулатор какви плюсове и минуси има и накрая като теглихме чертата Banner-a излезе, че най- много си заслужава според съотношението цена-качество. Акумулаторът е 55Аh.


    Потребителски аватар
    IvanMan
    джедай
    джедай
    Мнения: 10401
    Регистриран на: Пон 23 май 2005 15:12
    Автомобил: Golf 7 TDI Estate BlueMotion
    Двигател: CRLB
    Местоположение: София

    Re: Акумулатор за Polo 1.4 AEX 97

    Мнениеот IvanMan » Съб 29 май 2010 20:33


    на същата цена може да се вземе AcDelco или Bosch Siver.Не знам дали са по-добри. :dontknow:


    Потребителски аватар
    panev_bot
    Мнения: 18
    Регистриран на: Съб 09 яну 2010 19:11
    Автомобил:
    Двигател:
    Местоположение: София-Люлин
    Контакти:

    Re: Акумулатор за Polo 1.4 AEX 97

    Мнениеот panev_bot » Нед 30 май 2010 21:46


    Гаранцията на BOSCH е 3 години,ако всичко по колата е в изправност акумулаторът ще издържи поне 7-8 години.
    Също така предлагаме и GIGAWAT по лиценза на BOSCH тяхната гаранция е 2 години,ще карат около 4-5години.И са по евтини. Който има нужда да пише колегите от форума ползват отстъпка. Не всеки ден си купуваме акумулатори,така че по добре да отделим малко повече пари и да сме сигорни че в близко време няма да го сменяме.



    Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

    Кой е на линия

    Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 140 госта