Проблем със спирачен апарат.
-
- Мнения: 37
- Регистриран на: Пон 25 авг 2008 18:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Айтос
Проблем със спирачен апарат.
Здравейте колеги.Имам малък проблем с левия ми преден спирачен апарат на Поло-то (1.4 - 60к.с),които ми задържа.Отворихме го с един майстор преди време и го почистихме и раздвижихме,но проблема се оправи за известно време и сега пак задържа и ми яде накладката и диска.Днеска пак го разкачих ме и преди да го почистим забелязахме че буталото се движи нормално и е чисто,не е надрано и няма скъсан маншон през които да влизат боклуци.Искам да попитам ако буталото е наред,къде може да е проблема?Мерси предварително.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Проблем със спирачен апарат.
Гуменият сегмент на буталото е за смяна.
-
- Мнения: 53
- Регистриран на: Чет 03 мар 2011 10:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: varna
Re: Проблем със спирачен апарат.
Много често задържане се получава когато се набият със мърсотия двата водача на апарата!
Вижте там как е положението!
Вижте там как е положението!
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем със спирачен апарат.
Смени и спирачния маркуч.
- bbboiko2004
- Мнения: 4197
- Регистриран на: Пон 20 фев 2006 21:19
- Автомобил: VW Polo 2f
- Двигател: 3f - 1993
Re: Проблем със спирачен апарат.
exalibur написа:Много често задържане се получава когато се набият с мърсотия двата водача на апарата!
Вижте там как е положението!
+1 Провери водачите да не са корозирали
-
- Мнения: 37
- Регистриран на: Пон 25 авг 2008 18:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Айтос
Re: Проблем със спирачен апарат.
Извинявам се за въпроса,но къде са тези водачи?
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем със спирачен апарат.
Ето ти картинка :
Сега и обяснения по нея :
развиваш двата бола,които на картинката са с номера 4 и 5.След това сваляш самия апарат от колата и вадиш металните втулки от отворите,където са седяли болтовете (втулките са с номера 2 и 3 на картинката).Ще забележиш,че едната е по-дълга от другата,както и болтовете - помни кое от къде е.
След това вътре в отворите,където се движат тези метални втулки има едни пластмасови втулки - те са заедно с гемените под общ номер 16.Ако пластмасовите втулки са наранени,сплескани или счупени по друг начин,трябва да се сменят.Продават се заедно с гумените неща,съответно,както е показано на картинката.Новите в 99% от случаите са само гума,без пластмасовата втулка,но това не е проблем.
След като този проблем е отстранен,започваш да сглобяваш.Ако не са сменяни пластмасовите втулки,съответно почистваш много добре и намазваш с грес (има си специална Bremsen паста за тази работа ама ако нямаш,става и с грес и е доста по-добре от нищо).След това взимаш металните втулки с номера 2 и 3 и ги по1истваш перфектно от всичко - парченца ръжда,ръбчета по метала,ако имат,мизерия и т.н. до блясък.Слагаш ги на мястото им,монтираш си апарата на място,стягаш го с болтовете това е ремонта на водачите.
Да кажа още,така и така ще си разглобил - накладките трябва да се движат свободно в супорта,понеже редовно ръждясват леглата и накладката не може да се движи и заклинва и започва да задържа...ако е така,вадиш накладките,почистваш супорта добре с телена четка и също и накладките,докато не започнат да се движат добре по супорта (говоря докато им няма ламаринката,иначе няма а се движат кой знае колко лесно).
Все пак си смени спирачния маркуч,честно задържа заради него - от вътре се разлага и става като клапан...като натиснеш педала под натиска на помпата минава течност към колелото и апарата задръжа,ама като пуснеш педала,остава някакво налягане заради стеснения маркуч и съответно апарата остава леко стиснат.Виж в нет-а има много картинки за този проблем,нагледно.
Успех!
Сега и обяснения по нея :
развиваш двата бола,които на картинката са с номера 4 и 5.След това сваляш самия апарат от колата и вадиш металните втулки от отворите,където са седяли болтовете (втулките са с номера 2 и 3 на картинката).Ще забележиш,че едната е по-дълга от другата,както и болтовете - помни кое от къде е.
След това вътре в отворите,където се движат тези метални втулки има едни пластмасови втулки - те са заедно с гемените под общ номер 16.Ако пластмасовите втулки са наранени,сплескани или счупени по друг начин,трябва да се сменят.Продават се заедно с гумените неща,съответно,както е показано на картинката.Новите в 99% от случаите са само гума,без пластмасовата втулка,но това не е проблем.
След като този проблем е отстранен,започваш да сглобяваш.Ако не са сменяни пластмасовите втулки,съответно почистваш много добре и намазваш с грес (има си специална Bremsen паста за тази работа ама ако нямаш,става и с грес и е доста по-добре от нищо).След това взимаш металните втулки с номера 2 и 3 и ги по1истваш перфектно от всичко - парченца ръжда,ръбчета по метала,ако имат,мизерия и т.н. до блясък.Слагаш ги на мястото им,монтираш си апарата на място,стягаш го с болтовете това е ремонта на водачите.
Да кажа още,така и така ще си разглобил - накладките трябва да се движат свободно в супорта,понеже редовно ръждясват леглата и накладката не може да се движи и заклинва и започва да задържа...ако е така,вадиш накладките,почистваш супорта добре с телена четка и също и накладките,докато не започнат да се движат добре по супорта (говоря докато им няма ламаринката,иначе няма а се движат кой знае колко лесно).
Все пак си смени спирачния маркуч,честно задържа заради него - от вътре се разлага и става като клапан...като натиснеш педала под натиска на помпата минава течност към колелото и апарата задръжа,ама като пуснеш педала,остава някакво налягане заради стеснения маркуч и съответно апарата остава леко стиснат.Виж в нет-а има много картинки за този проблем,нагледно.
Успех!
-
- Мнения: 87
- Регистриран на: Вто 02 юни 2009 16:51
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Проблем със спирачен апарат.
Да добавя само към изчерпателния горен отговор: ако водачите са много раждясали трудно се раздвижват, трябва търпение
- Anbuch
- Полохолик
- Мнения: 3278
- Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
- Автомобил: VW POLO 6R
- Двигател: CGGB 2010г
- Местоположение: Хасково
- Контакти:
Re: Проблем със спирачен апарат.
Пластмасовите втулки (тефлонови се водят понякога всъщност)си се продават отделно ,поне аз си взех отделно де ,ама си спомням ,че не бяха евтини ,20 лв ми се въртят из главата за две пластмаски
-
- Мнения: 37
- Регистриран на: Пон 25 авг 2008 18:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Айтос
Re: Проблем със спирачен апарат.
Мерси много за инфото колеги.В събота ще я видя аз тази работа.Мерси още веднъж за бързите отговори и помоща.
- parno
- Мнения: 7309
- Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Проблем със спирачен апарат.
за лукас 54 някой знае ли каква пара са тези маншони на водачите и дали ги има по магазините самостоятелно
- Bobi_S13
- Der Polizist
- Мнения: 6844
- Регистриран на: Пет 20 юни 2008 13:44
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: AVF
- Местоположение: София(Обеля)
Re: Проблем със спирачен апарат.
2лв. бройката, мога да ти пратя, ама си далечко куриера няма да ти се върже никак!
- parno
- Мнения: 7309
- Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Проблем със спирачен апарат.
7 лв е комплект за страна в автохит
ще вземам нямам много избор
ще вземам нямам много избор
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем със спирачен апарат.
Ами да ама има ремонтен к-т,точно то колегата Bobi_S13 ,който няма такава втулка и е само гумен,аз за него говоря Металната част си влиза направо в гумата и става доста добре,правих вече 3-4 голф-етки така и стават добре
- parno
- Мнения: 7309
- Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Проблем със спирачен апарат.
zfa159 написа:Ами да ама има ремонтен к-т,точно то колегата Bobi_S13 ,който няма такава втулка и е само гумен,аз за него говоря Металната част си влиза направо в гумата и става доста добре,правих вече 3-4 голф-етки така и стават добре
колега може би говориш за апарат с лят шенкел - тези от снимката са делящи там водачите имат съвсем различни карантий
Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 20 госта