Обороти vs вакуум.

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
freestyler911
Мнения: 2609
Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
Автомобил: VW polo
Двигател: AEX 1996
Местоположение: София

Обороти vs вакуум.

Мнениеот freestyler911 » Нед 03 юли 2011 10:55


Знам .че темата е дъвкана много пъти. Знам , че рискувам да я отрежат...

Колеги от известно време наблюдавам явление при моя автомобил (6Н АЕХ).
Отначало набедих температурен датчик...

Когато е студена колата докато загрее от време на време наблюдавах промяна в оборотите да кажем до 1000 и пак се връщат към 950 и така плавно един два пъти и после да кажем седмица две нищо после пак така.
Мислех че темп. датчик се бъзика докато не е затоплила бърка работата.
Сега обаче тая промяна на оборотите зачести.
Прави го почти всеки ден.

Какво наблюдавам. Стоя на кръстовище и педала на спирачките омеква драстично и оборотите се вдигат леко. Или обратното педала се втвърдява и пак промяна в оборотите.

Цялата работа я свързвам с нарушаване на вакума някъде. Демек взима въздух от някъде където трябва да е вакум.

Миналата година бях започнал да подменям всички вакумни маркучи с нови , но не знам защо останаха 5-6 маркучи не подменени, а именно това към регулатора на бензина, това към клапите на парното и още едно две които не се сещам сега къде са. Днес трябваше да демонтирам целия вход. колектор със све клапите и датчиците и да го изкъпя и подменя маркучите на вакума, но пустото време е лошо и не става.

Та след въпросното подмиване и подмяна на маркучи ако проблема си остане, мога ли да набедя някак си сервото на спирачките, и как точно да разбера че е в него проблема, при положение че е невъзможно да чуеш дали съска нещо лекичко... при работещ автомобил?

Има ли някой който е играл въпросния цирк със сервото ?
Диагнозата "Сменяй дроселова клапата" не ми я казвайте моля.
При работа на колата на място, палиш и оставяш да работи докато не стигне 90 градуса та и след това и оборотите не мърдат, с което за мен лично диагнозата клапа се изчерпва.

Проблема според мен е или в маркуча от сервото до вход. колектор , или в самото серво.

Давайте мнения.
Дано и темата стане полезна и за други колеги.

Последна промяна от freestyler911 на Нед 03 юли 2011 13:46, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Re: Обороти vs вакуум.

Мнениеот Anbuch » Нед 03 юли 2011 11:26


freestyler911 написа:Диагнозата "Сменяй клапата" не ми я казвайте моля.

След като прочетох това ,ще се съобразя с молбата ти и нищо няма да кажа. :D
На лупото съм с клапан от опел астра ,а на аудито с клапан от голфче.
Един клапан от могра е 5 лв. Клапаните ги взех с маркучите към тях. Сега и на двете ми коли педала не ми е твърд сутрин


Потребителски аватар
freestyler911
Мнения: 2609
Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
Автомобил: VW polo
Двигател: AEX 1996
Местоположение: София

Re: Обороти vs вакуум.

Мнениеот freestyler911 » Нед 03 юли 2011 13:45


Колега аз имам предвид за дроселовата клапа.
Не за клапана за вакуум на сервото.

Я разкажи от какъв клапан и от каква астра съответно голф.
Знам за кой клапан говориш, и моите спирачки са твърди сутрин преди да запаля.


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Re: Обороти vs вакуум.

Мнениеот Anbuch » Нед 03 юли 2011 14:10


Помня преди време ,че щеше да го сменяш тоя клапан ..... Незнам от каква кола точно ги взех клапаните....те са еднакви за всички коли (е има на някои дето са по-тънки щуцерите им ама само там е разликата) - разликата е в дължината и извивките на маркучите които аз директно режа и после двата отрязани края ги снаждам с маркуч и 2 скоби. Просто клапана за лупото го взех от морга за Опел ,а този за аудито от морга на VW. Иначе питах в магазина колко струва за Лупото и ме застреляха със сумата 85 лв с поръчка. Незнам дали така ще ти се решат проблемите ,но няма да ти излезе скъпо да пробваш.Така и така клапана ти издиша


Потребителски аватар
freestyler911
Мнения: 2609
Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
Автомобил: VW polo
Двигател: AEX 1996
Местоположение: София

Re: Обороти vs вакуум.

Мнениеот freestyler911 » Нед 03 юли 2011 14:19


А там където маркуча излиза от сервото откачаш ли го и как става, само дърпаш или ?

Да , преди време щях да сменям клапана, но се отказах понеже ме достраша да издърпам тоя маркуч от сервото , а и цената от 85 пари ми я казаха и на мен....

Само с надуване с уста ли тестваш клапана ?


Потребителски аватар
van4ooo
Мнения: 1404
Регистриран на: Нед 13 юли 2008 19:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Обороти vs вакуум.

Мнениеот van4ooo » Нед 03 юли 2011 15:31


Не зная как е при полото но тоя клапан на сервото служи за задържане на вакума в него когато се загаси двигателя-едва ли той е виновен за играещите обороти.Ако се съмняваш в сервото -извади му маркуча от колектора(с нещо трябва да го затапиш) и покарай малко да видиш как е или надуй маркуча а някой да слуша при педалите дали съска.
А може и да си в грешна насока-аз като включвам и изключвам климатроника(няма управляващи вакууми)на място усещам промяна в твърдостта на педала/спирачките което си обяснявам с промяната на оборотите но може и да греша.


Потребителски аватар
Gecatawe
Мнения: 470
Регистриран на: Нед 26 авг 2007 18:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Re: Обороти vs вакуум.

Мнениеот Gecatawe » Нед 03 юли 2011 17:11


Ба точно мислех да пускам тема, от няколко дена забелязвам едно явление.Като натискам спирачките и спра, след 1 2 секунди педалът омеква и ми падат оборотите за малко и пак се нормализирват.Преди не го е правело това и си викам да не е някой маркуч.Бях сменял повечето преди 2 години.Вчера уж ги гледах и изглеждаха добре ама знай ли човек... Та викам да питам и вас :)


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Re: Обороти vs вакуум.

Мнениеот Anbuch » Нед 03 юли 2011 18:32


freestyler911 написа:А там където маркуча излиза от сервото откачаш ли го и как става, само дърпаш или ?

И в двете автоморги ми казаха да дърпам и после само с набутване щяло да стане ,ама и мен нещо ме дошубя ,затова и рязах маркучите, то само от единия край се налага де ,щото от другата страна към колекторите си е със метална скоба

freestyler911 написа:Само с надуване с уста ли тестваш клапана ?

Не, носих си бутилка с вода и потапях единия маркуч и духах през другия да видя дали излизат балончета иначе може да пропуска съвсем леко и да не го усетиш.


Потребителски аватар
freestyler911
Мнения: 2609
Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
Автомобил: VW polo
Двигател: AEX 1996
Местоположение: София

Re: Обороти vs вакуум.

Мнениеот freestyler911 » Нед 03 юли 2011 18:42


:bowdown

Тия дни ако е по добро времето навън ще си пробвам моя клапан та после ще търся.
Но съм почти убеден че ще пуска по малко.


Потребителски аватар
freestyler911
Мнения: 2609
Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
Автомобил: VW polo
Двигател: AEX 1996
Местоположение: София

Re: Обороти vs вакуум.

Мнениеот freestyler911 » Нед 03 юли 2011 18:48


van4ooo написа:....


Така или иначе клапана е еднопосочен. Ако не затваря добре или е прокъсан просто ще има играна на обороти/нерви.

Иначе това с климатик/троник е вярно, понеже при включване мотора си иска повече гориво = повече въздух = повече вакуум - по мек педал.

Пробвай на кръстовище да натиснеш с единия крак спирачката леко с другия пипни газта и виж как спирачките омекват....


Потребителски аватар
freestyler911
Мнения: 2609
Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
Автомобил: VW polo
Двигател: AEX 1996
Местоположение: София

Re: Обороти vs вакуум.

Мнениеот freestyler911 » Съб 09 юли 2011 21:20


Има движение по темата днес!

Разглобих смукателния колектор и старателно го къпах с обезмаслител.
Излезе разна гнусотия, много интересен се оказа тоя колектор. Спираловиден е вътре. Както и да е ...

Почистих и при разглобяването откачих вакуума към спирачките.
Пипнах тая твърдата тръбичка... тя сцепена откъм щуцера на сервото.
Резнах я , а тя се оказа проста пластмасова тръба , полиетилен за капково напояване (да добиете представа).

Подмених напълно всички маркучи които са за вакуума, и сега съм със силиконови.

Същевременно разглобих и стъпковия мотор, така и така бях свалил дросела.
Вътре всичко беше аптека.... чак не повярвах. Вярно е личи си къде трият четчиците, но едва ли да се скапе там , а и има шанс да се премести да трият по навън или по навътре....

Отново отхвърлям дросела като проблем.

С четка за зъби почистих докъдето се стига във вход. колектор и във главата.
Сглобих всичко.

Реших да отворя и делкото...
Имаше доста нагар, което също е предпоставка за лош празен ход.
Почистих, леко с шкурка сглобих и запалих.

Колата закова на 940-950 об. и не мръдна. Няма студена няма топла....

Утре ще подменя маркуча на сервото. Решил съм да сложа гумен маркуч за въздух.

Трябва да подменя и маркуча на картерната вентилация, че се е разложил.



Констатирах още веднъж колко е гениален германеца.

Така се разглобява и сглобява, че всичко ама аха-да не влезе.

Отделно гарнитурите са много хитро измислени.

В момента понагрях тоя пластмасов маркуч и го надянах на сервото.
Утре ще побългарявам.

Клапанчето е здраво и не пуска. !


Потребителски аватар
4i4o-dido
Мнения: 826
Регистриран на: Пет 02 юни 2006 17:40
Автомобил: POLO 1.6 6N
Двигател: AEA 1995
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Обороти vs вакуум.

Мнениеот 4i4o-dido » Нед 10 юли 2011 17:02


Внимавай какво слагаш-един приятел беше направил същото и в топлото педала корав.От загряването на мотора и времето маркуча омеква и от ваккуума стените му слепват и сервото остава без насъщния.


Потребителски аватар
freestyler911
Мнения: 2609
Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
Автомобил: VW polo
Двигател: AEX 1996
Местоположение: София

Re: Обороти vs вакуум.

Мнениеот freestyler911 » Нед 10 юли 2011 17:14


Затова , тръбичка полиетилен, с твърди стени...


Потребителски аватар
Damianski
Мнения: 92
Регистриран на: Вто 30 мар 2010 15:12
Автомобил: VW Golf mk3
Двигател: AFT
Местоположение: BG

Re: Обороти vs вакуум.

Мнениеот Damianski » Нед 21 авг 2011 22:42


freestyler911 написа:Затова , тръбичка полиетилен, с твърди стени...


Поправка! Полиетилена излезе ку* капан... отпадна, върши работа, но не уплътнява добре на щуцерите.
Сега карам с маркуч за въздух , който е каучуков но с ръка неможеш да го сплескаш и след поредица тест драйв го монтирах за постоянно -> 5 лева -> доволен!

Това по погрешка от на брат ми профила. Все едно ....



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 25 госта