Имам Seat Ibiza, 2000 година (надявам се, че не е проблем, че е в този раздел темата), AKK двигател. Колата е супер, но има проблем с оборотите. Проблема се изразява в това, че на свободен ход доста често играят, а понякога падат до към 4-500 и не винаги се компенсират и гасне.
Проблем има и при подаване на газ, когато се натисне рязко педала, оборотите първо падат и после се вдигат. Странното е, че педала на газта, също така, не иска да стои на 1000 оборота, а когато премине през тях бавно (при плавно натискане на педала), оборотите отново падат.
Четох в интернет за проблема и почти навсякъде казват дросел. Правиха ни диагностика и от сервиз и казаха, че е почти сигурно, че той е проблема, НО: Почистихме дросела и го сложихме на колата, адаптирахме го и проблема не се оправи. Взехме от автоморга друг дросел, почистихме и адаптирахме, проблема си остана.
Друг вариант, който ни казаха от сервиза, е че може ангренажния ремък да не е зацепен правилно. Преместихме го с един зъб напред и проблема се засили, върнахме го с 1 зъб назад от първоначалната позиция и белега, който са били направили преди нас (този от капака е счупен), и проблема изчезна. Свързахме колата с Vag Com и веднага даде 2 грешки:
2 Faults Found:
16727 - Camshaft Position Sensor (G40): Signal too High
P0343 - 35-00 - -
17535 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Rich
P1127 - 35-00 - -
Обяснението е, че при преместването на друг зъб, колата е влязла в авариен режим.
Та, ако някой има идея къде е проблема, нека сподели
Също така, ако някой от София кара кола, със същия двигател и е сигурен, че дросела му работи и няма проблем с това да го даде за 10 минути за тест (срещу почерпка ), нека се свърже с мен.
Мерси.