Проблем с оборотите при Seat Ibiza AKK

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Проблем с оборотите при Seat Ibiza AKK

Мнениеот i.e.i » Пет 22 юли 2011 12:07


Здравейте,
Имам Seat Ibiza, 2000 година (надявам се, че не е проблем, че е в този раздел темата), AKK двигател. Колата е супер, но има проблем с оборотите. Проблема се изразява в това, че на свободен ход доста често играят, а понякога падат до към 4-500 и не винаги се компенсират и гасне.
Проблем има и при подаване на газ, когато се натисне рязко педала, оборотите първо падат и после се вдигат. Странното е, че педала на газта, също така, не иска да стои на 1000 оборота, а когато премине през тях бавно (при плавно натискане на педала), оборотите отново падат.

Четох в интернет за проблема и почти навсякъде казват дросел. Правиха ни диагностика и от сервиз и казаха, че е почти сигурно, че той е проблема, НО: Почистихме дросела и го сложихме на колата, адаптирахме го и проблема не се оправи. Взехме от автоморга друг дросел, почистихме и адаптирахме, проблема си остана.
Друг вариант, който ни казаха от сервиза, е че може ангренажния ремък да не е зацепен правилно. Преместихме го с един зъб напред и проблема се засили, върнахме го с 1 зъб назад от първоначалната позиция и белега, който са били направили преди нас (този от капака е счупен), и проблема изчезна. Свързахме колата с Vag Com и веднага даде 2 грешки:

2 Faults Found:
16727 - Camshaft Position Sensor (G40): Signal too High
P0343 - 35-00 - -
17535 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Rich
P1127 - 35-00 - -

Обяснението е, че при преместването на друг зъб, колата е влязла в авариен режим.

Та, ако някой има идея къде е проблема, нека сподели :)

Също така, ако някой от София кара кола, със същия двигател и е сигурен, че дросела му работи и няма проблем с това да го даде за 10 минути за тест (срещу почерпка :)), нека се свърже с мен.

Мерси.




Потребителски аватар
maslinkov
Мнения: 1700
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен
Контакти:

Re: Проблем с оборотите при Seat Ibiza AKK

Мнениеот maslinkov » Пет 22 юли 2011 12:50


При мене като ги менеше бутнахме делкото, докато се оправят. После компа сам си регулира предварението на 3-4 /бяхме го направили 2 на "ухо"/ на празен ход, но и отказва да влезе в сервизен режим според майстора ми. Майсторът се отказа, че от много работи можело да бъде. После взе да ми записва грешка Р 0025 - Ламбда сонда няма сигнал, която за една година "прерастна" в 020 Д - че не работи. Пък тя си работи, ама компа я "чува" само в положителната част на синусоидата, защото инжекторите поддържат 400мв, вероятно авариен режим. И оборотите отново взеха да играят, като заработи сондата, само дето сега при включени фарове играят по-малко, а преди беше обратното. За мене най - правдоподобното обяснение беше, че датчиците в делкото са в авариен режим и като взе да ми премигва лампата за маслото на малки обороти, като намалявам от 120 до покой, замерихме налягането на маслената помпа и решихме да я сменим /ниско налягане-по-малко пълнене на повдигачите-авариен режим щото губи центровка при рязка промяна на клапата надолу и нагоре/ Сега по оборотомера съдя че почва да се оправя /от опит знам че трябва да я покарам 1-2 месеца и да изчакам сама да се оправи/ Виждам по оборотомера че вече почва да "чува" сондата /оборотите почнаха да се колебаят преди да достигне 70гр, а преди беше след 80гр./ Като завърша всичко след месец-два, ще пиша пак.
ПП Помпата беше много зле /добре че бях с 5В30 Стал синт, иначе пак щях да прецакам двг./ На 2000об/мин - 1,6 бара. И при форсаж пак толкова.


Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем с оборотите при Seat Ibiza AKK

Мнениеот i.e.i » Съб 23 юли 2011 13:09


Нямам делко (за да го врътна), датчиците на двата вала явно си работят в синхрон, защото при преместване на белега, както написах, даде грешка. Компютъра не дава никаква грешка, с изключение на когато преместих ремъка, но след изтриването, не се появява (когато е на белег).

Ако имате някакви идеи, казвайте, аз ще тествам.


Потребителски аватар
maslinkov
Мнения: 1700
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен
Контакти:

Re: Проблем с оборотите при Seat Ibiza AKK

Мнениеот maslinkov » Съб 23 юли 2011 15:35


Моята идея е да си замериш налягането на маслото. И на мене не ми изписва грешка, освен че Ламбдата няма сигнал. Алгоритъмът обаче,който предполагам обаче е същият.


Потребителски аватар
van4ooo
Мнения: 1404
Регистриран на: Нед 13 юли 2008 19:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Проблем с оборотите при Seat Ibiza AKK

Мнениеот van4ooo » Нед 24 юли 2011 17:45


Колега от София си -доста кадърни форумни майстори има около теб.Колата с ел.газ ли е(да не е от потенциометъра на педала)или да краде въздух? То от хиляда работи може да е ЕГР,дросел,мап...-избери си някой от форумните специалисти трябва ти по задълбочена диагностика която не се изразява само в проверката за грешки.


Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем с оборотите при Seat Ibiza AKK

Мнениеот i.e.i » Пон 25 юли 2011 11:56


Прегледал съм почти всичко водещо до такива проблеми.
Вероятно ще се окаже неправилно монтиран семеринг(с белега за датчика) на коляновия вал.
Не ми е ясно как може да се получи,както и устройството му(не намерих снимки).
Когато местих ремъка забелязах,че белега отпред на шайбата(там май неможе да се сбърка)
и белега на маховика се разминават.
При откачане датчика на разпределителния вал работата не се променя,а той си работи.
На ПХ предварението мърда от 1,2 до 30 градуса.


Потребителски аватар
van4ooo
Мнения: 1404
Регистриран на: Нед 13 юли 2008 19:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Проблем с оборотите при Seat Ibiza AKK

Мнениеот van4ooo » Пон 25 юли 2011 13:53


Е те като се разминават отпред и отзад белезите на вала да не е разбита шпонката или да е имало някво побългаряване-по същата причина.Така ли взе колата?


Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем с оборотите при Seat Ibiza AKK

Мнениеот i.e.i » Пон 25 юли 2011 14:05


Че е имало-ясно.Така я взех,по думите на собственика със сменен съединител.
Ако снимката която намерих е вярна ,може би е възможно "майстора" да е преместил
всичко с 1 "болт" назад.Като гледам "джаджата" от която датчика чете отговаря на маховика.
Ако това е вярната снимка,ще свалям и местя...Ако някой е виждал разглобен АКК да каже.
gebermontiertek6.jpg


Потребителски аватар
Koksan
Мнения: 1678
Регистриран на: Пет 14 апр 2006 15:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен / 6N 1,4 16V - AFH
Контакти:

Re: Проблем с оборотите при Seat Ibiza AKK

Мнениеот Koksan » Пон 25 юли 2011 16:37


Според мен на тая снимка няма какво да се обърка! Оборотите се четат от коляновия вал и няма значение маховика как е сложен! Това тука е стандартно К уплътнение на коляновия вал, има го на повечето нови мотори на VW! Прегледал ли си маркучите да няма сцепен и да взима въздух от някъде? ааптацията на дросела правилно ли я правите? във VagCom се следи при запалена кола, дали на 3ти канал (мисля че той беше) се променят градусите на отваряне на дроселовата клапа! То ще ти гарантира само работата и! Иначе .. може да си я адаптирал от VAGCOM, ама ако не я е харесал компа - не работи с нея на празен ход и играят оборотите!
На моето поло съм си играл с работеща дроселова клапа около 3 часа, докато успях да го излъжа да си я познае и да се настрои, въпреки че това бяха сигурно 10-15 адаптации!


Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем с оборотите при Seat Ibiza AKK

Мнениеот i.e.i » Пон 25 юли 2011 17:09


Пробвах първо с друг дросел,същите симптоми.
Диагнозата я постави спец.Обяснението е ,че семеринга(зъбното колело) не е на място.Откачането на горния датчик(р.вал),без промяна в работата било показателно.
Като цяло нещо става с аванса на ~ 1000 оборота(на място)..Тръгва да гасне все едно е спрял тока(свещите не светкат,когато трябва),ако се опитам да ги задържа.При спиране,ако изключа от скорост м/у 1000 и 1200,рязко падат и понякога гасне.Ако изключа на 850-900 или над 1300 са си стабилни.Когато върнах ремъка с 1 зъб назад(някъде пишеше 8.3градуса),проблема изчезна ,но показа грешка .
Писах ,колко мърда предварението на ПХ(20 градуса),а явно трябва да е по-малко.
Иначе работи стабилно,докато не пипнеш педала.При рязко подаване се се усеща забавяне,но не винаги. Върви прилично(за този мотор) и разхода е супер.Няма разход на масло.


Потребителски аватар
Koksan
Мнения: 1678
Регистриран на: Пет 14 апр 2006 15:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен / 6N 1,4 16V - AFH
Контакти:

Re: Проблем с оборотите при Seat Ibiza AKK

Мнениеот Koksan » Пон 25 юли 2011 17:44


Ама той ако не се адаптира дросела ... ако искаш и 5 смени - няма да се оправи!
Семеринг не е ЗЪБНО колело както си написал! И пак казвам, това не е семеринг, а е К уплътнител!
Ако стабилизира оборотите колата на празен ход, и започнеш да пускаш консуматори - нагревател на задното стъкло, вентилатор на парното на 4, фарове, музика и климатик ако можеш - падат ли оборотите или гасне ли направо?


Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем с оборотите при Seat Ibiza AKK

Мнениеот i.e.i » Пон 25 юли 2011 18:19


Дросела се адаптира ОК,сменения също.
Ако не чете от семеринга(явно не е тая снимка) ,какво гледа датчика на вала?
Под товар(клима,фарове и др,) оборотите се вдигат малко и 99% от проблема изчезва.


Потребителски аватар
maslinkov
Мнения: 1700
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 7:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен
Контакти:

Re: Проблем с оборотите при Seat Ibiza AKK

Мнениеот maslinkov » Пон 25 юли 2011 18:27


Той не е ли на скоростите тоя датчек? Това да не е Фиат?


Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем с оборотите при Seat Ibiza AKK

Мнениеот i.e.i » Пон 25 юли 2011 18:42


На VW 1.4 е на блока,под стартера.


keymaker
Мнения: 822
Регистриран на: Съб 07 юни 2008 20:43
Автомобил: Passat+T4
Двигател: ABS+AAB
Местоположение: София /с. Мусачево -гр.Елин Пелин

Re: Проблем с оборотите при Seat Ibiza AKK

Мнениеот keymaker » Вто 26 юли 2011 7:50


при пасат има подобни симптоми когато излезе от строя датчика на хидравликата(компенсира оборотите когато се затормози ДВГ от помпата),дали е възможно и тук да се случва същото



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 14 госта