Колеги пускам темата тук, защото повечето от вас са се сблъсквали с ръжда по купетата. Та въпроса ми е следния:
Препоръчайте ми препарати с който да запечатам и обработя купето на автомобил, и да го запазя за по дълго време. Моята количка като я купих преду 8 години беше след лек удар в задницата и преди да я купя боядисана изправена всичко ток, но вече новото кърпено е изгнило предстой ми влизане в бокса и ново кърпене на багажника, и искам да го запазя за максимално време.
Материали за обработка на купе
- bbboiko2004
- Мнения: 4199
- Регистриран на: Пон 20 фев 2006 21:19
- Автомобил: VW Polo 2f
- Двигател: 3f - 1993
- bbboiko2004
- Мнения: 4199
- Регистриран на: Пон 20 фев 2006 21:19
- Автомобил: VW Polo 2f
- Двигател: 3f - 1993
Re: Материали за обработка на купе
Марка нещо ? Четох за някакъв ръждопреобразуавтел на Wurt дето с мазането остава и като грунд? Някакви отзиви ?
- parno
- Мнения: 7309
- Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Материали за обработка на купе
wurth - бял е като млекце - мори ръждата
после с Body - ама не от кофа с четката а с пистолет и компресор
после с Body - ама не от кофа с четката а с пистолет и компресор
- BuGmaN
- Мнения: 3037
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Материали за обработка на купе
Поцинковането е най-доброто нещо което знам за антикорозионна защита на металите, чудото се случва благодарение на електро-катодната защита, която се получава, след полагането на цинка. Можем да разглеждаме поцинковането, като допълнителен пласт метал, върху нашият + допълнителна защита, която действа и на места, където няма Цинк. Сравнително, съвременният метод за "студено поцинковане" е лесен, макар и скъп в сравнение с останалите методи на поцинковане, начин за полагане на цинково покритие във вид на грунд. Нанася се без или с минимално разреждане на 2 или повече ръце. Грунд-фюлер, като епоксидният е добра-защита на цинка от физични и химични влияния и удължава неговият живот, чувствително, като същевременно е прекрасна основа за нанасяне на следващо покритие...
При ремонт или възстановяване на детайл е важно по възможност да се избягват дублиращи се ламарини, но, ако няма възможност за челна заварка или условията го изискват - се налага застъпване на ламарини и съединяването им посредством точкови заварки, в такъв случай за да намалим вероятността от скорошна корозия, местата на застъпване е добре да бъдат предварително обработени с Цинк и грунд, и само, където ще се заварява да бъде почистено до гол метал. Местата със заварки и особено, където имаме дублиращи се ламарини, след антикорозионната обработка е добре да бъдат обилно намазани с Полиуретанов уплътнител.
Опитът ми показва, че използването на ръждопреобразуватели на ръжда, не е достатъчно надеждно, дългосрочно и въобще, рентабилно решение в борбата с корозията при, който и да е ретро автомобил, масовата марка с четирите букви - също...
При ремонт или възстановяване на детайл е важно по възможност да се избягват дублиращи се ламарини, но, ако няма възможност за челна заварка или условията го изискват - се налага застъпване на ламарини и съединяването им посредством точкови заварки, в такъв случай за да намалим вероятността от скорошна корозия, местата на застъпване е добре да бъдат предварително обработени с Цинк и грунд, и само, където ще се заварява да бъде почистено до гол метал. Местата със заварки и особено, където имаме дублиращи се ламарини, след антикорозионната обработка е добре да бъдат обилно намазани с Полиуретанов уплътнител.
Опитът ми показва, че използването на ръждопреобразуватели на ръжда, не е достатъчно надеждно, дългосрочно и въобще, рентабилно решение в борбата с корозията при, който и да е ретро автомобил, масовата марка с четирите букви - също...
- bbboiko2004
- Мнения: 4199
- Регистриран на: Пон 20 фев 2006 21:19
- Автомобил: VW Polo 2f
- Двигател: 3f - 1993
Re: Материали за обработка на купе
Значи цинков грунд + епоксиден, като базата и лака ще си го нанася бояджията. А като марка ? Уикенда ми се наложи да използвам българска емаил- лак, за да боядисам вратите на гаража, и едва след 4 тата ръка покриха, като полвах на 3 различни фирми, и меко казано останах МЕГА разочарован от качеството.
- BuGmaN
- Мнения: 3037
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Материали за обработка на купе
Zinga. Полиуретаните ги поразвалиха преди няколко години заради ЕКО-нормите и сега се налага полагане на повече ръце за достигане на определена дебелина на слоя, сякаш RM си остава един от лидерите, следван от по-скъпият глазоритски и евтиният новолски. Полиуретаните са малко по-сложна работа, при тях ползвам различни марки при различни детайли, а понякога и заедно - на различни "ръце", заради различната трърдост или свиваемост. Най-твърдият и с най-добра адхезия, който съм ползвал е новолският, полиуретаните на Вюрт и Сикафлекс са най-финни и лесни за работа.
-
- Мнения: 49
- Регистриран на: Пет 05 окт 2007 20:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Материали за обработка на купе
пясък,изчукване,шлайфане и галене,цинк - галванично във вана,после уош праймър за цветни метали, шприцове, кит-ако трябва, пак шприц, шлайф и готвене за боя и т.н.
Дребните детайли-чистене, обезмасляване, цинк, някои после ги боядисвам, някои оставям така.Предния мост например Бъгмана ми го чисти на пясък, после го поцинковах, обаче стана стана на светли и тъмни петна и го боядисах прахово-черно, носачите са само поцинковани.
Дребните детайли-чистене, обезмасляване, цинк, някои после ги боядисвам, някои оставям така.Предния мост например Бъгмана ми го чисти на пясък, после го поцинковах, обаче стана стана на светли и тъмни петна и го боядисах прахово-черно, носачите са само поцинковани.
-
- Мнения: 49
- Регистриран на: Пет 05 окт 2007 20:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Материали за обработка на купе
поцинкован мост, носачите оставени така а моста е цинк и прахово
-
- Мнения: 49
- Регистриран на: Пет 05 окт 2007 20:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Материали за обработка на купе
Калниците ги поцинковах и ще ги боядисвам скоро, засега ги карам така обаче.
Трябва да идеално чисто отвътре-отвън, без бои, и дълбоки ръжди.Само на пясък става това...
после преди цинка режеш, заваряш,полираш,галиш, докато ти хареса.Както го подготвиш това ще е...
Аз съм ги правил като да няма кит после.
Епокситата и цингата също са добър вариант.
В никакъв случай не мацай с преобразуватели за ръжда с четка пред блока.После...и това сме го минали преди години...
И приеми факта че пак ще избие отнякъде след време.
За скъпи коли може и калайдисване на песъкоструени детайли или купе. Няма мърдане...
С минаване на времето на човек му минава и ентусиазма, може и една добра подготовка и боя само и караш и после сменяш возилото, така и така му омръзват на човек, няма да ги караме 100 г. я...
Само ги правим а не ги караме, ни се събираме...
- rough
- Мнения: 430
- Регистриран на: Сря 09 апр 2008 15:26
- Автомобил: New Beetle + VW1300+VW1303
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Материали за обработка на купе
olymat написа:Само ги правим а не ги караме
тука е истината...вместо да им се скъсват задниците от километри седят като паметници по гаражите
страшна работа като сме направили нещо дето седи да сабира прах !!!
единици са тези който си карат машините !?
- stingray
- Мнения: 582
- Регистриран на: Пет 25 авг 2006 20:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
Re: Материали за обработка на купе
rough написа:olymat написа:Само ги правим а не ги караме
тука е истината...вместо да им се скъсват задниците от километри седят като паметници по гаражите
страшна работа като сме направили нещо дето седи да сабира прах !!!
единици са тези който си карат машините !?
Точно това се опитвам да обясня на някой форумни юзъри ама...аз ще си карам машините, дори да не са перфектни, защото времето си минава и с него мерака и приоритетите също. Затова - за бога братя въздухари, карайте си колите!!! /дори да не са поцинковани студено, топло или квото и да е там/
-
- Мнения: 310
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 13:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Материали за обработка на купе
напълно съм съгласен с колегата,във варна засрамотиите се движат много малко въздухари,а може би и човек като си стегне колата иму минава мерака,аз лично си играх година и половина с моята инакрая я вадя 1 път в месеца издухвам 10-на литра бензин и това е...не е интересно сам да караш
Върни се в “Air Cooled & Boxer”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 9 госта