Съвет за реставрация на vw 1300 1968г.
-
- Мнения: 6
- Регистриран на: Вто 18 дек 2012 23:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: добрич
Съвет за реставрация на vw 1300 1968г.
Притежавам vw 1300 1968 г. от няколко години и сега дойде и неговото време. Двигателя е перфектен, но има работа по купето. Идеята ми е да се поизкърпи и да се боядиса, като бъде приведен в състояние подходящо за минаване на техническа комисия. Тъй като работата по купето не е от моята компетентност ще се наложи да ползвам чужда помощ. Въпросът ми е кой би могъл да ми свърши тази работа и каква е приемливата цена за това, като съм готов да се включа активно в ремонта. Приемам и каквито и да било съвети относно реставрацията, всичко ще ми е от полза. Да отбележа ,че идеята е да бъде възтановен като автомобил за каране нямам намерения да го превръщам в изложбен експонат.
- ktamen
- Мнения: 6164
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Съвет за реставрация на vw 1300 1968г.
Иди при някой бояджия и му кажи, че искаш да му работиш една седмица напълно безплатно. През тази седмица той ще те кара да търкаш с шкурка, китваш и облепваш. Търкането и китването е 95% от труда по боядисването. За тази седмица ще се научиш как трябва да си подготвиш колата за боя. После подготвяш и твоята и я караш на същия бояджия само да ти я пръсне. Само за пръскането едва ли ще ти вземе повече от 50 - 100лв. Ако има дупки от ръжда не ги заваряй а ги запушвай със стъкломат.
-
- Мнения: 6
- Регистриран на: Вто 18 дек 2012 23:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: добрич
Re: Съвет за реставрация на vw 1300 1968г.
Благодаря за идеята колега. По принцип не би трябвало да има дупки по метала, но докато не се свали боята мога само да гадая. От там идва и другата дилема, дали да бъбе свалена боята с пясук?
- ivo teneketo
- Мнения: 311
- Регистриран на: Сря 05 яну 2011 21:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: Съвет за реставрация на vw 1300 1968г.
недеи с пясък.
- BuGmaN
- Мнения: 3037
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Съвет за реставрация на vw 1300 1968г.
Всяка кола, както и всеки детайл се прави по различен начин, няма общо правило, по-скоро - тя си казва... Конкретно костенурките, поради спецификата си, се правят от колеги които се занимават предимно с такива.
Примерен вариант е:
-грубо сваляне на старите покрития с горещ въздух; смивка за сваляне на боя; с шкурки; с телени четки и т.н. - всяка система си има плюсове и минуси, като първата иска най-много опит и специфични инструменти и може да бъде, както най-безобидна, като поражения, така и обратно..., последната - не толкова.
-възстановяване на ламарините, което е съпроводено и с частично пясъкоструене и грундиране
-грундиране, например с Епоксиден грунд, като преди него се прави, най-добре цялостно пясъкоструене, но може и частично - само по ръждите.
-кит; основа; боя - това са последните и най-безотговорни операции, защото може да се повтарят, докато се получи желаният резултат...
ivo teneketo - вероятно си виждал какво се случва с ламарините, когато не се използват подходящи - дюза; абразив и налягане, но по добра-подготовка за адхезия и по добро почистване на ръжда, няма с каква друга технология да се постигнат.
Примерен вариант е:
-грубо сваляне на старите покрития с горещ въздух; смивка за сваляне на боя; с шкурки; с телени четки и т.н. - всяка система си има плюсове и минуси, като първата иска най-много опит и специфични инструменти и може да бъде, както най-безобидна, като поражения, така и обратно..., последната - не толкова.
-възстановяване на ламарините, което е съпроводено и с частично пясъкоструене и грундиране
-грундиране, например с Епоксиден грунд, като преди него се прави, най-добре цялостно пясъкоструене, но може и частично - само по ръждите.
-кит; основа; боя - това са последните и най-безотговорни операции, защото може да се повтарят, докато се получи желаният резултат...
ivo teneketo - вероятно си виждал какво се случва с ламарините, когато не се използват подходящи - дюза; абразив и налягане, но по добра-подготовка за адхезия и по добро почистване на ръжда, няма с каква друга технология да се постигнат.
- ktamen
- Мнения: 6164
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Съвет за реставрация на vw 1300 1968г.
Авторът иска ежедневка, а не музеен експонат. На всички е ясно, че свалянето на цялата боя с пясък или още по-добре потапяне в химия е предпоставака за отличен краен резултата, но нужният бюджет е драстично по-голям.
Затова аз му препоръчах да се придържа към класическото закърпване на положението, като мине със шкурка сегашната боя за да я надраска и да пръска новите грунд и боя върху нея.
Затова аз му препоръчах да се придържа към класическото закърпване на положението, като мине със шкурка сегашната боя за да я надраска и да пръска новите грунд и боя върху нея.
- BuGmaN
- Мнения: 3037
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Съвет за реставрация на vw 1300 1968г.
Закърпването на положението при 40-50 годишна кола, неминуемо води до ранен или по-късен провал... и в един момент,
отново ще се намира в сегашното състояние, че и по-лошо... и всичко ще трябва да започне от начало...
Повечето колеги, включително и аз - сме го практикували и знаем какво се случва... Затова не го препоръчвам.
отново ще се намира в сегашното състояние, че и по-лошо... и всичко ще трябва да започне от начало...
Повечето колеги, включително и аз - сме го практикували и знаем какво се случва... Затова не го препоръчвам.
- ktamen
- Мнения: 6164
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Съвет за реставрация на vw 1300 1968г.
BuGmaN написа: неминуемо води до ранен или по-късен провал
Напълно съм съгласен, че след няколко години колата пак ще изглежда по същия начин, но колегата очевидно не иска да налее 5 - 10 хиляди в нея, така, че му остава само закърпване на положението.
-
- Мнения: 6
- Регистриран на: Вто 18 дек 2012 23:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: добрич
Re: Съвет за реставрация на vw 1300 1968г.
По принцип идеята в началото бе сваляне на цялата боя, обработка на метала и търсене на перфектен резултат, Но от там дойдоха и проблемите. В моя град има само "пясакоструене" с медна шлака което се оказва много не подходящо. Също така се оказва ,че бояджиите се занимават с пръскане на детайли което е много по лесно и отнема малко време. До момента не съм намерил майстор който да се занимава с реставрации. Оттам идва и идеята за закърпване на положението. Знам,че това не е добре за колата но в момента ми озглежда най- реалистично. Освен това колата е бракувана и малко ме притеснява дали ще успея да я пусна в движение, а да на лея 5 000 за боя и да не мога да я карам... (преполагам всички знаете,че управлението без номера бе криминализирано). А на мен ми се кара тази кола, не искам вече да я гледам какстои.след време ако всичко мине наред с регистрасията и управлението и ми допадне с удоволствие бих я разглобил и направил перфектна. Така че ако може да ми дадете съвет кой е най-оптималния вариан за мен
- ktamen
- Мнения: 6164
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Съвет за реставрация на vw 1300 1968г.
Щом е бракувана...............
Откажи се, безнадеждно е.
Откажи се, безнадеждно е.
-
- Мнения: 6
- Регистриран на: Вто 18 дек 2012 23:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: добрич
Re: Съвет за реставрация на vw 1300 1968г.
Ами не е така.
Колата е вписана че ще се съхранява в частен имот и за да се пусне в движение трябва да мине техническа комисия след което с протокола от тази комисия се регистрира. За колата имам талон и договор за покупко продажба, така че проблема с бракуването съм го решил остава само да я оправя за да покрие изискванията им. В понеделник дори ще проверя датите за моя град на въпросната комисия.
Колата е вписана че ще се съхранява в частен имот и за да се пусне в движение трябва да мине техническа комисия след което с протокола от тази комисия се регистрира. За колата имам талон и договор за покупко продажба, така че проблема с бракуването съм го решил остава само да я оправя за да покрие изискванията им. В понеделник дори ще проверя датите за моя град на въпросната комисия.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Съвет за реставрация на vw 1300 1968г.
Първо провери как е пода, колко ръжда има и как ще се кърпи. Мисля, че доста работа ще има по това купе, за да стане за каране.
-
- Мнения: 6
- Регистриран на: Вто 18 дек 2012 23:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: добрич
Re: Съвет за реставрация на vw 1300 1968г.
Пода за моя изненада е добре. Има малък проблем само в часта под резервоара, но не е кой знае какво има доступ и лесноще се оправи. Дори ламарината под резервната гума е ок. Днес един приятел бояджия я гледа и каза ,че не е толкова страшно колкотоси мислех. Стигнахме до решениерода шлайфаме до метал, няма да е лесно но ще се позабавляваме. В най скоро време започвам да разглабям.
- Mihailov78
- Мнения: 1112
- Регистриран на: Пет 30 апр 2010 11:15
- Автомобил: T3 Caravelle
- Двигател: DG 1900cc Petrol
- Местоположение: Sofia
Re: Съвет за реставрация на vw 1300 1968г.
Свалете окачването и мотора от купето, не е сложно, купето е леко. Огледайте добре дъното, крепежите за тампоните и гредичките. Ако има изгнило задължително заварки и ламарина.това държи колата, другото е козметика. след това промазка с грунове и антикор. След като оправите дъното вече по каросерията шкурете и с телена четка на ъглошлайф където има повече корозия. китване, шкурене и боя. Колкото повече се работи, толкова по-добре ще изглежда. Парите не са много, зависи ти какво сам ще си правиш, ако имаш повече свободно време си действай по колата и ще спестиш много пари. Щом искаш да си караш колата си я оправи от към дъно и окачване - това е важното, във външния вид може да вложиш по-малко труд и пари.
Върни се в “Air Cooled & Boxer”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 13 госта