Здравейте!
Имам една дилема и ще се радвам на мнения и информация по темата.
Живея в Испания и искам да си купя нов или почти нов vw arteon 2.0 tdi 150кс dsg. Разлимите в цените тук и в България са от порядъка на 15 хил. евро, което е малко озадачаващо. Чудя се дали е просто пазарна политика на VW или колите идват с различно качество за различните пазари. Сравнявах спецификациите и не виждам някакви големи разлики. Факт е, че колата която искам да купя тук струва около 55 хил. евро, а за същата конфигурация в България искат само 40 хил. Евро (78 хил. лв.). Мога да я взема от България и да платя 950 евро транспорт до Испания. Бих искал да знам дали някой има имформация по темата. Ще получа ли от България същата кола като тук? Има ли някой който е минал през същата дилема?
Благодаря предварително!
Поздрави
Разлика в цените на новите коли в България и чужбина?
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19718
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Разлика в цените на новите коли в България и чужбина?
Честно казано не съм се интересувал в последните години, но навремето на Worthersee като представяха модели на сцената на VW имаше и цени в информационната табела. Цената за един и същ автомобил беше листаната за Австрия и Германия и имаше около 10% разлика, а съпоставяйки с цената на същата кола в България имаше още 10% разлика.
Ето една статия, която не е за VW: https://www.autoclub.bg/new-car-prices-comparison
Ето една статия, която не е за VW: https://www.autoclub.bg/new-car-prices-comparison
- Ивайло Димов
- предупреждение за БАН
- Мнения: 1519
- Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
- Местоположение: Шумен
Re: Разлика в цените на новите коли в България и чужбина?
На първо четене испанския ти е на 19 цола джанти стоково в България е на 18 ако ги прегледаш обстойно може и да откриеш и други разлики .В Англия е 42 000 паунда .
Re: Разлика в цените на новите коли в България и чужбина?
Преди няколко дни четох същата статия, но разликата в цената на артеона е в пъти по-голяма от тази в таблицата. Затова реших да питам.
- Vasseto
- Мнения: 2643
- Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
- Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
- Двигател: CFFB AVF BXE
- Местоположение: Пловдив
Re: Разлика в цените на новите коли в България и чужбина?
Има двоен стандарт и при колите. Има някакви пропуски в колата, които са ти спестени като купувач. Я някое уплътнение е спестено при произвоството, я не покрива някакви показатели.
- stefan4o
- Мнения: 19164
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Разлика в цените на новите коли в България и чужбина?
Т.е. проверката за качество е споделила мнение, че колата не е съвсем по реда си и... заминава за България да се продаде на тънко, така ли?
Re: Разлика в цените на новите коли в България и чужбина?
Няма логика да изпращат коли които не са издържали котрол на качество. Все пак колата може да се поръча. И тогава какво? Произвеждат ти колата нарочно с грешките? Не мисля...
- stefan4o
- Мнения: 19164
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Разлика в цените на новите коли в България и чужбина?
Да, ама на мен така ми "прозвуча". Все едно някой избира най-калпавите бройки и ги праща тук.
- Кайзен
- Мнения: 1536
- Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Германия
Re: Разлика в цените на новите коли в България и чужбина?
Персоналът, който извършва крайния контрол не знае къде ще бъде продаден автомобила.
Последна промяна от Кайзен на Пет 23 сеп 2022 12:58, променено общо 1 път.
Re: Разлика в цените на новите коли в България и чужбина?
Освен това ще е много по-скъпо да поддържаш две производствени линии за по-скъпи и по-евтини бройки от един и същи модел в един и същи завод.
От друго са разликите ... производствени разходи, транспорт, обеми, валута, местна конкуренция и тн.
От друго са разликите ... производствени разходи, транспорт, обеми, валута, местна конкуренция и тн.
- NikMar55
- Мнения: 212
- Регистриран на: Вто 26 окт 2021 17:05
- Автомобил: Golf 4
- Двигател: TDI 1900 101 к с 2003 г
- Местоположение: Габрово
Re: Разлика в цените на новите коли в България и чужбина?
На времето резервните части за руските авромобили бяха или направени в някой совхоз, или такива които не стават за поточната линия /нищо чудно за пияния руснак/. Та това ме навежда на мисълта, дали при тестовете например на СЕАТ, ако са установени някои неща извън стандарта да не ги пращат насам, знае ли човек?
- Кайзен
- Мнения: 1536
- Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Германия
Re: Разлика в цените на новите коли в България и чужбина?
По принцип (преди кризата) огромна част от готовите автомобили след производството се паркираха на огромни паркинги
И след това след/при постъпване на поръчка и вече готов автомобил, то той се транспортира към клиента. По този начин един и същ автомобил може да попадне в която и да е страна (с изкл. страните с автомобил с десен волан) в Европа.
Все още има ниско тарифни компании, които летят до северна Германия. Организирайте си едно посещение на завод за сглобяване на автомобили (напр. този на VW в Emden за 15€ - https://www.emden-touristik.de/emden-er ... werk-emden) и ще видите как се "случват" нещата. Една такава екскурзия с полети, хотел, транспорт и посещение в завод няма да е повече от 200-300€/човек и тогава няма да има спекулации. Дори на баща ми му стана ясно какви проверки се правят по време на производствения процес и как е невъзможно да се получи така, че той да получи в България некачествен автомобил. По време на обиколката се показват и автомобилите, които са изведени от линията след производствен дефект. При голямата обиколка може да се види и халето, където се отстраняват дефектите. Нито един служител не знае в производствения процес не знае в коя страна ще бъде транспортиран автомобила. Те си имат разходна норма с детайли за сглобяване/проверка и това е всичко. Само сканират баркодове и на дисплеите им се появява информация със стъпките на сглобяване/проверка.
Ако някой реши да посети VW Emden и има възможност, нека да "погледне" и как "го правят" при Мерцедес в Бремен (още 22€) - https://www.bremen-tourism.de/bremen/of ... 75?lang=en
Но пак казвам - отидете и вижте сами. Полети до Хамбург има достатъчно. Влакове от Хамбург до Бремен и от Бремен до Емден има директни на всеки час. Хо(с)тели и апартаменти (airbnb) също има достатъчно.
И след това след/при постъпване на поръчка и вече готов автомобил, то той се транспортира към клиента. По този начин един и същ автомобил може да попадне в която и да е страна (с изкл. страните с автомобил с десен волан) в Европа.
Все още има ниско тарифни компании, които летят до северна Германия. Организирайте си едно посещение на завод за сглобяване на автомобили (напр. този на VW в Emden за 15€ - https://www.emden-touristik.de/emden-er ... werk-emden) и ще видите как се "случват" нещата. Една такава екскурзия с полети, хотел, транспорт и посещение в завод няма да е повече от 200-300€/човек и тогава няма да има спекулации. Дори на баща ми му стана ясно какви проверки се правят по време на производствения процес и как е невъзможно да се получи така, че той да получи в България некачествен автомобил. По време на обиколката се показват и автомобилите, които са изведени от линията след производствен дефект. При голямата обиколка може да се види и халето, където се отстраняват дефектите. Нито един служител не знае в производствения процес не знае в коя страна ще бъде транспортиран автомобила. Те си имат разходна норма с детайли за сглобяване/проверка и това е всичко. Само сканират баркодове и на дисплеите им се появява информация със стъпките на сглобяване/проверка.
Ако някой реши да посети VW Emden и има възможност, нека да "погледне" и как "го правят" при Мерцедес в Бремен (още 22€) - https://www.bremen-tourism.de/bremen/of ... 75?lang=en
Но пак казвам - отидете и вижте сами. Полети до Хамбург има достатъчно. Влакове от Хамбург до Бремен и от Бремен до Емден има директни на всеки час. Хо(с)тели и апартаменти (airbnb) също има достатъчно.
- PlamenDimitrov1
- Мнения: 61
- Регистриран на: Пон 11 дек 2017 19:58
- Автомобил: golf 3 GTI _ 1Y
- Двигател: ABF 95 _ 1Y 93
Re: Разлика в цените на новите коли в България и чужбина?
https://youtu.be/vxevZP9pUPg - добър пример за това, че подобни ситуации съществуват и са в резултат на различното съотношение между търсенето и предлагането в различни региони. Ако не друго е идея за автора на темата как може не само да си купи по-евтин автомобил за него, но и да спечели доста стига да намери още потенциални купувачи за които да внесе още коли.
Разбира се, освен транспорт трябва да се гледа цена/възможност за регистрации, потенциални проблеми с гаранция/обслужване на новия автомобил в друга страна, клаузи в договора за покупка които да пречат на препродаване и тн.
Разбира се, освен транспорт трябва да се гледа цена/възможност за регистрации, потенциални проблеми с гаранция/обслужване на новия автомобил в друга страна, клаузи в договора за покупка които да пречат на препродаване и тн.
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7823
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA888 evo4
- Местоположение: София
Re: Разлика в цените на новите коли в България и чужбина?
Разлика в качеството, естествено няма. Има разлика във включеното оборудване. И диверсифицирана ценова политика, за развити и развиващи се пазари. Съвсем грубо, 30-50% от разликата в цената, идва от липсващи екстри. Останалото си е отстъпка, защото България.
Re: Разлика в цените на новите коли в България и чужбина?
След задълбочено изследване на спецификациите и офертите виждам, че има разлика в базовото оборудване на колите, но в случая с Артеона, допълнителните екстри в базовото оборудване струват към 10% от разликата в цената. Може би, колкото по-скъпа е колата, толкова по-голяма е разликата. За Артеона разликата е 13-15 хил. евро, докато при Шкода Октавия примерно разликата е около 5-6 хил. евро.