1,4TSI-122к.с-7степенна DSG VS 1,2TSI,85к.с. 5степенна ръчна

Volkswagen или Audi, Golf или Passat, Bentley или Bugatti - това е мястото да питате, да споделите и да разберете
Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6098
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

1,4TSI-122к.с-7степенна DSG VS 1,2TSI,85к.с. 5степенна ръчна

Мнениеот DoH_KuXoT » Пет 11 ное 2011 21:37


От доста време стои въпроса с смяна на автомобила. Пасат В4 ADY 115к.с. с газов инжекцион. Засега съм се спрял на Голф 6 2011г. Обаче имам няколко предложения и бих искал малко информация от Вас кое е по-добро като решение.
Предлага ми се 1,4 TSI 122hp 7-степенна DSG - бях най-големия противник на автоматичните скоростни кутии, но днес след кратък тест на въпросния голф останах очарован. Няма никакво забавяне, реагира веднага, на светофар като пусна спирачката не се бори с мен да потегля. Моментен разход чудесен, среден разход също. Общо взето пъргав автомобил. Въртящ момент от 1500 до 4000об.мин 200Nm. Обаче скоростната кутия ме притеснява. Нямам информация здрави кутии ли са, как е подръжката, знам само че на 60хил се сменя масло. Обаче информацията по форумните пространства е много бедна, което е обяснимо предвид годината на поизводство на автомобила.

Другия автомобил, който тествах е 1,2TSI ръчна 5-степенна скоростна кутия, 85к.с. Двигателя на място е по-тих, но когато ускоряваш по-шумен от по-големия събрат. Разликата в мощността е осезаема.

Нивата на оборудване са почти идентични. Цените на които мога да ги взема са идентични, при следните разлики. 1,4TSI е на 40хил. км на 9 месеца- не е металик , 1,2TSI е на 10хил.км на 2 месеца и е металик. Данъка на 122h.p. e 346лв, на 85к.с. е 60лв. Каското и гражданската са еднакви почти. Първоначалната цена на 1,4 TSI 122hp 7-степенна DSG е 40хил.лв. Докато на 1,2TSI ръчна 5-степенна е 28хил.лв. Мога да ги взема и двата на около 24хил.лв

Не мога да реша кой автомобил да избера. Като цяло по-големия двигател ми допадна повече, но ме притесняват скоростите. А знам, че стане ли фал с автоматик всичко е една торба с пари.

Не съм наясно и какви разходи ще следват през гаранционния период, който е 3 години. Знам за разходи около 300лв на 25-30хил км за смяна на масло. Какви други уловки има, някой имал ли е съществени проблеми и т.н. За плащане не се интересувам от уловките, плаща се кеш няма да е през лизингови къщи и т.н. Да зачакам ли да изпадне 1,4TSI със 6 степенна ръчна кутия ?

И накрая да попитам, смятам да ги карам на бензин предвид ниския разход около 7 градско и 5 извънградско, но все пак, ако някой от Вас се включи и с инфо относно газовите уредби също ще съм благодарен.




Потребителски аватар
kimif2008
Мнения: 564
Регистриран на: Сря 01 окт 2008 22:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: 1,4TSI-122к.с-7степенна DSG VS 1,2TSI,85к.с. 5степенна ръчна

Мнениеот kimif2008 » Съб 12 ное 2011 0:54


Газова не става,щото тези на пазара работят 80%газ 20%бензин ,аз ти препоръчвам 122к.с.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6098
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: 1,4TSI-122к.с-7степенна DSG VS 1,2TSI,85к.с. 5степенна ръчна

Мнениеот DoH_KuXoT » Съб 12 ное 2011 1:55


изчетох цялата тема :arrow: viewtopic.php?f=1&t=123070 и куп други теми. DSG-то продължава да ме тревожи... Ще чакам май ръчна да изпадне. Като гледам и какво сменяте на никакви километри ме заболя главата, дюзи, валове, глави, помпи... стигам до извода, че човек колкото повече чете толкова по-зле става.


Потребителски аватар
kimif2008
Мнения: 564
Регистриран на: Сря 01 окт 2008 22:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: 1,4TSI-122к.с-7степенна DSG VS 1,2TSI,85к.с. 5степенна ръчна

Мнениеот kimif2008 » Съб 12 ное 2011 9:11


Не се плаши,това за главите и валовете си беше по моя идеа,колата ми е на 50хил. И си е перфектна,нищо не съм и правил оттогава.Взимай автомата и си свиркай,повечето хора си имат проблем от лош бензин и неправилна експлоатация;-)


ltolev
Мнения: 151
Регистриран на: Нед 08 апр 2007 23:52
Автомобил: VW Multivan T5
Двигател: AXE 2005
Местоположение: София

Re: 1,4TSI-122к.с-7степенна DSG VS 1,2TSI,85к.с. 5степенна ръчна

Мнениеот ltolev » Съб 12 ное 2011 9:14


Колега ако ще взимаш някой от двата автомобила, ще трябва да си подготвен за всякакъв вид негативи. Ако се наложи ремонт по мотора или скоростите, за съжаление е доста по-скъпо от старите видове. Също така трябва да си подготвен и за пътния данък, който за съжаление в България не се опраделя правилно/според мен/.
Относно конвертирането на газ, това е възможно и автомобила може да се движи 100% само на синьото гориво, но също е доста скъпо удоволствие. Има вече няколко фирми, които предлагат газификация на тези съвременни мотори. Например за моята кола, за да се движи само на газ, уредбата струва около 7000 лв :shock
Въпрос на правилна преценка и възможностите ти е кой от двата автомобила ще избереш.
Успех! :да:


Потребителски аватар
kimif2008
Мнения: 564
Регистриран на: Сря 01 окт 2008 22:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: 1,4TSI-122к.с-7степенна DSG VS 1,2TSI,85к.с. 5степенна ръчна

Мнениеот kimif2008 » Съб 12 ное 2011 9:22


ltolev написа:Колега ако ще взимаш някой от двата автомобила, ще трябва да си подготвен за всякакъв вид негативи. Ако се наложи ремонт по мотора или скоростите, за съжаление е доста по-скъпо от старите видове. Също така трябва да си подготвен и за пътния данък, който за съжаление в България не се опраделя правилно/според мен/.
Относно конвертирането на газ, това е възможно и автомобила може да се движи 100% само на синьото гориво, но също е доста скъпо удоволствие. Има вече няколко фирми, които предлагат газификация на тези съвременни мотори. Например за моята кола, за да се движи само на газ, уредбата струва около 7000 лв :shock
Въпрос на правилна преценка и възможностите ти е кой от двата автомобила ще избереш.
Успех! :да:

Така е има и 100%газ,но не е утвътрена технология,всяка фирма си хвали нейното.колегата ще взима нова кола така че 4години ще му е все тая колко струва ремонта.:-)


ltolev
Мнения: 151
Регистриран на: Нед 08 апр 2007 23:52
Автомобил: VW Multivan T5
Двигател: AXE 2005
Местоположение: София

Re: 1,4TSI-122к.с-7степенна DSG VS 1,2TSI,85к.с. 5степенна ръчна

Мнениеот ltolev » Съб 12 ное 2011 9:27


Не съм сигурен дали не е утвърдена технологията на газта. В Германия същата тази технология я предлагат с TUV сертификат, а и мисля че/не на 100%/ излизат фабрично от завода на газ тези мотори, за които е писал колегата.
Както и да е. Аз лично бих заложил на по-силния мотор.


bnick
Мнения: 1549
Регистриран на: Съб 15 май 2010 16:27
Автомобил: Passat B8
Двигател: ACDF 2019
Местоположение: София

Re: 1,4TSI-122к.с-7степенна DSG VS 1,2TSI,85к.с. 5степенна ръчна

Мнениеот bnick » Съб 12 ное 2011 12:24


7-степенния ДСГ според мен трябва да се избягва засега. Мненията за него са по-скоро негативни. 6-степенния е добър. За газта има някакви газови с бъркоч от 75% газ-25% бензин. Иначе и аз съм за по-мощния мотор от двата


Потребителски аватар
doubledTSI
Мнения: 539
Регистриран на: Чет 22 юли 2010 19:48
Автомобил: Golf 5 1.4 TSI Caddy life 4motion
Двигател: CAXA 2008 1.9 BLS 2009

Re: 1,4TSI-122к.с-7степенна DSG VS 1,2TSI,85к.с. 5степенна ръчна

Мнениеот doubledTSI » Съб 12 ное 2011 12:52


Аз съм с 1,4 122 к.с. с 6 ръчни. Доволен. Вече на 50 000 няма проблеми по мотора и по скоростите. Не се налага да превключваш често. На 6-та предавка се движи доволно на 1500 оборота, че и набира ... Ако имаш път към Пловдив ще се видим и да покараш да добиеш представа. А за газова ... даже не се и замислям. Разхода и е почти като на дизел. При високи обороти си похапва повечко, но и си бяга ...


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30000
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: 1,4TSI-122к.с-7степенна DSG VS 1,2TSI,85к.с. 5степенна ръчна

Мнениеот dobrin » Съб 12 ное 2011 20:53


Лично за мен еднозначен отговор - 1.4 TSI, 122ps, DSG. Даже не бих се и замислил. Все пак говорим за нови автомобили, едва ли ще имаш проблем със скоростите при правилна поддръжка. Наистина, реално ръчните са далеч по-безпроблемни, но удоволствието ...


sashpe
Мнения: 37
Регистриран на: Пон 24 авг 2009 11:41
Автомобил: Scirocco
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: 1,4TSI-122к.с-7степенна DSG VS 1,2TSI,85к.с. 5степенна ръчна

Мнениеот sashpe » Нед 13 ное 2011 0:14


Потвърждавам казаното от хората преди мен - 7-степанната DSG е доста проблемна за сега. Нямам личен опит, но следя някои чуждестранни форуми и има доста колеги, които се оплакват от 7-степенната DSG (както и btw от 1.4TSI 160кс). Макар че всичко е въпрос на късмет!


Потребителски аватар
dragozow
Мнения: 920
Регистриран на: Нед 02 ное 2008 8:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: 1,4TSI-122к.с-7степенна DSG VS 1,2TSI,85к.с. 5степенна ръчна

Мнениеот dragozow » Нед 13 ное 2011 7:16


Тук става въпрос за практически нов автомат, а не някой на 12 години та да го мислиш. За мен също избора е ясен, 1.4TSI. Мотора 1.2 е базовия от брошурите за 28 000 лв. и не си струва за тая цена, излезе ли от магазина цената става друга. Не мисли какво би могло да се счупи, това са нови коли и в голяма степен ще зависи от теб.


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30000
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: 1,4TSI-122к.с-7степенна DSG VS 1,2TSI,85к.с. 5степенна ръчна

Мнениеот dobrin » Нед 13 ное 2011 20:56


Казвате доста проблеми. Това на каква база? За да каже човек доста, трябва да се направи сравнение с броя произведени и броя, при които има установени дефекти или проблеми.
То ако беше така, аз не трябваше никога да си взема Пасат Б6 2.0 TDI, защото в Аутобилд го нарекоха вечния пациент. Да, има проблеми, но далеч не са при всички. А и е въпрос на късмет. Едно е автомобилът да е на опашката с брой оплаквания според немския ТЮВ, друго е да сте чели някъде за някакви проблеми.


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6157
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: 1,4TSI-122к.с-7степенна DSG VS 1,2TSI,85к.с. 5степенна ръчна

Мнениеот VWGT » Пон 14 ное 2011 0:15


абе и аз това щях да попитам, на каква база са тези "много проблеми"? По стечение на обстоятелствата познавам десетина човека със 7-степенно DSG от целия спектър на VAG, колите са м/у 30 и 60 хиляди и за сега нямат никакви проблеми, оплаквания и тн. Качи се, пробвай и ако ти хареса го взимай, ако живееш в постоянен страх, че нещо ще се счупи, ако му е писано то ще се счупи така или иначе.


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8304
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Re: 1,4TSI-122к.с-7степенна DSG VS 1,2TSI,85к.с. 5степенна ръчна

Мнениеот Stivi » Пон 14 ное 2011 19:27


Е то на 30 до 60 000км е още рано да се каже какво ще се счупи на 100 000км а аз мисля че колегата не мисли да сменя скоро колата но може и да бъркам ! Понеже следя и форума на тойота та и там дизелите 2.2 D-Cat до 100 000 са пушка и след това като почнат да спират дюзите една по една и става весело от финансова гледна точка :banghead: Колегата сам трябва да реши кое по го блазни,физическия комфорт от автомата или душевния като знаеш че няма опасност в един момент да ти се извие свят ако DSG-то реши че не си харесва електрониката mhihi



Върни се в “Избор и покупка на автомобил”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 42 госта