Малко да разбутам темата.
Вчера както си карах и нещо се случи, странен шум отзад. Веднага спрях, обикалям гледам, двигателя мърка колелата се въртят всичко си е на мястото.
Тръгнах нищо не се чува след 2-3 км пак (хър хър) викам ко ства пак спрях. И така не останових нищо, докато след това не потеглих за Варна.
Първа скорост започна да вие на умряло и изкача от време на време ( то и друг път се е случвало да излиза ).
Кутията е 3Н другите скорости са си ок, въпросът ми е какво става лагер ли що?
И дали ще изкара така до Гърция и обратно, да не прецакам и друга скорост?
Мисля да проверя маслото да не е изтекло някъде.
T3 питане за скорости
- valsanik
- Мнения: 1214
- Регистриран на: Пон 10 авг 2009 8:48
- Автомобил: T3 MULTIVAN+CARAVELLE 16 C-87+91
- Двигател: 1.6 TD JX +2.1 MV-Petrol+LPG
- Местоположение: София
Re: T3 питане за скорости
Като смениш маслото, хубаво е да сложиш и добавка за скоростна кутия.....Като отвиеш пробката , виж дали има метални частици по магнита....
- radio182
- Мнения: 159
- Регистриран на: Сря 21 апр 2010 18:28
- Автомобил: VW Transporter 85
- Двигател: 1.9 D
- Местоположение: Добрич
Re: T3 питане за скорости
Така маслото е долу (черно металик), стружки по магнита колкото искаш като коледна елха беше.
Оказа се че неделя нищо не работи и нямам масло.
Колко литра събира че го източих в една кофа.
Оказа се че неделя нищо не работи и нямам масло.
Колко литра събира че го източих в една кофа.
-
- Мнения: 135
- Регистриран на: Съб 15 май 2010 8:19
- Автомобил: T3 1.9TD+OUTLANDER2did
- Двигател: 90+2007
- Местоположение: dobrich
Re: T3 питане за скорости
Около 4-4.5л.що бе Димчо не ми знаеш номера ли
- radio182
- Мнения: 159
- Регистриран на: Сря 21 апр 2010 18:28
- Автомобил: VW Transporter 85
- Двигател: 1.9 D
- Местоположение: Добрич
Re: T3 питане за скорости
Абе нещо ми изчезна таз таблица за скоростите.
Аз ли нещо не могада я намеря или след промяната на сайта има някакво разместване.
Колко е диференциала на 3Н?
Аз ли нещо не могада я намеря или след промяната на сайта има някакво разместване.
Колко е диференциала на 3Н?
- PACH
- Bus Master
- Мнения: 3086
- Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
- Автомобил: VW Bus T3 Syncro
- Двигател: 1.9 M-Tdi
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: T3 питане за скорости
Готово, качих отново таблиците че сървъра на форума има проблеми.
viewtopic.php?f=97&t=192983&p=4493716#p4493716
viewtopic.php?f=97&t=192983&p=4493716#p4493716
Re: T3 питане за скорости
Знаейки колко слабо място са скоростите на Т3-ката се учудвам, как почти цяла година никой не е писал тук.
Ето на...
Имам нужда от малко теоритично съдействие. Ситуацията е следната: моят бус в момента е с кутия ABM, която според всевишната таблица е с 5 скорости шпер диференциал 40%. Проблемът е, че при завой с газ се усещат много сериозни вибрации, цякаш мотора е на твърда връзка с купето и се чува едно щракане, пропорционално със скорстта на движение. Също съм дигал задно колело на крик, при изключена скорост и мога да го превъртя сравнително лесно. Т.е. според мен шпера не работи в качеството си на такъв, а прави някави ядове.
Разполагам също и със скороста кутия DK - 4-степенна с отворен диф. Към нея имам лостовете под буса, и самия скоростен лост в купето, единствено ми липсва квадратната кутия с направляващите.
Имам също така гедоре, 4,5бр. гаечни ключа, ментгеме и голяма вария - 7-8кг. + няколко семестъра в ТУ-софия.
Мисля като за начало да монтирам DK кутията за да съм сигурен, че проблема е в диференциала и да видя дали ще ми допадне с 4-скорости, така или иначе в момента 1-ва я ползвам три пъти в годината. За този сценарии ми се ще да се запозная предварително какви са разликите между едната и другата лостова система и коит са детайлите, които трябва да сменя по буса?
И без значение дали ще ми хареса с 4 скорсоти ми се ще да отворя настоящата кутия и пустия му шпер за да видя джуджето дето ми прави проблеми. На хартия знам как се разтура, но знам, че гайките/втулките/лагерите на полуоските се регулират и от тях зависи натегнатостта на короната и пиньона. Особено ако реша да сложа касетата от DK на ABM-то, ще ми е много важен този реглаж май май. С баща ми имаме голям спор дали можем да се справим с подобна операция в нашите условия или по-добре да не бараме. Та според вас с горепосочените инструменти и компетенции ще стане ли или не си е работа?
Ето на...
Имам нужда от малко теоритично съдействие. Ситуацията е следната: моят бус в момента е с кутия ABM, която според всевишната таблица е с 5 скорости шпер диференциал 40%. Проблемът е, че при завой с газ се усещат много сериозни вибрации, цякаш мотора е на твърда връзка с купето и се чува едно щракане, пропорционално със скорстта на движение. Също съм дигал задно колело на крик, при изключена скорост и мога да го превъртя сравнително лесно. Т.е. според мен шпера не работи в качеството си на такъв, а прави някави ядове.
Разполагам също и със скороста кутия DK - 4-степенна с отворен диф. Към нея имам лостовете под буса, и самия скоростен лост в купето, единствено ми липсва квадратната кутия с направляващите.
Имам също така гедоре, 4,5бр. гаечни ключа, ментгеме и голяма вария - 7-8кг. + няколко семестъра в ТУ-софия.
Мисля като за начало да монтирам DK кутията за да съм сигурен, че проблема е в диференциала и да видя дали ще ми допадне с 4-скорости, така или иначе в момента 1-ва я ползвам три пъти в годината. За този сценарии ми се ще да се запозная предварително какви са разликите между едната и другата лостова система и коит са детайлите, които трябва да сменя по буса?
И без значение дали ще ми хареса с 4 скорсоти ми се ще да отворя настоящата кутия и пустия му шпер за да видя джуджето дето ми прави проблеми. На хартия знам как се разтура, но знам, че гайките/втулките/лагерите на полуоските се регулират и от тях зависи натегнатостта на короната и пиньона. Особено ако реша да сложа касетата от DK на ABM-то, ще ми е много важен този реглаж май май. С баща ми имаме голям спор дали можем да се справим с подобна операция в нашите условия или по-добре да не бараме. Та според вас с горепосочените инструменти и компетенции ще стане ли или не си е работа?
- valsanik
- Мнения: 1214
- Регистриран на: Пон 10 авг 2009 8:48
- Автомобил: T3 MULTIVAN+CARAVELLE 16 C-87+91
- Двигател: 1.6 TD JX +2.1 MV-Petrol+LPG
- Местоположение: София
Re: T3 питане за скорости
Няма как да сложиш дифа от ДК-то на 5 степенната...... Пиньона е различен....Ако монтираш ДК-то на буса...... ще имаш един доста пъргав и бръз бус, щото дифа е 4.57......Но мисля че кутията е със стария лостов механизъм.... Избирача може и да стане, както и самия лост....но от избирача назад трябва да смениш всичко.
Re: T3 питане за скорости
Аз останах с впечатлението, че мога да демонтирам само касетата от ДК-то и да я туря на другата корона или?
- BUS1988
- Мнения: 680
- Регистриран на: Съб 20 фев 2010 21:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: THESSALONIKI-GREECE
Re: T3 питане за скорости
Няма как да стане, корона-пиньон вървят само в сет
Re: T3 питане за скорости
Ами нали и аз това казвам. Ще запазя короната и пиньона от моята си кутия - ABM. От DK-то искам да демонтирам само касетата на диференциална, която се хващата с болтове за короната и да я сложа вместо моята шперова касета.
- MrDiesel
- Мнения: 65
- Регистриран на: Пон 05 юни 2006 19:14
- Автомобил: vw t3 Caravelle
- Двигател: SUBARU EJ 25 DOHC
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: T3 питане за скорости
Не разваляй здравата кутия-търси някоя бавна за части.
Re: T3 питане за скорости
Тъй като си търся бус реших да почна от проблемната част - скоростите. Свалих таблицата с номерата на кутиите и предавателните числа и излиза, че и с най-добрата кутия за да се движа с 90км/ч с оригиналните гуми трябва да вкарам двигателя в зоната на 3000 оборота. Имам ли грешка в изчисленията?
- BUS1988
- Мнения: 680
- Регистриран на: Съб 20 фев 2010 21:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: THESSALONIKI-GREECE
Re: T3 питане за скорости
shulio написа:Тъй като си търся бус реших да почна от проблемната част - скоростите. Свалих таблицата с номерата на кутиите и предавателните числа и излиза, че и с най-добрата кутия за да се движа с 90км/ч с оригиналните гуми трябва да вкарам двигателя в зоната на 3000 оборота. Имам ли грешка в изчисленията?
Правилно, с диференциал 4,57 0,85 4та (или 5та) и 185/80/14 имаш 94 км на 3000 оборота.
Затова хората слагат по големи гуми и 4та (или 5та) от дизл която е 0,78
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта