Здравейте колеги,
Предварително се извинявам на Ванката и останалите ако такъв въпрос/ тема вече съществува, търсачката не ми я показа. :)
Малко предистория. Винаги съм харесвал Фолксваген, преди време правих една Констенурка 1300 от до и така и не ми остана време, може би и мерак да я довърша. Винаги съм харесвал и бусчетата, едно още покрай Костенурските събори (виждал съм много Т2-ки) а второ и покрай офроуда. Карам джипки :) и Т3-ките, подготвени за пътувания винаги са ми харесвали. Преди много години се случи така, че бях на една две разходки из Рила с приятели с джипки и към нас се присъедини момче с бяло Т3 синхро с блокажи. Вървеше си наравно с джипките, много ме впечатли. Затрудняваше се единствено на места където се искат добри свесове...
Както и да е, увлякох се, да се върна на темата.
Започнах да чета тук, защото търсим бусче за мои близки приятели къмпингари. От няколко разговора с PACH и дузина теми така се запалих, че сега не ми е ясно много за приятелите ли търся бус или за мене, хаха... :))))
Изчитайки от-до тази тема:
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=66&t=178764
Разбирам, че това, което на мен ще ми хареса най-много е T3 (или в UK се оказва, че ги водят T25?) Syncro Multivan Westfalia... :) Говоря за модификацията с покривната палатка, не с високия таван. Сега, има ли такова животно сток? Или единствения шанс да се постигне това е с комбинация на части/ компоненти/ оборудване от няколко буса? Ако има такова тип всичко в едно и е дизел - чудесно. :) Ако няма - какво/ как е най-добре да се подходи?
1. Да се търси Т3 синхро и да се търси оборудване от Westfalia, въпреки, че това с насаждането на палатката ми е малко неясно и съм леко скептичен дали може да стане добре.
2. Да търся T3/T25 Westfalia и да си търся отделно синхро.
3. Друго?
4. Явно и при №1 и при №2 и при №3 ще трябва да се търси и хубав дизел за насаждане. Там ще имам да чета още и да разпитвам PACH за скоростните кутии, тази 4-степенната с опцията за бавни (G) ме кефи много като идея, от друга страна 5-та предавка на дълъг път (асвалт) си е хубаво нещо, сваляш обороти, разтоварваш, сваляш разход... :) Нека да кажа, че имам и джип, който си остава (нямам намерение да го продавам) и той си ми е основна кола за извън пътя, но въпреки всичко бих се израдвал на бус със синхро, блокировки и т.н.
Та? В България има ли въобще шанс да изпадне такова нещо или да търся само в чужбина? Каквото и да споделите и разкажете, ще ми е от полза? Ако някой е постигнал такъв бус за който пиша, чрез проект или по друг начин или го е купил готов и няма нищо против да ми го покаже, ще почерпя. :) От София съм, но България не е голяма, ще се разходя ако трябва. :)
Айде момчета, вие сте. :)
VW T3 Multivan Westfalia Syncro? Има ли такъв?... :)
- avtohit77
- Мнения: 1292
- Регистриран на: Вто 08 дек 2009 20:22
- Автомобил: VW T4 MULTIWAN + VW T3+T3 DOK
- Двигател: AAB 2.4D 1992 + T3 1982 1.9TMTDI
- Местоположение: Плевен-Елхово
Re: VW T3 Multivan Westfalia Syncro? Има ли такъв?... :)
Такова животно в бг не съм виждал колега.Трябва да си го събираш на пърче.А на вън от бг е доста лев успех
- PACH
- Bus Master
- Мнения: 3086
- Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
- Автомобил: VW Bus T3 Syncro
- Двигател: 1.9 M-Tdi
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: VW T3 Multivan Westfalia Syncro? Има ли такъв?... :)
Лично за мен оптималния вариант е готова Вестфалия, на която да се насади цялото синхрово оборудване.
- Yaro
- Мнения: 238
- Регистриран на: Пон 22 ное 2004 2:34
- Автомобил: TLC HDJ80
- Двигател: 1HD-FT
- Местоположение: София
Re: VW T3 Multivan Westfalia Syncro? Има ли такъв?... :)
Ясно. :)
Нямам спешна работа така или иначе. :)
Благодаря ви за отговорите.
Нямам спешна работа така или иначе. :)
Благодаря ви за отговорите.
- batchi
- Мнения: 290
- Регистриран на: Вто 02 окт 2007 23:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Асеновград
Re: VW T3 Multivan Westfalia Syncro? Има ли такъв?... :)
Избрал си много скъпо струваща и рядка комбинация ,шанса да намериш готов такъв бус е нищожен.
Ако решиш да си го направиш ще трябва да купиш два буса ,един вестфалия и един синхро,а присаждането
става лесно и в двата варианта ,ще използваш купето което е в по добро състояние.
Ако решиш да си го направиш ще трябва да купиш два буса ,един вестфалия и един синхро,а присаждането
става лесно и в двата варианта ,ще използваш купето което е в по добро състояние.
- Yaro
- Мнения: 238
- Регистриран на: Пон 22 ное 2004 2:34
- Автомобил: TLC HDJ80
- Двигател: 1HD-FT
- Местоположение: София
Re: VW T3 Multivan Westfalia Syncro? Има ли такъв?... :)
batchi написа:Избрал си много скъпо струваща и рядка комбинация ,шанса да намериш готов такъв бус е нищожен.
Ако решиш да си го направиш ще трябва да купиш два буса ,един вестфалия и един синхро,а присаждането
става лесно и в двата варианта ,ще използваш купето което е в по добро състояние.
Да, явно решението е 2 в 1. Благодаря. :)
- KingoftheROAD
- Мнения: 2486
- Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
- Автомобил: VW Transporter T4 1995
- Двигател: ACU
- Местоположение: Калояново
- Контакти:
Re: VW T3 Multivan Westfalia Syncro? Има ли такъв?... :)
PACH написа:Лично за мен оптималния вариант е готова Вестфалия, на която да се насади цялото синхрово оборудване.
Ама требе да е здраво купе, и запазено обзавеждане. Тогава става с по-малко переделка.
- BUS1988
- Мнения: 680
- Регистриран на: Съб 20 фев 2010 21:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: THESSALONIKI-GREECE
Re: VW T3 Multivan Westfalia Syncro? Има ли такъв?... :)
Както вече са казали колегите 2 в 1 е оптималното решение за България.
Алтернативно купуване на готов бус от Германия.
Имай предвид че syncro westfalia multivan с палатка са изключително редки, по лесно се намира syncro westfalia camper (с всичките шкафове), или не westfalia а с кит от друг производител (например reimo) или индивидуално правен (както е моя).
Успех с проекта!
Алтернативно купуване на готов бус от Германия.
Имай предвид че syncro westfalia multivan с палатка са изключително редки, по лесно се намира syncro westfalia camper (с всичките шкафове), или не westfalia а с кит от друг производител (например reimo) или индивидуално правен (както е моя).
Успех с проекта!
- Yaro
- Мнения: 238
- Регистриран на: Пон 22 ное 2004 2:34
- Автомобил: TLC HDJ80
- Двигател: 1HD-FT
- Местоположение: София
Re: VW T3 Multivan Westfalia Syncro? Има ли такъв?... :)
BUS1988 написа:Както вече са казали колегите 2 в 1 е оптималното решение за България.
Алтернативно купуване на готов бус от Германия.
Имай предвид че syncro westfalia multivan с палатка са изключително редки, по лесно се намира syncro westfalia camper (с всичките шкафове), или не westfalia а с кит от друг производител (например reimo) или индивидуално правен (както е моя).
Успех с проекта!
Тук във форума има ли снимки на бусче с reimo оборудване? Ще потърся и в интернет.
Сега се зачетох и в твоя проект, още съм на трета страница :) а интернета ми в офиса ми напомня на годините с dial-up... :) Започват да ми се поизясняват нещата, но ми изникват и въпроси, като например:
Тегло.
В твоята тема пишеш, че буса празен е 2т. Надявах се да е по-малко. Дори и тези с палатките отгоре (а не с висок таван) ли са 2 тона? Направо не мога да повярвам как компания като VW ще качи мотор от голфче 1.6тд на този бус и ще очаква буса да върви. Това е доста неадекватно решение. Защото ако буса празен е 2 тона, при къмпиране/ експедиция, той спокойно може да достигне 3 тона (както и ти си писал) и тогава се притеснявам, че дори и 1.9 мотор (90 или 110 коня) ще са му малко?... Доводите са ми следните - моя джип (Ланд Крузер 80) празен е 2300+/-кг. При пътувания го товаря яко и реално си стигам та и надхвърлям 3-те тона от всякъде. Мотора обаче е 4.2тд, редови 6 и макар и не магистрален бегач по разбиранията на съвременните дизели, има достатъчно сила в кой и да е диапазон (на дизела) за да изляза от ситуация, на или извън пътя.
Тоест - ако може да ми помогнете с преценка/ мнение дали въобще залагам правилни очаквания преди да се вкарам в киреча... :)
Евентуално такова бусче бих го ползвал само за пътувания на асвалт (Европа основно) и много редки излизания извън асвалт, като говорим за полянки, пясък, море/ язовири и подобни. За всичко по-сериозно извън пътя си имам друг автомобил. Въпреки това бих търсил синхро. :)
Въпроса е - мога ли да постигна такъв краен резултат с T3 Syncro/ Westfalia при който шофирането в диапазон 90-130 да е комфортно?
От изчетеното дотук разбирането ми е, че всичко над 100 е трудно дори с вграждане на по-голям дизел (1.9) и ще се боря с определени затруднения като баири и т.н. Бъркам ли? :)
- batchi
- Мнения: 290
- Регистриран на: Вто 02 окт 2007 23:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Асеновград
Re: VW T3 Multivan Westfalia Syncro? Има ли такъв?... :)
Точно за това че рядко ми се налага да карам моя бус по черни пътища не съм го
направил синхро,а само съм сложил блокаж,ако основно ще го караш по асвалт ,това
е по добрия вариант,така и теглото е по малко
Моят бус със 1,6 тд и 5 степена кутия си вървеше на равното спокоино със 130 км.
само баирите го мъчеха,особенно когато возя повече хора или багаж.
направил синхро,а само съм сложил блокаж,ако основно ще го караш по асвалт ,това
е по добрия вариант,така и теглото е по малко
Моят бус със 1,6 тд и 5 степена кутия си вървеше на равното спокоино със 130 км.
само баирите го мъчеха,особенно когато возя повече хора или багаж.
- Yaro
- Мнения: 238
- Регистриран на: Пон 22 ное 2004 2:34
- Автомобил: TLC HDJ80
- Двигател: 1HD-FT
- Местоположение: София
Re: VW T3 Multivan Westfalia Syncro? Има ли такъв?... :)
batchi написа:Точно за това че рядко ми се налага да карам моя бус по черни пътища не съм го
направил синхро,а само съм сложил блокаж,ако основно ще го караш по асвалт ,това
е по добрия вариант,така и теглото е по малко...
Допълнителната блокировка, примерно в предния мост ще вдигне теглото, но пък колко да го вдигне? :)
Ако разбирам правилно принципа на задвижване при тези синхро бусчета, имаме два варианта:
1. Виско - където основния двигателен мост е задния и прехвърля към предния мост, при разлика в обороти между двата моста или подобно. Нали?
2. Виското се заменя с т.нар. декуплер (или има и заводски с декуплер, не знам?), където минаваме на твърдо зацепване на преден мост, при избор от водача. Както са например класическите part time 4x4 решения при джипките.
Ако разбирането ми е правилно, нито едно от двете опции не ми трябвало да тормози бусчето при движение на асвалт повече от бус, който не е с една от двете системи (тоест си е 2WD). Бъркам ли?
batchi написа:... Моят бус със 1,6 тд и 5 степена кутия си вървеше на равното спокоино със 130 км.
само баирите го мъчеха,особенно когато возя повече хора или багаж.
Защо вървеше? :) Раздели ли се с него? Ще ми е любопитно да пробвам... :)
-
- Мнения: 200
- Регистриран на: Пет 02 юли 2010 14:33
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Devnq
Re: VW T3 Multivan Westfalia Syncro? Има ли такъв?... :)
Здравейте , моя бустер с ремаркето тежи 1600 кг , ремаркето пълно с оборска тор, незнам колко килограма е била ,като се има впредвид , че ремаркето събира 1200кг. мокър пясък мога да предположа , че торта е била около 700 / 800 кг. влизам в един завой на главен път на 3- та скорост ,до като пътя е още равен , без да го издувам буса на скоростите на мах . достигам до 5 скорост и започва наклон на горе , посредата на наклона застигам голф 2 отнемам част от гаста за да подържам неговото темпо и си продалжавам на пета , при подаване на гас буса се оскоряваше и можеше да предприема изпреварване , но това нямаше да бъде разумно в случея, двигателя е 1.7тд+и. В друг случей на съштия този байр буса без ремарке ,но пълен с 750 кг гасена вар с двигател 1,9тди 90к.с. влиза в байра като празен и така го взима. С въпросния 1,9тди мотор съм патувал веднъж до София , 4-ри човека + много багаж (като за лагеруване) бусчето си припкаше през целия маршрут много добре . Сега както вече казах мотора е 1.7тд+и , вероятно ГНп -то , което монтирах е на малко мото часове и буса се стреля в два резунанса.
- batchi
- Мнения: 290
- Регистриран на: Вто 02 окт 2007 23:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Асеновград
Re: VW T3 Multivan Westfalia Syncro? Има ли такъв?... :)
Синхрото е по тежко поне с 300-400кг,заводско са много рядко с два блокажа,а за
трети между мостовете да не говорим,цената му е много сериозна,скоростите им са бавни,трябва и те да се преправят .
Буса беше 1,6тд сега е 1,9 мтди.
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=66&t=192770
трети между мостовете да не говорим,цената му е много сериозна,скоростите им са бавни,трябва и те да се преправят .
Буса беше 1,6тд сега е 1,9 мтди.
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=66&t=192770
-
- Вечен БАН
- Мнения: 723
- Регистриран на: Вто 09 юни 2009 11:42
- Автомобил: VW T3 1.6 D AUDI A6 2.5TDI
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: VW T3 Multivan Westfalia Syncro? Има ли такъв?... :)
batchi написа:Синхрото е по тежко поне с 300-400кг,заводско са много рядко с два блокажа,а за
трети между мостовете да не говорим,цената му е много сериозна,скоростите им са бавни,трябва и те да се преправят .
Буса беше 1,6тд сега е 1,9 мтди.
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=66&t=192770
Евала Батенце! Ако всички бяхме като теб, какви ли бусове щяха да се возят по България.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 10 госта