Реле за втори акумулатор
-
- Мнения: 40
- Регистриран на: Съб 20 окт 2012 10:49
- Автомобил: VW T3 Multivan
- Двигател:
- Местоположение: София
Реле за втори акумулатор
Здравейте. Буса ми е т3 '89 1.6 ТД. Искам да си сложа втори акумулатор под седалката, за да мога спокойно да си ходя по къмпинзи, да си сложа хладилна чанта и др. Доколкото съм информиран, трябва да се сложи някакво реле, което да препраща тока от алтернатора от стартовия акумулатор към този под седалката, когато първия се зареди. Първият ми въпрос е как точно става схемата с втория акумулатор, какво точно е това реле, как се монтира и изобщо как се прави цялата инсталация. Втория ми въпрос е дали някой иматакова реле за продан, защото знам, че не се намират лесно.
- baipetko
- Мнения: 50
- Регистриран на: Съб 15 дек 2007 3:29
- Автомобил: VW T3 1986 1.6D
- Двигател:
- Местоположение: Пазарджик
Re: Реле за втори акумулатор
Оправих го съжалявам
Последна промяна от baipetko на Съб 06 юли 2013 21:04, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 40
- Регистриран на: Съб 20 окт 2012 10:49
- Автомобил: VW T3 Multivan
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Реле за втори акумулатор
Нещо не се вижда какво си пуснал, колега.
-
- Мнения: 200
- Регистриран на: Пет 02 юли 2010 14:33
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Devnq
Re: Реле за втори акумулатор
Здравейте , колега провери ли зад (под ) шофьорската седалка дали нямаш готова инсталация за втори акомолатор? Махни седалката и виж , възможно и да е зад предната пасажерска седалка . Предполагам това е схемата . Ето и един подобен клип. Ако нямаш инсталация търси в гогле надписа Central Electric 1 http://www.a2resource.com/electrical/CE1.html http://www.youtube.com/watch?v=LAFbbgEBlMc
-
- Мнения: 40
- Регистриран на: Съб 20 окт 2012 10:49
- Автомобил: VW T3 Multivan
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Реле за втори акумулатор
Проверявал съм, но пак ще погледна. По спомен мисля, че под шофьорската седалка имам само клеми за акумулатор. Благодаря много за инфото.
- radio182
- Мнения: 159
- Регистриран на: Сря 21 апр 2010 18:28
- Автомобил: VW Transporter 85
- Двигател: 1.9 D
- Местоположение: Добрич
Re: Реле за втори акумулатор
Да разбутам малко темата,
Буса е Т3 с 120 А алтернатор.
Искам да сложа 2ри акумулатор който да се ползва когато съм спрял на пикник.
Целта е като съм на едно място консумирания ток да идва само от втория акумулатор, за да може първия да си запази тока за да мога да запаля.
Идеята е да могат да се зареждат и двата от динамото, алтернатора. За стартиране и в движение да се ползва първия, а втория да е само при изгасен двигател като музиката задължително трябва да работи. Отделно мисля да направя втория акумулатор да се зарежда от соларна система.
Дано да съм обяснил добре че да може някой да ме разбере.
Буса е Т3 с 120 А алтернатор.
Искам да сложа 2ри акумулатор който да се ползва когато съм спрял на пикник.
Целта е като съм на едно място консумирания ток да идва само от втория акумулатор, за да може първия да си запази тока за да мога да запаля.
Идеята е да могат да се зареждат и двата от динамото, алтернатора. За стартиране и в движение да се ползва първия, а втория да е само при изгасен двигател като музиката задължително трябва да работи. Отделно мисля да направя втория акумулатор да се зарежда от соларна система.
Дано да съм обяснил добре че да може някой да ме разбере.
- samo_pechka
- Мнения: 8451
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Реле за втори акумулатор
Мощен диод? Може би няма по-прост вариант....
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Реле за втори акумулатор
Малко инверторно генераторче
Re: Реле за втори акумулатор
Моето решение изглежда така. Фабричния стартов акумулатор е под пасажерската седалка, сервизния, който аз монтирах е под шофьорската. Минусите и на двата за хванати директо за купето. Плюсът на фабричния акумулатор си е нормален. А към сервизния са закачение всичките ми "къмпинг консуматори" - помпа за вода, осветление, гнездо за запалка и т.н. Между двата плюса съм пуснал един як плюсов кабел от Голф, който е прекъснат с "ключ маса" 50А. Когато искам да зареждам сервизния - включвам ключа, когато искам да го черпя, го изключвам. Правил съм си експеримента да паля със сервизния - става (бусът ми е бензинов). Имам и едно три позиционно ключе на което съм вързал радиото и волтметър. На 1 свири от първия акумулатор и виждам волтажа му, на 2 - от втория, а на 0 е изключено за да няма консумация.
Това решение може би е малко по-трудно приложимо за бус, чийчо фабричен акумулатор е при мотора, но идеята с ключ маса да свързваш втория акумулатор според мен е валидна.
Ако не е станало ясно - ще чертая схеми. =)
Това решение може би е малко по-трудно приложимо за бус, чийчо фабричен акумулатор е при мотора, но идеята с ключ маса да свързваш втория акумулатор според мен е валидна.
Ако не е станало ясно - ще чертая схеми. =)
- radio182
- Мнения: 159
- Регистриран на: Сря 21 апр 2010 18:28
- Автомобил: VW Transporter 85
- Двигател: 1.9 D
- Местоположение: Добрич
Re: Реле за втори акумулатор
горе долу и на мен това ми се върти в главицата ама как съм се оплел с тея кабели вече
Re: Реле за втори акумулатор
Разправия си е. Но внимавай много с разните плюсове под напрежение, особено на силовите кабели. Аз съм сложил общ бушон 40А от подгрев на дизел за всички консуматори и отделен бушон на всеки консуматор на едно малко "табълце". Хубаво е всичките кабели да са оригинални немски - голф, друг бус или каквото ти е най-лесно, защото изолацията им е много здрава, а са меки и гъвкави. Другото става на камък за 3 месеца...
- big_lisuger
- Мнения: 36
- Регистриран на: Сря 22 юни 2016 19:27
- Автомобил: VW T3
- Двигател:
- Местоположение: Варна
-
- Мнения: 140
- Регистриран на: Пет 03 юли 2015 23:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Реле за втори акумулатор
Това се прави с VSR -каскадно реле (Voltage Sensing Relay ) или с Шотки.
Лошото е, че ако стартерната батерия внезапно се спомине някъде по джендемите, там си оставаш-нищо, че може да имаш още 5 читави акумулатора в колата...
Къмпингарските системи от висок клас са с контролери. Там вече и фотоволтаици на покрива можеш да качиш...
Лошото е, че ако стартерната батерия внезапно се спомине някъде по джендемите, там си оставаш-нищо, че може да имаш още 5 читави акумулатора в колата...
Къмпингарските системи от висок клас са с контролери. Там вече и фотоволтаици на покрива можеш да качиш...
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта