Смяна на заден мост - от барабани към дискове!?
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- yordannnnnn
- Мнения: 616
- Регистриран на: Пет 25 май 2012 21:42
- Автомобил: Golf 3
- Двигател: ABS 93
- Местоположение: СтараЗагора
Re: Смяна на заден мост - от барабани към дискове!?
благодаря,точно това ми беше въпроса,значи осите с дисковете и спирачни апарати,жила за ръчната,има ли нещо друго
Re: Смяна на заден мост - от барабани към дискове!?
ifch0 написа:x15 написа:Няма ли някакъв стандарт на КАТ или нещо подобно?
То ясно че ще има някакви вариации според колата, гумите и т.н.
но ако една кола спира за 2 метъра примерно, а друга за 200 ...
Има си нормативи.
Цитирам прегледите за техническа изправност на автомобила (ГТП). Доста надолу е, но е описано, как се процедира.
Търси "Определяне на спирачната ефективност".
Общо казано, резултатът е 'общо спирачно усилие (на всички оси)' разделен на 'тегло на автомобила'. Умножава се по 100 и се получава спирачното усилие в проценти. И вече, според превозното средство, трябва да е еди-колко-си.
:) аз от тази формула нищо не вдянах?
Ако някой и разбира може ли да я напише на разбираем език, примерно 1 тон автомобил ... 2 тона и т.н?
Спирачната ефективност представлява отношението на сумата от измерените спирачни сили на всички оси и изпитателното тегло на ППС:
Сума от спирачните сили (N). 100
Z =
-------------------------------------------
= ... %
Изпитателно тегло на ППС (N)
Изпитателното тегло на ППС е теглото на ППС в момента на изпитването. Отчита се автоматично от стенда посредством везна като сума от натоварването на всяка една ос.
Издава се разпечатка с крайна оценка на спирачната ефективност на ППС.
- ifch0
- Мнения: 171
- Регистриран на: Пон 27 авг 2012 13:37
- Автомобил: VW Passat B3
- Двигател: RP - 1991
- Местоположение: София
Re: Смяна на заден мост - от барабани към дискове!?
На земната повърхност (Нютони, ускорения, и т.н. - пиша грубо), 1 кg ~ 9.8 N
Да кажем, че автомобилът е с маса 1 тон => Имаме към 9800 N тегло.
Гледаме в таблицата:
(Нещо не мога да я наглася да се вижда като хората! Та, първа колона - категория.
После, цифричките - ефективност, работна спирачка, паркинг спирачка. Последните две - равномерност на спирачките (към дясното колело) на работната спирачка и на паркинг спирачката)
И ако имаме категория M1, ни трябва минимално спирачно усилие от 50% т.е. 4900 N.
Т.е. сумата от спирачните усилия на всички оси трябва да е равна или над тази стойност.
А това ги определя машинката с валяците. Тя ти и тегли автомобила в момента на качването.
Да кажем, че автомобилът е с маса 1 тон => Имаме към 9800 N тегло.
Гледаме в таблицата:
(Нещо не мога да я наглася да се вижда като хората! Та, първа колона - категория.
После, цифричките - ефективност, работна спирачка, паркинг спирачка. Последните две - равномерност на спирачките (към дясното колело) на работната спирачка и на паркинг спирачката)
Код: Избери всички
Категория превозни средства според Спирачна Равномерност
изискванията за минимална спирачна ефективност на спирачните сили
ефективност работна спирачка работна спирачка
Z> [%] R< [%]
спирачка за спирачка за
паркиране паркиране
Z> [%] Z> [%]
Категория Моторни превозни средства за 50 16 30 30
М2 и М3 превоз на пътници с повече от
осем места за сядане, без 48(1)
мястото на водача
Категория Моторни превозни средства за 43 16 30 30
N2 и N3 превоз на товари с допустима
максимална маса над 3500 кг 45(2)
Категория Ремаркета и полуремаркета с 40 16 30 30
О3 и О4 допустима максимална маса
над 3500 кг 43(3)
Категория Таксиметрови автомобили и 50 16 30 30
М1 линейки
Категория Моторни превозни средства с 45 16 30 30
N1 най-малко четири колела за
превоз на товари с допустима 50(4)
максимална маса до 3500 кг,
без селскостопански трактори
и машини
Категория Моторни превозни средства с 50 16 30 30
М1 най-малко четири колела за
превоз на пътници, с не повече
от осем места за сядане, без
мястото на водача
Състав от пътни превозни - 12 30 30
средства (МПС и ремарке
(полуремарке)
(1) За превозни средства, които не са оборудвани с ABS или които са типово одобрени преди 1.Х.1991 г.
(2) За превозни средства, регистрирани след 1988 г.
(3) За ремаркета и полуремаркета, регистрирани след 1988 г.
(4) За превозни средства, регистрирани след 1988 г.
И ако имаме категория M1, ни трябва минимално спирачно усилие от 50% т.е. 4900 N.
Т.е. сумата от спирачните усилия на всички оси трябва да е равна или над тази стойност.
А това ги определя машинката с валяците. Тя ти и тегли автомобила в момента на качването.
Re: Смяна на заден мост - от барабани към дискове!?
![beer :beer](./images/smilies/beer.gif)
а има ли как да се изчисли това като спирачен път, от 50 до 0, 80 до 0 , 100 до 0?
- push
- Мнения: 780
- Регистриран на: Чет 03 мар 2011 21:42
- Автомобил: mk2
- Двигател: 1.9 TD
- Местоположение: София
Re: Смяна на заден мост - от барабани към дискове!?
x15 написа::beer Браво на Теб!
а има ли как да се изчисли това като спирачен път, от 50 до 0, 80 до 0 , 100 до 0?
и ако си с некви супер галоши + - колко метра ще е спирачния път
![icon_lol :icon_lol](./images/smilies/icon_lol.gif)
- mitko85
- Мнения: 753
- Регистриран на: Сря 16 яну 2008 23:58
- Автомобил: E91
- Двигател: M47
- Местоположение: София
Re: Смяна на заден мост - от барабани към дискове!?
yordannnnnn написа:благодаря,точно това ми беше въпроса,значи осите с дисковете и спирачни апарати,жила за ръчната,има ли нещо друго
Купи си и два нови спирачни маркуча.
- ifch0
- Мнения: 171
- Регистриран на: Пон 27 авг 2012 13:37
- Автомобил: VW Passat B3
- Двигател: RP - 1991
- Местоположение: София
Re: Смяна на заден мост - от барабани към дискове!?
push написа:x15 написа::beer Браво на Теб!
а има ли как да се изчисли това като спирачен път, от 50 до 0, 80 до 0 , 100 до 0?
и ако си с некви супер галоши + - колко метра ще е спирачния път
Донякъде си прав.
Когато автомобилът ни се движи, той има някаква кинетична енергия.
Правилото в природата гласи, че енергията не се губи - тя се трансформира.
При задействане на спирачките, имаме триене м/у диск (барабан) и накладка, при които се отделя топлина.
Тази топлина, която се отделя е тази енергия, която отнемаме от автомобила и го кара да намали скоростта си.
Това, разбира се, го имаме в идеалния случай - когато колелетата продължават да се въртят (макар и забавително).
В реалния случай има неща, които могат да се прецакат - поради голямо спирачно усилие и лошо сцепление на гумите с пътя, те престават да се въртят, а започват да се плъзгат. Пак имаме спиране (отделя се топлинна енергия и мирише на изгорели гуми), но далеч по-зле.
Също, като "запалим" спирачките - пак имаме загуба на сцепление (диск/накладка) и пак влошаваме спирането.
И да си проличи, колко ми е скучно:
Хвърлих се в училище с тия сметки.
В жълтите поленца са стойности, които аз въвеждам.
Сините - изчисления по формулите.
Не претендирам за точност и изчерпателност.
Държа да отбележа, че това са чисти сметки. При идеални условия.
Спирачното усилие прието за 50%, а то варира.
Приема се, че е приложено веднага, а от натискане на педала и добиване на пълния потенциал минава време.
За всеки случай съм добавил и "време за реакция" - ако е започне спирането след съответните секунди.
Логиката която съм следвал може да се види в дясната таблица:
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/1749/029741440.jpg)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/1749/029741441.jpg)
![Изображение](http://media.snimka.bg/s1/1749/029741450.jpg)
Re: Смяна на заден мост - от барабани към дискове!?
![beer :beer](./images/smilies/beer.gif)
Аз като много на "ВИ" с математиката пак не разбрах, примерно при 50км/ч спирачният път в лявата графа ли е (13,89 метъра) или в дясната (19.7 м.)
![redface :redface](./images/smilies/icon_redface.gif)
До колегата push, въпросът е какъв трябва да е спирачният път.
Сега ако караш без гуми, без накладки, без спирачна течност, без сива "течност", по лед, по сипица, офроуд и т.н това вече е една съвсем друга тема!
![Mr Green Fun :Mr Green Fun](./images/smilies/Mr Green Fun.gif)
- ifch0
- Мнения: 171
- Регистриран на: Пон 27 авг 2012 13:37
- Автомобил: VW Passat B3
- Двигател: RP - 1991
- Местоположение: София
Re: Смяна на заден мост - от барабани към дискове!?
Vo e началната скорост. В жълто - в km/h, а в синьо - в m/s.
В лявата колона S-end пътят изминат до спиране (V-end = 0).
В лявата колона S-end пътят изминат до спиране (V-end = 0).
-
- Мнения: 1106
- Регистриран на: Пет 16 мар 2007 12:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Смяна на заден мост - от барабани към дискове!?
Ако правилно си спомням от предавания по телевизията, целта на спирането е максимално кратък спирачен път без провлачване на гумите. Което пак по спомен, ще рече ~50км/ч за <2м., ~100км/ч за <40м.
Re: Смяна на заден мост - от барабани към дискове!?
Ако съм разбрал правилно при реакция от 1 секунда при 50 км/ч изискването на КАТ е да спре за не повече от 33,57 метъра ![rolleyes :rolleyes](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
![rolleyes :rolleyes](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
- ifch0
- Мнения: 171
- Регистриран на: Пон 27 авг 2012 13:37
- Автомобил: VW Passat B3
- Двигател: RP - 1991
- Местоположение: София
Re: Смяна на заден мост - от барабани към дискове!?
Не, не - изискване от КАТ за спирачен път няма.
Там имат изискване да ти работи спирачната система.
Грубо, ако колата ти тежи еди-колко-си, то спирачната система да може да упражнява усилие не по-малко от еди-колко-си.
Толкова.
Там имат изискване да ти работи спирачната система.
Грубо, ако колата ти тежи еди-колко-си, то спирачната система да може да упражнява усилие не по-малко от еди-колко-си.
Толкова.
Re: Смяна на заден мост - от барабани към дискове!?
A има ли как да се разбере какъв е нормалният спирачен път?
Все трябва да има някакви стандарти ако не на КАТ, то поне на автомобилните производители?
Ако едан кола спира от 50 км/ч за 5м а друга за 50м то ще се получи една много интересна гледка ако първият спре внезапно...![stumm :stumm](./images/smilies/stumm.gif)
Все трябва да има някакви стандарти ако не на КАТ, то поне на автомобилните производители?
Ако едан кола спира от 50 км/ч за 5м а друга за 50м то ще се получи една много интересна гледка ако първият спре внезапно...
![stumm :stumm](./images/smilies/stumm.gif)
Re: Смяна на заден мост - от барабани към дискове!?
Ето 2 от резултатите в гугъл:
download/file.php?mode=view&id=240459
download/file.php?mode=view&id=240458
Реални ли са цифрите според вас?
Ако има доброволци да тестват и да пишат![beer :beer](./images/smilies/beer.gif)
download/file.php?mode=view&id=240459
download/file.php?mode=view&id=240458
Реални ли са цифрите според вас?
Ако има доброволци да тестват и да пишат
![beer :beer](./images/smilies/beer.gif)
- lokva
- Мнения: 832
- Регистриран на: Сря 07 яну 2009 20:34
- Автомобил: Passat 3c
- Двигател: CBAB 2008
- Местоположение: Гоце Делчев Hamburg
Re: Смяна на заден мост - от барабани към дискове!?
тук е изписано доста viewtopic.php?f=11&t=88145
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 20 госта