С времето капацитета на акумулатора намалява. Това вероятно е заложено в софтуера на колата и ако акумулатора остарява с по-малка скорост отколкото е записано в софтуера, акумулатора често ще остава недозареден. Нещо подобно се наблюдава и с при зареждане с "умно" зарядно. Често такова "умно" зарядно изключва акумулатора преждевременно и се налага дозареждане с примитивно зарядно. "Умните" коли не са по-умни от "умните" зарядни. Към всичките тези "умнотии" трябва да се добавят и "умните" тестери за акумулатори, от които стърчат твърде тънки жички за да им имам доверие, ама и те са снабдени с магически софтуер.
Крайният резултат е, че все още годен акумулатор лесно може да замине на боклука, заради прекомерна вяра във всемогъщия софтуер.
Аз бих пробвал да излъжа софтуера, шансът за спасяване на акумулатора не е малък, а и ми звучи просто и лесно.
Акумулатори - колко им е животеца?
-
- Мнения: 628
- Регистриран на: Съб 27 окт 2012 20:30
- Автомобил: Polo 9N3 2008 1.4 16V
- Двигател:
- Местоположение: warna
Re: Акумулатори - колко им е животеца?
Умното зарядно изключва зарядката при достигане на заветните около 14,5 волта напрежение на клемите на акумулатора , така че то не изключва преждевременно а точно когато трябва , просто акумулатора е с намален капацитет и съответно по високо вътрешно съпротивление което е предпоставка по бързо да се достигнат тези 14,5 волта и зарядното да изключи.
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Акумулатори - колко им е животеца?
Не знам какъв променлив заряд ви гони, ама акумулатора без значение колко е стар се зарежда по един и същи начин - постоянен ток до достигане на определено напрежение и после постоянно напрежение докато тока падне под определени стойности. Това важи и за оловни, и за литиеви батерии. Не говорим за коли, а принципно за акумулатори. Никъде не се намесва колко стар е акумулатора.
Рядко е да видиш автомобил дето ЕКУто му регулира напрежението на зареждане. Има такива, но са по-скоро екзотики. В масовият случай ЕКУто казва на реле-регулатора да зарежда и толкова. А вече реле-регулатора се грижи единствено да ограничи напрежението до определена граница.
Та не знам от къде ги измислихте тези работи за умния софтуер който следи колко е стар и нов акумулатора и се грижи да го зарежда различно. То няма разлика спрямо стар и нов. Има някакво значение капацитета на акумулатора за максималният заряден ток, но това може да докара проблем ако вместо 100 амперчаса акумулатор сложи 40 амперчаса.
Пример за ЕКУ дето контролира напрежението на заряд е Jeep Grand Cherokee WJ (2.7CRD със сигурност). Има сензор за температура под акумулатора. ЕКУто използва този сензор за да контролира напрежението на зареждане. Повече от това не мисля, че някоя кола с оловен акумулатор прави. Или аз съм яко съм изостанал с познанията в тази сфера, или всичко това за софтуер дето гледат колко е стар акумулатора за да контролират заряда са фантазии.
Рядко е да видиш автомобил дето ЕКУто му регулира напрежението на зареждане. Има такива, но са по-скоро екзотики. В масовият случай ЕКУто казва на реле-регулатора да зарежда и толкова. А вече реле-регулатора се грижи единствено да ограничи напрежението до определена граница.
Та не знам от къде ги измислихте тези работи за умния софтуер който следи колко е стар и нов акумулатора и се грижи да го зарежда различно. То няма разлика спрямо стар и нов. Има някакво значение капацитета на акумулатора за максималният заряден ток, но това може да докара проблем ако вместо 100 амперчаса акумулатор сложи 40 амперчаса.
Пример за ЕКУ дето контролира напрежението на заряд е Jeep Grand Cherokee WJ (2.7CRD със сигурност). Има сензор за температура под акумулатора. ЕКУто използва този сензор за да контролира напрежението на зареждане. Повече от това не мисля, че някоя кола с оловен акумулатор прави. Или аз съм яко съм изостанал с познанията в тази сфера, или всичко това за софтуер дето гледат колко е стар акумулатора за да контролират заряда са фантазии.
- joro_kem
- VW експерт
- Мнения: 3931
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
- Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
- Двигател: AXR DFFA
- Местоположение: Пловдив
Re: Акумулатори - колко им е животеца?
brum написа:Не знам какъв променлив заряд ви гони...
ей на, почети и ще разбереш:
https://autobox.bg/articles/efb-akumulator
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Акумулатори - колко им е животеца?
Звучи логично за start-stop системите. Това са AGM акумулаторите. Специфичното при тях е, че имат ниско вътрешно съпротивление и могат да се зареждат с голям ток. Но не променя факта, че без значение колко е стар се зарежда по един и същи начин. Та силно ме съмнява живота на акумулатора да се следи и да се играе роля в контрола на зареждането му.
- joro_kem
- VW експерт
- Мнения: 3931
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
- Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
- Двигател: AXR DFFA
- Местоположение: Пловдив
Re: Акумулатори - колко им е животеца?
Не знам дали алтернаторът зарежда по различен начин стар или нов AGM акумулатор, но е факт, че след смяна на акумулатор на VAG автомобил, трябва да се "каже" на системата, че е нов. В противен случай новото аку заминава за коша много бързо. Вероятно и при другите марки със старт-стоп система е така.
- ktamen
- Мнения: 6171
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Акумулатори - колко им е животеца?
brum написа:. Но не променя факта, че без значение колко е стар се зарежда по един и същи начин.
Факт е за теб и за мен, ама не и за програмистите, дето го съчиняват магическия софтуер.
Ако няма значение защо изобщо са турили този раздел 61
Vasseto написа:На Б7 му смени номера на акумулатора в раздел 61 (Battery Regulator) с VCDS и ще го познае като нов. Колата сама ще го възтанови.
Не ми се търси отново, но преди около година, като се ограмотявах за кафявата жичка на алтернатора, се оказа, че тя не е само за включено/изключено, но и променя зарядния ток и напрежение в много широки граници според всевъзможни променливи, дето никога няма да ти хрумнат.
- vinixxx
- Мнения: 1813
- Регистриран на: Пет 31 юли 2009 11:52
- Автомобил: Seat Altea
- Двигател: BJB
- Местоположение: Смолян
Re: Акумулатори - колко им е животеца?
https://www.youtube.com/watch?v=cISB8N4 ... eAutoParts
Тоя тип разбира "малко" от Ваг,още на 24 секунда казва,че ако не се кодира новият акумулатор с вагком, МОЖЕ да доведе до презареждане на новият акумулатор и даже повреда на алтернатора.
Тоя тип разбира "малко" от Ваг,още на 24 секунда казва,че ако не се кодира новият акумулатор с вагком, МОЖЕ да доведе до презареждане на новият акумулатор и даже повреда на алтернатора.
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Акумулатори - колко им е животеца?
Всички твърдят, че трябва 70-75Ah за дизел, а на Пасат 6 примерно (CBAB ако има знаение) го дават Battery 330 A (61 Ah).
- hristodj
- Мнения: 717
- Регистриран на: Съб 19 фев 2011 18:24
- Автомобил: golf 3 kombi
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Кърджали
- Контакти:
Re: Акумулатори - колко им е животеца?
Аз където мога да видя го дават 70 най малко.
Re: Акумулатори - колко им е животеца?
Здравейте колеги,
Имам Артеон 2.0 ТСИ 280 к.с 2017 и акумулатора изглежда е за смяна в момента има монтиран VARTA с код 000 915 105 FC 12V, 70AH, 420A DIN 700A EFB+. От предишния собственик знам че е подменян в VW. Сега колата е извън гаранционна и трябва да се сменя и ми предлагат:
https://www.varta-automotive.com/bg-bg/ ... 70-500-076
https://www.varta-automotive.com/bg-bg/ ... 70-901-076
Като параметри мисля да взема AGM но по-прочетох че при смяна на типа EFB-AGM трябва да се прави настройка/обучение с диагностика и другото е че доколкото разбрах AGM акумулаторите ги дават за автомобили с регенеративна спирачна система, а доколкото знам Артеона няма такава та се чудя дали просто за моя конкретен случай да няма особена разлика с EFB алтернативата.
Какво ще ме посъветвате?
Имам Артеон 2.0 ТСИ 280 к.с 2017 и акумулатора изглежда е за смяна в момента има монтиран VARTA с код 000 915 105 FC 12V, 70AH, 420A DIN 700A EFB+. От предишния собственик знам че е подменян в VW. Сега колата е извън гаранционна и трябва да се сменя и ми предлагат:
https://www.varta-automotive.com/bg-bg/ ... 70-500-076
https://www.varta-automotive.com/bg-bg/ ... 70-901-076
Като параметри мисля да взема AGM но по-прочетох че при смяна на типа EFB-AGM трябва да се прави настройка/обучение с диагностика и другото е че доколкото разбрах AGM акумулаторите ги дават за автомобили с регенеративна спирачна система, а доколкото знам Артеона няма такава та се чудя дали просто за моя конкретен случай да няма особена разлика с EFB алтернативата.
Какво ще ме посъветвате?
- fur1ous
- Мнения: 1362
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
- Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
- Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
- Местоположение: София
Re: Акумулатори - колко им е животеца?
Колата от завода би трябвал ода е излезнала с AGM. Ако имаш старт/стоп система 99.9% е излезнала с AGM.
Ако ползваш старт/стоп силно препоръчително е акумулатора да е AGM, обикновенния ще сгъне много бързо с използването на старт/стоп.
AGM и се монтират от както има Start/Stop системи,че и от преди това и не са пряко обвързни с регенеративна спирачна система.
Ако ползваш старт/стоп силно препоръчително е акумулатора да е AGM, обикновенния ще сгъне много бързо с използването на старт/стоп.
AGM и се монтират от както има Start/Stop системи,че и от преди това и не са пряко обвързни с регенеративна спирачна система.
- samo_pechka
- Мнения: 8449
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Акумулатори - колко им е животеца?
Тези със старт/стоп колко време им устискват аку-тата? ЕЖК че след четвъртата година ако все още държал ток , трябвало да съм благодарял . Почна четвъртата година при мен колата , а тя е с първа регистрация 2017 май месец. Преди мен не вярвам да е сменян . Откак е при мен, тая система постоянно я изключвам ( старт-стопа ) . За мен е недомислие , отделно съсипва и други възли.
От време на време въпреки всичко го закачам и на модерно зарядно.
Предполагам това е допринесло за срока на годност, но да не се радвам предварително.
Някой с такива да каже при него колко е издържал.
Колегата Кайзен преди време спомена една марка акумулатори ( за съжаление не се сещам в момента за името им ) , в него момент бях го потърсил из нета, имаше сравнително приемливи предложения ( ценово ) , но и отзивите ( за аку-тата ) из нета положителни.
П.п Тази марка батерии бяха , имат всякакви разбира се, не знам има ли вносител за България https://discoverbattery.com/products/sl ... ixtech-efb
П.п. 2
Нещо , някаква промяна ли има, лицензи , продажби и т.н. тая фирма Микстех не мога да разбера сега кой ги произвежда , с какво качество са вече ....
Съсипаха го тоз свят....
От време на време въпреки всичко го закачам и на модерно зарядно.
Предполагам това е допринесло за срока на годност, но да не се радвам предварително.
Някой с такива да каже при него колко е издържал.
Колегата Кайзен преди време спомена една марка акумулатори ( за съжаление не се сещам в момента за името им ) , в него момент бях го потърсил из нета, имаше сравнително приемливи предложения ( ценово ) , но и отзивите ( за аку-тата ) из нета положителни.
П.п Тази марка батерии бяха , имат всякакви разбира се, не знам има ли вносител за България https://discoverbattery.com/products/sl ... ixtech-efb
П.п. 2
Нещо , някаква промяна ли има, лицензи , продажби и т.н. тая фирма Микстех не мога да разбера сега кой ги произвежда , с какво качество са вече ....
Съсипаха го тоз свят....
Последна промяна от samo_pechka на Вто 10 яну 2023 11:58, променено общо 1 път.
- alpinab
- Мнения: 577
- Регистриран на: Сря 26 юни 2013 20:22
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: CRL
- Местоположение: София
Re: Акумулатори - колко им е животеца?
Оригинална Варта АГМ 60 и нещо АЧ на 2ка ТДИ Б8, точно 7 години и все още е на колата. За момента е ок.
Доказала се марка афтърмаркет е Молл. Заканил съм се след като горния се предаде да сложа такъв. 300 и малко пари излиза.
Доказала се марка афтърмаркет е Молл. Заканил съм се след като горния се предаде да сложа такъв. 300 и малко пари излиза.
- samo_pechka
- Мнения: 8449
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Акумулатори - колко им е животеца?
Молл ( не е АГМ ) си бях взел преди доста години и е все още на кола в семейството ни . Все едно като нов е. Чудесен е , с изключение на малко горчивата цена, но две убаф наедно няма нали....
Много вероятно и аз да се насоча към такъв АГМ, ако избрадяса нещо и на другата ни.
Много вероятно и аз да се насоча към такъв АГМ, ако избрадяса нещо и на другата ни.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 41 госта