2.0 ТДИ шестостен маслена помпа
-
- Мнения: 427
- Регистриран на: Вто 21 окт 2008 21:54
- Автомобил: VW
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: 2.0 ТДИ шестостен маслена помпа
На мен лично ми дойдоха в повечко тия гимнастики при 2.0 tdi. При ауди А3 8p можем ли да наречем двигателите 1.9 tdi безпроблемни, и има ли при тях двигател 2.0 tdi, който не създава проблеми с маслени помпи и рискови глави? Скоро говорих с някакъв джамбазин, превъртя като стана дума за код на двигател и брой клапани, та ми е малко трудно да си представя, че някой продавач ще покаже и кода на главата при bkd. Тегава работа.
Re: 2.0 ТДИ шестостен маслена помпа
Колегата е написал в предното мнение - CBDC 110 коня няма проблем нито с глави, нито с шестограм.
СВАВ 140 коня има шестограм, не пука глави - на 60к не е чак такава голяма драма да се сменя, това не са малко км. СВВВ 170 коня - същото. Доколкото знам съществува вариант за преправяне на въпросната маслена помпа с такава от 1.9 тди и този проблем го махаш доживот.
За ПД моторите най - здрав го водят мисля, че ВМР беше. Има шестограм, но няма проблем с главите. Има много хубава тема която се казва какъв дизелов двигател да изберем или нещо подобно - потърси я, според мен информацията там е много ценна и ще ти отговори на въпросите.
СВАВ 140 коня има шестограм, не пука глави - на 60к не е чак такава голяма драма да се сменя, това не са малко км. СВВВ 170 коня - същото. Доколкото знам съществува вариант за преправяне на въпросната маслена помпа с такава от 1.9 тди и този проблем го махаш доживот.
За ПД моторите най - здрав го водят мисля, че ВМР беше. Има шестограм, но няма проблем с главите. Има много хубава тема която се казва какъв дизелов двигател да изберем или нещо подобно - потърси я, според мен информацията там е много ценна и ще ти отговори на въпросите.
- Tsankovski
- Мнения: 364
- Регистриран на: Пон 25 юли 2016 10:14
- Автомобил: VW Passat B5-5 Variant Тiptronic
- Двигател: AMX 2005 2-8 4motion Exclusive
- Местоположение: Русе
Re: 2.0 ТДИ шестостен маслена помпа
Liminat написа:На мен лично ми дойдоха в повечко тия гимнастики при 2.0 tdi. При ауди А3 8p можем ли да наречем двигателите 1.9 tdi безпроблемни, и има ли при тях двигател 2.0 tdi, който не създава проблеми с маслени помпи и рискови глави? Скоро говорих с някакъв джамбазин, превъртя като стана дума за код на двигател и брой клапани, та ми е малко трудно да си представя, че някой продавач ще покаже и кода на главата при bkd. Тегава работа.
Двигател с код BMM-търсиш за А3-та. Помпи с шестостените, мотор с балансиращи валове и прочие са пълни барутници, стой далеч от тях
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: 2.0 ТДИ шестостен маслена помпа
От 2010г проблема с шестограма е решен, слагат по-дълъг и от по-добър материал, и проблеми с него няма.
Отделно, при помпа-дюза в колите базирани на Голф 5 (Октавия, Леон, А3), също няма проблем, защото няма шестограм и балансиращи валове, а помпата е като на 1,9. Проблем има в Пасат, и в моделите на Ауди(без А3), като при Пасат шестограма се подменя превантивно, достатъчно лесно и евтино(при Ауди мотора е надлъжно, и става сложно).
От 2008г излизат комън рейл моторите, там повечето 2,0 са с балансиращи валове и шестограм, но за определени модели има и без след някои години(Шкода Йети мисля няма шестограм). 1,6 комън рейл, въобще няма такива валове.
Шестограма по същество, отначало още от помпа-дюза е 77мм до към края на 2009г, а после вече 100мм. Междувременно е пуснат шестограм 77мм, с друг партиден номер и от подобрен материал, който замества първоначалния калпав за колите до 2010г. На практика в днешно време се продава като резервна част само подобрения 77мм и напълно новия 100мм(той не пасва на мястото на по-късия). С последния се счита, че проблема е окончателно решен. А и повечето хора, решили да сменят на такива мотори за всеки случай, също казват, че не се забелязва съществено износване дори на доста голям пробег.
...
Отделно, както се спомена, някои мотори са въобще без този възел
Отделно, при помпа-дюза в колите базирани на Голф 5 (Октавия, Леон, А3), също няма проблем, защото няма шестограм и балансиращи валове, а помпата е като на 1,9. Проблем има в Пасат, и в моделите на Ауди(без А3), като при Пасат шестограма се подменя превантивно, достатъчно лесно и евтино(при Ауди мотора е надлъжно, и става сложно).
От 2008г излизат комън рейл моторите, там повечето 2,0 са с балансиращи валове и шестограм, но за определени модели има и без след някои години(Шкода Йети мисля няма шестограм). 1,6 комън рейл, въобще няма такива валове.
Шестограма по същество, отначало още от помпа-дюза е 77мм до към края на 2009г, а после вече 100мм. Междувременно е пуснат шестограм 77мм, с друг партиден номер и от подобрен материал, който замества първоначалния калпав за колите до 2010г. На практика в днешно време се продава като резервна част само подобрения 77мм и напълно новия 100мм(той не пасва на мястото на по-късия). С последния се счита, че проблема е окончателно решен. А и повечето хора, решили да сменят на такива мотори за всеки случай, също казват, че не се забелязва съществено износване дори на доста голям пробег.
...
Отделно, както се спомена, някои мотори са въобще без този възел
-
- Мнения: 427
- Регистриран на: Вто 21 окт 2008 21:54
- Автомобил: VW
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: 2.0 ТДИ шестостен маслена помпа
Благодаря за отделеното време, колеги.
Re: 2.0 ТДИ шестостен маслена помпа
Здравейте колеги и аз имам износено легло на балансиращия вал ( BKP ,2006г на 280 000км ) .Махнал съм маслената помпа и зацепвам новия шестограм 77мм в балансиращия вал и има осезаем луфт .Ако сваля касетата ,демонтирам вала и стругар направи втулка във балансиращия вал няма ли да свърши работа ? Видях и линка на Проспийд ,които преправят вала и леглото става шлицово ,съответно и шестограма се преправя ,само не ми става ясно дали в цената влиза и като цяло ревизия на касетата (ако има износени черупкови лагери ) . Също така някой знае ли реда и въртящия момент на болтовете ,с които се сглобява касетата и на болтовете ,с които се монтира касетата към блока ? Благодаря предварително !
- el_badaj0
- Мнения: 7
- Регистриран на: Чет 04 яну 2024 10:00
- Автомобил: VW Passat 20 TDI - 170 hp
- Двигател: Motor BMR - 2007 г
Re: 2.0 ТДИ шестостен маслена помпа
Здравейте колеги,
Много лошо за тези които притежаваме този "здрав двигател", и аз трябва да дам крачката за смяна на шестограма, тъй като моя 2.0 tdi Bmr (170 hp) e на 240К км. и изобщо не е сменена тази част, но не знам дали ще е по осъществимо предложеното от проспид.
И ако реша за сега само смяната на шестостена само със отваряне на картера достига ли се до този шестостен, защото е така попитах един механик и ми отговори че трябвало да се сваля и ангернажния ремък ??? Това ми се чу много странно....
Много лошо за тези които притежаваме този "здрав двигател", и аз трябва да дам крачката за смяна на шестограма, тъй като моя 2.0 tdi Bmr (170 hp) e на 240К км. и изобщо не е сменена тази част, но не знам дали ще е по осъществимо предложеното от проспид.
И ако реша за сега само смяната на шестостена само със отваряне на картера достига ли се до този шестостен, защото е така попитах един механик и ми отговори че трябвало да се сваля и ангернажния ремък ??? Това ми се чу много странно....
-
- Мнения: 178
- Регистриран на: Чет 26 яну 2006 18:24
- Автомобил: VW MK4
- Двигател: ATD PD TDI
- Местоположение: Русе
Re: 2.0 ТДИ шестостен маслена помпа
cecoa1 написа:От 2010г проблема с шестограма е решен, слагат по-дълъг и от по-добър материал, и проблеми с него няма.
Отделно, при помпа-дюза в колите базирани на Голф 5 (Октавия, Леон, А3), също няма проблем, защото няма шестограм и балансиращи валове, а помпата е като на 1,9. Проблем има в Пасат, и в моделите на Ауди(без А3), като при Пасат шестограма се подменя превантивно, достатъчно лесно и евтино(при Ауди мотора е надлъжно, и става сложно .........
Колега , виждам , че си доста наясно с моделите , които имат проблем с шестограма . Имам конкретен въпрос .
Ауди А3 , 2006 г , код на мотора BKD , това е помпа дюза 2.0 TDI с 16 клапана .
Има ли шестограм , понеже горе си изключил моделите базирани на Голф 5 .
Re: 2.0 ТДИ шестостен маслена помпа
Здравейте!
Интересувам се дали Vw Golf 5 /2005г./, 2.0 TDI, 140, с код на мотора BKD, има шестограм?
Интересувам се дали Vw Golf 5 /2005г./, 2.0 TDI, 140, с код на мотора BKD, има шестограм?
Re: 2.0 ТДИ шестостен маслена помпа
При голф и подобните ( Леон , Октавия , и т.н. ) двигателите помпа-дюза НЯМАТ шестограм , защото нямат балансиращи валове !
Това трябва да се закачи най-отгоре на темата и да бъде в червено
Това трябва да се закачи най-отгоре на темата и да бъде в червено
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 50 госта