Ремонт на задни дискови спирачки
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
-
- Мнения: 318
- Регистриран на: Вто 27 окт 2009 21:41
- Автомобил: VW T4 1996
- Двигател: AET
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Ремонт на задни дискови спирачки
Здравейте колеги. Преди време попаднах на съфорумник който имаше проблем със ръчната спирачка (дискови апарати) . Когато на мен ми се случи съвпадение по свободно време и желание за работа заснех "виновника" и начина на работа при задържали дискове от системата и елементи на ръчната спирачка. Работата не е нито много сложна, нито трудоемка. Изпълнено е в полеви условия (на село). Необходими специфични инструменти : ъглошлаиф със телена четка; дрелка(или винтовер) шкурка (300/500); зегер клещи ; грес; спрей с боя; менгеме; клещи трета ръка; легенче;помошник; бира; желание за работа :)
!!!!! Желателно е преди да пристъпите към това упражнение да имате 1. ремонтен комплект (гумички ;семерини; О пръстени) 2. спирачно масло (от вида който с който е зареден автомобила ви)!!!
След демонтаж на колело се демонтирт накладките;"лашка се " отхлабва се спирачният маркуч към спирачен апарат за да сме сигурни че юе се развърти без да си чупим пръстите, лекичко го притягаме; поставя се легенчето под апарата и се натискат спирачките докато вътрешният цилиндър испадне в легена (тези който разполагат с компресор могат да извадят цилиндъра и със въздух, без да губят 100 грама спирачна течност);слагат се клещи трета ръка на маркучлето за да предотвратят разливане на масло от спирачната система на автомобила. Сваля се целият спирачен механизъм и се пристъпва към цапане :))
Слага се парцал във апарата и се започва борба с ръждата ; демонтаж на рамото на въжето на ръчната спирачка; сваляне на зегер пръстена фиксиращ вътрешната част на спирачният механизъм; нежно избиване на карантиите ; продължаване на борбата с ръждата:(
Следващите 2 снимки са причината за задържане (или невъзвръщане) на спирачният апарат след отпускане на ръчната, което довежда до ускорено износване на задни накладки (ако не и по лошо)
Това е снимка на причинителят на главоболията. Износването на семерината довежда до проникване на влага и "гнъс" между оста и корпуса . От там образувалата се ръжда много ефективно способства за задържане на обратният ход на спирачната система :(
След демонтажа на елементите се "натиква" вътрешната част на спирачният механизъм във дрелка или винтовер и заръждавялата ос се запознава със шкурката до приемлив вид.
!!!!! Желателно е преди да пристъпите към това упражнение да имате 1. ремонтен комплект (гумички ;семерини; О пръстени) 2. спирачно масло (от вида който с който е зареден автомобила ви)!!!
След демонтаж на колело се демонтирт накладките;"лашка се " отхлабва се спирачният маркуч към спирачен апарат за да сме сигурни че юе се развърти без да си чупим пръстите, лекичко го притягаме; поставя се легенчето под апарата и се натискат спирачките докато вътрешният цилиндър испадне в легена (тези който разполагат с компресор могат да извадят цилиндъра и със въздух, без да губят 100 грама спирачна течност);слагат се клещи трета ръка на маркучлето за да предотвратят разливане на масло от спирачната система на автомобила. Сваля се целият спирачен механизъм и се пристъпва към цапане :))
Слага се парцал във апарата и се започва борба с ръждата ; демонтаж на рамото на въжето на ръчната спирачка; сваляне на зегер пръстена фиксиращ вътрешната част на спирачният механизъм; нежно избиване на карантиите ; продължаване на борбата с ръждата:(
Следващите 2 снимки са причината за задържане (или невъзвръщане) на спирачният апарат след отпускане на ръчната, което довежда до ускорено износване на задни накладки (ако не и по лошо)
Това е снимка на причинителят на главоболията. Износването на семерината довежда до проникване на влага и "гнъс" между оста и корпуса . От там образувалата се ръжда много ефективно способства за задържане на обратният ход на спирачната система :(
След демонтажа на елементите се "натиква" вътрешната част на спирачният механизъм във дрелка или винтовер и заръждавялата ос се запознава със шкурката до приемлив вид.
-
- Мнения: 318
- Регистриран на: Вто 27 окт 2009 21:41
- Автомобил: VW T4 1996
- Двигател: AET
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Ремонт на задни дискови спирачки
Подготовка за боядисване
Набива се семерината ; слага се О пръстена на оста на вътрешен механизъм; пъни се обилно със грес между семерина и корпус на спирачен апарат;полага се вътрешната част на спирачният апарат ( !!! внимава се чопа на спирачният апарат да съвпадне със отвора на корпуса!!!) ;подменя се квадратният О пръстен на буталото; нахулва се противопраховият маншон на буталото; намаслява се вътрешната повърхност на спирачният апарат; монтира се буталото към спирачният апарат !!! монтира се със натискане и завъртане по посока спираловидният шлиц на вътрешният механизъм !!! ; след като буталото опре до крайна позиция се нахулва противопраховият маншон в леглото на апарата; монтира се носача на апарата към главината (предварително сме почистили и смазали водещите елементи на носача, и сме сменили противопраховите им маншони; слага се нова медна дифтунка на маркуча внимателно се завива апарата към маркуча на спирачната система;присъединяваме жилото на дъчната спирачка; монтира се апарата към водещите елементи на носача; освобождават се клещите "трета ръка" поставят се накладките (желателно е да са нови) проверява се и дозатяга маркуча мъм спирачен апарат; отвива се обезвъздушителният болт на апарата; чакаме да прокапе спирачна течност и леко го притягаме (това осначава че апарата се е напълнил със спирачна течност но НЕ Е ОБЕЗВЪЗДУШЕН напълно ; монтираме гумата и обезвъздушаваме, Проверяваме действоето на ръчната спирачка , особенно внимаваме след освобождаване то и рамото към механизма да се възвърне във крайно положение. Ако не се възвърне в крайно горно положение развиваме гайката на рамото и го напасваме по шлиците в йеланата позиция; завиваме гайката и поверяваме отново . И проверяваме отново всички болтове гайки и други дивотии дали са си на мястото и дали са добре напаснати и затегнати . Със спирачките е необходим много сериозен и внимателен подход иначе
крайният резултат е добре работеши спирачки , по малко износване на задните накладки и дискове , и не на последно място добре изглеждащи спирачни апарати , задоволително защитени от ръжда :)))
Не претендирам за пълно и подробно описани на процеса, затова моля колегите който ще се занимават със това упражнение да внимават и препроверяват всичко.
Набива се семерината ; слага се О пръстена на оста на вътрешен механизъм; пъни се обилно със грес между семерина и корпус на спирачен апарат;полага се вътрешната част на спирачният апарат ( !!! внимава се чопа на спирачният апарат да съвпадне със отвора на корпуса!!!) ;подменя се квадратният О пръстен на буталото; нахулва се противопраховият маншон на буталото; намаслява се вътрешната повърхност на спирачният апарат; монтира се буталото към спирачният апарат !!! монтира се със натискане и завъртане по посока спираловидният шлиц на вътрешният механизъм !!! ; след като буталото опре до крайна позиция се нахулва противопраховият маншон в леглото на апарата; монтира се носача на апарата към главината (предварително сме почистили и смазали водещите елементи на носача, и сме сменили противопраховите им маншони; слага се нова медна дифтунка на маркуча внимателно се завива апарата към маркуча на спирачната система;присъединяваме жилото на дъчната спирачка; монтира се апарата към водещите елементи на носача; освобождават се клещите "трета ръка" поставят се накладките (желателно е да са нови) проверява се и дозатяга маркуча мъм спирачен апарат; отвива се обезвъздушителният болт на апарата; чакаме да прокапе спирачна течност и леко го притягаме (това осначава че апарата се е напълнил със спирачна течност но НЕ Е ОБЕЗВЪЗДУШЕН напълно ; монтираме гумата и обезвъздушаваме, Проверяваме действоето на ръчната спирачка , особенно внимаваме след освобождаване то и рамото към механизма да се възвърне във крайно положение. Ако не се възвърне в крайно горно положение развиваме гайката на рамото и го напасваме по шлиците в йеланата позиция; завиваме гайката и поверяваме отново . И проверяваме отново всички болтове гайки и други дивотии дали са си на мястото и дали са добре напаснати и затегнати . Със спирачките е необходим много сериозен и внимателен подход иначе
крайният резултат е добре работеши спирачки , по малко износване на задните накладки и дискове , и не на последно място добре изглеждащи спирачни апарати , задоволително защитени от ръжда :)))
Не претендирам за пълно и подробно описани на процеса, затова моля колегите който ще се занимават със това упражнение да внимават и препроверяват всичко.
-
- Мнения: 318
- Регистриран на: Вто 27 окт 2009 21:41
- Автомобил: VW T4 1996
- Двигател: AET
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Ремонт на задни дискови спирачки
Бладоря за благата приказка :) Но търпя критика поради факта че не всичко е заснето и описано по хронологичен ред - бях сам и нямаше кой да снима докато чопля буса :(
- samo_pechka
- Мнения: 8451
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Ремонт на задни дискови спирачки
Така е. И аз съм на тази тема. При мен протече заден, но от остичката за лоста на ръчната. Хем редовна смяна на течност ( всеки 3 години я правя ) . От странно место прокапа , ще се прави. Интересуват ме какви греси се ползват за всеки елемент? Водач , досега съм ползвал техн.вазелин, но може да не е правилно? Екц. механизъм ръчна? За буталцето , я знам. За Ате има една подходяща и такава съм ползвал.
- stefan4o
- Мнения: 19164
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Ремонт на задни дискови спирачки
Моят единият апарат текна след 3г. точно от същото място. Оказа се, че не съм закопчал добре зегерката на механизма на ръчната. Или се е откопчала по някакъв начин.
Относно смазките - за буталото и вътре в апарата (резбата на буталото) слагам на АТЕ, която е за спирачни цилиндри ( има друга, пак на АТЕ, но тя не е за там). Самото бутало го обмазвам пак с нея. А водачите си ги смазвам с медна грес. Веднъж ползвах силиконова, но не ми хареса как се движат. Извадих ги, почистих ги и с медна.
Относно смазките - за буталото и вътре в апарата (резбата на буталото) слагам на АТЕ, която е за спирачни цилиндри ( има друга, пак на АТЕ, но тя не е за там). Самото бутало го обмазвам пак с нея. А водачите си ги смазвам с медна грес. Веднъж ползвах силиконова, но не ми хареса как се движат. Извадих ги, почистих ги и с медна.
- ZEDYCUS
- Мнения: 334
- Регистриран на: Нед 03 сеп 2006 21:46
- Автомобил: VW Sharan 1_9 TDI
- Двигател: AUY 2001
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Re: Ремонт на задни дискови спирачки
Водачите трябва с керамична грес, а не медна, един път направих такава грешка и почнаха да задържат и да загрява колелото. Медна само на местата където се движат накладките и опира цилиндъра да не скърца. След поставянето на правилната грес, има и малки разфасовки по 10 гр, всичко се оправи.
- stefan4o
- Мнения: 19164
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Ремонт на задни дискови спирачки
Не зная къде е проблемът с медната? Дават й до 270 градуса ли бяха, ако се не бъркам
- samo_pechka
- Мнения: 8451
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Ремонт на задни дискови спирачки
Проблема е, че има свойството да раздува гумата , където успее да допре/проникне в гумени части де . Кабардисва и заклинва . Отделно и прахозащитните маншончета на водачите от раздуване излизат/ изгниват , почва мръсотия и...т.н.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7680
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Ремонт на задни дискови спирачки
Преди година и половина при смяна на дискове и накладки ползвах това за водачите и за повърхностите на накладките към супортите.
Никакъв проблем с раздуване на гума, или затягане, или шумове от спирачките и т.н. С тая грес смазах водачите (на предните апарати са гумени втулки и преди да ги намажа при спиране тресеше ужасно)
Никакъв проблем с раздуване на гума, или затягане, или шумове от спирачките и т.н. С тая грес смазах водачите (на предните апарати са гумени втулки и преди да ги намажа при спиране тресеше ужасно)
- stefan4o
- Мнения: 19164
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Ремонт на задни дискови спирачки
Гопе, това е керамична грес, нали?
- samo_pechka
- Мнения: 8451
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Ремонт на задни дискови спирачки
Не се бях сетил за водачи . Имам я. Мерси Жоре.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11928
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Ремонт на задни дискови спирачки
samo_pechka написа:Проблема е, че има свойството да раздува гумата , където успее да допре/проникне в гумени части де . Кабардисва и заклинва . Отделно и прахозащитните маншончета на водачите от раздуване излизат/ изгниват , почва мръсотия и...т.н.
Точно това е
- stefan4o
- Мнения: 19164
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Ремонт на задни дискови спирачки
Мерси за информацията.При моите Ате54-ки така или иначе водачите контактуват желязо в желязо, има само прахозащитен маншон от гума. Но тези дни ще си закупя такава грес.
- samo_pechka
- Мнения: 8451
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Ремонт на задни дискови спирачки
Така, по моя проблем, с ремонтния комплекс не се получи. На Аутофрен е , добър, нямам забележки там. Имам мех.повреда в самия апарат и не ми се занимава .
Втора употреба други... не намерих такива да ми допаднат , че и едни кинти се търсят....
Взех един нов на ТРВ, интересното е, че вътре се оказа лукас и един надпис изтъркан , точно надписа със фв/ауди символа . Оригинален? Не знам, може би. Утре го слагам + новите предни накладки на Ате , че "старите" на Текстар съвсем наскоро сменени , едно стъргане, едни звуци, шубе да те хване. Жалко за приличната на времето фирма...
Втора употреба други... не намерих такива да ми допаднат , че и едни кинти се търсят....
Взех един нов на ТРВ, интересното е, че вътре се оказа лукас и един надпис изтъркан , точно надписа със фв/ауди символа . Оригинален? Не знам, може би. Утре го слагам + новите предни накладки на Ате , че "старите" на Текстар съвсем наскоро сменени , едно стъргане, едни звуци, шубе да те хване. Жалко за приличната на времето фирма...
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 13 госта