Камера за задно виждане.
-
- Мнения: 252
- Регистриран на: Пон 19 май 2008 8:49
- Автомобил: Skoda Octavia III и Seat Leon 1P
- Двигател: CLHA 2014 и CAX 2012
- Местоположение: София
Re: Камера за задно виждане.
Това е схемата за свързване, за да няма смущения камерата. Най-често смущения има при дизеловите мотори. Аз взимам плюс от плафона за осветлението в багажника (там е с постоянен плюс) и чиста маса от купето. Премахват се всички смущения и работи отлично.
- ceci4
- Мнения: 885
- Регистриран на: Сря 25 май 2005 20:09
- Автомобил: VW Golf V TDI 16V
- Двигател: BKD 2004
- Местоположение: Плевен
Re: Камера за задно виждане.
Аз също преди да си захраня камерата през реле имах сериозни смущения. Понеже имам усилвател в багажника, който е захранен директно от акумулатора, ползвах неговите + и -. Релето се управлява от светлината за заден ход.
- DJJoe
- Мнения: 10
- Регистриран на: Сря 11 май 2011 17:34
- Автомобил: Passat
- Двигател: 2018
- Местоположение: Bremelau
Re: Камера за задно виждане.
SaShOGiBi
Извинявай за мнооооооооого закъснелия отговор!
Решение има и се оказа много просто - трябват ти само кондензатор и диод.
Причината за проблема - VW ползват пулсово захранване към светлините и по този начин проверяват дали крушките са здрави или изгорели (поне така ми обясниха разбирачите).
Аз следвах тази инструкция и всичко сработи.
https://car-solutions.com/en/articles-a ... power.html
Имай в предвид, че за някои камери може да се наложи използването на два кондензатора вместо един!
Успех!
Извинявай за мнооооооооого закъснелия отговор!
Решение има и се оказа много просто - трябват ти само кондензатор и диод.
Причината за проблема - VW ползват пулсово захранване към светлините и по този начин проверяват дали крушките са здрави или изгорели (поне така ми обясниха разбирачите).
Аз следвах тази инструкция и всичко сработи.
https://car-solutions.com/en/articles-a ... power.html
Имай в предвид, че за някои камери може да се наложи използването на два кондензатора вместо един!
Успех!
Re: Камера за задно виждане.
JORDITO написа:Това е схемата за свързване, за да няма смущения камерата. Най-често смущения има при дизеловите мотори. Аз взимам плюс от плафона за осветлението в багажника (там е с постоянен плюс) и чиста маса от купето. Премахват се всички смущения и работи отлично.
При мен ще стане ли тази схема , или да търся друга ?
-
- Мнения: 252
- Регистриран на: Пон 19 май 2008 8:49
- Автомобил: Skoda Octavia III и Seat Leon 1P
- Двигател: CLHA 2014 и CAX 2012
- Местоположение: София
Re: Камера за задно виждане.
Ще стане :)
- alexander.georgiev4
- Мнения: 32
- Регистриран на: Пон 20 авг 2018 15:25
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: 2 TDI 140 hp DSG
Re: Камера за задно виждане.
Колеги здравейте,
гледам схемата и се чудя защо е цялата тази галимация,
попрочетох за монтиране на камери и много хора пишат, че страдат от по високо напрежение което отива към камерата по време на работа на мотора,
когато автомобила е на контакт 12V когато се запали отива над 13,5 до 14,0 и камерата гасне.
Има писано, че хората монтират близо преди камерата кондензатор с диод,
като кондензатора е с номер MF1000/25V а диода 1n4007.
Питането ми е следното, ако взема ток от акумулатора както е показано и с реле активираме камерата (спрямо задната светлина)
То тогава към камерата при работещ двигател ще стигат отново 14V.
Ще бъде ли необходим кондензатор с диод? Четох някъде че при pasat 6 има някво импулсно захранване с цел следене за изгорели крушки.
Кой точно метод ще бъде най-добър. Ще ходя при човек да ми го измонтира защото не съм много в час,
но все пак ми се ще да сме подготвени поне с резервни части за монтажа, не ми се ще на разглобена кола да търся диод в неделя.
гледам схемата и се чудя защо е цялата тази галимация,
попрочетох за монтиране на камери и много хора пишат, че страдат от по високо напрежение което отива към камерата по време на работа на мотора,
когато автомобила е на контакт 12V когато се запали отива над 13,5 до 14,0 и камерата гасне.
Има писано, че хората монтират близо преди камерата кондензатор с диод,
като кондензатора е с номер MF1000/25V а диода 1n4007.
Питането ми е следното, ако взема ток от акумулатора както е показано и с реле активираме камерата (спрямо задната светлина)
То тогава към камерата при работещ двигател ще стигат отново 14V.
Ще бъде ли необходим кондензатор с диод? Четох някъде че при pasat 6 има някво импулсно захранване с цел следене за изгорели крушки.
Кой точно метод ще бъде най-добър. Ще ходя при човек да ми го измонтира защото не съм много в час,
но все пак ми се ще да сме подготвени поне с резервни части за монтажа, не ми се ще на разглобена кола да търся диод в неделя.
- alexander.georgiev4
- Мнения: 32
- Регистриран на: Пон 20 авг 2018 15:25
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: 2 TDI 140 hp DSG
Re: Камера за задно виждане.
Гатово.
Монтирах камерата за задното, като взех + от навигацията, има си кабел за целта и не сме ползвали никакви кондензатори и диоди.
Въпреки това, аз съм подготвен с кондензатор и диод който е готов и вързан в случай на проблем ще го сложа и него.
За сега работи много добре, доволен съм.
Монтирах камерата за задното, като взех + от навигацията, има си кабел за целта и не сме ползвали никакви кондензатори и диоди.
Въпреки това, аз съм подготвен с кондензатор и диод който е готов и вързан в случай на проблем ще го сложа и него.
За сега работи много добре, доволен съм.
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: Пет 15 дек 2023 15:48
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Камера за задно виждане.
Здравей те може ли да се монтира камера за заден ход към оригинална навигация. Благодаря
-
- Мнения: 171
- Регистриран на: Нед 28 сеп 2014 18:58
- Автомобил: VW Passat B4
- Двигател: 1.9 TDI AFN
- Местоположение: София
Re: Камера за задно виждане.
Оригиналната навигация на кое?IvanIvanov760319 написа:Здравей те може ли да се монтира камера за заден ход към оригинална навигация. Благодаря
- Asko VW
- Мнения: 818
- Регистриран на: Вто 29 ное 2011 14:04
- Автомобил: VW Passat-B6 Variant
- Двигател: 2-0 TDI BMP 2006
- Местоположение: Sofia
Re: Камера за задно виждане.
Здравейте колеги, ето че и на мен ми се налага да ползвам темата. Става въпрос за колата от подписа. Ситуацията е следната:
Закупих автомобила с монтирана мултимедия Pioneer AVIC-F940BT и остатък от камера монтирана на мястото на левия плафон за осветяване на номера (плафона с крушката си беше там, но самата камера която е част от него беше откъртена). Съответно закупих същият тип камера, CCD - с резолюция 928х510 според документа за покупка, 520tv линии според листчето в кутията (не знам как се отнасят тези неща едно към друго), монтирах я и всичко беше ОК. За жалост по-миналата година се наложи да сменям петата врата (на багажника). Разбрах се с един сервиз да ми намерят не оборудван капак, втора употреба, и да ми го монтират, като прехвърлят моето оборудване, защото знаех, че си работи, а при оборудван капак втора употреба не знаеш кое ще работи, кое не. Скоро се обадиха, че са намерили капак и да карам колата. Преди да им закарам колата демонтирах камерата и десния плафон за осветление на номера, за да не стане нещо при прехвърлянето. Когато отидох да взема колата ми обясниха, че новия капак е пристигнал оборудван и са разменили единствено стъклото, механизма на чистачката и бравата, но са запазили плафоните за номера, кората (по моята имаше повреди) и дръжката за отваряне защото си има камера, която са свързали, като тези неща ми идват бонус, не оскъпяват обявената ми цена за не оборудван капак, което съответно за мен беше ОК. Макар тази камера да беше с по-ниска резолюция от старата, не ми се занимаваше да отварям и монтирам старата и си карах с нея. За съжаление септември (23 г.) камерата започна да не се се включва от време на време, а ноември отказа напълно ( с 2-3 единични включвания, но реално нямах камера). Съответно свалих кората, откачих кабелите на камерата от тези които идват от мултимедията (обръщам внимание, че и видео и захранващия кабел идват директно от мултимедията), свързах старата камера и тя си сработи. Явно проблема беше в камерата (тази на дръжката за отваряне). Логично реших да си монтирам обратно старата камера. За мое огромно учудване обаче се оказа, че това не може да стане. На стария капак, плафоните за осветление на номера се монтират чрез винтове, а захранването за крушките идва от пластини които контактуват директно с корпуса на капака. На новия капак отворите за плафоните са по-широки, от страни няма отвори за винтове, самите плафони се захващат чрез защракване, а захранването за крушките става с кабел със специфична букса. Съответно плафона с крушката и камерата, не може да се монтира (поне не без пробиване на капака), а и не може да се захрани крушката.
Предвид горното реших просто да си купя нова камера от този тип, който е на дръжката за отваряне (като дефектиралата).
Поръчах такава, само че HD 720, дойде новата дръжка с камера, монтирах я и .... тя не тръгна .
Докато се чешех по главата и гледах кабелите забелязах, че към тях има монтирана някаква допълнителна джаджавка, която на стария капак я нямаше. Жълто кубче с обозначение SUN HOLD RAS-1215. Въпросното нещо от една страна беше вързано към кабели идващи от светлината за заден ход, от другата към такива от задната чистачка и от трета към червеното, допълнително кабелче което стърчи от буксата на кабела за видеосигнал идващ от мултимедията. След бърза проверка в гугъл установих, че това е някакво електрическо реле. Не разбрах за какво служи, но по пътя на логиката заключих, че вероятно в него е проблема този тип камера да не работи (а другата да). Намерих и купих ново такова (1,60 кв. ), снимах как е свързано старото, разпоих го и по снимката запоих новото и ... ПАК ЯДЕЦ .
Почвам да се изчерпвам от към идеи. Виждам следните варианти:
1. Новата камера да е фабрично дефектна - все пак е китайски ефтинджос;
2. Мултимедията да не може да чете видео сигнал с рез. 720Р. Прегледах техническото ръководство, според него медията чете видеофайлове от CD/DVD с резолюция 720х576, от USB и SD карта с резолюция до 640х480, но не пише от камера с каква резолюция чете, а и не знам имали някаква връзка между тези неща.
3. Проблема да е в типа на сигнала - Камерата, освен стандартното зелено кабелче, с прекъсването на което се махат генерираните от нея паркинг линии и ма и второ такова, но бяло. Според листовката същото служи за смяна на типа на сигнала CVBS/AHD. След бърза справка в гугъл установих, че това са стандарти за пренос на HD видеосигнал като първия е стария за аналогови неща, а втория е нов и е за цифрови и може да се чете само от устройства които го поддържат.
Логично реших, че може би проблема идва от това, че камерата подава AHD сигнал, а мултимедията е стара и не може да го чете и й трябва CVBS, ако и него го чете де. Хрумна ми да срежа белия кабел за да обърна сигнала, обаче и тук проблем, в листовката която е в кутията има модел обозначен като FA, на който, при прерязване на белия кабел сигнала става от CVBS на AHD, същевременно на самата кутия модела на камерата е означен като AF903 и пише, че при прерязване на кабела сигнала се променя от AHD на CVBS.
А СА ДЕ, кое е вярното, може ли проблема да е другаде, а не в типа сигнал и като резна кабела само да усложня нещата.
Моля за мнения, съвети, а може и съвет за подходящ сервиз в София (в който няма да ми отрежат главата).
Извинявам се за дългия пост, но исках да дам цялата налична информация за да избегнем излишно лутане, питане отговаряне и т.н.
Закупих автомобила с монтирана мултимедия Pioneer AVIC-F940BT и остатък от камера монтирана на мястото на левия плафон за осветяване на номера (плафона с крушката си беше там, но самата камера която е част от него беше откъртена). Съответно закупих същият тип камера, CCD - с резолюция 928х510 според документа за покупка, 520tv линии според листчето в кутията (не знам как се отнасят тези неща едно към друго), монтирах я и всичко беше ОК. За жалост по-миналата година се наложи да сменям петата врата (на багажника). Разбрах се с един сервиз да ми намерят не оборудван капак, втора употреба, и да ми го монтират, като прехвърлят моето оборудване, защото знаех, че си работи, а при оборудван капак втора употреба не знаеш кое ще работи, кое не. Скоро се обадиха, че са намерили капак и да карам колата. Преди да им закарам колата демонтирах камерата и десния плафон за осветление на номера, за да не стане нещо при прехвърлянето. Когато отидох да взема колата ми обясниха, че новия капак е пристигнал оборудван и са разменили единствено стъклото, механизма на чистачката и бравата, но са запазили плафоните за номера, кората (по моята имаше повреди) и дръжката за отваряне защото си има камера, която са свързали, като тези неща ми идват бонус, не оскъпяват обявената ми цена за не оборудван капак, което съответно за мен беше ОК. Макар тази камера да беше с по-ниска резолюция от старата, не ми се занимаваше да отварям и монтирам старата и си карах с нея. За съжаление септември (23 г.) камерата започна да не се се включва от време на време, а ноември отказа напълно ( с 2-3 единични включвания, но реално нямах камера). Съответно свалих кората, откачих кабелите на камерата от тези които идват от мултимедията (обръщам внимание, че и видео и захранващия кабел идват директно от мултимедията), свързах старата камера и тя си сработи. Явно проблема беше в камерата (тази на дръжката за отваряне). Логично реших да си монтирам обратно старата камера. За мое огромно учудване обаче се оказа, че това не може да стане. На стария капак, плафоните за осветление на номера се монтират чрез винтове, а захранването за крушките идва от пластини които контактуват директно с корпуса на капака. На новия капак отворите за плафоните са по-широки, от страни няма отвори за винтове, самите плафони се захващат чрез защракване, а захранването за крушките става с кабел със специфична букса. Съответно плафона с крушката и камерата, не може да се монтира (поне не без пробиване на капака), а и не може да се захрани крушката.
Предвид горното реших просто да си купя нова камера от този тип, който е на дръжката за отваряне (като дефектиралата).
Поръчах такава, само че HD 720, дойде новата дръжка с камера, монтирах я и .... тя не тръгна .
Докато се чешех по главата и гледах кабелите забелязах, че към тях има монтирана някаква допълнителна джаджавка, която на стария капак я нямаше. Жълто кубче с обозначение SUN HOLD RAS-1215. Въпросното нещо от една страна беше вързано към кабели идващи от светлината за заден ход, от другата към такива от задната чистачка и от трета към червеното, допълнително кабелче което стърчи от буксата на кабела за видеосигнал идващ от мултимедията. След бърза проверка в гугъл установих, че това е някакво електрическо реле. Не разбрах за какво служи, но по пътя на логиката заключих, че вероятно в него е проблема този тип камера да не работи (а другата да). Намерих и купих ново такова (1,60 кв. ), снимах как е свързано старото, разпоих го и по снимката запоих новото и ... ПАК ЯДЕЦ .
Почвам да се изчерпвам от към идеи. Виждам следните варианти:
1. Новата камера да е фабрично дефектна - все пак е китайски ефтинджос;
2. Мултимедията да не може да чете видео сигнал с рез. 720Р. Прегледах техническото ръководство, според него медията чете видеофайлове от CD/DVD с резолюция 720х576, от USB и SD карта с резолюция до 640х480, но не пише от камера с каква резолюция чете, а и не знам имали някаква връзка между тези неща.
3. Проблема да е в типа на сигнала - Камерата, освен стандартното зелено кабелче, с прекъсването на което се махат генерираните от нея паркинг линии и ма и второ такова, но бяло. Според листовката същото служи за смяна на типа на сигнала CVBS/AHD. След бърза справка в гугъл установих, че това са стандарти за пренос на HD видеосигнал като първия е стария за аналогови неща, а втория е нов и е за цифрови и може да се чете само от устройства които го поддържат.
Логично реших, че може би проблема идва от това, че камерата подава AHD сигнал, а мултимедията е стара и не може да го чете и й трябва CVBS, ако и него го чете де. Хрумна ми да срежа белия кабел за да обърна сигнала, обаче и тук проблем, в листовката която е в кутията има модел обозначен като FA, на който, при прерязване на белия кабел сигнала става от CVBS на AHD, същевременно на самата кутия модела на камерата е означен като AF903 и пише, че при прерязване на кабела сигнала се променя от AHD на CVBS.
А СА ДЕ, кое е вярното, може ли проблема да е другаде, а не в типа сигнал и като резна кабела само да усложня нещата.
Моля за мнения, съвети, а може и съвет за подходящ сервиз в София (в който няма да ми отрежат главата).
Извинявам се за дългия пост, но исках да дам цялата налична информация за да избегнем излишно лутане, питане отговаряне и т.н.
-
- Мнения: 252
- Регистриран на: Пон 19 май 2008 8:49
- Автомобил: Skoda Octavia III и Seat Leon 1P
- Двигател: CLHA 2014 и CAX 2012
- Местоположение: София
Re: Камера за задно виждане.
отрежи белият кабел
- Asko VW
- Мнения: 818
- Регистриран на: Вто 29 ное 2011 14:04
- Автомобил: VW Passat-B6 Variant
- Двигател: 2-0 TDI BMP 2006
- Местоположение: Sofia
Re: Камера за задно виждане.
Получи се, камерата сработи. Благодаря.
-
- Мнения: 60
- Регистриран на: Чет 21 фев 2008 12:15
- Автомобил: Passat 6 Variant
- Двигател: CBAB 2009
- Местоположение: София
Re: Камера за задно виждане.
JORDITO написа:Това е схемата за свързване, за да няма смущения камерата. Най-често смущения има при дизеловите мотори. Аз взимам плюс от плафона за осветлението в багажника (там е с постоянен плюс) и чиста маса от купето. Премахват се всички смущения и работи отлично.
Здравейте това в пасат 6 комби как е приложимо, има ли начин тия всички кабели да са само в капака или пак трябва да се пуснати прекарват кабели от купето към капака?
Re: Камера за задно виждане.
Няма как да минеш без кабели от купето към капака, защото все пак сигналният кабел с видеото трябва да мине някак до медията отпред.
Дори и по тази схема свързано ще има смущения със сигурност в картината. Най - добре е ако ще се тегли ток от плафона да се сложи стабилизатор на напрежението.
Но за мен е безсмислено, предвид, че така или иначе ще теглиш кабел за видеото - просто с него теглиш още един за + от самата медия, а тя си подава 12 волта константни при включване на задна.
Дори и по тази схема свързано ще има смущения със сигурност в картината. Най - добре е ако ще се тегли ток от плафона да се сложи стабилизатор на напрежението.
Но за мен е безсмислено, предвид, че така или иначе ще теглиш кабел за видеото - просто с него теглиш още един за + от самата медия, а тя си подава 12 волта константни при включване на задна.
-
- Мнения: 60
- Регистриран на: Чет 21 фев 2008 12:15
- Автомобил: Passat 6 Variant
- Двигател: CBAB 2009
- Местоположение: София
Re: Камера за задно виждане.
Аз кабела за видеото с жълтите чинчове о двете червени кабелчета съм го прекарал преди 2 години когато претапицирах тавана защото знаех, че ще дойде ден за камера..и вчера я сложих и камера .но след това какво трябва да направя за да заработи, преди да имам още камера като давам на зад монитора си вади паркинг черти но е черен, нормално нямаше камера, но сега съм захранил камерата брези червената й букса от черните кабели за крушката за задна и когато колата е на контакт всичко си работи, но като запаля камерата не се включва...
Върни се в “CAR Audio, Video & Navigation”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 9 госта