Може ли някой да ми каже, защо на стикера за преглед на Пасата (на газ, 90 коня) еко категорията е най-ниска, 1, редом с най-смръдливите пушещи дизели без катализатори, след като газта е най-екологичното гориво и автомбила не гори масло?
Каква е логиката, ако въобще има такава в тези еко норми?
Защо автомобил на газ получава еко категория 1?
- tdi fen
- Мнения: 4310
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Защо автомобил на газ получава еко категория 1?
защото е обвързана и с годината на производство като цяло тренда е всеки да купи нова кола
Re: Защо автомобил на газ получава еко категория 1?
Всички бензинови автомобили произведени преди 1 юли 1992 без еко категория(водя се по описанието на профила, че твоят е 1990) получават автоматично ЕКО 1 категория.
- fur1ous
- Мнения: 1362
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
- Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
- Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
- Местоположение: София
Re: Защо автомобил на газ получава еко категория 1?
Защо да не е? Според Българското законодателство това,че е на газ не ти помага по никакъв начин.
За Еко стикер, се гледа Евро категорията на колата (ако е налична), ако не е налична се гледа годината на производство.
Вече с това какво бълва от ауспуха и как се изчислява може да питаш в някое ГТП, но в момента в общия случай дават Еко стикер според горните критерии.
За Еко стикер, се гледа Евро категорията на колата (ако е налична), ако не е налична се гледа годината на производство.
Вече с това какво бълва от ауспуха и как се изчислява може да питаш в някое ГТП, но в момента в общия случай дават Еко стикер според горните критерии.
-
- VW експерт
- Мнения: 12862
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Защо автомобил на газ получава еко категория 1?
Това няма ли да отпада веее.
Какво Еко, какви пет лева?
Трябва да е водещо Евро стандарта от производителя и емисиите, които излизат.
Те гледат години на производство.
Какво Еко, какви пет лева?
Трябва да е водещо Евро стандарта от производителя и емисиите, които излизат.
Те гледат години на производство.
Re: Защо автомобил на газ получава еко категория 1?
Не, трябва да е водещото реалното измерване на димност , което да отговаря на съответните ЕВРО категории.
Ако се водят само по еврото, ще пропуснат всички напудрени голфове и тези с "правата тръба"
Ако се водят само по еврото, ще пропуснат всички напудрени голфове и тези с "правата тръба"
-
- VW експерт
- Мнения: 12862
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Защо автомобил на газ получава еко категория 1?
За емисии при ГТП съм съгласен, но за Еко категорията е водещо каквото съм написал по-горе.
Re: Защо автомобил на газ получава еко категория 1?
Никакво значение не трябва да има заложеното от производителя, както и годината на производство. Говоря конкретно за нашия случай тук в БГ.
Дефинират си ЕКО категориите на база измерена димност, а за самата димност е нужно само да вземат стойностите от вече готовите в евро категориите и готово. Оттам нататък само мерят.
Дефинират си ЕКО категориите на база измерена димност, а за самата димност е нужно само да вземат стойностите от вече готовите в евро категориите и готово. Оттам нататък само мерят.
- NikMar55
- Мнения: 212
- Регистриран на: Вто 26 окт 2021 17:05
- Автомобил: Golf 4
- Двигател: TDI 1900 101 к с 2003 г
- Местоположение: Габрово
Re: Защо автомобил на газ получава еко категория 1?
Идеята е да махнат беднягите от пътя, като мен например. Немога да купя нов автомобил колкото и да искам. Ще карат само богатите, трябва да им направим място на пътя и паркингите.
-
- VW експерт
- Мнения: 12862
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Защо автомобил на газ получава еко категория 1?
То и без това станаха много колите по улици, градинки и паркинги.
Re: Защо автомобил на газ получава еко категория 1?
Чакаш колата ти да стане класическа и ти се решава проблема.
Иначе сериозно казано, инфраструктурата в държавата е много по-назад от колкото растежа на автопарковете (лични и служебни), поради ред причини. Считайки също качеството на ГТП в България, все от някъде трябва да се почне.
Като всяко нещо, сложиха камери, ама пак ефект нулев за техническата изправност на МПС-тата. Ако направят ГТП, както е в Англия или Германия - друга песен ще стане.
Иначе да се мери по реални показатели и на база на тях да се дава категория ще е бомба със закъснител, защото има риск да се окаже, че автомобила дето е излязъл от завода преди 2 години цапа, колкото 15 годишна бангия. Също така ДАМТН трябва да си наемат четворно повече персонал, само да обслужват нуждите на ГТП-тата.
Иначе сериозно казано, инфраструктурата в държавата е много по-назад от колкото растежа на автопарковете (лични и служебни), поради ред причини. Считайки също качеството на ГТП в България, все от някъде трябва да се почне.
Като всяко нещо, сложиха камери, ама пак ефект нулев за техническата изправност на МПС-тата. Ако направят ГТП, както е в Англия или Германия - друга песен ще стане.
Иначе да се мери по реални показатели и на база на тях да се дава категория ще е бомба със закъснител, защото има риск да се окаже, че автомобила дето е излязъл от завода преди 2 години цапа, колкото 15 годишна бангия. Също така ДАМТН трябва да си наемат четворно повече персонал, само да обслужват нуждите на ГТП-тата.
Re: Защо автомобил на газ получава еко категория 1?
thanis написа:
Иначе да се мери по реални показатели и на база на тях да се дава категория ще е бомба със закъснител, защото има риск да се окаже, че автомобила дето е излязъл от завода преди 2 години цапа, колкото 15 годишна бангия. Също така ДАМТН трябва да си наемат четворно повече персонал, само да обслужват нуждите на ГТП-тата.
Ами, това си е напълно реална хипотеза, която се случва тук. Сигурен съм, че има 2-3-5 годишни беемве-та, които още с пристигането тук в БГ им се изрязва "карантията" за пречистването на изгорелите газове и се тунинговат. Това с персонала не го разбирам, те така или иначе и сега мерят и си имат хората, просто тогава само меренето ще е водещото.
- fur1ous
- Мнения: 1362
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
- Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
- Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
- Местоположение: София
Re: Защо автомобил на газ получава еко категория 1?
Новите автомобили в момента подлежат на технически преглед на 3-та и 5-та година.
Нищо не им пречи да го направят да подлежат на ГТП след 5-та година. и проблема е решен.
Нищо не им пречи да го направят да подлежат на ГТП след 5-та година. и проблема е решен.
Re: Защо автомобил на газ получава еко категория 1?
Въпроса е, че тук не се гарантира, че щом е нова никой няма да я препипа. Особено ако гаранцията е отпаднала преди това поради някаква причина. Малко са тези коли, но ако целта е да се отсеят наистина всички и да се приравнят по единствен показател замърсяване, това е начина. Всеки всяка година на преглед е най-меродавно, защото целта на ГТП не е само формална, там се проверяват и други важни системи като спирачки например.
- fur1ous
- Мнения: 1362
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
- Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
- Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
- Местоположение: София
Re: Защо автомобил на газ получава еко категория 1?
Интересно, кажи ми от твоята статистика колко хора познаваш с коли под 5г. възраст и колко от тях са "препипани".
Аз за мойте се сещам около 8 човека, които не са пипали колите и не смятат да го правят. Не се сещам за такъв който си е купил до 5 годишна кола да я "препипа".
До 5г. възраст за мен е супер нереалистично да пипаш каквото и да е, независимо дали е в гаранция или не,
не смятам че повече от 1% биха си пипнали колата, освен ако не създава огромни проблеми, което е трудно за 5 годишна кола, стига да не е такси което не си знае километрите на 5 годишнината си.
Аз за мойте се сещам около 8 човека, които не са пипали колите и не смятат да го правят. Не се сещам за такъв който си е купил до 5 годишна кола да я "препипа".
До 5г. възраст за мен е супер нереалистично да пипаш каквото и да е, независимо дали е в гаранция или не,
не смятам че повече от 1% биха си пипнали колата, освен ако не създава огромни проблеми, което е трудно за 5 годишна кола, стига да не е такси което не си знае километрите на 5 годишнината си.
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта