Здравейте, аз имам един въпрос относно ЕКО стикерите.
Началото на годината регистрирах кола докарана от Швейцария, euro 5. Не ми сложиха никакъв стикер за ЕКО категория, единствено ми дадоха стикерче за минал пръв технически преглед който не знам, трябва ли да е залепен?
Годишен технически преглед - защо съществува?
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19576
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
Стикера от КАТ не го лепиш никъде, само си го пазиш в колата
А не дават стикери за ЕКО-категория, защото КАТ не са оторезирани да правят годишни технически прегледи
А не дават стикери за ЕКО-категория, защото КАТ не са оторезирани да правят годишни технически прегледи
- samo_pechka
- Мнения: 8449
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
Лепи се едно като лентичка на джама до стикерчето за гражданската. Това ти се дава от КАТ на базата на издаден ТЮВ ( това за немските коли , за други държави не съм много наясно как се наричат ) . После след като изтече там срока му ( макса е година , който отпускат по закона нашите, нищо, че тюф-а ти може да е двегодишен ) се ходи на ГТП и те си лепат там техния.
П.п. абе тия лепенки нали уж щяха да ги премахват? Уж станахме модерни, уж има камери навсякъде, компоти и т.н. Пак с лепенките . Сега чувам ще се лепи тая за еко-то отляво , че трудно виждали старшите като е горе. Ма то нали казаха, че заради камерите и контрола от тях се въведе? И затова е горе на високото... Сега пък ще се гледа от старшите, а камери, контрол , модернизация-нанай.
П.п. абе тия лепенки нали уж щяха да ги премахват? Уж станахме модерни, уж има камери навсякъде, компоти и т.н. Пак с лепенките . Сега чувам ще се лепи тая за еко-то отляво , че трудно виждали старшите като е горе. Ма то нали казаха, че заради камерите и контрола от тях се въведе? И затова е горе на високото... Сега пък ще се гледа от старшите, а камери, контрол , модернизация-нанай.
- beuchat
- Мнения: 1935
- Регистриран на: Вто 20 май 2008 21:01
- Автомобил: 1990 Golf 2
- Двигател: 1.6 EZ
- Местоположение: Ямбол
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
Долу в ляво,до стикера за застраховката ги лепят сега,което е пълна простотия.Тази голяма лепенка ти вади очите там.Преди като беше до задно панорамно огледало беше 1000 пъти по-добре.
- NikMar55
- Мнения: 212
- Регистриран на: Вто 26 окт 2021 17:05
- Автомобил: Golf 4
- Двигател: TDI 1900 101 к с 2003 г
- Местоположение: Габрово
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
Моята пак я сложиха под огледалото.
- alpinab
- Мнения: 577
- Регистриран на: Сря 26 юни 2013 20:22
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: CRL
- Местоположение: София
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
С тия измислени лепенки правят един народ на маймуни а на всичкото отгоре признаха със стиснати уста, че дори бутафорната им система не работи. Та цялата работа с тази пародия за ЕКО стикер е обслужването на партийна хранилка в лицето на частна печатница на български политик-олигарх.
На всичкото отгоре вече камерите разпознаващи номера могат в централизирана база инстантно да проверяват всяка кола дали има валидни - ГО, ГТП, ЕКО кат, Винетка…т.е лепенето на стикери практически е абсолютно ненужно.
На всичкото отгоре вече камерите разпознаващи номера могат в централизирана база инстантно да проверяват всяка кола дали има валидни - ГО, ГТП, ЕКО кат, Винетка…т.е лепенето на стикери практически е абсолютно ненужно.
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
Наскоро минах ГТП. Хубавата новина е, че лепенките вече са по-малки. Не колкото бяха преди време, но долу горе наполовина на версията за средата на стъклото. Има проблясъци на разум.
- xpl0d`
- Мнения: 175
- Регистриран на: Вто 21 авг 2012 0:56
- Автомобил: VW Passat B7 DSG
- Двигател: CFFB 2011
- Местоположение: Gotse Delchev
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
А цената някой да коментира? Почти 100% увеличение, баси държавата баси чудото..
Нямам думи
Нямам думи
- alpinab
- Мнения: 577
- Регистриран на: Сря 26 юни 2013 20:22
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: CRL
- Местоположение: София
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
И какво и е на цената? За едни цели 60лв.(1 кг. хубава луканка/година) може да минеш законно с издънена генерация и всичките модерни филтри по нея, тежко модифицирано ППС(оффроуд безумията), задни неработещи спирачки, колата на паяжина от ръжда, за външен вид и тенекии не говорим въобще, неработещи системи. А ти пък даже и недоволен.
Не казвам, че точно твоята е така. Но хиляди са и нямат място на пътя.
Не казвам, че точно твоята е така. Но хиляди са и нямат място на пътя.
- Stivi
- Мнения: 8310
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
Май не останаха много пунктове, където прегледа да е 60 лв, масово са от 80 до 100 ! А технически пробеми по автомобила са отговорни за около 1% от ПТП-тата останалите 99% са от дефекти в задкормилните устройства, ама за тях няма ГТП-та
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
Цената е безумие. Те я оправдаха с ръста на МРЗ. Само че, процентно МРЗ не се вдигна със 100%, че да поскъпнат толкова много тия прегледи. Които честно казано са абсолютна пародия, всякакви изкорубляци минават и точно това е проблема.
Просто сега ще се ориентираме към по-евтините и лека полека ще почнат да остават без клиенти тези с по 100 лв ГТП.
За мен лично най - добрата оферта си остава карта Сребърна плюс на СБА(не е реклама), за 70 лв на година получаваш безплатен ГТП и пътна помощ в града или извън града до няколко км ако се наложи.
Просто сега ще се ориентираме към по-евтините и лека полека ще почнат да остават без клиенти тези с по 100 лв ГТП.
За мен лично най - добрата оферта си остава карта Сребърна плюс на СБА(не е реклама), за 70 лв на година получаваш безплатен ГТП и пътна помощ в града или извън града до няколко км ако се наложи.
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
ГТП-тата са частни ЮЛ и в наредбата не е записано каква трябва да е цената. Нито държавата под каквато и да е форма определя ценообразуване за тази дейност. Реално погледнато никой не спира пункт да си сложи и 300 лв цена. Сиреч си е свободен пазар. Също така причината да се пускат неизправни МПС-та е пак свободния пазар. Поне доколкото е възможно се отървахме от практиката да се дава ГТП без дори автомобила да е ходил.
В България в близко бъдеще няма да се оправи техническата изправност на МПС спрямо движещите се по пътя. Обръщам внимание, че Stage 1 tuning и нагоре, афтърмаркет фарове, LED DRL, капачки на изпускателна система, ниски пружини, фолиа, затъмняване на стъкла и всички видове производни промени различни от посочените в типово одобрение слага собствениците наравно с тия дето минават "метър" на ГТП-тата.
Виж ако при нас въведат както в Япония техния шакен, тогава е по-вероятно да няма неизправна кола.
В България в близко бъдеще няма да се оправи техническата изправност на МПС спрямо движещите се по пътя. Обръщам внимание, че Stage 1 tuning и нагоре, афтърмаркет фарове, LED DRL, капачки на изпускателна система, ниски пружини, фолиа, затъмняване на стъкла и всички видове производни промени различни от посочените в типово одобрение слага собствениците наравно с тия дето минават "метър" на ГТП-тата.
Виж ако при нас въведат както в Япония техния шакен, тогава е по-вероятно да няма неизправна кола.
- xpl0d`
- Мнения: 175
- Регистриран на: Вто 21 авг 2012 0:56
- Автомобил: VW Passat B7 DSG
- Двигател: CFFB 2011
- Местоположение: Gotse Delchev
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
alpinab написа:И какво и е на цената? За едни цели 60лв.(1 кг. хубава луканка/година) може да минеш законно с издънена генерация и всичките модерни филтри по нея, тежко модифицирано ППС(оффроуд безумията), задни неработещи спирачки, колата на паяжина от ръжда, за външен вид и тенекии не говорим въобще, неработещи системи. А ти пък даже и недоволен.
Не казвам, че точно твоята е така. Но хиляди са и нямат място на пътя.
Как какво и е на цената бе колега.. Та те я вдигнаха със 100%, на базата на какво?
Минималната работна заплата да не е със 100% нагоре?
Каква полза има от тия прегледи като пускат да минават най големите скрапове?
Всичко е само дране, никакво подобрение на нищо
- w_smith
- Мнения: 2205
- Регистриран на: Сря 27 апр 2005 15:31
- Автомобил: Skoda Octavia_Golf 3_Volvo XC70
- Двигател: ALH 2005_AHU 1997
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
railfan написа:Цената е безумие. Те я оправдаха с ръста на МРЗ. Само че, процентно МРЗ не се вдигна със 100%, че да поскъпнат толкова много тия прегледи. Които честно казано са абсолютна пародия, всякакви изкорубляци минават и точно това е проблема.
Просто сега ще се ориентираме към по-евтините и лека полека ще почнат да остават без клиенти тези с по 100 лв ГТП.
За мен лично най - добрата оферта си остава карта Сребърна плюс на СБА(не е реклама), за 70 лв на година получаваш безплатен ГТП и пътна помощ в града или извън града до няколко км ако се наложи.
Вече не е 70 лв, а 90 лв.
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
2014-та година ГТП е бил 30лева на минимална работна заплата от 340 лева. Сега е 60-80лв при минимална 933. По какво точно е по-скъп прегледа отново ?
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 49 госта