Смяна на хидравлично масло + снимки!
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- kaiser666
- Мнения: 4670
- Регистриран на: Вто 31 юли 2007 13:03
- Автомобил: Bmw E34
- Двигател: M20B20
- Местоположение: South Of Heaven
Re: Смяна на хидравлично масло + снимки!
И аз сипах такова масло, купено от колета, от форума и нямах никакви проблеми, но си обезвъздуших системата внимателно, и не оставих помпата суха.
-
- Мнения: 402
- Регистриран на: Чет 07 юли 2011 15:18
- Автомобил: Opel Astra G
- Двигател: DTI
- Местоположение: Видин
- Контакти:
Re: Смяна на хидравлично масло + снимки!
Обезвъздуших системата и всичко е точно!Маслото на FEBI е хубаво!Волана стана по-лек!
Re: Смяна на хидравлично масло + снимки!
Здравейте! На Seat Leon 2003 година хидравличното масло по същия начин ли се сменя? Къде се намира този маркуч за ниското налягане?
- Danny boy
- Мнения: 1937
- Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Смяна на хидравлично масло + снимки!
Смятам че на колегите ще полезно да знаят за моите експерименти.
Колата ми е пасат Б3 със рейка от голф 3 TRW-XTR и хидравлична помпа от голф 4 delphi-saginaw.100bara.
Преди това бях с оригиналната помпа и после с помпа от голф3,пасатБ.5 и пасат Б4
Пробвал съм със следните масла:
Оригиналното зелено от шкода-синтетика G00200..
Феби 6162-минерално
феби 6161-синтетика
атф декстрон2-чевено -минерално
Наи-лоши резултати даде 6162-минерално на феби,воланът бе тежичък а като се постопли маслото още повече.
По-добре се държеше оригиналното на vw G00200..от еуратек,но след като загрееше при продължително шофиране
воланът особено ставаше тежичък за моите разбирания при продължително маневриране.
Ето за това аз отново бях неудовлетворен и реших да го сменя с феби 6161 което е негов аналог по принцип,но отново останах разочарован сега и при студено и при топло масло волана се въртеше почти както при оригиналното но в загряло състояние,тоест една идея по-зле.
Реших накрая да пробвам с ATX dextron-2,което е минерално,червно на цвят и неутрално към гумените уплътнения в рейката и помпата.
Интересното е че никъде не пише да покрива изискванията на vw,но покрива изискванията на GM или иначе казано на saginaw powersteering system./каквито са и повечето от нашите помпи и рейки,американски.,
И така маслото беше вкарано в системата и ......неможах да си позная хидравликата.
На место сутрин при студено масло както на съвременните автомобили,по-тежичка като загрее след продължително шофиране,но значително по-лека отколкото при другите флуиди които бях наливал преди това.
Доста отчетливо се усеща в движение разликата в положителна насока.
Аз лично използвах масло декстрон 2 от по-евтиното около10лв литъра,на кой производител ще бъде почти няма разлика,с малки разминавания във визкозните индекси-поскъпите държат малко повече при високи температури.
Със никое от маслата които съм изпробвал не съм имал виене на помпата или повишен/обезпокояващ/шум.
Нямал съм и течове,но държа да подчертая че вискозитета на маслата при 40гр. на декстрона и оригиналнато се различава почти двойно,тоест декстрона е по-гъст.
Всеки сам да си прави изводите за себе си аз взех решение и то съответства на най-добрия постигнат резултат.
Надявам се поне мъничко да съм бил полезен.
Колата ми е пасат Б3 със рейка от голф 3 TRW-XTR и хидравлична помпа от голф 4 delphi-saginaw.100bara.
Преди това бях с оригиналната помпа и после с помпа от голф3,пасатБ.5 и пасат Б4
Пробвал съм със следните масла:
Оригиналното зелено от шкода-синтетика G00200..
Феби 6162-минерално
феби 6161-синтетика
атф декстрон2-чевено -минерално
Наи-лоши резултати даде 6162-минерално на феби,воланът бе тежичък а като се постопли маслото още повече.
По-добре се държеше оригиналното на vw G00200..от еуратек,но след като загрееше при продължително шофиране
воланът особено ставаше тежичък за моите разбирания при продължително маневриране.
Ето за това аз отново бях неудовлетворен и реших да го сменя с феби 6161 което е негов аналог по принцип,но отново останах разочарован сега и при студено и при топло масло волана се въртеше почти както при оригиналното но в загряло състояние,тоест една идея по-зле.
Реших накрая да пробвам с ATX dextron-2,което е минерално,червно на цвят и неутрално към гумените уплътнения в рейката и помпата.
Интересното е че никъде не пише да покрива изискванията на vw,но покрива изискванията на GM или иначе казано на saginaw powersteering system./каквито са и повечето от нашите помпи и рейки,американски.,
И така маслото беше вкарано в системата и ......неможах да си позная хидравликата.
На место сутрин при студено масло както на съвременните автомобили,по-тежичка като загрее след продължително шофиране,но значително по-лека отколкото при другите флуиди които бях наливал преди това.
Доста отчетливо се усеща в движение разликата в положителна насока.
Аз лично използвах масло декстрон 2 от по-евтиното около10лв литъра,на кой производител ще бъде почти няма разлика,с малки разминавания във визкозните индекси-поскъпите държат малко повече при високи температури.
Със никое от маслата които съм изпробвал не съм имал виене на помпата или повишен/обезпокояващ/шум.
Нямал съм и течове,но държа да подчертая че вискозитета на маслата при 40гр. на декстрона и оригиналнато се различава почти двойно,тоест декстрона е по-гъст.
Всеки сам да си прави изводите за себе си аз взех решение и то съответства на най-добрия постигнат резултат.
Надявам се поне мъничко да съм бил полезен.
- samo_pechka
- Мнения: 8451
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Смяна на хидравлично масло + снимки!
Допълнителен фактор за "тежината" на волана са гумите ! Ако са нови , е по-лек , както и ако са по-тесни . Правило ми е впечатление ,че с нови зимни гуми се върти доста по-леко от нови летни ( с еднакви размери , на едно и също място тествано , при сходни външни температури , при току що запалена кола ) , а със стари , износени волана става тежък .
- hitman0013
- Мнения: 1865
- Регистриран на: Пон 11 май 2009 11:22
- Автомобил: GOLF 4
- Двигател:
Re: Смяна на хидравлично масло + снимки!
samo_pechka написа:Допълнителен фактор за "тежината" на волана са гумите ! Ако са нови , е по-лек , както и ако са по-тесни . Правило ми е впечатление ,че с нови зимни гуми се върти доста по-леко от нови летни ( с еднакви размери , на едно и също място тествано , при сходни външни температури , при току що запалена кола ) , а със стари , износени волана става тежък .
Ти си открил Америка, да ти кажа! Освен аз да добавя, че с хидравлика се върти по-лесно отколкото без.
- jordan17772
- Мнения: 674
- Регистриран на: Пет 01 ное 2013 22:55
- Автомобил: Golf IV 105ps + Passat B6 200ps
- Двигател: BCB + CAWB
Re: Смяна на хидравлично масло + снимки!
Днеска сменях хидравлично масло. Закупих го от Авточойс ООД. Модел G 004 000 M2, цената беше 26.67лв без ддс. Взех и малко спирачна течност за всеки случай, да имам под ръка при нужда. Като, че ли не усещам волана да е по-лек. Но все пак, като четох доста коментари тук и се реших на смяна. Обезвъздуших, както е писано тук в темата.
- Sashko_Trg
- Мнения: 2756
- Регистриран на: Вто 10 мар 2009 18:38
- Автомобил: Audi A4 Avant
- Двигател: 2 0 TDI
- Местоположение: Търговище
Re: Смяна на хидравлично масло + снимки!
Напиши как се правят нещата, как се източва !??
- joro_kem
- VW експерт
- Мнения: 3931
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
- Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
- Двигател: AXR DFFA
- Местоположение: Пловдив
Re: Смяна на хидравлично масло + снимки!
Sashko_Trg написа:Напиши как се правят нещата, как се източва !??
моето го смениха по следния начин:
1. гравитачно източване от съда за маслото (през маркуча)
2. стартиране на двигателя - пълен ляв със задържане + пълен десен със задържане - гасене на двигателя. така излиза почти всичко (пак през маркуча).
3. монтаж на маркуча, наливане на ново масло до нивото, стартиране на двигателя, пълен ляв със задържане + пълен десен със задържане, гасене на двигателя, доливане до максимум. на следващия ден го проверих на студено и долях още 20-ина грама до максимума.
Re: Смяна на хидравлично масло + снимки!
Колеги,много ви благодаря за темата-начина на смяна на маслото на хидравликата на пасат.Да сте живи идрави!
- Viktor Cankov
- Мнения: 582
- Регистриран на: Пон 07 фев 2011 15:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: БГ
Re: Смяна на хидравлично масло + снимки!
Автомобил - VW Golf 4 TDI PD 116hp
Днес по време на движение започнаха да се усещат леки вибрации при завиване на волана, отворих казанчето и течността беше под минимума, маслото си е бистро като олио. Отскочих до най-близкия автомагазин и ми предложиха TITAN ZH 4300 B . Долях около 50-70мм и всичко си стана ОК, НО ме притеснява понеже е G 002 000, дали е проблем.
Дадох 32лв...
Днес по време на движение започнаха да се усещат леки вибрации при завиване на волана, отворих казанчето и течността беше под минимума, маслото си е бистро като олио. Отскочих до най-близкия автомагазин и ми предложиха TITAN ZH 4300 B . Долях около 50-70мм и всичко си стана ОК, НО ме притеснява понеже е G 002 000, дали е проблем.
Дадох 32лв...
-
- Мнения: 177
- Регистриран на: Пон 13 фев 2012 15:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: kazanlak
Re: Смяна на хидравлично масло + снимки!
Колеги имам леко странен проблем така да го нарека, днес запалих колата поработи малко. И като я изгасих ми направи впечетление, че нивото на хидравличното масло се е покачило беше на мамсимум, а сега е над максимум на какво се дължи това ?
- smash22
- Мнения: 345
- Регистриран на: Пет 01 яну 2010 16:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Перник
Re: Смяна на хидравлично масло + снимки!
Днес си смених маслото и аз като извадих маркуча дето е със скоба на помпата и запалих колата и навъртях 3-4 пъти на волана от край до край избута старото масло , после монтаж на маркуча и я запалих без масло и на тънка струя налях новото масло докато работи и така се обезвъздуши много по-лесно от колкото ако го наливам на един път. Та в заключение спокойно колеги колата може да работи 2-3 минути и без масло (или поне моята може) ,че гледам се филмирате и не смеете да ги запалите , резултата е че източих старото до грам ,а като не я запалиш е наполовина свършена работата. Казвам го от опит понеже имах една "смяна" ей така без да я паля и източих около 400 грама.
П.п. Доволен съм от резултата излезе доста гняс и волана сега е по-лек . Налях немското масло I.G.A.T. Platin ZHM което отговаря на спецификацията на капачката .
П.п. Доволен съм от резултата излезе доста гняс и волана сега е по-лек . Налях немското масло I.G.A.T. Platin ZHM което отговаря на спецификацията на капачката .
- go4o.m
- Мнения: 127
- Регистриран на: Съб 21 юни 2008 16:08
- Автомобил: VW POLO
- Двигател: AMF 2001
- Местоположение: София
Re: Смяна на хидравлично масло + снимки!
И аз минах процедурата на полото ми феислифт 2001 дизел -източих маслото от резервоарчето с помпичка от препарат за миене на прозорци,разкачих маркучето за ниското налягане направо от казанчето и издърпах въпросниият маркуч през процеп на долната кора,въртях волана като третокласник без родителски контрол около 10 пъти не изтече много масло затова припалих двигатела за малко нищо не изтече от ниското налягане обаче се напълни казанчето не бях разкачил маркучето за високо налягане източих каквото имаше и реших повече да не рискувам да паля,закачих всичко обратно и налях новото масло сложих MANNOL G 002 000/GOO4 000 щото не робувам на марки а и маслото е евтино и го внасят от Germany а не от майната си .От начало не усетих никъкъв ефект защото по диплома съм "тракторист машинист 3 клас" докато не "накрачих" трамвайните релси преди ходеше като бобслей между тях а сега все едно съм трамвай .И сега следва тъпият ми въпрос казанчето ми е черно и няма белези,щеката за нивото е прикрепена към самата капачка та въпроса ми е дали се мери на развинтена капачка или на завита
- bahyr
- Мнения: 557
- Регистриран на: Пет 11 юли 2008 17:07
- Автомобил: LEON ST
- Двигател: CXSA
- Местоположение: Варна
Re: Смяна на хидравлично масло + снимки!
На завита, просто развиваш и гледаш до къде е стигало нивото.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 23 госта