Най-после, двигателя и ск.кутия са в коша. Търся планките с кръглите тампони, с които се захваща ск.кутия към купето.
От днес буса е на гуми, даже за малко му палнахме мотора. Следва закачане на всички водни съединения, оправяне на инсталацията, която е малък кошмар. Намерих и подходящо масло за ск.кутия на добра цена, марката е Comma и уж се прави в Англия според етикета.
VW T3 Syncro Westfalia
- PACH
- Bus Master
- Мнения: 3086
- Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
- Автомобил: VW Bus T3 Syncro
- Двигател: 1.9 M-Tdi
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: VW T3 Syncro Westfalia
Борбата с "кошмарите" продължава. Вместо да заменят счупените пръскалки на чистачките, пробили една дупка над радиатора, прекарали маркуче до оригиналния отвор и сложили някаква дюзичка, която изобщо не пасваше на отвора. Използвах момента че демонтирам таблото и приведох системата в оригинален вид, като замених пръскалките с двойни дюзи от някакъв ван на Ситроен, който намерих в моргата.
Демонтирах таблото и кутията на парното, всичко издухах с компресора и забърсах с мокър парцал.
На дневен ред беше и подмяната на сервото с по-голямо.
Цялата моторна инсталация е бандажирана, отделно всички кабели за датчиците ги подмених, защото старите бяха с повредена изолация. Ползвах резерна инсталация за донор, кабелите бяха прилежно запоени, изолирани с термосвиваем шлаух, обувките също бяха поменени с нови.
Новата ауспухова система.
За първи път виждам здрава опорна гредичка на турбото, даже си има щампа на VW.
Добър клиренс, но още не съм монтирал защитата.
Още доста неща свърших, като смяна на жилото на газта, добавих липсващо казанче за течност на чистачките, оправих и неговата инсталация, която беше отрязана и пренасочена към другото казанче до фара. Предните собственици бяха премахнали буксата, която се включва в датчика на радиатора и вместо нея захранваха вентилатора с някакво кабелни обувки, които бяха целите нагорели. От донор отрязох букса с кабели и възстанових системата в оригинал, даже за по-сигурно смених и самия датчик. Почистих и проверих осветителната система, наложи се да подменя няколко крушки, стоповете и мигачите. На края на деня дойде време и за огледалата, за сега ще съм с оригинални огледала за синхро.
Едното имаше проблем, които измислих как да ремонтирам, но не ми се чакаше утре да ходя на стругар и извадих една рамка от запасите, подмениш счупената основа и разпробих отворите. Утре ще купя подходящи неръждаеми болчета и нитове и ще направя финалния монтаж.
Следва...
Демонтирах таблото и кутията на парното, всичко издухах с компресора и забърсах с мокър парцал.
На дневен ред беше и подмяната на сервото с по-голямо.
Цялата моторна инсталация е бандажирана, отделно всички кабели за датчиците ги подмених, защото старите бяха с повредена изолация. Ползвах резерна инсталация за донор, кабелите бяха прилежно запоени, изолирани с термосвиваем шлаух, обувките също бяха поменени с нови.
Новата ауспухова система.
За първи път виждам здрава опорна гредичка на турбото, даже си има щампа на VW.
Добър клиренс, но още не съм монтирал защитата.
Още доста неща свърших, като смяна на жилото на газта, добавих липсващо казанче за течност на чистачките, оправих и неговата инсталация, която беше отрязана и пренасочена към другото казанче до фара. Предните собственици бяха премахнали буксата, която се включва в датчика на радиатора и вместо нея захранваха вентилатора с някакво кабелни обувки, които бяха целите нагорели. От донор отрязох букса с кабели и възстанових системата в оригинал, даже за по-сигурно смених и самия датчик. Почистих и проверих осветителната система, наложи се да подменя няколко крушки, стоповете и мигачите. На края на деня дойде време и за огледалата, за сега ще съм с оригинални огледала за синхро.
Едното имаше проблем, които измислих как да ремонтирам, но не ми се чакаше утре да ходя на стругар и извадих една рамка от запасите, подмениш счупената основа и разпробих отворите. Утре ще купя подходящи неръждаеми болчета и нитове и ще направя финалния монтаж.
Следва...
- mesiata666
- Мнения: 260
- Регистриран на: Нед 02 фев 2014 15:28
- Автомобил: VW Multivan T3 Magnum
- Двигател: 1.9 TD 1989
- Местоположение: Sofia
- Контакти:
- PACH
- Bus Master
- Мнения: 3086
- Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
- Автомобил: VW Bus T3 Syncro
- Двигател: 1.9 M-Tdi
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: VW T3 Syncro Westfalia
Днес минах стенд за предницата и от там на Технотест. Буса от N1 се транформира в M1 (от товарен - пътнически) и двигателя вече е 1.9 М-тди. Докато обикалях по задачките се оказа че радиаторчето на парното тече и сега пак ще повторя цялата операция по свалянето на таблото Утре ще се пробвам да мина КАТ, дано няма заяждания за размера на гумите.
- PACH
- Bus Master
- Мнения: 3086
- Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
- Автомобил: VW Bus T3 Syncro
- Двигател: 1.9 M-Tdi
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: VW T3 Syncro Westfalia
Още малко новости покрай проекта. След като минах технотест и се наредих в КАТ, чакайки от 8 сутринта до 2 следобед, дойде и моя ред.
Влизам на канала, прегледаха ми документите и .. греда. Оказа се че трябвало протокола от Технотест да се изпрати в министерството на транспорта за някаква заверка, направооо нямам думи от бюрокрация. От там в ДАЙ, заявление, държавна такса 102 лв. и чакане 2 седмици.
Така и така денят ми беше изгубен, реших да мина технически преглед. Уникални спирачки, газове в нормата и само с леки забележки по външния вид. Надявам се да ни закара безпроблемно в Сърбия следващата седмица на бус събора.
Но да обърнем внимание на техническата страна.
Оказа се че кербовката която направиха на задните спирачни маркучи не е сполучлива и се наложи преработване. На медната тръбичка направиха разни одебеления и чак тогава ги кербоваха с хидравлична машина и с доста по-сериозна и дебела гилза. За момента няма проблеми. Тук се вижда и планката с която изместих амортисьора с 6 см. на горе.
Предния диференциал с полуоските също са монтирани.
Не ми харесваше работата на двигателя, имаше тракане от някоя от дюзите и реших да ги сваля за проверка и почистване. Оказа се че само една от четирите работи, след почистването успяхме да съживим три. От там до най-близката морга от където взех дюза, която пък се оказа че и тя е с проблем, от там в друга морга, там имаха 3 и ги взех всичките за пробите. От трите само една подкарахме, но това ми беше достатъчно, сега всички дюзи работят перфектно. Останалите ги върнах. Докато се занимавах с мотора, реших че съм приключил с пробите, изпразних водната система и налях антифриз, 5 бутилки по 1.5 литра, останалото допълних с вода.
В най-големите жеги днес монтирах задна седалка "rock'N'roll", която беше с малко липси, но се справих със ситуацията. Спалнята е уредена :)
Панелите бяха сиви и си мислех че това им е оригиналния цвят, да ама не след две опаковки Меглио буса светна.
Смених и предните седалки.
Опитах се да обезшумя мотора с тази изолация, която е много накъсана Ако някой има подоба оригинална изолация от Т3 за багажника, която продължава под задната седалка, нека ми пусне оферта, искам да си купя някоя по-запазена.
Докато си почивах, реших да освежа пластмасовите детайлина буса (предни решетки, въздуховоди, около гърловината на резервоара). Ползвах структурен спрей на Боди, повече ми харесва от Новол.
Преди два дни монтирах и странични отваряеми прозорци, които затъмних с фолио от Лидъл, дано се окаже сполучливо.
В събота дойде и пратка от Германия.
Две вакуум машинки с които се включват блокажите - 106 евро, ако искаш
Голяма приставка за таблото с масичка.
Следва...
Влизам на канала, прегледаха ми документите и .. греда. Оказа се че трябвало протокола от Технотест да се изпрати в министерството на транспорта за някаква заверка, направооо нямам думи от бюрокрация. От там в ДАЙ, заявление, държавна такса 102 лв. и чакане 2 седмици.
Така и така денят ми беше изгубен, реших да мина технически преглед. Уникални спирачки, газове в нормата и само с леки забележки по външния вид. Надявам се да ни закара безпроблемно в Сърбия следващата седмица на бус събора.
Но да обърнем внимание на техническата страна.
Оказа се че кербовката която направиха на задните спирачни маркучи не е сполучлива и се наложи преработване. На медната тръбичка направиха разни одебеления и чак тогава ги кербоваха с хидравлична машина и с доста по-сериозна и дебела гилза. За момента няма проблеми. Тук се вижда и планката с която изместих амортисьора с 6 см. на горе.
Предния диференциал с полуоските също са монтирани.
Не ми харесваше работата на двигателя, имаше тракане от някоя от дюзите и реших да ги сваля за проверка и почистване. Оказа се че само една от четирите работи, след почистването успяхме да съживим три. От там до най-близката морга от където взех дюза, която пък се оказа че и тя е с проблем, от там в друга морга, там имаха 3 и ги взех всичките за пробите. От трите само една подкарахме, но това ми беше достатъчно, сега всички дюзи работят перфектно. Останалите ги върнах. Докато се занимавах с мотора, реших че съм приключил с пробите, изпразних водната система и налях антифриз, 5 бутилки по 1.5 литра, останалото допълних с вода.
В най-големите жеги днес монтирах задна седалка "rock'N'roll", която беше с малко липси, но се справих със ситуацията. Спалнята е уредена :)
Панелите бяха сиви и си мислех че това им е оригиналния цвят, да ама не след две опаковки Меглио буса светна.
Смених и предните седалки.
Опитах се да обезшумя мотора с тази изолация, която е много накъсана Ако някой има подоба оригинална изолация от Т3 за багажника, която продължава под задната седалка, нека ми пусне оферта, искам да си купя някоя по-запазена.
Докато си почивах, реших да освежа пластмасовите детайлина буса (предни решетки, въздуховоди, около гърловината на резервоара). Ползвах структурен спрей на Боди, повече ми харесва от Новол.
Преди два дни монтирах и странични отваряеми прозорци, които затъмних с фолио от Лидъл, дано се окаже сполучливо.
В събота дойде и пратка от Германия.
Две вакуум машинки с които се включват блокажите - 106 евро, ако искаш
Голяма приставка за таблото с масичка.
Следва...
- PACH
- Bus Master
- Мнения: 3086
- Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
- Автомобил: VW Bus T3 Syncro
- Двигател: 1.9 M-Tdi
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: VW T3 Syncro Westfalia
Още красоти за буса, случайно попаднах на това барче за Т3 и то на Kamei, веднага го взех и монтирах :)
Оползотворих задната част на надстройката и направих голям багажник. Ако се постави динапренен матрак, може да се ползва и като спалня за щерката.
Интериор:
Заиграх се със скоростния лост, беше направен от някакво плътно желязо и така заварен че не можеха да се сменят пластмасовите ябълки, които бяха износени. Поради тази причина взех решението да ползвам лост от турбо дизел и да го преправя като оригиналния.
За съжаление, долната част на лоста се оказа малко къса и днес се наложи сваляне и леко преправяне за да включват нормално скоростите.
Докато си почивах, реших да удължа бусовия крик, че с тези гуми и лифтове ми дойде къс
Не остана време за монтиране на долните защити, но ще имам едно на ум. Надявам се да ни закара безпроблемно до Сърбия и обратно
Оползотворих задната част на надстройката и направих голям багажник. Ако се постави динапренен матрак, може да се ползва и като спалня за щерката.
Интериор:
Заиграх се със скоростния лост, беше направен от някакво плътно желязо и така заварен че не можеха да се сменят пластмасовите ябълки, които бяха износени. Поради тази причина взех решението да ползвам лост от турбо дизел и да го преправя като оригиналния.
За съжаление, долната част на лоста се оказа малко къса и днес се наложи сваляне и леко преправяне за да включват нормално скоростите.
Докато си почивах, реших да удължа бусовия крик, че с тези гуми и лифтове ми дойде къс
Не остана време за монтиране на долните защити, но ще имам едно на ум. Надявам се да ни закара безпроблемно до Сърбия и обратно
- mesiata666
- Мнения: 260
- Регистриран на: Нед 02 фев 2014 15:28
- Автомобил: VW Multivan T3 Magnum
- Двигател: 1.9 TD 1989
- Местоположение: Sofia
- Контакти:
Re: VW T3 Syncro Westfalia
Браво Ванка, добре си се постарал! Живи и здрави, трябва да пристигнем нормално и да се забавляваме яко!
- Sasho_T3+Corrado
- Мнения: 279
- Регистриран на: Пет 21 окт 2011 21:57
- Автомобил: VW Golf 3 GTI VW CORRADO 16V
- Двигател: 2E - ABF 1993 9A+ 1995
- Местоположение: с. Драговищица, Костинброд
- Контакти:
Re: VW T3 Syncro Westfalia
Ванка, докъде стигна с бусчето?
- PACH
- Bus Master
- Мнения: 3086
- Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
- Автомобил: VW Bus T3 Syncro
- Двигател: 1.9 M-Tdi
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: VW T3 Syncro Westfalia
Саше, до кривата круша :)
Занимавам се с червената дока, която вече ми е всекидневния автомобил и оранжевия чака да намеря врема и за него.
Занимавам се с червената дока, която вече ми е всекидневния автомобил и оранжевия чака да намеря врема и за него.
- PACH
- Bus Master
- Мнения: 3086
- Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
- Автомобил: VW Bus T3 Syncro
- Двигател: 1.9 M-Tdi
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: VW T3 Syncro Westfalia
Месец след раждането на близнаците, днес най-после намерих време да вкарам проекта в гаража. Започна подготовката за смяната на надстройката
Ето необходимите инструменти.
Започнах с демонтаж на задната врата и багажника, който сглобих за събора в Сърбия.
След това продължих с отстраняване на полиуретановото лепило с което е залепена надстройката. Започнах с макетен нож, рязане, след това стъргах с длетата, голям филм, почистването на двете страни 2.5 часа С полиуретан е пълна цялата водобранна лайсна.
Освен лепилото са се подсигурили с вътрешно парче ламарина, което са обърнали върху долния ръб на надстройката.
След това се преместих вътре, започнах демонтаж на панелите (алуминий), които първо са намазани с полиуретан и след това занитени за купето а на места и с винтове неръждавейка. Всичко това е правено без компромиси, заслужавал си е всеки лев. Високото качество е голяма пречка за лесен демонтаж
Едно улеснение, основите на гредичките са идентични като форма и разположение на другата надстойка, ще ми спести време
За пет часа успях да стигна до тук.
Утре продължавам с предната част и ще се опитам да демонтирам корубата.
Ето необходимите инструменти.
Започнах с демонтаж на задната врата и багажника, който сглобих за събора в Сърбия.
След това продължих с отстраняване на полиуретановото лепило с което е залепена надстройката. Започнах с макетен нож, рязане, след това стъргах с длетата, голям филм, почистването на двете страни 2.5 часа С полиуретан е пълна цялата водобранна лайсна.
Освен лепилото са се подсигурили с вътрешно парче ламарина, което са обърнали върху долния ръб на надстройката.
След това се преместих вътре, започнах демонтаж на панелите (алуминий), които първо са намазани с полиуретан и след това занитени за купето а на места и с винтове неръждавейка. Всичко това е правено без компромиси, заслужавал си е всеки лев. Високото качество е голяма пречка за лесен демонтаж
Едно улеснение, основите на гредичките са идентични като форма и разположение на другата надстойка, ще ми спести време
За пет часа успях да стигна до тук.
Утре продължавам с предната част и ще се опитам да демонтирам корубата.
- mesiata666
- Мнения: 260
- Регистриран на: Нед 02 фев 2014 15:28
- Автомобил: VW Multivan T3 Magnum
- Двигател: 1.9 TD 1989
- Местоположение: Sofia
- Контакти:
Re: VW T3 Syncro Westfalia
Браво Ванка! Бая труд си вложил...
- PACH
- Bus Master
- Мнения: 3086
- Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
- Автомобил: VW Bus T3 Syncro
- Двигател: 1.9 M-Tdi
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: VW T3 Syncro Westfalia
Благодаря Андро, продължаваме с проекта.
След като огледах внимателно закрепването на надстройката, прецених че ще е най-добре да я отрежа 5 см. над лайсната и след това да отстранявам остатъците.
След като премахнах остатъците от надстройката, обърнах внимателно берта, който ще ползвам да притисна другата надстройка. Утре ще почиствам остатъците от полиуретана.
Много съм доволен, че няма никаква корозия по ламарините където ляга надстройката, след почистването им ще намажа с Цинга и епоксиден грунд.
На някой да му се кара кабрио
След като огледах внимателно закрепването на надстройката, прецених че ще е най-добре да я отрежа 5 см. над лайсната и след това да отстранявам остатъците.
След като премахнах остатъците от надстройката, обърнах внимателно берта, който ще ползвам да притисна другата надстройка. Утре ще почиствам остатъците от полиуретана.
Много съм доволен, че няма никаква корозия по ламарините където ляга надстройката, след почистването им ще намажа с Цинга и епоксиден грунд.
На някой да му се кара кабрио
- BUS1988
- Мнения: 680
- Регистриран на: Съб 20 фев 2010 21:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: THESSALONIKI-GREECE
Re: VW T3 Syncro Westfalia
Аааа, ние сме карали Т3 кабрио, сега е твоя ред
- valsanik
- Мнения: 1214
- Регистриран на: Пон 10 авг 2009 8:48
- Автомобил: T3 MULTIVAN+CARAVELLE 16 C-87+91
- Двигател: 1.6 TD JX +2.1 MV-Petrol+LPG
- Местоположение: София
Re: VW T3 Syncro Westfalia
Супер.....Само се чудя, така орязан тавана няма ли предпоставка за усукване на купето?....Или гредите дето са на надстройката са дебели и няма да го допуснат?..Аз,ако някога режа тавана за палатка, ще го отрежа само в средата....А, и сега е момента да прекараш инсталация за допълнителни плафони, над дясната врата например...
- PACH
- Bus Master
- Мнения: 3086
- Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
- Автомобил: VW Bus T3 Syncro
- Двигател: 1.9 M-Tdi
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: VW T3 Syncro Westfalia
Теми, така си е :)
Валка, както виждаш в оригинал синхрото си е с отворен таван, ламарини не съм рязал. Укрепването е само с две U-образни греди. Другата надстройка също има две подобни греди, така че няма да имаме промяна в здравината. Кабелите ги имам в оригинал, погледни задната дясна част на последната снимка.
Валка, както виждаш в оригинал синхрото си е с отворен таван, ламарини не съм рязал. Укрепването е само с две U-образни греди. Другата надстройка също има две подобни греди, така че няма да имаме промяна в здравината. Кабелите ги имам в оригинал, погледни задната дясна част на последната снимка.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 9 госта