Измерване на утечка - правилният начин (и някои заблуди)
- biser.georgiev2
- Мнения: 9
- Регистриран на: Пон 16 яну 2017 22:01
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Измерване на утечка - правилният начин (и някои заблуди)
Днес пак ми беше акумулатора на нула..мерих и нямах никаква утечка.. проверих си комфорт модула и всичко беше сухо и нямаше никакви проблеми с него. Предишния собственик явно е имал музика и бяха прокарани кабели за стъпало и днес ги махнах случайно да не е от тях.. ии продължавам да търся проблема ..
- ktamen
- Мнения: 6171
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Измерване на утечка - правилният начин (и някои заблуди)
Andonov написа:drotomir написа:Да допълня че при 0,05А или дори 100 ма консумация и късия път през който мерим пад на напрежение ако въобще има такъв в което аз силно се съмнявам че мултицета ще го хване .
Или нагледно ето
Специфично съпротивление на медта 0,017 ома мм2/м , приемаме че горе долу мястото където прогаря предпазиителя е 1 мм2 , дължината е 1 см най много , делим 0,017 ома на 100 за да намерим колко е съпротивлението за 1 см и то е 0,00017 ома.
Пада на напрежение е произведението от тока в ампери по съпротивлението в омове или 0,1х0,00017=0,000017 V или в миливолтове за да е по лесно 0,017 миливолта . На повечето мултицети в обхвата за мерене на миливолтове е до втората цифра след запетаята която дори без подадено напрежение се мени от 0 към 1 т.е забравете за тоя метод освен ако утечката не е повече от 5Ампера или не разполагате с някой уред дето мери микроволтове.
Колегата го е описал доста преди мен. На практика няма как да мериш пад на предпазителя, освен ако той не е проблемен и има по-голямо съпротивление различно от 0 (китайски боклук)
Все пак 0,00017 ома е 0.
Макар и малко късно да виждам темата, описаното в 1 пост няма как да свърши работа. Да мериш пад на нещо което е 0 няма как стане с мултицетите на пазара ни.
И утечка дори да е малка се мери ВИНАГИ на обхват 10/20А а не на мА.
Описаното в 1 пост е по-скоро насочващо (ако уреда е долу горе точен и предпазителя читав) от там нататък мерене на ток последователно а не пад паралалено.
Колегата наистина е обяснил добре защо меренето на пада върху бушона не е от най-чувствителните и точни методи. Ама дали ще се променят сметките му, ако сечението на предпазителя не е 1мм2 щото един квадрат е 50 амперов бушон.....
На картинката се вижда, че бушона е китайско алуминиево менте, 5 амперово и сметките съвсем се объркват.
biser.georgiev2 написа:Днес пак ми беше акумулатора на нула..мерих и нямах никаква утечка.. проверих си комфорт модула и всичко беше сухо и нямаше никакви проблеми с него. Предишния собственик явно е имал музика и бяха прокарани кабели за стъпало и днес ги махнах случайно да не е от тях.. ии продължавам да търся проблема ..
Недей да мериш, потърси някой друг да измери утечката.
ПП Купувайте си предпазители от морга, като не ви се дават пари за истински бушони.
- vankata_passat
- Мнения: 267
- Регистриран на: Вто 08 дек 2015 13:30
- Автомобил: Vw Passat 1.9 tdi 131 hp
- Двигател: AVF
- Местоположение: Силистра
Re: Измерване на утечка - правилният начин (и някои заблуди)
По принцип не давам на някой да се учи да ремонтира на моята кола за това питах тук.
- ktamen
- Мнения: 6171
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Измерване на утечка - правилният начин (и някои заблуди)
vankata_passat написа:По принцип не давам на някой да се учи да ремонтира на моята кола за това питах тук.
Не е толкова сложно, но не е и просто.
Обяснявал съм 100 пъти едно и също и ми е писнало да се повтарям, но ще обясня още веднъж.
Намираш си две парчета подходящ кабел и ги слагаш на мястото на пробниците на мултицета. На повечето мултицети за 10 амперовият обхват единият пробник се мести в друга дупка. Слагаш жиците на 10 амперов обхват и включваш мултицета на обхват 10 ампера. Откачаш едната клема и я връзваш за единия кабел, другият кабел го връзваш за акумулатора на мястото на откачената клема. После заключваш колата, ако предният капак има копче го натискаш по някакъв начин за да си мисли колата, че е паркирана. После гледаш какво показва мултицета в продължение на поне половин, един час.
После пишеш тук какво е показал мултицета и ще ти обясня какво да правиш по нататък.
- vankata_passat
- Мнения: 267
- Регистриран на: Вто 08 дек 2015 13:30
- Автомобил: Vw Passat 1.9 tdi 131 hp
- Двигател: AVF
- Местоположение: Силистра
Re: Измерване на утечка - правилният начин (и някои заблуди)
ktamen написа:vankata_passat написа:По принцип не давам на някой да се учи да ремонтира на моята кола за това питах тук.
Не е толкова сложно, но не е и просто.
Обяснявал съм 100 пъти едно и също и ми е писнало да се повтарям, но ще обясня още веднъж.
Намираш си две парчета подходящ кабел и ги слагаш на мястото на пробниците на мултицета. На повечето мултицети за 10 амперовият обхват единият пробник се мести в друга дупка. Слагаш жиците на 10 амперов обхват и включваш мултицета на обхват 10 ампера. Откачаш едната клема и я връзваш за единия кабел, другият кабел го връзваш за акумулатора на мястото на откачената клема. После заключваш колата, ако предният капак има копче го натискаш по някакъв начин за да си мисли колата, че е паркирана. После гледаш какво показва мултицета в продължение на поне половин, един час.
После пишеш тук какво е показал мултицета и ще ти обясня какво да правиш по нататък.
Добре утре сутринта ще го направя и ще пиша какво е станало. Благодаря за обяснението.
- biser.georgiev2
- Мнения: 9
- Регистриран на: Пон 16 яну 2017 22:01
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Измерване на утечка - правилният начин (и някои заблуди)
Недей да мериш, потърси някой друг да измери утечката.
ПП Купувайте си предпазители от морга, като не ви се дават пари за истински бушони.[/quote]
В първи си коментар бях написал, че утечката се появява когато си поиска гъта ми акумулатора за минимум време и докато отключа и пробвам да запаля и изчезва. Затова от сервизите ми казват, че по този начин няма как да я хванат докато не стане постоянна, а тя не става... и затова съм си взел мултицет за да може по всяко време да проверявам и да се мъча да я хвана
ПП Купувайте си предпазители от морга, като не ви се дават пари за истински бушони.[/quote]
В първи си коментар бях написал, че утечката се появява когато си поиска гъта ми акумулатора за минимум време и докато отключа и пробвам да запаля и изчезва. Затова от сервизите ми казват, че по този начин няма как да я хванат докато не стане постоянна, а тя не става... и затова съм си взел мултицет за да може по всяко време да проверявам и да се мъча да я хвана
- ktamen
- Мнения: 6171
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Измерване на утечка - правилният начин (и някои заблуди)
Такава утечка не мисля, че имаш шанс да я откриеш самостоятелно. Аз бих си сложил истински нискоомен амперметър на самият акумулатор и подходяща аларма, която да се задейства от стрелката му.
Обикновено причината за подобни непостоянни утечки е в микроключетата на вратите.
Обикновено причината за подобни непостоянни утечки е в микроключетата на вратите.
Последна промяна от ktamen на Съб 04 фев 2017 9:27, променено общо 1 път.
- vankata_passat
- Мнения: 267
- Регистриран на: Вто 08 дек 2015 13:30
- Автомобил: Vw Passat 1.9 tdi 131 hp
- Двигател: AVF
- Местоположение: Силистра
Re: Измерване на утечка - правилният начин (и някои заблуди)
Колега направих както ми каза вързах единия на клемата другия кабел на самия акумулатор от самото начало ми показа 0.02 след 30секунди показа 0.01 задържа около 5 минути и после постоянно стой на -0.00 по твоя начин както обясни. А виж какво ми показва като превключа дали преминава ток или дали има прекъсване това с зумерчето дето пищи. Отначало показа 1.0 после 0.09 после пада на 0.06 и после заковава на 0,05. Незнам вече.
Последна промяна от vankata_passat на Съб 04 фев 2017 10:10, променено общо 2 пъти.
- ktamen
- Мнения: 6171
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Измерване на утечка - правилният начин (и някои заблуди)
Бъди по-подробен. Колко показва в началото, след колко време стана 0,00 и прочее.
За да мериш на 200мА трябва да заголиш кабелите по средата и да ги вържеш един за друг. После да превключиш на обхват 200мА, като не забравиш да прехвърлиш единия кабел в съответната дупка. После чакаш, и когато мислиш, че първоначалният голям ток вече е спрял, трябва да развържеш кабелите и мултицетът ще ти покаже реалната утечка. Ако не си внимателен мултицетът ще се прецака.
За да мериш на 200мА трябва да заголиш кабелите по средата и да ги вържеш един за друг. После да превключиш на обхват 200мА, като не забравиш да прехвърлиш единия кабел в съответната дупка. После чакаш, и когато мислиш, че първоначалният голям ток вече е спрял, трябва да развържеш кабелите и мултицетът ще ти покаже реалната утечка. Ако не си внимателен мултицетът ще се прецака.
- vankata_passat
- Мнения: 267
- Регистриран на: Вто 08 дек 2015 13:30
- Автомобил: Vw Passat 1.9 tdi 131 hp
- Двигател: AVF
- Местоположение: Силистра
Re: Измерване на утечка - правилният начин (и някои заблуди)
Колега с заголени кабели свързани по средата показва 0.04
- ktamen
- Мнения: 6171
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Измерване на утечка - правилният начин (и някои заблуди)
0,04 или 00,4? И какво показва 0,4, краставици или круши?
Изрично помолих да си по-подробен. На какъв обхват е включен мултицета на снимката? Какво показва като развържеш жиците? Сигурен ли си че мултицетът е изправен?
Изрично помолих да си по-подробен. На какъв обхват е включен мултицета на снимката? Какво показва като развържеш жиците? Сигурен ли си че мултицетът е изправен?
- Пешо2004
- Мнения: 161
- Регистриран на: Нед 14 дек 2008 10:15
- Автомобил: VW Passat Variant 5.5
- Двигател: AVF 2004
- Местоположение: София
Re: Измерване на утечка - правилният начин (и някои заблуди)
Ако правилно съм видял на снимката колегата мери омове. На него май му трябват милиампери, доколкото разбрах от темата. И май някой друг който знае какво се прави с мултицета.
- ktamen
- Мнения: 6171
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Измерване на утечка - правилният начин (и някои заблуди)
Наистина са омове, на горната снимка се вижда по-добре. Прав си и за нуждата от друг, дето знае какво се прави с мултицет.
- vankata_passat
- Мнения: 267
- Регистриран на: Вто 08 дек 2015 13:30
- Автомобил: Vw Passat 1.9 tdi 131 hp
- Двигател: AVF
- Местоположение: Силистра
Re: Измерване на утечка - правилният начин (и някои заблуди)
Колеги на милиампери показва 0.00 0.01. Както и да е ще намеря някой който да види проблема и да премери правилно.