Под какъв минимален пробег не е оправдано да караме на газ. Скапва ли газта мотора?
- vucata
- Мнения: 3610
- Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 8:38
- Автомобил: Ford Mondeo MK2
- Двигател: 1.8TD 2000
- Местоположение: Bulgaria- Sofia
- Контакти:
Re: Под какъв минимален пробег не е оправдано да караме на газ. Скапва ли газта мотора?
Леглата трябва да са металокерамични. И още един съвет, да си вземе нови клапани. Леглата са 16, средно по 30-40лв броя, 20тина лева е всеки клапан и е в джаза. Малко скъпо ама ако иска да я кара още 200 000км това е варианта. Има доста писано за главите на тия хонди у форума на Хонда.
- tdi fen
- Мнения: 4310
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Под какъв минимален пробег не е оправдано да караме на газ. Скапва ли газта мотора?
към 1000 лв излезе на познат с хонда cr-v поправянето на главата с металокерамични легла,като той е минал 50к км на газ но я купи с газовата от Италия и не може да се каже колко изкарала общо не не са малко според мен
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Под какъв минимален пробег не е оправдано да караме на газ. Скапва ли газта мотора?
Клапанните легла от бял чугун издържат стотици хиляди и са по-евтини.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19716
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Под какъв минимален пробег не е оправдано да караме на газ. Скапва ли газта мотора?
Не съм чул за износване на леглата на клапаните при VAG в следствие на газта. Има ли такива случаи?
Re: Под какъв минимален пробег не е оправдано да караме на газ. Скапва ли газта мотора?
Всяка кола не става за газ, за това при покупката хубаво се разузнава, става ли на газ колата. Иначе няма смисъл от газ тогава.
За това преди да се купи кола за газ, трябва да се консултираш с добър газажия, става ли колата или не става.
За това преди да се купи кола за газ, трябва да се консултираш с добър газажия, става ли колата или не става.
-
- VW експерт
- Мнения: 12862
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Под какъв минимален пробег не е оправдано да караме на газ. Скапва ли газта мотора?
Vlad777 написа:Не съм чул за износване на леглата на клапаните при VAG в следствие на газта. Има ли такива случаи?
Пасат В4,на метан. Завъртях 150000. Изпускателни клапани бяха потънали в главата. Две спукани бутала. Взех друга глава. Нямах време за чакане за керамични легла. Имах точно три дни да се отвори и затвори двигателя. Навъртя още 80000 безпроблемно.
- ktamen
- Мнения: 6171
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Под какъв минимален пробег не е оправдано да караме на газ. Скапва ли газта мотора?
А по какво съдиш, че метанът е причината? Не се заяждам, просто питам. Другите легла в какво състояние бяха?
- vucata
- Мнения: 3610
- Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 8:38
- Автомобил: Ford Mondeo MK2
- Двигател: 1.8TD 2000
- Местоположение: Bulgaria- Sofia
- Контакти:
Re: Под какъв минимален пробег не е оправдано да караме на газ. Скапва ли газта мотора?
Нашия Б3 (2е мотор) на метан мина над 400000км в БГ. Внос от Италия 2006 година. Никога не му е правен ремонт на главата. Миналата година отиде на вторични горкия. Аз пак си подкрепям тезата, че алтернативното гориво дали метан дали газ, трябва да се настрои перфектно във всички работни диапазони на двигателя, за да няма проблем! Доста се отклоняваме от темата по принцип.
Аз все пак искам да чуя мнения и от хора, които карат ВАГ, но с FSI моторите. Как са нещата при вас? Къде е слагана газта, какви км сте изминали, и има ли смисъл от цялата процедура? Конкретно се интервсувам от два мотора, 2.0fsi и 3.2fsi.
Аз все пак искам да чуя мнения и от хора, които карат ВАГ, но с FSI моторите. Как са нещата при вас? Къде е слагана газта, какви км сте изминали, и има ли смисъл от цялата процедура? Конкретно се интервсувам от два мотора, 2.0fsi и 3.2fsi.
- group®
- Темерут
- Мнения: 9887
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Под какъв минимален пробег не е оправдано да караме на газ. Скапва ли газта мотора?
vucata написа:Аз пак си подкрепям тезата, че алтернативното гориво дали метан дали газ, трябва да се настрои перфектно във всички работни диапазони на двигателя, за да няма проблем!
Аз съм на същата теза.
С всички производни от това:
- много добре подбрана уредба
- добри майстори
- педантична поддръжка
А всичко това струва пари.
И там се късат тънките сметки "слагам газ за 1000лв и евтино".
Това изисква и повече пробег от 'тънките сметки'.
Тук идва и задочния ни спор със Здравко за катализаторите и газта.
Аз продължавам да твърдя, че газ и катализатор са несъвместими.
Може би, ако горните 3 неща са изпълнени, ще изкара повече.
А катализатора също е сериозна сума, която трябва да се добави в сметката, ако се затегнат нещата. Няма винаги да е 'махам го и готово'.
- vucata
- Мнения: 3610
- Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 8:38
- Автомобил: Ford Mondeo MK2
- Двигател: 1.8TD 2000
- Местоположение: Bulgaria- Sofia
- Контакти:
Re: Под какъв минимален пробег не е оправдано да караме на газ. Скапва ли газта мотора?
Да ти кажа честно на мерцедеса катализатора е в изправност все още, което е доста странно. Даже за 2ри път на техническия преглед ме питаха дали не съм го сменял, и човека слиза по 2 пъти в канала за да се увери. Няма никакви забележки в газовете да чукам на дърво. Но както казах намразих газта именно заради това, че трябва да се обръща постоянно внимание на тази система. Абе като цяло не ми е комфортно да я карам тази кола и затова я хвърлих на жена ми. А тя и дума не иска да чуе за друга кола, тази си има кожа, автоматични скорости, върви добре, вози добре, голяма е. Покрива й изцяло изискванията, а и на пазара нищо не може да отговори в диапазон 5-6000лв на този критерии. Да малко е дърта 2002ра,но не я мисля, не ме интересува дали ще я удари, надраска и така нататък. Аз винаги съм твърдял, че всяко семейство мъж и жена активни шофьори, трябва да имат комби, не 1 а 2. Практична кола за всеки ден. Тъпотиите от сорта на градска кола ала бала 2/3 врати са ми много абсурдни. Но действително ако не минаваш повече от едни 70-100км на ден задължителни, просто е излишна инвестиция в газ или метан. Направо като се сетя кви филми са газовите филтри, после настройки, течове на антифриз от тройници, смяна на маркучи... Реве ми се.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11928
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Под какъв минимален пробег не е оправдано да караме на газ. Скапва ли газта мотора?
В тези сметки обаче трябва и да сложим преценка на финансовото състояние. Примерно, преди 20 години 5-600 лв заплата, две малки деца и кола. Стисках зъби и сложих газова, щото газта е на половин цена и не съм се интересувал от друго. Миналата година си купих друга кола, децата вече пораснали и всеки си хванал пътя, само аз и жената, наема и сметките, заплатата 4 пъти повече от предишната, чудех се веднъж дали да монтирам газ за моите 20-25 хил км на година, обаче се сетих за
Та в моя случай с оглед на километрите е оправдано, но само това, всичко друго говори обратното. Всеки трябва внимателно да прецени за себе си.
и драмите с резервната гума и липсата на място в багажника и се отказах от идеята след точно 10 минути, още повече, че колата е турбинирана с особена електроника и настройването и за работа на газ е, майко милаvucata написа:Направо като се сетя кви филми са газовите филтри, после настройки, течове на антифриз от тройници, смяна на маркучи..
Та в моя случай с оглед на километрите е оправдано, но само това, всичко друго говори обратното. Всеки трябва внимателно да прецени за себе си.
- katmai
- Мнения: 315
- Регистриран на: Съб 05 юни 2010 19:32
- Автомобил: VW Passat B8 Alltrack
- Двигател: 2000 BiTDI CUAA
- Местоположение: София
Re: Под какъв минимален пробег не е оправдано да караме на газ. Скапва ли газта мотора?
Моят Б5.5 1.8Т след 130 000 км на газ отиде за нова глава заради легла на клапани. Според човека който гледа главата това си е от газта. За тези 130 000 км винаги съм сменял редовно филтър и съм ходил на профилактика на рейката. Даже към края смених и изпарител, защото тогава нямаше ремонтни комплекти за него. Колкото до това с педантичността, нещата не са толкова прости. Ако дадена система в 90% от случаите на ползване се държи кофти, защото разбираш ли трябва всеки ден аз да гледам двеста показателя дали са в норми, то тя се държи кофти. Отделно е много относително какъв е двигателя.
Според мен газчицата е сладка работа, особено ако някой цепи стотинката и кара някакъв по-газопригоден двигател.
Колкото до моите сметки, аз за 130 хил. км. съм спестил над 15 000 лв от гориво, дал съм 1500 за монтаж, дал съм и още поне 400 лв за профилактики, и дори и да сложим ремонта на главата(1000 лв), то пак съм много на плюс. Въпроса е че съм много на плюс от към пари, но от към нерви съм страшно много на минус.
Според мен газчицата е сладка работа, особено ако някой цепи стотинката и кара някакъв по-газопригоден двигател.
Колкото до моите сметки, аз за 130 хил. км. съм спестил над 15 000 лв от гориво, дал съм 1500 за монтаж, дал съм и още поне 400 лв за профилактики, и дори и да сложим ремонта на главата(1000 лв), то пак съм много на плюс. Въпроса е че съм много на плюс от към пари, но от към нерви съм страшно много на минус.
- Dpop
- Мнения: 3400
- Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
- Автомобил: VW
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Под какъв минимален пробег не е оправдано да караме на газ. Скапва ли газта мотора?
Когато обмислях монтиране на газова уредба на предишния ми пасат - Б4 с 1.8 Ми/90 к.с. първоначално се колебаех, заплатата ми беше доста по-различна, а и изминавах средногодишно 10-11 хил. Тогава автомобила беше на 7 години и ако правилно си спомням около 140 хил. В крайна сметка реших, че ще го карам поне 5-6 години и така беше монтирана АГУ-с вакумно Ловато. Това стана някъде края на 2000 или началото на 2001 г. След монтажа с автомобила изминах над 180 хил. Газовата не ми е създавала проблеми(само поддръжка, филтърче и 2 пъти смяна на платната на изпарителя), нито се е износило нещо по мотора. Един път беше отворена главата за смяна на маслосъбиращите гумички на клапаните(от Люси в Орландовци - да е жив и здрав), всичко друго си беше идеално. Помня, че няколко години след като беше монтирана газовата ходих в сервиз при един познат да замери компресията на цилиндрите, а известно време след това и при Никси в Герман и показанията бяха много близки до заводските. Но както е коментирано и писано нееднократно, като цяло автомобилите произведени след 95-6 година вече не са това което бяха.
На съвременен автомобил вероятно не бих сложил допълнително АГУ, по-скоро бих си взел такъв със заводски метан.
На съвременен автомобил вероятно не бих сложил допълнително АГУ, по-скоро бих си взел такъв със заводски метан.
Re: Под какъв минимален пробег не е оправдано да караме на газ. Скапва ли газта мотора?
Моята 4-ка 1,6 16V 105h.p. нямам идея колко харчи на бензин, никога не съм я засичал. Но на газ с 42 литра 512 км. (около 8,2/100) извънградско 100-120 с пуснат климатик през половината път и натоварена до капата. Аз, жена ми детето и багажа за морето (не беше хич малко). За мен този разход е повече от идеален. Сам с празен автомобил не съм я засичал.
Газовта е на около 105 хил. и бая неща съм сменявал по нея. Изпарител, филтри, клапани на бутилката и след изпарителя, темп датчик на изпарителя (за последното ме одрусаха 60 кинта с двата филтъра)
Газовта е на около 105 хил. и бая неща съм сменявал по нея. Изпарител, филтри, клапани на бутилката и след изпарителя, темп датчик на изпарителя (за последното ме одрусаха 60 кинта с двата филтъра)
-
- Мнения: 3
- Регистриран на: Чет 20 юли 2023 0:18
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Под какъв минимален пробег не е оправдано да караме на газ. Скапва ли газта мотора?
Добър ден! Извинете, че отново отварям тази тема, но имам въпрос. Та значи аз си купих Dodge Grandcaravan 2019 3.6 бензин 288к.с. Много добре знаех за разхода от сорта на 15/100 бензин, но след време реших да му сложа газова уредба (уж е монтирано професионално и ще си върви супер). Обаче почнах нещо да се съмнявам дали не съсипах колата, която си вървеше като ракета и си возеше сеедно съм в лодка. Та дали тази газова уредба, ще попречи по някакъв начин на мотора, мощността на колата и като цяло на нещо ? Бях свикнал като тръгна да изпреварвам да я понатисна и направо си на залепяше по седалките, обаче от както сложиха газовата уредба аз не съм я карал вече. Оставих я на братовчед ми и се върнах в Америка и не знам какво се случва дали колата се съсипа. По думи на братовчед ми колата не можело да се усети на газ ли върви или на бензин. Вика, че няма разлика от преди, ноо ми е интересно как мислите и вие ? Да очаквам ли колата да изгуби мощността си и да се чупи по-често ?
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 20 госта