ЪПДЕЙТ!
По Коледа стават чудеса!
Вчера отново и направих 100ина км. ивънградско, като почти през цялото време изпълнявах процедурите за ресет на SCR в два варианта (не е ясно кой е правилния, защото и двата се споменават):
1. Каране на най-висока предавка (в моят случай 6та) с 2000 оборота за 5 секудни. След това рязко отпускане на педала на газта и движение на "моторна спирачка" поне 5 секунди.
2. Каране на най-висока предавка (в моят случай 6та) с 2000 оборота за 5 секудни. След това рязко подаване на газ до край (без кик-даун бутона и без да сваля предавка) и веднага (пробвах и след 5 сек.) рязко отпускане на газта и движение на "моторна спирачка" за поне 5 сек. На отиване към дестинацията, за която се бях запътил нищо не се получи. Колата там седя 1-2 часа, на връщане отново правих всичко по същия начин и ооооо чуда в някакъв момент системата се ресетна. Нямам идея кое помогна. Всичко това е правено в Порше около 180-200км. и отделно от мен поне още 400-500км. в различни дни и условия. Пробвал съм на D, на S, на ръчен режим. Включително последно си върнах Driving profila swtichover - а , а "incremental controlled over time" , защото го карама на "directly, controlled over threshold”. Между другото в един щатски форум, собственик на audi q5 беше писал, че за да се рестартира системата в някои случаи трябвало да се кара 150км. поне извънградско, което според мен е абсурдно.
Тоя SCR е голям майтап....., но за сега отлагам софтуерното му изключване, ще го изучавам още :)
Сега възниква един доста важен въпрос: как може да се засече реалното количество на Adblue в резервоара, защото след ресета ми дава, че имам количество за 7500км.?! Същото ми показваше и при предишните два пъти когато се случи да се осветка, но лесно я ресетнах. Абсолютно съм сигурен, че няма как да е свъпадение и 3те пъти да е била с еднакво количесто останало в резервоара. По-скоро си мисля, че това е някакво зададено "служебна" стойност при ресет на системата и вероятно трябва някак преди да се почне с ресет да е налято конкретно количесто. Или другия вариант е, сега с шофиране да си го преизчисли и коригира, но по спомен миналите пъти от това коичество си сваляше съвсем нормално според реалния пробег. И тук идва съмнението ми, да не би в някакъв момент adblue-то да свършва а колата да мисли, че има и от дам да идва грешката. Нямам спомен, но май и 3те пъти като се осветка първо наливах няколко литра за да видя дали няма да се оправи (чак след това минавахме на вариант разглобяване и тестване на дюзата дали пръска).
Принципно на живи данни може да се включи SCR Tank fill level и там дава колко процента е запълнена системата и съм пробвал даже докато колата е с грешка за SCR, процентите си намалят спрямо иминати километри, а при доливане на течност, веднага се вдигат. Но до колко е реално това показание.....
Нова тема за размисъл :)
Инак, на въпроса на какви км. условно започват драмите с SCR-ите, не мисля, че км. имат особено значение, чел съм за страшно много коли, които имат проблеми още в гаранция и на супер смешни км. - 10к, 20...30....40к. , както и коли на няколко стотоин хиляди без проблем. Не е ясно какви са предпоставките.