Привет гайс,
Проектът с бежовия ми бус достигна своята кулминация. След доста продуктивен сезон, в момента се е отдал на заслужена почивка. Като цяло на бежовия от както го имам, вече 7+ години, му тече последния пясък. За момент се отказах да търся друго купе, реших да ивестирам в двигател и както винаги става - като спреш да търсиш, намираш!
Новата придобивка е от 1988г., 1.6 Турбо дизел с 4 скорости. Като изключим фабричната нафтова печка, този бус по-посен не би могъл да бъде. Благодарен съм, че са му сложили волан и фарове изобщо. Опитвам се да гледам на това, като по-вече поле за изява. Започвам от начало в следната последователност - чистене, ходова част, спирачки, двигател и скорости, интериор, екстериор.
Започвам от нулата.
Re: Започвам от нулата.
Не бих казал, че настоящата задача е трудна, но не бих я нарекал и лесна. От една страна разглобяването си е сериозно, някои неща са доста гадни, особено когато се отвиват за пръв път от 40 години. От друга страна в правилните инструменти и малко теоретична подготовка от книжката успях да се справя от начало до край сам самичък. Истинският герой тук е С-скобата - един от най-добрите инструменти, които съм си купувал под 100лв. Дори малко ме е яд, че не взех варианта с повече приставки, но си събирам в една кутия стари втулки, тръби и други видове скрап за тази цел.
Като цяло бусът отдолу е в топ състояние и най-накрая разбрах защо - целият е напръскан с катран, битум или асфалт, не мога да преценя точно кое от трите. Личи си, че е нанасяно горещо и е адски гадно за махане от където и да било, а под него повърхността изглежда сякаш вчера е излязла от завода. Изглежда да е нанесено доста отдавна, вероятно скоро след като бусът е излязал от завода.
В крайна сметка предницата е изцяло обновена, доста е стегната и изглежда супер. Разбира се трябва да иде на реглаж, но мисля с едно ходене да регулират и двата моста. Преди да премина към задната ос обаче, първо искам да мина през предните спирачки за да може да мога да сложа гумите и да знам, че съм приключил с предницата.
Като цяло бусът отдолу е в топ състояние и най-накрая разбрах защо - целият е напръскан с катран, битум или асфалт, не мога да преценя точно кое от трите. Личи си, че е нанасяно горещо и е адски гадно за махане от където и да било, а под него повърхността изглежда сякаш вчера е излязла от завода. Изглежда да е нанесено доста отдавна, вероятно скоро след като бусът е излязал от завода.
В крайна сметка предницата е изцяло обновена, доста е стегната и изглежда супер. Разбира се трябва да иде на реглаж, но мисля с едно ходене да регулират и двата моста. Преди да премина към задната ос обаче, първо искам да мина през предните спирачки за да може да мога да сложа гумите и да знам, че съм приключил с предницата.
Re: Започвам от нулата.
Тази част отне твърде много време... Мислех, че съм си набавил всичко необходимо, но хем нямах време, хем нищо не вървеше по план, или поне така ми се стори. Самите апарати бяха екстра-ръждиви, а с наличната песъкоструйка в общи линии оперирах със затворени очи и не можах да свърша кой знае какво. Няма да издавам повече - гледайте и ще разберете.
Започвам работа по следващия веднага!
Започвам работа по следващия веднага!
Re: Започвам от нулата.
Бая време мина от последния пост, сори за което...
Извършах цялата задници - тампони, лагери, карета - както си му е реда. Остана да го закарам на геометрия, но това по-натам. Ако има питанки - питайте!
Извършах цялата задници - тампони, лагери, карета - както си му е реда. Остана да го закарам на геометрия, но това по-натам. Ако има питанки - питайте!
Re: Започвам от нулата.
Отново мина известно време от последния ми пост. Не, че мързелувах или бездействах - просто работата не спори, дето се вика.
Планът за този епизод беше да отделя няколко дни до максимум седмица, за да обърна внимание на двигателя. Основното ми оплакване от него е, че не просто не дава 70-те к.с., които са му заложени от заводът, ами дори не изглеждаше да е близо до тях. За да добиете представа - по равно максималната скорост е 75км/ч, току виж стрелката трепне малко над.
Като цяло нямам крайно високи очаквания за 1.6ТД. Имах една простичка цел - да може да поддържа 100-105км/ч по равно, за да мога като се обръсна в нас, да стигна за където съм тръгнал, преди да се наложи да се бръсна отново.
За съжаление, епизодът по-долу завърши с моралът на дъното на моралометъра, защото след много труд, пари и време тази простичка цел все ми обягва.
Планът за този епизод беше да отделя няколко дни до максимум седмица, за да обърна внимание на двигателя. Основното ми оплакване от него е, че не просто не дава 70-те к.с., които са му заложени от заводът, ами дори не изглеждаше да е близо до тях. За да добиете представа - по равно максималната скорост е 75км/ч, току виж стрелката трепне малко над.
Като цяло нямам крайно високи очаквания за 1.6ТД. Имах една простичка цел - да може да поддържа 100-105км/ч по равно, за да мога като се обръсна в нас, да стигна за където съм тръгнал, преди да се наложи да се бръсна отново.
За съжаление, епизодът по-долу завърши с моралът на дъното на моралометъра, защото след много труд, пари и време тази простичка цел все ми обягва.
Re: Започвам от нулата.
Малко ъпдейт да дам на ситуацията. Последният епизод завърши доста разочароващо, най-вече защото изпаднах в лека криза на вярата. Осъферих се сравнително бързо обаче и продължих напред. Уж гледах турбото - пипах, въртях - изглеждаше да е здраво. Но за всеки случай си викам ще закача един буустметър да видя дали надува аджеба. Еми... ня'ам к'во да кажа...
Re: Започвам от нулата.
Хилоу пак! Отразях покрива. Ама наистина. Беше ми доста притеснено като започнах, ама сега като погледна - добре стана. Сбъднах си мечтата!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта