Здравейте, прелистих доста основно форума ,относно смяна на двигател, но всички теми вече са на по 10 години.
Бусчето в момента е 1.6 D, с четири степенна скоростна кутия. Предстои му лека полека да бъде конвертирано към кемпер. За начало ми се иска да му дадена малко повече сила и спокойно да може да поддържа 120 на магистрала.
Имам няколко основни въпроса за новия мотор.
Освен класическите 1.9 1Z и AAZ има ли вече по медорни конверси към мотори 105; 110; 115; 136; 150 кс 1.9 TDI и Помпа дюза и двигатели след 2000г.
Има ли значение от колата донор, съответно разположението на двигателя/ напречно надлъжно/ и бъдещето насаждане в Т3 и периферията му
Съединител маховик и стартер съотвеното бусовивият или от колато донор предвид повечето NM?
Ще съм благодарен ако някой минал по този път, сподели малко повече инфо...
VW T3 1.6D Смяна на двигател с 1.9 TDI
Re: VW T3 1.6D Смяна на двигател с 1.9 TDI
На мен ми предстои същата/подобна конверсия. До колкото знам 1.9TDI двигателите - 1Z, AAZ и AFN от голф 3/венто/пасат б4 хардуерно са същите като оригиналния 1.6Д/ТД. При минаването към следващата генерация - 1.9 ТДИ помпа дюза от Г4, Бора, Пасат Б5 и т.н. окачването на самия двигател е съвсем различно в донора, съответно и адаптирането към бусът е по-различно, да - чел съм, че трябват да е бил напречно монтиран, но честно казано не помня защо. Освен това самите двигатели, най-вече главата е доста по-голяма и малко трудно се събира в коша на буса, без да вдигаш капака и да губиш просвет отдолу.(нека някой с повече опит да сподели). И последно - за съединителя не знам, но на скоростите на буса повече от около 200Нм започват да им се отвазяват вредно или поне така съм чувал. Аз лично съм се насочил към AFN, който ми изглежда, че като мощност и момент ще е повече от достатъчен, а хардуерно би трябвало да пасне 'като у тех си'. Има интересни теми из чуждите форуму с доста подобни конверсии - 1.9 PD, 1.8T и т.н.
-
- Мнения: 721
- Регистриран на: Вто 06 дек 2005 8:48
- Автомобил: MK3 + T3 + МК5 Plus + MYLR
- Двигател:
Re: VW T3 1.6D Смяна на двигател с 1.9 TDI
За предпочитане е напречния двигател заради местата на захвата на двигателя, които пасват с тези на буса ако е бил дизел оригинално. Относно двигатели помпа дюза и комън рейл, има и такива проекти в други страни, но гледам че ъгъла на монтиране на двигателя е 50 градуса, т.е. по-изправен. При този ъгъл капака над двигателя е необходимо да се повдигне. Отделно са необходими други лапи на двигателя. За дизелите с голям въртящ момент, ако се използва оригиналната скоростна кутия, е възможно да се сложи двумасов маховик с леко пристъргване на камбаната на кутията. В тези случай скоростната кутия също трябва да се ревизира, в най-добрия вариант да се променят предавателните числа с по-подходящи за новия двигател. Като цяло всичко е възможно, но стигаме до бюджета, който много лесно и бързо набъбва.
-
- Мнения: 140
- Регистриран на: Пет 03 юли 2015 23:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: VW T3 1.6D Смяна на двигател с 1.9 TDI
Проблемът на тези конверсии е, че скоростите не издържат.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост