Често се пита във форума как се сменя хидравличното масло и какво масло трябва да се долива/сменя.Моето масло беше за смяна и реших да постна тема как точно се сменя и какво масло трябва да се сипва.
Според това което съм чел във форума излиза, че маслото е само едно, а именно оригиналното.Не искам да си правя експерименти с други масла ( частите по хидравликата не са евтини ) и си купух оригинално масло за VW от Ауто+ :
Цената му е 26 лв.
Аз лично смених маслото след като бях карал колата и беше позагряла.Хидравличното масло е течливо и мисля, че няма да има проблем да се източи добре и на студен двигател.
Маслото се източва от маркуча на ниското налягане:
Разхлабва се скобата с отверка и маркуча се издърпва.
Ако маслото не е предварително изтеглено от казанчето ще потече с доста сериозна струя и ще изпомаже помпата и около нея (както се получи при мен ).Внимателно го теглете и си пазете очите.
Помпата можете да я дренирате през търбичката със спринцовка и маркуче от система прикрепено към нея.
След като е изтекло проверете какво е състоянието вътре в казанчето.При мен имаше утайки и мизерия и трябваше да го сваля и да го измия.За да се свали се отвиват маркучите, които се намират в долния му край:
и голямата скоба, която го фиксира към предната греда:
След като сте разкачили маркучите и горната скоба го издърпвате нагоре ( в основата му има краче, което влиза в гумен тампон ).
За да почистя добре казанчето си купих обезмаслител "Меглио".За да го измия по-добре отвътре използвах четка за зъби.След като махнах замърсяванията го изплакнах обилно с вода и го оставих на слънце да изсъхне.
Докато съхнеше откачих маркучите от скобата на двигатела и от свинските опашки и хубаво ги изцедих ( изтече още 100 мл. масло ).
Събирането става по обратния ред.Монтирате обратно казанчето и закачвате маркучите на него.Закачвате маркуча към помпата.
Маслото го сипвах на тънка струйка, докато не се напълни почти до горе.След това запалих двигатела и след 1-2 сек. работа го огасих.Маслото беше изчезнало почти цялото.Долях отново до максимум.Процедурата я повтаряте докато не спре да поема масло.
След първото пълнене не пълнете над максимум и може да не гасите двигатела веднага ( след първото пълнене го угасих веднага, защото можеше да остане помпата без масло ).
750 мл. ми бяха необходими да стане почти до максимум.
Снимките ги правих след смяната.По време на смяната нямаше кой да снима, а аз бях доста изцапан .
Дано да съм бил полезен.
Смяна на хидравлично масло + снимки!
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- The Red Guy
- Мнения: 2402
- Регистриран на: Чет 19 апр 2007 17:35
- Автомобил:
- Двигател:
А аз все си мисля, че старото масло не може да бъде източено така на 100 %. Най-удачният вариант според мен е с компресор.
http://oil.argoavto.ru/Castrol-TQ-Dexron-III.html - и това масло върши идеална работа. 15 лв бутилката е навсякъде.
http://oil.argoavto.ru/Castrol-TQ-Dexron-III.html - и това масло върши идеална работа. 15 лв бутилката е навсякъде.
- bobcho
- Мнения: 2230
- Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
- Автомобил: VW Golf 3
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Монтана
Разлика .... не бих казал, че има някаква осезаема.Ако трябва да съм честен май си е същото .
Маслото го смених, защото старото беше с неопределен цвят (направо черно ), а и баща ми беше доливал неоригинално масло.Имаше и доста мизерия в казанчето.
Основната цел беше да прочистя системата и да си налея качествено масло.
Маслото го смених, защото старото беше с неопределен цвят (направо черно ), а и баща ми беше доливал неоригинално масло.Имаше и доста мизерия в казанчето.
Основната цел беше да прочистя системата и да си налея качествено масло.
-
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Само да добавя - след като изтече каквото изтече от маркуча, е добре да се завърти един два пъти волана открай до край - така ще излезе още, тъй като се опразва и рейката. Не се ли направи това, ще остане от старото масло. Накрая може и да се духне с уста през казанчето - ще изкара още малко, само внимавайте да не "застреляте" нещо дето не бива да се цапа. . Идеята е същата като духането през казанчето при смяна на антифриз.
Иначе има и алтернативни марки масло, нелоши. Аз ползвах друго, немско, G0020000 обаче - зелено на цвят (такова се препоръчва поне за моят пасат) и беше 20лв.
Осезаем ефект от смяната трудно може да има освен ако старото е било съвсем менте. Но е хубаво да се сменя все пак, още повече че е не по-сложно от смяна на моторното масло.
Иначе има и алтернативни марки масло, нелоши. Аз ползвах друго, немско, G0020000 обаче - зелено на цвят (такова се препоръчва поне за моят пасат) и беше 20лв.
Осезаем ефект от смяната трудно може да има освен ако старото е било съвсем менте. Но е хубаво да се сменя все пак, още повече че е не по-сложно от смяна на моторното масло.
колко литра сабира системата на хидравликата на VW polo 1,4
някои може ли да ми каже колко литра хидравлична течнос, сабира хидравликата на VW polo 1,4 i, 55kw.
Последна промяна от fic на Вто 29 апр 2008 19:45, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 7
- Регистриран на: Вто 13 ное 2007 21:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
-
- Мнения: 588
- Регистриран на: Пон 25 апр 2005 8:24
- Автомобил: Passat B7
- Двигател: CFFB -2 0 4motion
- Местоположение: Велико Търново
Темата е много полезна и трябва да се направи като важна, тъй като това е един от най важните възли от колата и не изисква смяна от сервиз и всеки може да си направи. В момента има много теми във форума които разглеждат именно този въпрос- Смяна на хидравлично -как и какво хидравлично масло. Струва ми се, че трябва да се направят препратки с другите сходни теми, като тази я считам за най на място. Друго по този въпрос (за смяната и вида на маслото) не може и не трябва да се казва. Бравосссссссссссссс за поста.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта