индикатор за работещ вентилатор
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- jagler
- Мнения: 1203
- Регистриран на: Нед 15 юли 2007 14:08
- Автомобил: PASSAT B-5.5
- Двигател: ALZ 2002
- Местоположение: Стара Загора
индикатор за работещ вентилатор
Та идеята ми е следаната,тъй като на скоро се напатих по време на път и без малко да си прегрея двигателя,да уточня имам :венто: мисля да си направя индикаторче за вкл.на перката на радиатора т.е. тя има 2 скорости.На самия куплонг има 3 жички една маса и 2 активни края съответно за ниска и висока скорост на въртене.Тъй като на мен ми се беше прецакал термо датчика който се завива на радиатора и управлява перката ще взема 2 жички от двата активни края на куплонга,а масата мога да я взема и от таблото,ще монтирам 2 лампички на празните дупки на таблото в долния край където са лампата за маслото,водата,ръч.спирачка и като съм гледал има още празни места до тях,защото преди съм разглобявал таблото да го тунинговам.Прекъсвам съответно пътечките към тях и запоявам едното и другото кабелче т.е. за бавна и бърза скорост на въртене на перката.Има такива готови фасунги продават се с крушките за да огранича тока може да сложа 2 съпротивления от 560 ом.на входящите кабели към фасунгите за да не изгорят крушките както се слагат за светодиодите.И така на таблото отдолу ще си следя кога ми се вкл. перката на радиатора и кога 2 скорост според градусите без да пробивам излишни отвори наляво и надясно
- marianchev
- Мнения: 2296
- Регистриран на: Вто 27 мар 2007 14:03
- Автомобил: Passat B5 + B6
- Двигател: AFN + BKP
- Местоположение: Вкъщи
- marianchev
- Мнения: 2296
- Регистриран на: Вто 27 мар 2007 14:03
- Автомобил: Passat B5 + B6
- Двигател: AFN + BKP
- Местоположение: Вкъщи
- Skruji
- Мнения: 1147
- Регистриран на: Пет 11 май 2007 16:40
- Автомобил: Golf 6 Variant
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: индикатор за работещ вентилатор
jagler написа:Та идеята ми е следаната,тъй като на скоро се напатих по време на път и без малко да си прегрея двигателя,да уточня имам :венто: мисля да си направя индикаторче за вкл.на перката на радиатора т.е. тя има 2 скорости.На самия куплонг има 3 жички една маса и 2 активни края съответно за ниска и висока скорост на въртене.Тъй като на мен ми се беше прецакал термо датчика който се завива на радиатора и управлява перката ще взема 2 жички от двата активни края на куплонга,а масата мога да я взема и от таблото,ще монтирам 2 лампички на празните дупки на таблото в долния край където са лампата за маслото,водата,ръч.спирачка и като съм гледал има още празни места до тях,защото преди съм разглобявал таблото да го тунинговам.Прекъсвам съответно пътечките към тях и запоявам едното и другото кабелче т.е. за бавна и бърза скорост на въртене на перката.Има такива готови фасунги продават се с крушките за да огранича тока може да сложа 2 съпротивления от 560 ом.на входящите кабели към фасунгите за да не изгорят крушките както се слагат за светодиодите.И така на таблото отдолу ще си следя кога ми се вкл. перката на радиатора и кога 2 скорост според градусите без да пробивам излишни отвори наляво и надясно
Колега ами какво ще стане ако към моторчето на перката отива напрежение, ама има проблем в самата перка или моторче. При теб ще светят лампите ама пак няма да имаш охлаждане
- jagler
- Мнения: 1203
- Регистриран на: Нед 15 юли 2007 14:08
- Автомобил: PASSAT B-5.5
- Двигател: ALZ 2002
- Местоположение: Стара Загора
Re: индикатор за работещ вентилатор
така си е но ако имаш късо в моторчето т.е. статора на ел.двигателчето би следвало да ти изгори предпазителя...Skruji написа:jagler написа:Та идеята ми е следаната,тъй като на скоро се напатих по време на път и без малко да си прегрея двигателя,да уточня имам :венто: мисля да си направя индикаторче за вкл.на перката на радиатора т.е. тя има 2 скорости.На самия куплонг има 3 жички една маса и 2 активни края съответно за ниска и висока скорост на въртене.Тъй като на мен ми се беше прецакал термо датчика който се завива на радиатора и управлява перката ще взема 2 жички от двата активни края на куплонга,а масата мога да я взема и от таблото,ще монтирам 2 лампички на празните дупки на таблото в долния край където са лампата за маслото,водата,ръч.спирачка и като съм гледал има още празни места до тях,защото преди съм разглобявал таблото да го тунинговам.Прекъсвам съответно пътечките към тях и запоявам едното и другото кабелче т.е. за бавна и бърза скорост на въртене на перката.Има такива готови фасунги продават се с крушките за да огранича тока може да сложа 2 съпротивления от 560 ом.на входящите кабели към фасунгите за да не изгорят крушките както се слагат за светодиодите.И така на таблото отдолу ще си следя кога ми се вкл. перката на радиатора и кога 2 скорост според градусите без да пробивам излишни отвори наляво и надясно
Колега ами какво ще стане ако към моторчето на перката отива напрежение, ама има проблем в самата перка или моторче. При теб ще светят лампите ама пак няма да имаш охлаждане
- shotik
- Мнения: 349
- Регистриран на: Пон 09 юли 2007 21:07
- Автомобил: Seat Cordoba Vario 2000
- Двигател: ALM 1.6 MPI 2000
- Местоположение: София
- Контакти:
вентилатор
Аз също съм го мислил този вариант /за друга марка кола/,но мисля да взаимствам идеята в дизелови локомотиви ,където като заработи вентилатор за охлаждане на тяговите ел.мотори,въздушната струя избутва една пластина ,която натиска един превключвател и той изключва веригата на сигналните лампи,на които нормално положение на изключено охлаждане е да светят. При кола една пластина с подбрана площ която се движи само от струята на вентилатора ,а не от минаващия въздух през радиатора ,може да включва такава индикация,била тя с лампи или светодиоди.
- Skruji
- Мнения: 1147
- Регистриран на: Пет 11 май 2007 16:40
- Автомобил: Golf 6 Variant
- Двигател:
- Местоположение: София
Мога да ви предложа една сложна на практика идея, но така замислена че да не се влияе от външни фактори (топлина, светлина, въздушна струя и др.) . Слага се един инфраред светодиод от едната страна на перката и един фотодиод от другата страна на перката, който да приема излъчването на инфраред светодиода. Разбира се трябва да има и някакво схемно решение, което да декодира сигнала от фотодиода и да го преобразува в подходящ вид на арматурното табло. И така когато перката е в покой или има видимост между двата елемента или няма (зависи как е спряла перката), но когато се завърти с определена скорост (което също е важно понеже перката може да има и някакъв самоход получен от въздушната струя, който да я върти с бавна скорост), устройството да брои прекъсванията на между двата елемента за единица време и така да разбираме дали перката се върти или не.
Май доста сложно го написах
Май доста сложно го написах
Skruji написа:Мога да ви предложа една сложна на практика идея, но така замислена че да не се влияе от външни фактори (топлина, светлина, въздушна струя и др.)
След време ще се зацапат фотоелементите и ще спре да работи... Мърсотия колкото щеш...
Eто 2 безумни идейки:
За двигателя на перката се куплира генераторче, което захранва крушка на таблото
На самата перка се залепват постоянни магнити, а до перката се поставя подходяща бобина. При движението си магнитите пораждат ЕДН в бобината което захранва крушка на таблото...
Купувате си чисто нова кола с гаранция
Ще си позволя да дам и един сериозен съвет
Просто паралелно на двиг.на перката се връзва едно светодиодче (+резистор) което е изведено на таблото...
"-Е ама, ако не работи моторчето"
Ами като не работи... то без поддръжка неможе...
- jagler
- Мнения: 1203
- Регистриран на: Нед 15 юли 2007 14:08
- Автомобил: PASSAT B-5.5
- Двигател: ALZ 2002
- Местоположение: Стара Загора
много сложно става за изпълнение пък и перката се мърда малко по време на движение от въздушната струя дори и при спрял ел.мотор иначе е добра идея ама трудна и сложна не че не може да стане..Skruji написа:Мога да ви предложа една сложна на практика идея, но така замислена че да не се влияе от външни фактори (топлина, светлина, въздушна струя и др.) . Слага се един инфраред светодиод от едната страна на перката и един фотодиод от другата страна на перката, който да приема излъчването на инфраред светодиода. Разбира се трябва да има и някакво схемно решение, което да декодира сигнала от фотодиода и да го преобразува в подходящ вид на арматурното табло. И така когато перката е в покой или има видимост между двата елемента или няма (зависи как е спряла перката), но когато се завърти с определена скорост (което също е важно понеже перката може да има и някакъв самоход получен от въздушната струя, който да я върти с бавна скорост), устройството да брои прекъсванията на между двата елемента за единица време и така да разбираме дали перката се върти или не.
Май доста сложно го написах
- jooorooo
- Мнения: 115
- Регистриран на: Съб 28 окт 2006 15:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
apchih написа:Намираш + на вентилатора и към него жичка която стига до купето на която връзваш диод и съпротивление или зумер, = някъде от купето и готово. Да наистина като се засилиш повечко ше ти свети диода (ше свири зумера), но не толкова силно колкото при вклиучена перка и такам
при скорост по-голяма от 80км се генерира от мотора над 12V обратен ток.
варянт:
1,3. Релета с нормално отворени 2 броя контакти
2. Перка за радиатора
4. Светодиоди
5. Резистори - 1.2 kom
6. кабел към + на акумулатора
7,11. Маса
8. - (минусът) които по принцип е на перката
9. единият + (плюс) на перката
10. другият + (плюс) на перката
12. маса
идеята е такава, че само когато се пусне перката да светва светодиод, като има по 1 брой за всяка степен на перката.
П.П. извинявам се за грубото чертежче, но никога не ме е бивало
- jooorooo
- Мнения: 115
- Регистриран на: Съб 28 окт 2006 15:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
jooorooo написа:apchih написа:Намираш + на вентилатора и към него жичка която стига до купето на която връзваш диод и съпротивление или зумер, = някъде от купето и готово. Да наистина като се засилиш повечко ше ти свети диода (ше свири зумера), но не толкова силно колкото при вклиучена перка и такам
при скорост по-голяма от 80км се генерира от мотора над 12V обратен ток.
варянт:
1,3. Релета с нормално отворени 2 броя контакти
2. Перка за радиатора
4. Светодиоди
5. Резистори - 1.2 kom
6. кабел към + на акумулатора
7,11. Маса
8. - (минусът) които по принцип е на перката
9. единият + (плюс) на перката
10. другият + (плюс) на перката
12. маса
идеята е такава, че само когато се пусне перката да светва светодиод, като има по 1 брой за всяка степен на перката.
8 и 9 са бубината на едното реле, а 8 и 10 на другото. другите изводи на релетата са контактите, на единия контакт е перката, а на другия са светодиодите
П.П. извинявам се за грубото чертежче, но никога не ме е бивало
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта