Смяна на заден мост - от барабани към дискове!?
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- yordannnnnn
- Мнения: 616
- Регистриран на: Пет 25 май 2012 21:42
- Автомобил: Golf 3
- Двигател: ABS 93
- Местоположение: СтараЗагора
Re: Смяна на заден мост - от барабани към дискове!?
благодаря,точно това ми беше въпроса,значи осите с дисковете и спирачни апарати,жила за ръчната,има ли нещо друго
Re: Смяна на заден мост - от барабани към дискове!?
ifch0 написа:x15 написа:Няма ли някакъв стандарт на КАТ или нещо подобно?
То ясно че ще има някакви вариации според колата, гумите и т.н.
но ако една кола спира за 2 метъра примерно, а друга за 200 ...
Има си нормативи.
Цитирам прегледите за техническа изправност на автомобила (ГТП). Доста надолу е, но е описано, как се процедира.
Търси "Определяне на спирачната ефективност".
Общо казано, резултатът е 'общо спирачно усилие (на всички оси)' разделен на 'тегло на автомобила'. Умножава се по 100 и се получава спирачното усилие в проценти. И вече, според превозното средство, трябва да е еди-колко-си.
:) аз от тази формула нищо не вдянах?
Ако някой и разбира може ли да я напише на разбираем език, примерно 1 тон автомобил ... 2 тона и т.н?
Спирачната ефективност представлява отношението на сумата от измерените спирачни сили на всички оси и изпитателното тегло на ППС:
Сума от спирачните сили (N). 100
Z =
-------------------------------------------
= ... %
Изпитателно тегло на ППС (N)
Изпитателното тегло на ППС е теглото на ППС в момента на изпитването. Отчита се автоматично от стенда посредством везна като сума от натоварването на всяка една ос.
Издава се разпечатка с крайна оценка на спирачната ефективност на ППС.
- ifch0
- Мнения: 171
- Регистриран на: Пон 27 авг 2012 13:37
- Автомобил: VW Passat B3
- Двигател: RP - 1991
- Местоположение: София
Re: Смяна на заден мост - от барабани към дискове!?
На земната повърхност (Нютони, ускорения, и т.н. - пиша грубо), 1 кg ~ 9.8 N
Да кажем, че автомобилът е с маса 1 тон => Имаме към 9800 N тегло.
Гледаме в таблицата:
(Нещо не мога да я наглася да се вижда като хората! Та, първа колона - категория.
После, цифричките - ефективност, работна спирачка, паркинг спирачка. Последните две - равномерност на спирачките (към дясното колело) на работната спирачка и на паркинг спирачката)
И ако имаме категория M1, ни трябва минимално спирачно усилие от 50% т.е. 4900 N.
Т.е. сумата от спирачните усилия на всички оси трябва да е равна или над тази стойност.
А това ги определя машинката с валяците. Тя ти и тегли автомобила в момента на качването.
Да кажем, че автомобилът е с маса 1 тон => Имаме към 9800 N тегло.
Гледаме в таблицата:
(Нещо не мога да я наглася да се вижда като хората! Та, първа колона - категория.
После, цифричките - ефективност, работна спирачка, паркинг спирачка. Последните две - равномерност на спирачките (към дясното колело) на работната спирачка и на паркинг спирачката)
Код: Избери всички
Категория превозни средства според Спирачна Равномерност
изискванията за минимална спирачна ефективност на спирачните сили
ефективност работна спирачка работна спирачка
Z> [%] R< [%]
спирачка за спирачка за
паркиране паркиране
Z> [%] Z> [%]
Категория Моторни превозни средства за 50 16 30 30
М2 и М3 превоз на пътници с повече от
осем места за сядане, без 48(1)
мястото на водача
Категория Моторни превозни средства за 43 16 30 30
N2 и N3 превоз на товари с допустима
максимална маса над 3500 кг 45(2)
Категория Ремаркета и полуремаркета с 40 16 30 30
О3 и О4 допустима максимална маса
над 3500 кг 43(3)
Категория Таксиметрови автомобили и 50 16 30 30
М1 линейки
Категория Моторни превозни средства с 45 16 30 30
N1 най-малко четири колела за
превоз на товари с допустима 50(4)
максимална маса до 3500 кг,
без селскостопански трактори
и машини
Категория Моторни превозни средства с 50 16 30 30
М1 най-малко четири колела за
превоз на пътници, с не повече
от осем места за сядане, без
мястото на водача
Състав от пътни превозни - 12 30 30
средства (МПС и ремарке
(полуремарке)
(1) За превозни средства, които не са оборудвани с ABS или които са типово одобрени преди 1.Х.1991 г.
(2) За превозни средства, регистрирани след 1988 г.
(3) За ремаркета и полуремаркета, регистрирани след 1988 г.
(4) За превозни средства, регистрирани след 1988 г.
И ако имаме категория M1, ни трябва минимално спирачно усилие от 50% т.е. 4900 N.
Т.е. сумата от спирачните усилия на всички оси трябва да е равна или над тази стойност.
А това ги определя машинката с валяците. Тя ти и тегли автомобила в момента на качването.
Re: Смяна на заден мост - от барабани към дискове!?
Браво на Теб!
а има ли как да се изчисли това като спирачен път, от 50 до 0, 80 до 0 , 100 до 0?
а има ли как да се изчисли това като спирачен път, от 50 до 0, 80 до 0 , 100 до 0?
- push
- Мнения: 780
- Регистриран на: Чет 03 мар 2011 21:42
- Автомобил: mk2
- Двигател: 1.9 TD
- Местоположение: София
Re: Смяна на заден мост - от барабани към дискове!?
x15 написа::beer Браво на Теб!
а има ли как да се изчисли това като спирачен път, от 50 до 0, 80 до 0 , 100 до 0?
и ако си с некви супер галоши + - колко метра ще е спирачния път
- mitko85
- Мнения: 753
- Регистриран на: Сря 16 яну 2008 23:58
- Автомобил: E91
- Двигател: M47
- Местоположение: София
Re: Смяна на заден мост - от барабани към дискове!?
yordannnnnn написа:благодаря,точно това ми беше въпроса,значи осите с дисковете и спирачни апарати,жила за ръчната,има ли нещо друго
Купи си и два нови спирачни маркуча.
- ifch0
- Мнения: 171
- Регистриран на: Пон 27 авг 2012 13:37
- Автомобил: VW Passat B3
- Двигател: RP - 1991
- Местоположение: София
Re: Смяна на заден мост - от барабани към дискове!?
push написа:x15 написа::beer Браво на Теб!
а има ли как да се изчисли това като спирачен път, от 50 до 0, 80 до 0 , 100 до 0?
и ако си с некви супер галоши + - колко метра ще е спирачния път
Донякъде си прав.
Когато автомобилът ни се движи, той има някаква кинетична енергия.
Правилото в природата гласи, че енергията не се губи - тя се трансформира.
При задействане на спирачките, имаме триене м/у диск (барабан) и накладка, при които се отделя топлина.
Тази топлина, която се отделя е тази енергия, която отнемаме от автомобила и го кара да намали скоростта си.
Това, разбира се, го имаме в идеалния случай - когато колелетата продължават да се въртят (макар и забавително).
В реалния случай има неща, които могат да се прецакат - поради голямо спирачно усилие и лошо сцепление на гумите с пътя, те престават да се въртят, а започват да се плъзгат. Пак имаме спиране (отделя се топлинна енергия и мирише на изгорели гуми), но далеч по-зле.
Също, като "запалим" спирачките - пак имаме загуба на сцепление (диск/накладка) и пак влошаваме спирането.
И да си проличи, колко ми е скучно:
Хвърлих се в училище с тия сметки.
В жълтите поленца са стойности, които аз въвеждам.
Сините - изчисления по формулите.
Не претендирам за точност и изчерпателност.
Държа да отбележа, че това са чисти сметки. При идеални условия.
Спирачното усилие прието за 50%, а то варира.
Приема се, че е приложено веднага, а от натискане на педала и добиване на пълния потенциал минава време.
За всеки случай съм добавил и "време за реакция" - ако е започне спирането след съответните секунди.
Логиката която съм следвал може да се види в дясната таблица:
Re: Смяна на заден мост - от барабани към дискове!?
Super!
Аз като много на "ВИ" с математиката пак не разбрах, примерно при 50км/ч спирачният път в лявата графа ли е (13,89 метъра) или в дясната (19.7 м.)
До колегата push, въпросът е какъв трябва да е спирачният път.
Сега ако караш без гуми, без накладки, без спирачна течност, без сива "течност", по лед, по сипица, офроуд и т.н това вече е една съвсем друга тема!
Аз като много на "ВИ" с математиката пак не разбрах, примерно при 50км/ч спирачният път в лявата графа ли е (13,89 метъра) или в дясната (19.7 м.)
До колегата push, въпросът е какъв трябва да е спирачният път.
Сега ако караш без гуми, без накладки, без спирачна течност, без сива "течност", по лед, по сипица, офроуд и т.н това вече е една съвсем друга тема!
- ifch0
- Мнения: 171
- Регистриран на: Пон 27 авг 2012 13:37
- Автомобил: VW Passat B3
- Двигател: RP - 1991
- Местоположение: София
Re: Смяна на заден мост - от барабани към дискове!?
Vo e началната скорост. В жълто - в km/h, а в синьо - в m/s.
В лявата колона S-end пътят изминат до спиране (V-end = 0).
В лявата колона S-end пътят изминат до спиране (V-end = 0).
-
- Мнения: 1106
- Регистриран на: Пет 16 мар 2007 12:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Смяна на заден мост - от барабани към дискове!?
Ако правилно си спомням от предавания по телевизията, целта на спирането е максимално кратък спирачен път без провлачване на гумите. Което пак по спомен, ще рече ~50км/ч за <2м., ~100км/ч за <40м.
Re: Смяна на заден мост - от барабани към дискове!?
Ако съм разбрал правилно при реакция от 1 секунда при 50 км/ч изискването на КАТ е да спре за не повече от 33,57 метъра
- ifch0
- Мнения: 171
- Регистриран на: Пон 27 авг 2012 13:37
- Автомобил: VW Passat B3
- Двигател: RP - 1991
- Местоположение: София
Re: Смяна на заден мост - от барабани към дискове!?
Не, не - изискване от КАТ за спирачен път няма.
Там имат изискване да ти работи спирачната система.
Грубо, ако колата ти тежи еди-колко-си, то спирачната система да може да упражнява усилие не по-малко от еди-колко-си.
Толкова.
Там имат изискване да ти работи спирачната система.
Грубо, ако колата ти тежи еди-колко-си, то спирачната система да може да упражнява усилие не по-малко от еди-колко-си.
Толкова.
Re: Смяна на заден мост - от барабани към дискове!?
A има ли как да се разбере какъв е нормалният спирачен път?
Все трябва да има някакви стандарти ако не на КАТ, то поне на автомобилните производители?
Ако едан кола спира от 50 км/ч за 5м а друга за 50м то ще се получи една много интересна гледка ако първият спре внезапно...
Все трябва да има някакви стандарти ако не на КАТ, то поне на автомобилните производители?
Ако едан кола спира от 50 км/ч за 5м а друга за 50м то ще се получи една много интересна гледка ако първият спре внезапно...
Re: Смяна на заден мост - от барабани към дискове!?
Ето 2 от резултатите в гугъл:
download/file.php?mode=view&id=240459
download/file.php?mode=view&id=240458
Реални ли са цифрите според вас?
Ако има доброволци да тестват и да пишат
download/file.php?mode=view&id=240459
download/file.php?mode=view&id=240458
Реални ли са цифрите според вас?
Ако има доброволци да тестват и да пишат
- lokva
- Мнения: 832
- Регистриран на: Сря 07 яну 2009 20:34
- Автомобил: Passat 3c
- Двигател: CBAB 2008
- Местоположение: Гоце Делчев Hamburg
Re: Смяна на заден мост - от барабани към дискове!?
тук е изписано доста viewtopic.php?f=11&t=88145
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 30 госта